TEST Citroën C4 Picasso

TEST Citroën C4 Picasso
Lipno, přívoz Frymburk - Frýdava.
Autor snímku Vladimír Weiss - weiss.photoshelter.com
SDÍLEJ:

Pohodlný, prostorově velkyrysý, designově výrazný a plný elektroniky - typický Francouz. Seznamte se, prosím: Citroen C4 Picasso. Objem motoru 1,6 litru, spotřeba 8 litrů na sto kilometrů. 

TEST Citroën C4 Picasso
Citroën C4 Picasso 1,6 e-HDI 115. Cesta na chalupu a zase zpátky.
Autor snímku Kuba Turek

Citroën C4 Picasso vyrábějí továrny na celém světě už ve třetí generaci. Stejně jako jeho jednovaječná trojčata Peugeot a Toyotu. 

Prostor pro cestující se zvětšil

Nová auta se ale liší od první generace jako nebe a dudy. Ze základních součástek zůstaly jen původní motory. Všechno ostatní je nové.

Nejvýznamnější změna se odehrála v konstrukci. Nápravy se pusunuly dál od sebe, kola se dostala více do rohů karoserie a zvětšený rozvor znamená více místa pro posádku.

Na první pohled si všimnete také buclatějších tvarů kvůli zvýšení bezpečnosti, čelního skla přetaženého daleko do střechy a dotykově ovládané palubní desky.

Řazení: manuál nebo robotický automat?

Z jízdních vlastností zaujme nejvíce řazení. Jedno auto, se kterým jsme jezdili, mělo klasickou manuální převodovku, a ta v nás žádné emoce nebudila. Řadila jako každá jiná. Druhé auto bylo vybavené tak zvanou robotickou převodovkou s označením BMP6. Pracuje se s ní jako s automatickou převodovou, ale vnitřnosti má poněkud jiné. To způsobuje pomalejší řazení a zároveň jsme nedokázali pokaždé správně předvídat, co robotická převodovka přesně udělá. Že v tom nejsme sami, svědčí množství odborných automobilových recenzí z celého světa.

Pro upřesnění: Nejedná se o nic dramatického. Při ležérním stylu jízdy si něčeho takového skoro ani nevšimnete, ale když se připravujete na rychlé riskantní předjetí, je vám každý zlomek vteřiny dobrý. Když očekáváte, že se po vytočení motoru přeřadí na vyšší rychlostní stupeň a ono se to stane až o něco později, je to velmi nepříjemné.   

Vnější vzhled Citroënu C4 se oproti dřívějšímu vajíčku poněkud umravnil, ale stále se nemusí každému líbit. Pro jiné majitele je to však milý brouček. Uvnitř je to však jiné: Tam se ukáže, proč patří Picasso do třídy MPV (malý rodinný kompakt). Velký vnitří prostor a výborné zpracování celého interiéru musí kladně oslovit každého.

Interiér nadchne každého

Tady je pár našich dojmů: Uvnitř je ticho. Opravdové ticho! Nejen že do interiéry vniká zvuk motoru jen jako velmi tiché vrnění, ale ani aerodynamický hluk není skoro slyšet a uvnitř je všechno smontované tak, že nikde nic nevrže a nepíská.

Interiér vypadá luxusně. Při bližším zkoumání je jasné, že se jedná o stejné materiály, jaké používají všechna empévéčka, ale designéři Citroënu s nimi umějí pracovat.

Kdo jezdí běžnými auty niž střední třídy a střední třídy, bude ohromen velikostí vnitřního prostoru. Ten umocňuje prosklená střecha a dobře vymyšlené prosklení, které dělá dojem panoramatického výhledu pro řidiče, spolujezdce i cestující na zadních sedadlech. Mohutní lidé ocení sedadla umístěné daleko od sebe, což se projevuje především mezi řidičem a spolujezdcem.

Kufr má objem 537 litrů. To je dost, ale některé kombíky poskytují prostor větší. Když jsme sklopili zadní sedadla, dostali jsme dovnitř dvě horská kola s ráfky o klasickém průměru 26 palců. Devětadvacítkám jsme však museli odmontovat přední kola, abychom je mohli převážet uvnitř.

Palubní deska je osazená dvěma dotykovými obrazovkami - jedna je na místě budíků a druhá na středovém panelu. Mnoho funkcí auta se tedy ovládá pouze dotykem, některé jsou zdvojené a manuálně se ovládají z volantu a páček okolo něj.

Citroen C4 Picasso 1,6 e-HDI 115.

Jediné, co v interiéru nepříjemně cítíme, jsou rány od neočekávaných velkých děr na silnici. Podvozek je totiž téměř německy tvrdý a francouzské pohodlí zajišťuje měkčeji naladěné pérování a tlumiče. Jenže ty nezvládají právě díry, o kterých předem neví auto ani řidič. Bohužel takových se na rozbitých českých silnicích a ulicích najde dost.

Co jsme v tomto ohledu ocenili, byl náš oblíbený test, kdy jsme so kufru naložili tři sta kilogramů (v tomto případě balíků noviny a časopisů) a projeli se po městě. Jízdní vlastnosti se téměř nezměnily! Haubna se příliš nezvedla, auto si skoro nesedlo na zadní. tak to má být.

Citroen C4 Picasso 1,6 e-HDI 115.

