BMW 5 series Sedan, auto pro skoro normální lidi

BMW 5 series Sedan, auto pro skoro normální lidi
BMW 5 Sedan v Harrachově u sjezdovky na Rýžovišti.
Autor snímku Kuba Turek
SDÍLEJ:

Pětkový bavorák je velmi praktické auto. Jezdí skoro samo, je pohodlné, bezpečné a docela velké. Jenom kdyby nestálo 1,2 až 2,2 milionu korun v základní verzi, ale cena se může klidně přehoupnout daleko za tři miliony korun. 

BMW 5 series Sedan, auto pro skoro normální lidi
BMW 5 Sedan není auto pro volný čas, ale v případě potřeby odveze čtyři lyžaře i s vybavením.
Autor snímku Kuba Turek

BMW vyrábí pětkovou řadu od roku 1972 a těchto modelů vyšší střední třídy se prodalo už skoro osm milionů.

Nejvíce se prodávají sedany, dříve označované za limuzíny. Klasická auta mají dlouhou kapotu ukrývající motor vepředu, prostornou kabinu a splývající záď. Zadní sedala lze sklopit, čímž získáme velký prostor pro náklad. Hodně se v posledních letech prodávají i kombíky. Typické manažerské auto se totiž využívá i pro volný čas a jako rodinný automobil. 

Technické údaje a vlastnosti si najděte jinde. Třeba přímo na webu BMW.

BMW řady 5.

Normální auto pro normální lidi

Vozili jsme se v BMW 5 series Sedan. Co nás zaujalo?

Že auto na první pohled vypadá tak nějak normálně. Moc se nevytahuje, že je bavorák, že je drahý a že se mu ostatní mají klidit z cesty. To se cení! Některé předchozí verze dávaly své svaly až příliš najevo. To sice vyhovovalo mnoha lidem, kteří prostřednictvím drahého báva ukazovali, že na to mají a že oni jsou predátoři, a ostatní si spíš pomysleli něco o malém přirození.

BMW řady 5.

Ticho za volantem

Co možná ztratilo BMW 5 na originalitě, to investovalo do aerodynamiky. Designerům se podařilo dostáhnout hodnotu Cx=0,22, což je opravdu hodně nízké číslo.

Při jízdě jsme ocenili ticho uvnitř. Kabina je odhlučněná tím, že motor a převodovka jsou zapouzdřeny do tlumící vrstvy a stejný tlumící materiál je umístěný také do stropu a i okolo čelního skla.

Elektronika je mnohdy chytřejší než řidič

Auto je to velké (délka 4,93 m, rozvor 2,97 m, kufr 530 l), ale dá se dobře řídit. Když si uvědomíte, že zatáčky musíte projíždět o něco větším obloukem, než s malinkými nákupními taškami na čtyřech kolech, nic vám nebrání v jednoduchém vedení auta po silnicích i při parkování.

Pomineme všechny vychytávky od různých asistentů, přes systémy řízení až po audiovizuální techniku. Všechny fungují, mají smysl a ulehčují ježdění. Zvyknete si na ně už během prvních desítek kilometrů a přestanete je vnímat. Prostě dělají, k čemu jsou určené.

Něco je v základní výbavě, hodně se toho dá dokoupit jako příplatková výbava.

BMW řady 5.

Co by mohlo překvapit, je u BMW tradiční, ale dnes už neobvyklý pohon zadních kol a motor umístěný vepředu. Při běžné jízdě, byť ostré a rychlé, si to ani neuvědomíte především výbornému vyvážení vozu a také kvůli všude přítomné elektronice, která napravuje řidičovy chyby.

Jedna verze se prodává také s pohonem všech čtyř kol. V té se se kola zadní nápravy natáčejí a pomáhají tak řidiči v zatáčkách.

Teoreticky můžete všechny tyhle vychytávky vypnout a vychutnat si sportovní jízdu se zadokolkou, smyky, jízdu na hraně a driftování po asfaltu. Pokud nejste na hlavu, nebo opravdu zkušený řidič na uzavřeném okruhu, důrazně to nedoporučujeme. Obrovská síla auta si s vámi bude dělat, co chce, a vy ani nebudete stačit valit bulvy.

Naložte, co chcet a koho chcete. Auto to nepozná

Sílu auta jsme vyzkoušeli jako obvykle tak, že jsme ho do kufru naložili tři sta kilo nákladu a projeli se ve městě i na dálnici. I v obsazení třemi osobami navíc jsme nepoznali žádný rozdíl oproti prázdnému autu. Jízdní vlastnosti ani akcelerace se za normálního jízdního režimu nezměnily. 

