TEST Citroën C4 Picasso

TEST Citroën C4 Picasso
Lipno, přívoz Frymburk - Frýdava.
Autor snímku Vladimír Weiss - weiss.photoshelter.com
SDÍLEJ:

Pohodlný, prostorově velkyrysý, designově výrazný a plný elektroniky - typický Francouz. Seznamte se, prosím: Citroen C4 Picasso. Objem motoru 1,6 litru, spotřeba 8 litrů na sto kilometrů. 

TEST Citroën C4 Picasso
Citroën C4 Picasso 1,6 e-HDI 115. Cesta na chalupu a zase zpátky.
Autor snímku Kuba Turek

Citroën C4 Picasso vyrábějí továrny na celém světě už ve třetí generaci. Stejně jako jeho jednovaječná trojčata Peugeot a Toyotu. 

Prostor pro cestující se zvětšil

Nová auta se ale liší od první generace jako nebe a dudy. Ze základních součástek zůstaly jen původní motory. Všechno ostatní je nové.

Nejvýznamnější změna se odehrála v konstrukci. Nápravy se pusunuly dál od sebe, kola se dostala více do rohů karoserie a zvětšený rozvor znamená více místa pro posádku.

Na první pohled si všimnete také buclatějších tvarů kvůli zvýšení bezpečnosti, čelního skla přetaženého daleko do střechy a dotykově ovládané palubní desky.

Řazení: manuál nebo robotický automat?

Z jízdních vlastností zaujme nejvíce řazení. Jedno auto, se kterým jsme jezdili, mělo klasickou manuální převodovku, a ta v nás žádné emoce nebudila. Řadila jako každá jiná. Druhé auto bylo vybavené tak zvanou robotickou převodovkou s označením BMP6. Pracuje se s ní jako s automatickou převodovou, ale vnitřnosti má poněkud jiné. To způsobuje pomalejší řazení a zároveň jsme nedokázali pokaždé správně předvídat, co robotická převodovka přesně udělá. Že v tom nejsme sami, svědčí množství odborných automobilových recenzí z celého světa.

Pro upřesnění: Nejedná se o nic dramatického. Při ležérním stylu jízdy si něčeho takového skoro ani nevšimnete, ale když se připravujete na rychlé riskantní předjetí, je vám každý zlomek vteřiny dobrý. Když očekáváte, že se po vytočení motoru přeřadí na vyšší rychlostní stupeň a ono se to stane až o něco později, je to velmi nepříjemné.   

Vnější vzhled Citroënu C4 se oproti dřívějšímu vajíčku poněkud umravnil, ale stále se nemusí každému líbit. Pro jiné majitele je to však milý brouček. Uvnitř je to však jiné: Tam se ukáže, proč patří Picasso do třídy MPV (malý rodinný kompakt). Velký vnitří prostor a výborné zpracování celého interiéru musí kladně oslovit každého.

Interiér nadchne každého

Tady je pár našich dojmů: Uvnitř je ticho. Opravdové ticho! Nejen že do interiéry vniká zvuk motoru jen jako velmi tiché vrnění, ale ani aerodynamický hluk není skoro slyšet a uvnitř je všechno smontované tak, že nikde nic nevrže a nepíská.

Interiér vypadá luxusně. Při bližším zkoumání je jasné, že se jedná o stejné materiály, jaké používají všechna empévéčka, ale designéři Citroënu s nimi umějí pracovat.

Kdo jezdí běžnými auty niž střední třídy a střední třídy, bude ohromen velikostí vnitřního prostoru. Ten umocňuje prosklená střecha a dobře vymyšlené prosklení, které dělá dojem panoramatického výhledu pro řidiče, spolujezdce i cestující na zadních sedadlech. Mohutní lidé ocení sedadla umístěné daleko od sebe, což se projevuje především mezi řidičem a spolujezdcem.

