BMW 5 series Sedan, auto pro skoro normální lidi
Pětkový bavorák je velmi praktické auto. Jezdí skoro samo, je pohodlné, bezpečné a docela velké. Jenom kdyby nestálo 1,2 až 2,2 milionu korun v základní verzi, ale cena se může klidně přehoupnout daleko za tři miliony korun.
BMW vyrábí pětkovou řadu od roku 1972 a těchto modelů vyšší střední třídy se prodalo už skoro osm milionů.
Nejvíce se prodávají sedany, dříve označované za limuzíny. Klasická auta mají dlouhou kapotu ukrývající motor vepředu, prostornou kabinu a splývající záď. Zadní sedala lze sklopit, čímž získáme velký prostor pro náklad. Hodně se v posledních letech prodávají i kombíky. Typické manažerské auto se totiž využívá i pro volný čas a jako rodinný automobil.
Technické údaje a vlastnosti si najděte jinde. Třeba přímo na webu BMW.
Normální auto pro normální lidi
Vozili jsme se v BMW 5 series Sedan. Co nás zaujalo?
Že auto na první pohled vypadá tak nějak normálně. Moc se nevytahuje, že je bavorák, že je drahý a že se mu ostatní mají klidit z cesty. To se cení! Některé předchozí verze dávaly své svaly až příliš najevo. To sice vyhovovalo mnoha lidem, kteří prostřednictvím drahého báva ukazovali, že na to mají a že oni jsou predátoři, a ostatní si spíš pomysleli něco o malém přirození.
Ticho za volantem
Co možná ztratilo BMW 5 na originalitě, to investovalo do aerodynamiky. Designerům se podařilo dostáhnout hodnotu Cx=0,22, což je opravdu hodně nízké číslo.
Při jízdě jsme ocenili ticho uvnitř. Kabina je odhlučněná tím, že motor a převodovka jsou zapouzdřeny do tlumící vrstvy a stejný tlumící materiál je umístěný také do stropu a i okolo čelního skla.
Elektronika je mnohdy chytřejší než řidič
Auto je to velké (délka 4,93 m, rozvor 2,97 m, kufr 530 l), ale dá se dobře řídit. Když si uvědomíte, že zatáčky musíte projíždět o něco větším obloukem, než s malinkými nákupními taškami na čtyřech kolech, nic vám nebrání v jednoduchém vedení auta po silnicích i při parkování.
Pomineme všechny vychytávky od různých asistentů, přes systémy řízení až po audiovizuální techniku. Všechny fungují, mají smysl a ulehčují ježdění. Zvyknete si na ně už během prvních desítek kilometrů a přestanete je vnímat. Prostě dělají, k čemu jsou určené.
Něco je v základní výbavě, hodně se toho dá dokoupit jako příplatková výbava.
Co by mohlo překvapit, je u BMW tradiční, ale dnes už neobvyklý pohon zadních kol a motor umístěný vepředu. Při běžné jízdě, byť ostré a rychlé, si to ani neuvědomíte především výbornému vyvážení vozu a také kvůli všude přítomné elektronice, která napravuje řidičovy chyby.
Jedna verze se prodává také s pohonem všech čtyř kol. V té se se kola zadní nápravy natáčejí a pomáhají tak řidiči v zatáčkách.
Teoreticky můžete všechny tyhle vychytávky vypnout a vychutnat si sportovní jízdu se zadokolkou, smyky, jízdu na hraně a driftování po asfaltu. Pokud nejste na hlavu, nebo opravdu zkušený řidič na uzavřeném okruhu, důrazně to nedoporučujeme. Obrovská síla auta si s vámi bude dělat, co chce, a vy ani nebudete stačit valit bulvy.
Naložte, co chcet a koho chcete. Auto to nepozná
Sílu auta jsme vyzkoušeli jako obvykle tak, že jsme ho do kufru naložili tři sta kilo nákladu a projeli se ve městě i na dálnici. I v obsazení třemi osobami navíc jsme nepoznali žádný rozdíl oproti prázdnému autu. Jízdní vlastnosti ani akcelerace se za normálního jízdního režimu nezměnily.
Standardně se BMW 5 series prodává v benzínové i naftové verzi, obvykle s automatickou převodovkou, ačkoliv v nabídce manuální převodovka ještě zůstává.
Kufr je v této třídě aut docela velký, ačkoliv se počítá, že majitel BMW 5 series bude spíš než stan, spacák a karimatku vozit jenom zlatou platební kartu. Pro čtyři lidi jsme odvezli lyžařské vybavení na víkend a v kufru ještě spousta místa zbylo. Pomohly nám v tom variabilně sklopitelné zadní sedačky.
INFO: BMW Česká republika a Kompletní přehled dílů BMW
Auta na Horydoly:
Elektrokoloběžka Mini Citysurfer Concept
TEST Mercedes-Benz ML 350 BlueTec 4M
TEST Obytná dodávka Mercedes Viano pro důchodce
Autostan: mezi obytným autem a stanem
Diskuse
Diskuze k článku
Deliveo Delivery Software spravuje zásilkové služby
Muzeum Škoda Mladá Boleslav: cesta českou automobilovou historií
Nejčtenější články
Europe's top campsite is located in Austria
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Banální situace, fatální následky - přednáška | Praha, Městská knihovna | Prevence úrazů páteře | 3.4. | 17:00 |
Myslivost a příroda - veletrh | Kroměříž, Výstaviště | 6.-7.4. | 6.4. | |
Vars - konec lyžování | Francie, Vars | 7.4. | ||
Silva Regina - veletrh | Brno, Výstaviště | 7.-11.4. Myslivost a lesnictví | 7.4. | |
ILTM - veletrh luxusního cestování | Jižní Afrika, Cape Town | 7.-9.4. | 7.4. | |
Slovakiatour - veletrh | Bratislava, Incheba | 11.-14.4. | 11.4. | |
Regiony České republiky - veletrh | Lysá nad Labem | 11.-14.4. | 11.4. | |
Nauticampo - veletrh | Portugalsko, Lisabon | 17.-21.4. Turismus a karavaning | 17.4. | |
Tourbusiness - veletrh | Bělorusko, Minsk | 18.-20.4. | 18.4. | |
Spezi - veletrh | Německo, Lauchringen | 27.-28.4. Alternativní cyklistika | 27.4. |
Diskuse
Trezor.io/start | Martin, 29.3.2024 10:17, 116 příspěvků |
strašná rychlost | Skiák, 26.3.2024 17:25, 1 příspěvek |
INU | Horydoly - Andrea Černá, 25.3.2024 13:57, 2 příspěvky |
INU | Honza, 25.3.2024 13:26, 2 příspěvky |
Nebudeme přece poukazovat... | Michael Beranek, 25.3.2024 9:42, 5 příspěvků |
INU | Pišišvor, 24.3.2024 23:21, 2 příspěvky |
INU | Honza, 23.3.2024 20:40, 2 příspěvky |
INU | Honza, 23.3.2024 16:35, 5 příspěvků |
re | kladivo, 23.3.2024 14:08, 2 příspěvky |
O otázku jak se nám všem ... | Michael Beranek, 23.3.2024 13:49, 6 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Re: Karel IV. | Horydoly , 28.3.2024 15:06 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:46 |
Re: Karel IV. | Horydoly Open, 28.3.2024 14:45 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:42 |
Re: Karel IV. | Horydoly Open, 28.3.2024 14:40 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:37 |
Re: Karel IV. | Horydoly Open, 28.3.2024 14:36 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:35 |