BMW 5 series Sedan, auto pro skoro normální lidi

BMW 5 series Sedan, auto pro skoro normální lidi
BMW 5 Sedan v Harrachově u sjezdovky na Rýžovišti.
Autor snímku Kuba Turek
SDÍLEJ:

Pětkový bavorák je velmi praktické auto. Jezdí skoro samo, je pohodlné, bezpečné a docela velké. Jenom kdyby nestálo 1,2 až 2,2 milionu korun v základní verzi, ale cena se může klidně přehoupnout daleko za tři miliony korun. 

BMW 5 series Sedan, auto pro skoro normální lidi
BMW 5 Sedan není auto pro volný čas, ale v případě potřeby odveze čtyři lyžaře i s vybavením.
Autor snímku Kuba Turek

BMW vyrábí pětkovou řadu od roku 1972 a těchto modelů vyšší střední třídy se prodalo už skoro osm milionů.

Nejvíce se prodávají sedany, dříve označované za limuzíny. Klasická auta mají dlouhou kapotu ukrývající motor vepředu, prostornou kabinu a splývající záď. Zadní sedala lze sklopit, čímž získáme velký prostor pro náklad. Hodně se v posledních letech prodávají i kombíky. Typické manažerské auto se totiž využívá i pro volný čas a jako rodinný automobil. 

Technické údaje a vlastnosti si najděte jinde. Třeba přímo na webu BMW.

BMW řady 5.

Normální auto pro normální lidi

Vozili jsme se v BMW 5 series Sedan. Co nás zaujalo?

Že auto na první pohled vypadá tak nějak normálně. Moc se nevytahuje, že je bavorák, že je drahý a že se mu ostatní mají klidit z cesty. To se cení! Některé předchozí verze dávaly své svaly až příliš najevo. To sice vyhovovalo mnoha lidem, kteří prostřednictvím drahého báva ukazovali, že na to mají a že oni jsou predátoři, a ostatní si spíš pomysleli něco o malém přirození.

BMW řady 5.

Ticho za volantem

Co možná ztratilo BMW 5 na originalitě, to investovalo do aerodynamiky. Designerům se podařilo dostáhnout hodnotu Cx=0,22, což je opravdu hodně nízké číslo.

Při jízdě jsme ocenili ticho uvnitř. Kabina je odhlučněná tím, že motor a převodovka jsou zapouzdřeny do tlumící vrstvy a stejný tlumící materiál je umístěný také do stropu a i okolo čelního skla.

Elektronika je mnohdy chytřejší než řidič

Auto je to velké (délka 4,93 m, rozvor 2,97 m, kufr 530 l), ale dá se dobře řídit. Když si uvědomíte, že zatáčky musíte projíždět o něco větším obloukem, než s malinkými nákupními taškami na čtyřech kolech, nic vám nebrání v jednoduchém vedení auta po silnicích i při parkování.

Pomineme všechny vychytávky od různých asistentů, přes systémy řízení až po audiovizuální techniku. Všechny fungují, mají smysl a ulehčují ježdění. Zvyknete si na ně už během prvních desítek kilometrů a přestanete je vnímat. Prostě dělají, k čemu jsou určené.

Něco je v základní výbavě, hodně se toho dá dokoupit jako příplatková výbava.

BMW řady 5.

Co by mohlo překvapit, je u BMW tradiční, ale dnes už neobvyklý pohon zadních kol a motor umístěný vepředu. Při běžné jízdě, byť ostré a rychlé, si to ani neuvědomíte především výbornému vyvážení vozu a také kvůli všude přítomné elektronice, která napravuje řidičovy chyby.

Jedna verze se prodává také s pohonem všech čtyř kol. V té se se kola zadní nápravy natáčejí a pomáhají tak řidiči v zatáčkách.

Teoreticky můžete všechny tyhle vychytávky vypnout a vychutnat si sportovní jízdu se zadokolkou, smyky, jízdu na hraně a driftování po asfaltu. Pokud nejste na hlavu, nebo opravdu zkušený řidič na uzavřeném okruhu, důrazně to nedoporučujeme. Obrovská síla auta si s vámi bude dělat, co chce, a vy ani nebudete stačit valit bulvy.

Naložte, co chcet a koho chcete. Auto to nepozná

Sílu auta jsme vyzkoušeli jako obvykle tak, že jsme ho do kufru naložili tři sta kilo nákladu a projeli se ve městě i na dálnici. I v obsazení třemi osobami navíc jsme nepoznali žádný rozdíl oproti prázdnému autu. Jízdní vlastnosti ani akcelerace se za normálního jízdního režimu nezměnily. 

BMW řady 5.

