Reakce pana primátora
Internetový server Horydoly.cz mně vyrazil dech komentářem redaktora Jakuba Turka v reportáži Pavel Bém a jeho cyklostezka - Primátor ukazuje Prahu na kole, který by se dal jinak nazvat "Sliby, chyby v pražské cyklistice a cyklodopravě." Mírou lží, hloupostí, a když dovolíte blbostí, překonala tato reportáž průměrnou úroveň českého bulváru.
Primátor Pavel Bém včera dostal od specializovaného serveru Prahou na kole spolu s úředníkem Prahy 1 Ludvíkem Czitalem anticenu Cyklistický paskvil Prahy za mizivou podporu cyklistiky v centru metropole.
Speciálně pro čtenáře serveru Horydoly.cz dovolte několik základních fakt:
Pavel Bém reaguje na článek Primátor ukazuje Prahu na kole.
1. V Praze dnes máme vyznačeno v provozu celkem 378 km cyklotras včetně rozestavěných s očekávaným dokončením do konce roku 2009, v liniích tras je vybudováno 138 km oddělených cyklistických stezek v samostatném režimu nebo v režimu chodec-cyklista.
Dále je v Praze 31 km vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty včetně vyhrazených bus-cyklo-taxi pruhů a vyznačených koridorů v hlavním dopravním prostoru. Celkem je tedy v Praze vyznačeno 169 km chráněných průjezdů.
2. Je nezpochybnitelným faktem, že dnes i centrální část Prahy nabízí daleko komfortnější a v mezích možností bezpečnější pohyb na jízdním kole, než tomu bylo ještě před několika málo lety.
3. V roce 2010 bude vyznačeno a vybudováno dalších cca 30 km cyklostezek, vyhrazených jízdních pruhů a značených koridorů a přes 70 km značených cyklotras páteřní a hlavní sítě. Na konci roku 2010 bude na 100% naplněn můj závazek z roku 2006 „450 km cyklotras (a v jejích liniích vložených 200 km cyklostezek a dalších integračních dopravních opatření v hlavním dopravním prostoru)“. Není to tedy žádný populistický slib ani nesplnitelný závazek. Je a bude to realita.
4. Pro srovnání: v roce 2002 měla Praha 59,5 km cyklostezek, 0,4 km vyhrazeného pruhu pro cyklisty a 178 km cyklotras, v roce 2006 to bylo 292 km cyklotras, 109 km cyklostezek. V roce 2010 to bude avizovaných 450 km cyklotras.
5. Přepravní objemy realizované na kole se v Praze od roku 2006 zvětšily o cca 300 %. I to je důkazem, že kolo dnes do Prahy patří, a že se mu daří víc než dřív.
6. Generel rozvoje pražské cyklodopravy je na webových stránkách cyklo.praha-mesto.cz. Navštivte je, poučte se a vážený pane redaktore, nemystifikujte veřejnost.
7. Na závěr několik poznámek a upřesnění k dalším detailům, ze kterých jste udělal "salát."
* jaká cyklostezka je v úvodu reportáže míněna? Cesta měla za úkol ukázat celé spektrum použitých dopravních řešení v hlavním i přidruženém dopravním prostoru pro oba převažující uživatele jízdních kol, tedy dopravní a rekreační cyklisty
* která část které stezky je ta drahá? Protipovodňová hráz chrání Prahu před povodní se stezkou i bez stezky. Tato cyklostezka byla velmi nízkonákladová. Představa, že její štěrkový povrch je určen i pro bruslaře, je minimálně komická
* po náplavce nevede cyklostezka, ale pouze pro cyklistu upravená cyklotrasa. Vzhledem k tomu, že tudy jezdí vozidla obsluhy lodí, nebylo možno zde cyklostezku vybudovat.
* pražská hrubá dlažba je památkářsky chráněna a na mnoha místech bude stále, stezka nestezka.
* jízdu po chodníku skutečně policie toleruje ve výjimečných případech, pokud tudy vede obvykle již v minulosti vyznačená cyklotrasa.
* vyhrazené jízdní pruhy jsou standardní, vyzkoušené a velmi bezpečné dopravní řešení ve všech cyklisticky vyspělých městech Evropy, bylo by s podivem, že by např. Berlín, Paříž, Vídeň a další "cykloměsta" toto nebezpečné řešení stále používala, kdyby tomu bylo jinak.