Kufr má objem 537 litrů. To je dost, ale některé kombíky poskytují prostor větší. Když jsme sklopili zadní sedadla, dostali jsme dovnitř dvě horská kola s ráfky o klasickém průměru 26 palců. Devětadvacítkám jsme však museli odmontovat přední kola, abychom je mohli převážet uvnitř.

Palubní deska je osazená dvěma dotykovými obrazovkami - jedna je na místě budíků a druhá na středovém panelu. Mnoho funkcí auta se tedy ovládá pouze dotykem, některé jsou zdvojené a manuálně se ovládají z volantu a páček okolo něj.

Citroen C4 Picasso 1,6 e-HDI 115.

Jediné, co v interiéru nepříjemně cítíme, jsou rány od neočekávaných velkých děr na silnici. Podvozek je totiž téměř německy tvrdý a francouzské pohodlí zajišťuje měkčeji naladěné pérování a tlumiče. Jenže ty nezvládají právě díry, o kterých předem neví auto ani řidič. Bohužel takových se na rozbitých českých silnicích a ulicích najde dost.

Co jsme v tomto ohledu ocenili, byl náš oblíbený test, kdy jsme so kufru naložili tři sta kilogramů (v tomto případě balíků noviny a časopisů) a projeli se po městě. Jízdní vlastnosti se téměř nezměnily! Haubna se příliš nezvedla, auto si skoro nesedlo na zadní. tak to má být.

Citroen C4 Picasso 1,6 e-HDI 115.

U relativně velkého rodinného auta vás jistě zajímá spotřeba. My jsme najezdili po Čechách několik stovek kilometrů v obou autech, spotřeba mezi automatem a manuálem se nijak výrazně nelišila. Jezdili jsme nejčastěji ve dvou se středním nákladem (příkladem budiž právě dvě jízdní kola, tašky s cyklistickým a kempovacím vybavením). Polovina jízd byla na střední vzdálenosti a střídavě po dálnicích i silnicích nožších tříd (typicky Praha - České Budějovice - Lipno nebo Praha - Mladá Boleslav - Mimoň). Zbytek byly pojížďky po Praze a na kratší vzdálenosti po středočeském kraji. Motory jsme nijak nehonili. Dosáhli jsme spotřebu těsně přes osm litrů benzinu a sto kilometrů.

Po delších zkušenostech můžeme doporučit Citroën C4 Picasso na rodinné ježdění, plynulou jízdu a případně na kombinaci při převážení více lidí či menšího nákladu třeba na chalupu nebi za prarodiči. Žádný agresivní dravec to není, obratné autíčko do města také ne a ani sportovních pocitů z jízdy si moc neužijete.

Na dlouhé cesty třeba na lyže, nebo na letní dovolenou k moři budete muset asi přidat rakev na střechu. Na to má příliš malý objem zavazadlového protoru.

Ceny Citroënu C4 Picasso začínají v základních verzích na 295 tisících korun (benzin 1,4 l) a končí těsně pod půl milionu korun za naftový dvoulitr. K tomu lze dokoupit pakety za dalších sto tisíc korun.

INFO: Citroën

Citroen C4 Picasso 1,6 e-HDI 115.

Horydoly.czČtěte více o autech na Horydoly:

TEST Mercedes-Benz B 180 CDI

TEST Nová Kia cee´d

TEST Nejmenší obytná auta

TEST Obytná dodávka Mercedes Viano pro důchodce

Karavan se vlastně nevyplatí

Autostan: mezi obytným autem a stanem

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


Slovenské dálniční známky

Slovenské dálniční známky

Dálniční známky na Slovensku stojí v roce 2018 pro osobní automobily 10 eur (10 dní), 14 eur (měsíc) a 50 eur (rok). Auta nad 3,5 tuny platí mýtné podle ujeté vzdálenosti.... celý článek

Dálniční známky v Evropě

Slovinské dálniční známky

registrovat

Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Turistický informační portál WhereToStay.Tips kde naleznete fantastické rady kde se ubytovat, kde jíst a co vidět, v lokalitách celého světa.