BMW řady 5.

Standardně se BMW 5 series prodává v benzínové i naftové verzi, obvykle s automatickou převodovkou, ačkoliv v nabídce manuální převodovka ještě zůstává.

Kufr je v této třídě aut docela velký, ačkoliv se počítá, že majitel BMW 5 series bude spíš než stan, spacák a karimatku vozit jenom zlatou platební kartu. Pro čtyři lidi jsme odvezli lyžařské vybavení na víkend a v kufru ještě spousta místa zbylo. Pomohly nám v tom variabilně sklopitelné zadní sedačky.

INFO: BMW Česká republika a Kompletní přehled dílů BMW

BMW řady 5.

Horydoly.cz Auta na Horydoly:

PRVNÍ DOJMY Mercedes-Benz GL

Elektrokoloběžka Mini Citysurfer Concept

Hybridní BMW i8

TEST Mercedes-Benz ML 350 BlueTec 4M

TEST Mercedes-Benz B 180 CDI

TEST Nová Kia cee´d

TEST Nejmenší obytná auta

TEST Obytná dodávka Mercedes Viano pro důchodce

TEST Citroën C4 Picasso

Karavan se vlastně nevyplatí

Autostan: mezi obytným autem a stanem

 
SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


Vytuněné motokolo z Malešic

Vytuněné motokolo z Malešic

JEŽKOVY VOČI Konečně vím, na jakém kole jezdí Pražskej démon z Malešic, tý čtvrti pochybný.... celý článek

Švýcarská dálniční známka

Rakouské dálniční známky a mýto

registrovat

Cestovní pojištění od Porovnej24.cz



Nejčtenější články

Vytuněné motokolo z Malešic

Vytuněné motokolo z Malešic

JEŽKOVY VOČI Konečně vím, na jakém kole jezdí Pražskej démon z Malešic, tý čtvrti pochybný.
Automobilové závody do vrchu v Radotíně

Automobilové závody do vrchu v Radotíně

Amatérské závody do vrchu automobilů z Radotína na Zadní Kopaninu se pravidelně konají na začátku července. Ve všech vypsaných třídách ve skupinách produkčních aut, závodních speciálů i historických vozů probíhají napínavé závody.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Interbike - veletrh USA, Las Vegas 20.-22.9. 20.8.
CIBTM - veletrh Čína, Peking 23.-24.8. 23.8.
Země živitelka - veletrh České Budějovice, výstaviště 24.-29.8. 24.8.
Caravan Salon - veletrh Německo, Düsseldorf 26.8.-3.9. 26.8.
Letecký den
Chrudim, letiště 26.8.
Eurobike - veletrh Německo, Friedrichshafen 30.8.-2.9. Cyklistika 30.8.
Tournatur - veletrh Německo, Düsseldorf 1.-3.9. 1.9.
Člověk v přírodě - veletrh Louny 8.-10.9. 8.9.
Caravanmessen - veletrh Norsko, Oslo 14.-17.9. 14.9.
Hodiny a klenoty - veletrh Praha, Holešovice 14.-16.9. 14.9.

Diskuse

zmíněný druhý pramen Kuba Turek, 21.8.2017 13:41, 7 příspěvků
Lipno dobrý Papouš, 21.8.2017 12:11, 1 příspěvek
zmíněný druhý pramen PB, 21.8.2017 11:58, 7 příspěvků
kde jste Pišišvor, 21.8.2017 9:32, 81 příspěvků
jištění bez dětí taky Helena, 18.8.2017 13:30, 1 příspěvek
Stezka králů - uzavření č... Helena, 16.8.2017 12:46, 5 příspěvků
cyklostezky Horydoly - Andrea Černá, 15.8.2017 12:25, 3 příspěvky
cyklostezky Jirka, 15.8.2017 10:38, 3 příspěvky
Pozor na legálnost Tomas, 14.8.2017 15:13, 4 příspěvky
Pozor na legálnost Pišišvor, 14.8.2017 10:55, 4 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Outdoor oblečení z pr... Pája Teklová, 21.8.2017 9:34
Týden kultury na Valašsku Horydoly , 18.8.2017 21:16
Co to kecáte za blbosti Horydoly , 17.8.2017 20:42
Jsou Slované méněcenná ra... milan šupa, 17.8.2017 19:05
Re: Víza - jak na to? Horydoly , 16.8.2017 11:11
Víza - jak na to? Horydoly , 16.8.2017 11:08
Lipenský půlmaraton se st... Horydoly , 16.8.2017 9:34
7 zlozvyků, kterými přisp... Horydoly , 16.8.2017 9:14