Standardně se BMW 5 series prodává v benzínové i naftové verzi, obvykle s automatickou převodovkou, ačkoliv v nabídce manuální převodovka ještě zůstává.

Kufr je v této třídě aut docela velký, ačkoliv se počítá, že majitel BMW 5 series bude spíš než stan, spacák a karimatku vozit jenom zlatou platební kartu. Pro čtyři lidi jsme odvezli lyžařské vybavení na víkend a v kufru ještě spousta místa zbylo. Pomohly nám v tom variabilně sklopitelné zadní sedačky.

INFO: BMW Česká republika a Kompletní přehled dílů BMW

BMW řady 5.

Horydoly.cz Auta na Horydoly:

PRVNÍ DOJMY Mercedes-Benz GL

Elektrokoloběžka Mini Citysurfer Concept

Hybridní BMW i8

TEST Mercedes-Benz ML 350 BlueTec 4M

TEST Mercedes-Benz B 180 CDI

TEST Nová Kia cee´d

TEST Nejmenší obytná auta

TEST Obytná dodávka Mercedes Viano pro důchodce

TEST Citroën C4 Picasso

Karavan se vlastně nevyplatí

Autostan: mezi obytným autem a stanem

 
SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


Automobilové závody do vrchu v Radotíně

Automobilové závody do vrchu v Radotíně

Amatérské závody do vrchu automobilů z Radotína na Zadní Kopaninu se pravidelně konají na začátku července. Ve všech vypsaných třídách ve skupinách produkčních aut, závodních speciálů i historických vozů probíhají napínavé závody.... celý článek

Vytuněné motokolo z Malešic

Švýcarská dálniční známka

registrovat

Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Turistický informační portál WhereToStay.Tips kde naleznete fantastické rady kde se ubytovat, kde jíst a co vidět, v lokalitách celého světa.



Nejčtenější články

Airbnb a Uber jsou teprve začátek sdílené ekonomiky. Ohrožen je celý automobilový průmysl

Airbnb a Uber jsou teprve začátek sdílené ekonomiky. Ohrožen je celý automobilový průmysl

VIDEO Fenomén Airbnb a vůbec sdílené ekonomiky straší vládu, odbory, samosprávu a také tradiční firmy. Jejich boj proti tomu je ovšem čirým donkichotstvím, prohlašuje Lukáš Kovanda, hlavní ekonom finanční společnosti Cyrrus. O generačních

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Mezinárodní festival outdoorových filmů Frenštát pod Radhoštěm 10.10.-5.11. 10.10.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Praha, Lucerna 12.10.-9.12. 12.10.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Olomouc, Šantovka 12.-18.10. 12.10.
Knižní veletrh Havlíčkův Brod 20.-21.10. 20.10.
Fotoexpo - veletrh Praha, Národní dům Vinohrady Fototechnika 21.10.
ITB Asia - veletrh Singapur 25.-27.10. 25.10.
Designblok Praha, Výstaviště 26.-30.10. 26.10.
Hanseboot - veletrh Německo, Hamburg 28.10.-5.11. Lodě a čluny 28.10.
WTM - veletrh Velká Británie, Londýn 6.-8.11. Cestování 6.11.
EICMA - veletrh Itálie, Miláno 9.-12.11. Cyklistika 9.11.

Diskuse

Pes darek - nápady Kuba Turek, 16.10.2017 10:31, 2 příspěvky
Pes darek Petr, 16.10.2017 10:24, 2 příspěvky
Cyklo kalhoty Crivit Jarek, 16.10.2017 6:09, 16 příspěvků
Sněžnice PavelK, 15.10.2017 20:34, 11 příspěvků
Sněžnice Marek Šopík, 14.10.2017 16:15, 11 příspěvků
dělohy Suk, 14.10.2017 1:20, 1 příspěvek
magneťák Novinář, 11.10.2017 22:01, 3 příspěvky
magneťák Suk, 11.10.2017 12:13, 3 příspěvky
magneťák vodák Marek, 10.10.2017 23:29, 3 příspěvky
spoluzavazadlo pri ceste ... Palo grecmal, 9.10.2017 17:53, 4 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Wiener Hausberge: Rax, Sc... Horydoly , 17.10.2017 2:30
Grossglockner Horydoly , 17.10.2017 2:12
Prague City Tourism Horydoly , 16.10.2017 23:53
Pražská vlastivěda 2017 ř... Horydoly , 16.10.2017 23:42
Kiwi spolupracuje se Sygic Horydoly , 16.10.2017 23:38
Lidé z Extreme Plus v Mah... Horydoly , 15.10.2017 20:35
Louňovice a Vyžlovka Kuba Turek, 13.10.2017 12:34
Slatiňany diashow a předn... Horydoly , 13.10.2017 1:44