Nejčtenější články

Slovinské dálniční známky

Slovinské dálniční známky

Dálniční známka ve Slovinsku přijde na 15 eur za sedm dní pro osobní auta. Třicetidenní známka stojí 30 eur. 
Dálniční známky v Evropě

Dálniční známky v Evropě

Dálniční známka v Česku přijde v roce 2018 na 1500 korun. Roční známka se dá koupit také v Rakousku, Švýcarsku a na Slovensku. Další dálniční známky prodávají Slovinci, Chorvati a Maďaři. Němci jezdí po dálnicích
Slovenské dálniční známky

Slovenské dálniční známky

Dálniční známky na Slovensku stojí v roce 2018 pro osobní automobily 10 eur (10 dní), 14 eur (měsíc) a 50 eur (rok). Auta nad 3,5 tuny platí mýtné podle ujeté vzdálenosti.
Švýcarská dálniční známka

Švýcarská dálniční známka

AKTUALIZACE Švýcarská dálniční známka stojí 40 švýcarských franků i v roce 2018. Její cena se nezměnila od roku 1995. Dálniční známka - vignette, jak se jí říká ve Švýcarsku, platí čtrnáct měsíců
Rakouské dálniční známky a mýto

Rakouské dálniční známky a mýto

AKTUALIZACE Mezi turisty, kteří míří do Alp, se občas vedou diskuse, zda se vyplatí koupit dálniční známku, nebo jet mimo dálnice po vedlejších silnicích. Uvádíme proto současné ceny všech druhů

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Pardubické Vánoce - veletrh Pardubice, Ideon 15.-17.12. 15.12.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Oščadnica 29.-30.12. 29.12.
Reisemarkt - veletrh Německo, Mannheim 5.-7.1. 5.1.
Vakantie - veletrh Nizozemsko, Utrecht 10.-14.1. 10.1.
Matka - veletrh Finsko, Helsinky 18.-21.1. Cestovní ruch 18.1.
Regiontour - veletrh Brno, Výstaviště 18.-21.1. 18.1.
Boot - veletrh Německo, Düsseldorf 20.-28.1. 20.1.
ISPO China - veletrh Čína, Peking 24.-27.1. 24.1.
FESPO - veletrh Švýcarsko, Curych 25.-28.1. 25.1.
SIA Snow Show - veletrh USA, Denver 25.-28.1. 25.1.

Diskuse

Nic jiného než Pikí, 11.12.2017 21:19, 1 příspěvek
Podobný spolek Beny, 8.12.2017 11:03, 1 příspěvek
Husky Pavel Smejkal, 8.12.2017 9:23, 41 příspěvků
Vnitřní sjezdovka Petr, 7.12.2017 21:57, 6 příspěvků
!!!!!!! JN, 7.12.2017 19:05, 2 příspěvky
!!!!!!! !, 7.12.2017 15:00, 2 příspěvky
Vnitřní sjezdovka Martin, 6.12.2017 21:14, 6 příspěvků
husky Pišišvor, 6.12.2017 9:57, 41 příspěvků
husky Cermo, 6.12.2017 0:10, 41 příspěvků
Spacák Alča, 5.12.2017 23:44, 41 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Festivaly na Slovensku Horydoly , 9.12.2017 13:31
POJIŠTĚNÍ CHUBB Horydoly , 9.12.2017 13:14
WIZZ AIR OBJEDNAL DALŠÍCH... Horydoly , 9.12.2017 13:12
Emirates oslavuje svůj 10... Horydoly , 9.12.2017 13:10
KLM rozšiřuje své služby ... Horydoly , 9.12.2017 13:07
WIZZ AIR ZAVÁDÍ NOVOU POL... Horydoly , 9.12.2017 12:43
WIZZ AIR OTEVŘEL ZÁKLADNU... Horydoly , 9.12.2017 12:37
warunki-w-tatrach-8-10-gr... Horydoly , 8.12.2017 17:51