* vše, co zdražuje cyklistické stezky, téměř vždy souvisí s nutností překonávat terén různých výšek, tedy mosty. A ty jsou skutečně drahé. Otázka je, zda jsou lacinější nebo dražší než lidský život, protože téměř vždy řeší bezpečné přejezdy dopravně velmi zatížených komunikací.
* to vše dnes už ví prakticky každý, koho cyklistika v Praze skutečně zajímá
Byl bych Vám vděčen, kdybyste se pro příště alespoň pokusil o zjištění pravdivých informací o pražské cyklistice a budování cyklistické infrastruktury.
Pokud Vás to opravdu zajímá a chcete o tom dále psát způsobem, který nebudu muset komentovat, určitě vás rádi uvidí na libovolném zasedání Komise Rady hl. m. Prahy pro cyklistickou dopravu. Cyklisté, a nikoliv jen úředníci, kteří v ní pracují, vás s čímkoliv rádi a obšírně seznámí.
Diskuse
Diskuze k článku
Re: Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
- Autor vik
- Datum a čas 26.10.2009 11:09
Nepřesnosti na obou stranách
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
- Autor Pavel J.
- Datum a čas 2.10.2009 18:01
Re: Re: Re: Re: Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
- Autor Kuba Turek
- Datum a čas 25.9.2009 15:35
Re: Re: Re: Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
- Autor Dag
- Datum a čas 25.9.2009 14:32
pražské cyklostezky
Re: Re: Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
- Autor Kuba Turek
- Datum a čas 24.9.2009 10:51
Re: Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
- Autor Pavel J.
- Datum a čas 24.9.2009 10:34
- Autor Pepa
- Datum a čas 23.9.2009 20:19
Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
- Autor Kuba Turek
- Datum a čas 23.9.2009 16:07
Paříž: ulice bez aut, zakázané elektrokoloběžky, drahá SUV
Reflexní trička - bezpečné oblečení pro cyklistiku a běhání
Nejčtenější články
Cyklonovinky 2024
Cyklomaratony pro každé kolo 2024
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Rychlebské stezky - začátek sezony | Černá voda | Horská kola | 29.3. | |
Šemberské stezky - otevření | Tuchoraz | 29.3. | ||
Banální situace, fatální následky - přednáška | Praha, Městská knihovna | Prevence úrazů páteře | 3.4. | 17:00 |
Myslivost a příroda - veletrh | Kroměříž, Výstaviště | 6.-7.4. | 6.4. | |
Orlice Cup - štafeta | Choceň | Běh, kolo, kanoe | 6.4. | |
Morkovské bajk - cyklomaraton | Morkovice | Horská kola | 6.4. | |
Vars - konec lyžování | Francie, Vars | 7.4. | ||
Silva Regina - veletrh | Brno, Výstaviště | 7.-11.4. Myslivost a lesnictví | 7.4. | |
ILTM - veletrh luxusního cestování | Jižní Afrika, Cape Town | 7.-9.4. | 7.4. | |
Extrem bike - cyklomaraton | Most | Horská kola | 11.4. |
Diskuse
strašná rychlost | Skiák, 26.3.2024 17:25, 1 příspěvek |
INU | Horydoly - Andrea Černá, 25.3.2024 13:57, 2 příspěvky |
INU | Honza, 25.3.2024 13:26, 2 příspěvky |
Nebudeme přece poukazovat... | Michael Beranek, 25.3.2024 9:42, 5 příspěvků |
INU | Pišišvor, 24.3.2024 23:21, 2 příspěvky |
INU | Honza, 23.3.2024 20:40, 2 příspěvky |
INU | Honza, 23.3.2024 16:35, 5 příspěvků |
re | kladivo, 23.3.2024 14:08, 2 příspěvky |
O otázku jak se nám všem ... | Michael Beranek, 23.3.2024 13:49, 6 příspěvků |
Holandsko - země byciklů | Michael Beranek, 23.3.2024 13:15, 5 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Cyklistika jako národní s... | Horydoly Open, 27.3.2024 0:51 |
Zdeno Chára se zúčastní z... | Horydoly Open, 27.3.2024 0:46 |
Česko běží modře | Horydoly Open, 27.3.2024 0:42 |
Běžecké závody 2024 | Horydoly Open, 27.3.2024 0:40 |
Poklady Moravskoslezského... | Horydoly Open, 15.3.2024 2:17 |
Vyberte si dovolenou z ve... | Horydoly Open, 15.3.2024 2:14 |
Střední Čechy přivezou na... | Horydoly Open, 15.3.2024 2:12 |
HOLIDAY WORLD & REGION WORLD | Horydoly Open, 15.3.2024 2:10 |