Handbike na podzimní Šumavě

Handbiking na Šumavě.
Autor snímku Sportovní klub vozíčkářů Praha

Sešli jsme se k večeru v počtu sedmi vozíčkářů a stejného počtu našich asistentů - dobrovolníků. Večer u krbu s dobrým pivečkem a skvělou banánovicí jsme zvesela zahájili akci. Proběhlo plánování kam a kudy. Přestože jsme kolečko Nová Pec - Dobrá s hospůdkou u Němečka - Stožec - a zpátky do Bělé již vícekrát absolvovali, byla to zaručená volba pohodové jízdy pravou Šumavou.

Handbike na podzimní Šumavě
Horní Planá, přívoz přes Lipno.
Autor snímku Sportovní klub vozíčkářů Praha

Závěr letní sezony se konal 13.-17. září v našem oblíbeném penzionu Mauritz na Šumavě. Každý rok zvažujeme, jestli se vracet na stejné místo. Pokaždé se sami přesvědčíme, že ano. Ze statku na nás dýchne šumavská nálada, kterou podtrhne majitel, pohodář a úžasný hostitel.

Sportovní klub vozíčkářů Praha má své Spojence. Děkujeme!

Na tuhle sezonu a poslední akci léta budu s radostí živě vzpomínat, minimálně do zimní sezony.

Z Bělé do Nové Pece a Stožce

Ráno ve čtvrtek po nasycení dravé smečky jsme naskákali do strojů a vydali se na cestu. Šumava je už během září liduprázdná, proto jsme si její úžasnou přírodu plnou lesů, kopců a říček vychutnávali v plné kráse. Večerní návrat podtrhla výborná večeře. Místní lahodný pstruh nám děsně šmakoval.

Z Boubína nazpátek

Na páteční dopoledne byl plán jasný: naházíme handbiky do aut, dojedeme 40 kilometrů k parkovišti pod boubínský prales a po prohlídce naskáčeme do kol, vrátíme se zpátky na kolech pomocí vlastních sil a naše dobré duše asistentské potom převezou auta zpět.

Prohlídka byla skvělá. Náš průvodce nás díky své lásce k Šumavě zasvětil do historie a současného života těchto míst s humorem a nadšením. Je jasné, že šumavský prales je v kopci a tak naši asistenti, kteří nám pomáhali vzhůru a zároveň se snažili držet tempo nadšeného vypravěče, celou cestu situaci komentovali slovy: "Tak po tomhle nás na kola nedostanete!"

Handbike.

Zároveň jsme však všichni hltali zajímavosti o zásahu lidí do života lesa a jeho proměnách. K autům jsme dorazili ve dvě, a to jsme našeho průvodce museli zastavit v záživném vyprávění, abychom měli šanci na handbicích dojet zpět k našemu penzionu, ještě než padne tma.

K mé radosti se nakonec nikdo z cesty na kolech nevyvlékl. Šumavské počasí nám pomohlo, dojeli jsme do cíle téměř suší i přes deštivou předpověď. Večer náš tým cyklistů doplnily naše tři další skvělé asistentky, které si zakončení letní sezony nechtěli nechat utéct. Jana, Kačka a Tania pomohly rozjet večerní náladu. Benny náš kovboj vytáhl kytárku a krásně nám celý večer hrál. To byla radost.

Před Lipno přívozem v Horní Plané

Sobota byla podle předpovědi deštivá. Jenže to nás nemohlo ani naštvat ani odradit. V dešti jsme najeli 20 kilometrů i s přejezdem přívozem do Horní Plané. Odpoledne jsme si nechali hlavy zavařit u zážitkové hry od Eriky Kovaříkové z Neohráno. Pokaždé, když potřebujeme hru na zpříjemnění akce, pro nás nachystá neotřelý hrací oříšek.

Handbike.

Večer jsme se nechali zanést na neuvěřitelné putování naší Peggy Marvanové. Ta měla dvouhodinovou přednášku o účasti na závodě v Laponsku, který tento rok s přítelem Adamem, jako vůbec první na světě dokončili, a o cyklistickém závodě Amerikou, kde s přítelem bez jištění najeli v létě přes 4400 km, kdy Peggy dojela první a Adam 27.

Schwarzenberský kanál a Jelení

Neděle ukázala, že jsme fakt velcí sporťáci. I přes nepříznivou předpověď nás Šumava zlákala k dalšímu cyklo výletu směr Jelení a Schwarzenberský plavební kanál. Po návratu jsme pobalili a rozjeli se k domovům, natěšení na další sportovní zážitky.

Horydoly.cz Na kole po Šumavě

Medvědice naháněla lovce

K prameni Vltavy na podzim

Dlouhé kopce okolo Kvildy

Plešná drsňárna pěkně z kopce

Točíme pedály na Knížecí pláně

Nejstudenější místo v Česku

Kamenná hlava a Kamenné moře

Lipno: jižní strana na kole

Okolo Lipna na kole

Zobrazit místo Běžky a kola na větší mapě

Cyklonovinky 2017

CYKLOHRÁČEK Malé zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol a cyklostezek.... celý článek

Italské silničky do nebe

Auronzo, nejvýš kam to jde na kole

Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Turistický informační portál WhereToStay.Tips kde naleznete fantastické rady kde se ubytovat, kde jíst a co vidět, v lokalitách celého světa.

Vasův běh na lyžích, kole i pěšky

Nejslavnější běžkařský závod světa Vasův běh má letní varianty na horském kole a běžecky po vlastních. Délka všech tras je 90 kilometrů. Zájem je obrovský, a proto se i letos na devadesátikilometrové trati
Auronzo, nejvýš kam to jde na kole

AKTUALIZACE Na silničnom kole priamo do centra Dolomitov pod Tre Cime di Lavaredo. Úvodné kilometre vedú z Cortiny na Passo Tre Croci. Stúpanie je rovnomerné, plynulo naberá výšku.
Italské silničky do nebe

AKTUALIZACE Každý milovník hor musí aspoň jednou za život navštívit Dolomity. Ať už je to turista, horolezec, nebo cyklista. Můžete projet všechna pohoří světa, ale jestli jste nebyli tady, nebyli
Slovensko AKTUÁLNĚ 2017

SUCHÁ BELÁ Zajímá vás, kde se dá projet na lyžích, kde se leze po skalách, jaké podmínky vládnou na hřebenech, jak jsou nateklé ledopády, nebo jaká chata je otevřená? Přinášíme aktuální
Krkonoše AKTUÁLNĚ 2017

MUMLAVSKÉ VODOPÁDY Přinášíme turistické novinky z Krkonoš - nejvyšších českých hor, národního parku a eldoráda outdoorových nadšenců.

Mezinárodní festival outdoorových filmů Olomouc, Šantovka 12.-18.10. 12.10.
Knižní veletrh Havlíčkův Brod 20.-21.10. 20.10.
Jesenický Surovec Jesenice u R. 21.-22.10. Běh v terénu a cyklomaraton 21.10.
Fotoexpo - veletrh Praha, Národní dům Vinohrady Fototechnika 21.10.
ITB Asia - veletrh Singapur 25.-27.10. 25.10.
Designblok Praha, Výstaviště 26.-30.10. 26.10.
Red Bull Rampage USA, Utah Horská kola 27.10.
Hanseboot - veletrh Německo, Hamburg 28.10.-5.11. Lodě a čluny 28.10.
Paprsek vítězství Kovač Koloběžkový, běžecký a cyklistický závod 4.11.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Frenštát pod Radhoštěm 10.10.-5.11. 5.11.