U relativně velkého rodinného auta vás jistě zajímá spotřeba. My jsme najezdili po Čechách několik stovek kilometrů v obou autech, spotřeba mezi automatem a manuálem se nijak výrazně nelišila. Jezdili jsme nejčastěji ve dvou se středním nákladem (příkladem budiž právě dvě jízdní kola, tašky s cyklistickým a kempovacím vybavením). Polovina jízd byla na střední vzdálenosti a střídavě po dálnicích i silnicích nožších tříd (typicky Praha - České Budějovice - Lipno nebo Praha - Mladá Boleslav - Mimoň). Zbytek byly pojížďky po Praze a na kratší vzdálenosti po středočeském kraji. Motory jsme nijak nehonili. Dosáhli jsme spotřebu těsně přes osm litrů benzinu a sto kilometrů.

Po delších zkušenostech můžeme doporučit Citroën C4 Picasso na rodinné ježdění, plynulou jízdu a případně na kombinaci při převážení více lidí či menšího nákladu třeba na chalupu nebi za prarodiči. Žádný agresivní dravec to není, obratné autíčko do města také ne a ani sportovních pocitů z jízdy si moc neužijete.

Na dlouhé cesty třeba na lyže, nebo na letní dovolenou k moři budete muset asi přidat rakev na střechu. Na to má příliš malý objem zavazadlového protoru.

Ceny Citroënu C4 Picasso začínají v základních verzích na 295 tisících korun (benzin 1,4 l) a končí těsně pod půl milionu korun za naftový dvoulitr. K tomu lze dokoupit pakety za dalších sto tisíc korun.

INFO: Citroën

Citroen C4 Picasso 1,6 e-HDI 115.

Horydoly.czČtěte více o autech na Horydoly:

TEST Mercedes-Benz B 180 CDI

TEST Nová Kia cee´d

TEST Nejmenší obytná auta

TEST Obytná dodávka Mercedes Viano pro důchodce

Karavan se vlastně nevyplatí

Autostan: mezi obytným autem a stanem

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


Elektrická koloběžka Hugo

Elektrická koloběžka Hugo

OUTDOOROVÉ VYBAVENÍ Dva modely elektrických koloběžek vyrábí Hugo bikes. Nesjpíš je znáte z Prahy, kde způsobily těžké boje mezi "zkorumpovanými úředníky z Magistrátu" a "cyklofašisty z Auto-matu". Svého času je propagoval herec Jiří Mádl.... celý článek

Evropané stále dávají přednost spalovacímu motoru, s výjimkou Norů

5 tipů, jak v zimě předejít vyšší spotřebě paliva

registrovat

Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Turistický informační portál WhereToStay.Tips kde naleznete fantastické rady kde se ubytovat, kde jíst a co vidět, v lokalitách celého světa.



Nejčtenější články

Elektrická koloběžka Hugo

Elektrická koloběžka Hugo

OUTDOOROVÉ VYBAVENÍ Dva modely elektrických koloběžek vyrábí Hugo bikes. Nesjpíš je znáte z Prahy, kde způsobily těžké boje mezi "zkorumpovanými úředníky z Magistrátu" a "cyklofašisty z Auto-matu". Svého času je propagoval herec Jiří Mádl.
Století Miroslava Zikmunda

Století Miroslava Zikmunda

RECENZE Století Miroslava Zikmunda - cesta životem je kniha, která se zrodila z obdivuhodného osobního archivu známého cestovatele. Na obalu knihy je připsán podtitulek: Bouřlivé dějiny 20. století očima muže, který poznal

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
AIME - veletrh Austrálie, Melbourne 20.-21.2. 20.2.
Reise Camping - veletrh Německo, Essen 21.-25.2. 21.2.
Free - veletrh Německo, Mnichov 21.-25.2. 21.2.
Nautika - veletrh Chorvatsko, Záhřeb 21.-25.2. 21.2.
Hohe Jagd und Fischerei - veletrh Rakousko, Salzburg 22.-25.2. Lov a rybářství 22.2.
Polovníctvo a rybárstvo - veletrh Nitra, Agrokomplex 23.-25.2. 23.2.
Ferie - veletrh Dánsko, Kodaň 23.-25.2. Cestovní ruch 23.2.
Outdoor Show - veletrh Velká Británie, Londýn 23.-25.2. 23.2.
Rossignol Demo Tour
Buková hora 24.-25.2. 24.2.
BTL - veletrh Portugalsko, Lisabon 28.2.-4.3. 28.2.

Diskuse

Odrážedlo Katka, 20.2.2018 14:56, 4 příspěvky
Elektrokolo Marek, 20.2.2018 14:54, 7 příspěvků
cykloturistika Prkoš, 19.2.2018 11:41, 1 příspěvek
Bulvární slovník Kuba Turek, 19.2.2018 10:10, 21 příspěvků
Bulvární slovník Lukas B., 19.2.2018 8:36, 21 příspěvků
Bulvární slovník Kuba Turek, 18.2.2018 22:27, 21 příspěvků
Bulvární slovník Arcikacíř, 18.2.2018 20:06, 21 příspěvků
Odrážedlo Tomáš, 17.2.2018 16:24, 4 příspěvky
Elektrokolo Ivos, 17.2.2018 16:22, 7 příspěvků
Elektrokolo Horydoly , 15.2.2018 15:57, 7 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Jachting Horydoly , 20.2.2018 17:18
Šlechtické ubytování Horydoly , 20.2.2018 13:31
Holidayworld 2018 Horydoly , 20.2.2018 13:28
Horobál Horydoly , 20.2.2018 13:18
MFOF 2018 Horydoly , 20.2.2018 13:16
Lyžuj lesy Horydoly , 15.2.2018 16:45
Razula hlásí výborné podm... Horydoly , 15.2.2018 16:30
Auto*Mat Horydoly , 15.2.2018 11:18