BMW 5 series Sedan, auto pro skoro normální lidi

BMW 5 series Sedan, auto pro skoro normální lidi
BMW 5 Sedan v Harrachově u sjezdovky na Rýžovišti.
Autor snímku Kuba Turek
SDÍLEJ:

Pětkový bavorák je velmi praktické auto. Jezdí skoro samo, je pohodlné, bezpečné a docela velké. Jenom kdyby nestálo 1,2 až 2,2 milionu korun v základní verzi, ale cena se může klidně přehoupnout daleko za tři miliony korun. 

BMW 5 series Sedan, auto pro skoro normální lidi
BMW 5 Sedan není auto pro volný čas, ale v případě potřeby odveze čtyři lyžaře i s vybavením.
Autor snímku Kuba Turek

BMW vyrábí pětkovou řadu od roku 1972 a těchto modelů vyšší střední třídy se prodalo už skoro osm milionů.

Nejvíce se prodávají sedany, dříve označované za limuzíny. Klasická auta mají dlouhou kapotu ukrývající motor vepředu, prostornou kabinu a splývající záď. Zadní sedala lze sklopit, čímž získáme velký prostor pro náklad. Hodně se v posledních letech prodávají i kombíky. Typické manažerské auto se totiž využívá i pro volný čas a jako rodinný automobil. 

Technické údaje a vlastnosti si najděte jinde. Třeba přímo na webu BMW.

BMW řady 5.

Normální auto pro normální lidi

Vozili jsme se v BMW 5 series Sedan. Co nás zaujalo?

Že auto na první pohled vypadá tak nějak normálně. Moc se nevytahuje, že je bavorák, že je drahý a že se mu ostatní mají klidit z cesty. To se cení! Některé předchozí verze dávaly své svaly až příliš najevo. To sice vyhovovalo mnoha lidem, kteří prostřednictvím drahého báva ukazovali, že na to mají a že oni jsou predátoři, a ostatní si spíš pomysleli něco o malém přirození.

BMW řady 5.

Ticho za volantem

Co možná ztratilo BMW 5 na originalitě, to investovalo do aerodynamiky. Designerům se podařilo dostáhnout hodnotu Cx=0,22, což je opravdu hodně nízké číslo.

Při jízdě jsme ocenili ticho uvnitř. Kabina je odhlučněná tím, že motor a převodovka jsou zapouzdřeny do tlumící vrstvy a stejný tlumící materiál je umístěný také do stropu a i okolo čelního skla.

Elektronika je mnohdy chytřejší než řidič

Auto je to velké (délka 4,93 m, rozvor 2,97 m, kufr 530 l), ale dá se dobře řídit. Když si uvědomíte, že zatáčky musíte projíždět o něco větším obloukem, než s malinkými nákupními taškami na čtyřech kolech, nic vám nebrání v jednoduchém vedení auta po silnicích i při parkování.

Pomineme všechny vychytávky od různých asistentů, přes systémy řízení až po audiovizuální techniku. Všechny fungují, mají smysl a ulehčují ježdění. Zvyknete si na ně už během prvních desítek kilometrů a přestanete je vnímat. Prostě dělají, k čemu jsou určené.

Něco je v základní výbavě, hodně se toho dá dokoupit jako příplatková výbava.

BMW řady 5.

Co by mohlo překvapit, je u BMW tradiční, ale dnes už neobvyklý pohon zadních kol a motor umístěný vepředu. Při běžné jízdě, byť ostré a rychlé, si to ani neuvědomíte především výbornému vyvážení vozu a také kvůli všude přítomné elektronice, která napravuje řidičovy chyby.

Jedna verze se prodává také s pohonem všech čtyř kol. V té se se kola zadní nápravy natáčejí a pomáhají tak řidiči v zatáčkách.

Teoreticky můžete všechny tyhle vychytávky vypnout a vychutnat si sportovní jízdu se zadokolkou, smyky, jízdu na hraně a driftování po asfaltu. Pokud nejste na hlavu, nebo opravdu zkušený řidič na uzavřeném okruhu, důrazně to nedoporučujeme. Obrovská síla auta si s vámi bude dělat, co chce, a vy ani nebudete stačit valit bulvy.

Naložte, co chcet a koho chcete. Auto to nepozná

Sílu auta jsme vyzkoušeli jako obvykle tak, že jsme ho do kufru naložili tři sta kilo nákladu a projeli se ve městě i na dálnici. I v obsazení třemi osobami navíc jsme nepoznali žádný rozdíl oproti prázdnému autu. Jízdní vlastnosti ani akcelerace se za normálního jízdního režimu nezměnily. 

BMW řady 5.

