BMW 5 series Sedan, auto pro skoro normální lidi

BMW 5 series Sedan, auto pro skoro normální lidi
BMW 5 Sedan v Harrachově u sjezdovky na Rýžovišti.
Autor snímku Kuba Turek
SDÍLEJ:

Pětkový bavorák je velmi praktické auto. Jezdí skoro samo, je pohodlné, bezpečné a docela velké. Jenom kdyby nestálo 1,2 až 2,2 milionu korun v základní verzi, ale cena se může klidně přehoupnout daleko za tři miliony korun. 

BMW 5 series Sedan, auto pro skoro normální lidi
BMW 5 Sedan není auto pro volný čas, ale v případě potřeby odveze čtyři lyžaře i s vybavením.
Autor snímku Kuba Turek

BMW vyrábí pětkovou řadu od roku 1972 a těchto modelů vyšší střední třídy se prodalo už skoro osm milionů korun.

Nejvíce se prodávají sedany, dříve označované za limuzíny. Klasická auta mají dlouhou kapotu ukrývající motor vepředu, prostornou kabinu a splývající záď. Zadní sedala lze sklopit, čímž získáme velký prostor pro náklad. Hodně se v posledních letech prodávají i kombíky. Typické manažerské auto se totiž využívá i pro volný čas a jako rodinný automobil. 

Technické údaje a vlastnosti si najděte jinde. Třeba přímo na webu BMW.

BMW řady 5.

Normální auto pro normální lidi

Vozili jsme se v BMW 5 series Sedan. Co nás zaujalo?

Že auto na první pohled vypadá tak nějak normálně. Moc se nevytahuje, že je bavorák, že je drahý a že se mu ostatní mají klidit z cesty. To se cení! Některé předchozí verze dávaly své svaly až příliš najevo. To sice vyhovovalo mnoha lidem, kteří prostřednictvím drahého báva ukazovali, že na to mají a že oni jsou predátoři, a ostatní si spíš pomysleli něco o malém přirození.

BMW řady 5.

Ticho za volantem

Co možná ztratilo BMW 5 na originalitě, to investovalo do aerodynamiky. Designerům se podařilo dostáhnout hodnotu Cx=0,22, což je opravdu hodně nízké číslo.

Při jízdě jsme ocenili ticho uvnitř. Kabina je odhlučněná tím, že motor a převodovka jsou zapouzdřeny do tlumící vrstvy a stejný tlumící materiál je umístěný také do stropu a i okolo čelního skla.

Elektronika je mnohdy chytřejší než řidič

Auto je to velké (délka 4,93 m, rozvor 2,97 m, kufr 530 l), ale dá se dobře řídit. Když si uvědomíte, že zatáčky musíte projíždět o něco větším obloukem, než s malinkými nákupními taškami na čtyřech kolech, nic vám nebrání v jednoduchém vedení auta po silnicích i při parkování.

Pomineme všechny vychytávky od různých asistentů, přes systémy řízení až po audiovizuální techniku. Všechny fungují, mají smysl a ulehčují ježdění. Zvyknete si na ně už během prvních desítek kilometrů a přestanete je vnímat. Prostě dělají, k čemu jsou určené.

Něco je v základní výbavě, hodně se toho dá dokoupit jako příplatková výbava.

BMW řady 5.

Co by mohlo překvapit, je u BMW tradiční, ale dnes už neobvyklý pohon zadních kol a motor umístěný vepředu. Při běžné jízdě, byť ostré a rychlé, si to ani neuvědomíte především výbornému vyvážení vozu a také kvůli všude přítomné elektronice, která napravuje řidičovy chyby.

Jedna verze se prodává také s pohonem všech čtyř kol. V té se se kola zadní nápravy natáčejí a pomáhají tak řidiči v zatáčkách.

Teoreticky můžete všechny tyhle vychytávky vypnout a vychutnat si sportovní jízdu se zadokolkou, smyky, jízdu na hraně a driftování po asfaltu. Pokud nejste na hlavu, nebo opravdu zkušený řidič na uzavřeném okruhu, důrazně to nedoporučujeme. Obrovská síla auta si s vámi bude dělat, co chce, a vy ani nebudete stačit valit bulvy.

Naložte, co chcet a koho chcete. Auto to nepozná

Sílu auta jsme vyzkoušeli jako obvykle tak, že jsme ho do kufru naložili tři sta kilo nákladu a projeli se ve městě i na dálnici. I v obsazení třemi osobami navíc jsme nepoznali žádný rozdíl oproti prázdnému autu. Jízdní vlastnosti ani akcelerace se za normálního jízdního režimu nezměnily. 

BMW řady 5.