Standardně se BMW 5 series prodává v benzínové i naftové verzi, obvykle s automatickou převodovkou, ačkoliv v nabídce manuální převodovka ještě zůstává.

Kufr je v této třídě aut docela velký, ačkoliv se počítá, že majitel BMW 5 series bude spíš než stan, spacák a karimatku vozit jenom zlatou platební kartu. Pro čtyři lidi jsme odvezli lyžařské vybavení na víkend a v kufru ještě spousta místa zbylo. Pomohly nám v tom variabilně sklopitelné zadní sedačky.

INFO: BMW Česká republika a Kompletní přehled dílů BMW

BMW řady 5.

Horydoly.cz Auta na Horydoly:

PRVNÍ DOJMY Mercedes-Benz GL

Elektrokoloběžka Mini Citysurfer Concept

Hybridní BMW i8

TEST Mercedes-Benz ML 350 BlueTec 4M

TEST Mercedes-Benz B 180 CDI

TEST Nová Kia cee´d

TEST Nejmenší obytná auta

TEST Obytná dodávka Mercedes Viano pro důchodce

TEST Citroën C4 Picasso

Karavan se vlastně nevyplatí

Autostan: mezi obytným autem a stanem

 
SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


Elektrická koloběžka Hugo

Elektrická koloběžka Hugo

OUTDOOROVÉ VYBAVENÍ Dva modely elektrických koloběžek vyrábí Hugo bikes. Nesjpíš je znáte z Prahy, kde způsobily těžké boje mezi "zkorumpovanými úředníky z Magistrátu" a "cyklofašisty z Auto-matu". Svého času je propagoval herec Jiří Mádl.... celý článek

Evropané stále dávají přednost spalovacímu motoru, s výjimkou Norů

5 tipů, jak v zimě předejít vyšší spotřebě paliva

registrovat

Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Turistický informační portál WhereToStay.Tips kde naleznete fantastické rady kde se ubytovat, kde jíst a co vidět, v lokalitách celého světa.



Nejčtenější články

Století Miroslava Zikmunda

Století Miroslava Zikmunda

RECENZE Století Miroslava Zikmunda - cesta životem je kniha, která se zrodila z obdivuhodného osobního archivu známého cestovatele. Na obalu knihy je připsán podtitulek: Bouřlivé dějiny 20. století očima muže, který poznal

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Polovníctvo a rybárstvo - veletrh Nitra, Agrokomplex 23.-25.2. 23.2.
Outdoor Show - veletrh Velká Británie, Londýn 23.-25.2. 23.2.
Rossignol Demo Tour
Buková hora 24.-25.2. 24.2.
Reise Camping - veletrh Německo, Essen 21.-25.2. 25.2.
Free - veletrh Německo, Mnichov 21.-25.2. 25.2.
Hohe Jagd und Fischerei - veletrh Rakousko, Salzburg 22.-25.2. Lov a rybářství 25.2.
Nautika - veletrh Chorvatsko, Záhřeb 21.-25.2. 25.2.
BTL - veletrh Portugalsko, Lisabon 28.2.-4.3. 28.2.
Utazás - veletrh Maďarsko, Budapešť 1.-4.3. 1.3.
Dovolená - veletrh Ostrava, Černá louka 2.-4.3. 2.3.

Diskuse

Wood, 25.2.2018 0:29, 1 příspěvek
Tomáš Kůdela plavba na pl... Martina, 24.2.2018 14:30, 30 příspěvků
Funkční prádlo Sensor Kamil, 23.2.2018 10:36, 18 příspěvků
Vampires Vampires_Empire, 23.2.2018 5:10, 1 příspěvek
smoothie O., 22.2.2018 18:14, 6 příspěvků
smoothie Jaromir, 22.2.2018 14:50, 6 příspěvků
smoothie Pišišvor, 22.2.2018 14:34, 6 příspěvků
Určitě ano! Věra Boudová, 22.2.2018 11:50, 1 příspěvek
smoothie Ondra, 22.2.2018 11:29, 6 příspěvků
smoothie Pišišvor, 22.2.2018 11:16, 6 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Výběr elektrokola Horydoly , 23.2.2018 18:20
Výběr elektrokola Petra Svobodová, 22.2.2018 17:02
Česko-polský projekt se b... Horydoly , 22.2.2018 10:34
Veletrh cestovního ruchu ... Horydoly , 22.2.2018 10:33
Cena Josefa Vavrouška Horydoly , 22.2.2018 10:00
Ledopád v Labském dole Horydoly , 21.2.2018 1:04
Labský důl Kuba Turek, 21.2.2018 0:19
Re: Canon - dárek k zrcad... Horydoly , 20.2.2018 22:39