Standardně se BMW 5 series prodává v benzínové i naftové verzi, obvykle s automatickou převodovkou, ačkoliv v nabídce manuální převodovka ještě zůstává.

Kufr je v této třídě aut docela velký, ačkoliv se počítá, že majitel BMW 5 series bude spíš než stan, spacák a karimatku vozit jenom zlatou platební kartu. Pro čtyři lidi jsme odvezli lyžařské vybavení na víkend a v kufru ještě spousta místa zbylo. Pomohly nám v tom variabilně sklopitelné zadní sedačky.

INFO: BMW Česká republika a Kompletní přehled dílů BMW

BMW řady 5.

Horydoly.cz Auta na Horydoly:

PRVNÍ DOJMY Mercedes-Benz GL

Elektrokoloběžka Mini Citysurfer Concept

Hybridní BMW i8

TEST Mercedes-Benz ML 350 BlueTec 4M

TEST Mercedes-Benz B 180 CDI

TEST Nová Kia cee´d

TEST Nejmenší obytná auta

TEST Obytná dodávka Mercedes Viano pro důchodce

TEST Citroën C4 Picasso

Karavan se vlastně nevyplatí

Autostan: mezi obytným autem a stanem

 
SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


Rakouské dálniční známky a mýto

Rakouské dálniční známky a mýto

Mezi turisty, kteří míří do Alp, se občas vedou diskuse, zda se vyplatí koupit dálniční známku, nebo jet mimo dálnice po vedlejších silnicích. Uvádíme proto současné ceny všech druhů známek... celý článek

Platnost cestovního pasu aneb nepodceňujte přípravu před odletem

5 vynálezů, které změnily automobilový svět

registrovat

Cestovní pojištění od Porovnej24.cz



Nejčtenější články

Švýcarská dálniční známka

Švýcarská dálniční známka

AKTUALIZACE Švýcarská dálniční známka stojí 40 švýcarských franků i v roce 2017. Její cena se nezměnila od roku 1995. Dálniční známka - vignette, jak se jí říká ve Švýcarsku, platí čtrnáct měsíců
Rakouské dálniční známky a mýto

Rakouské dálniční známky a mýto

Mezi turisty, kteří míří do Alp, se občas vedou diskuse, zda se vyplatí koupit dálniční známku, nebo jet mimo dálnice po vedlejších silnicích. Uvádíme proto současné ceny všech druhů známek

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Moravia Sport - veletrh Olomouc, Flora 23.-24.6. 23.6.
Fort Fest - pevnostní muzea Králíky  1.-2.7. 1.7.
Outdoor Trade Show - veletrh Velká Británie, Stoneleigh 11.-13.7. 11.7.
Outdoor Retailer - veletrh USA, Salt Lake City 26.-29.7. 29.7.
Sport Fest Lipno 12.-20.8. 12.8.
Výstava stanů Praha, Letňany 1.6.-13.8. 13.8.
Flora léto - veletrh Olomouc 17.-20.8. 17.8.
Interbike - veletrh USA, Las Vegas 20.-22.9. 20.8.
CIBTM - veletrh Čína, Peking 23.-24.8. 23.8.
Země živitelka - veletrh České Budějovice, výstaviště 24.-29.8. 24.8.

Diskuse

nechápu Horydoly , 23.6.2017 14:14, 11 příspěvků
nechápu Míša, 23.6.2017 11:33, 11 příspěvků
Koloběžky Kuba Turek, 23.6.2017 1:23, 4 příspěvky
Koloběžky David Seemann, 22.6.2017 23:32, 4 příspěvky
Koloběžky Kuba Turek, 22.6.2017 22:18, 4 příspěvky
Koloběžky David Seemann, 22.6.2017 13:02, 4 příspěvky
1 Pišišvor, 21.6.2017 0:38, 2 příspěvky
Hezká matka, Kuba Turek, 21.6.2017 0:37, 11 příspěvků
Hezká matka, Václav, 20.6.2017 23:00, 11 příspěvků
1 Milan, 20.6.2017 18:08, 2 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

WIZZ AIR OTEVÍRÁ PRVNÍ BR... Horydoly , 23.6.2017 1:39
WIZZ AIR OBJEDNAL DALŠÍCH... Horydoly , 23.6.2017 1:27
O bezprecedentním evolučn... milan šupa, 22.6.2017 18:20
Pražský běžecký pohár pok... Horydoly , 21.6.2017 0:56
Nezastavitelní Horydoly , 19.6.2017 22:47
Bike Valachy Horydoly , 16.6.2017 9:23
Re: Elektrokolo / E-bike Horydoly , 15.6.2017 12:28
Kostka KM31 Horydoly , 15.6.2017 12:15