Reakce pana primátora

Reakce pana primátora
Kola v Praze.
Autor snímku Kuba Turek
SDÍLEJ:

Internetový server Horydoly.cz mně vyrazil dech komentářem redaktora Jakuba Turka v reportáži Pavel Bém a jeho cyklostezka - Primátor ukazuje Prahu na kole, který by se dal jinak nazvat "Sliby, chyby v pražské cyklistice a cyklodopravě." Mírou lží, hloupostí, a když dovolíte blbostí, překonala tato reportáž průměrnou úroveň českého bulváru.

Jak na to

Primátor Pavel Bém včera dostal od specializovaného serveru Prahou na kole spolu s úředníkem Prahy 1 Ludvíkem Czitalem anticenu Cyklistický paskvil Prahy za mizivou podporu cyklistiky v centru metropole.

Speciálně pro čtenáře serveru Horydoly.cz dovolte několik základních fakt:

Pavel Bém reaguje na článek Primátor ukazuje Prahu na kole.

1. V Praze dnes máme vyznačeno v provozu celkem 378 km cyklotras včetně rozestavěných s očekávaným dokončením do konce roku 2009, v liniích tras je vybudováno 138 km oddělených cyklistických stezek v samostatném režimu nebo v režimu chodec-cyklista.

Dále je v Praze 31 km vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty včetně vyhrazených bus-cyklo-taxi pruhů a vyznačených koridorů v hlavním dopravním prostoru. Celkem je tedy v Praze vyznačeno 169 km chráněných průjezdů.

2. Je nezpochybnitelným faktem, že dnes i centrální část Prahy nabízí daleko komfortnější a v mezích možností bezpečnější pohyb na jízdním kole, než tomu bylo ještě před několika málo lety.

3. V roce 2010 bude vyznačeno a vybudováno dalších cca 30 km cyklostezek, vyhrazených jízdních pruhů a značených koridorů a přes 70 km značených cyklotras páteřní a hlavní sítě. Na konci roku 2010 bude na 100% naplněn můj závazek z roku 2006 „450 km cyklotras (a v jejích liniích vložených 200 km cyklostezek a dalších integračních dopravních opatření v hlavním dopravním prostoru)“. Není to tedy žádný populistický slib ani nesplnitelný závazek. Je a bude to realita.

4. Pro srovnání: v roce 2002 měla Praha 59,5 km cyklostezek, 0,4 km vyhrazeného pruhu pro cyklisty a 178 km cyklotras, v roce 2006 to bylo 292 km cyklotras, 109 km cyklostezek. V roce 2010 to bude avizovaných 450 km cyklotras.

5. Přepravní objemy realizované na kole se v Praze od roku 2006 zvětšily o cca 300 %. I to je důkazem, že kolo dnes do Prahy patří, a že se mu daří víc než dřív.

6. Generel rozvoje pražské cyklodopravy je na webových stránkách cyklo.praha-mesto.cz. Navštivte je, poučte se a vážený pane redaktore, nemystifikujte veřejnost.

7. Na závěr několik poznámek a upřesnění k dalším detailům, ze kterých jste udělal "salát."

* jaká cyklostezka je v úvodu reportáže míněna? Cesta měla za úkol ukázat celé spektrum použitých dopravních řešení v hlavním i přidruženém dopravním prostoru pro oba převažující uživatele jízdních kol, tedy dopravní a rekreační cyklisty

* která část které stezky je ta drahá? Protipovodňová hráz chrání Prahu před povodní se stezkou i bez stezky. Tato cyklostezka byla velmi nízkonákladová. Představa, že její štěrkový povrch je určen i pro bruslaře, je minimálně komická

* po náplavce nevede cyklostezka, ale pouze pro cyklistu upravená cyklotrasa. Vzhledem k tomu, že tudy jezdí vozidla obsluhy lodí, nebylo možno zde cyklostezku vybudovat.

* pražská hrubá dlažba je památkářsky chráněna a na mnoha místech bude stále, stezka nestezka.

* jízdu po chodníku skutečně policie toleruje ve výjimečných případech, pokud tudy vede obvykle již v minulosti vyznačená cyklotrasa.

* vyhrazené jízdní pruhy jsou standardní, vyzkoušené a velmi bezpečné dopravní řešení ve všech cyklisticky vyspělých městech Evropy, bylo by s podivem, že by např. Berlín, Paříž, Vídeň a další "cykloměsta" toto nebezpečné řešení stále používala, kdyby tomu bylo jinak.

* vše, co zdražuje cyklistické stezky, téměř vždy souvisí s nutností překonávat terén různých výšek, tedy mosty. A ty jsou skutečně drahé. Otázka je, zda jsou lacinější nebo dražší než lidský život, protože téměř vždy řeší bezpečné přejezdy dopravně velmi zatížených komunikací.

* to vše dnes už ví prakticky každý, koho cyklistika v Praze skutečně zajímá

Byl bych Vám vděčen, kdybyste se pro příště alespoň pokusil o zjištění pravdivých informací o pražské cyklistice a budování cyklistické infrastruktury.

Pokud Vás to opravdu zajímá a chcete o tom dále psát způsobem, který nebudu muset komentovat, určitě vás rádi uvidí na libovolném zasedání Komise Rady hl. m. Prahy pro cyklistickou dopravu. Cyklisté, a nikoliv jen úředníci, kteří v ní pracují, vás s čímkoliv rádi a obšírně seznámí.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Re: Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
teda mne prijde prace kct obdivuhodna. znaceni provadeji dobrovolnici. je prehledne a da se vyborne kombinovat. zajimalo by me jak muzete hodnotit, ktere vesnice a mesta jsou zajimave a ktere ne a jak byste spojila dva pro vas zajimave body a vynechala ty nezajimave mezi.zkratka nase turisticke znaceni ja povazuji za spickove a hojne jej vyuzivam.
  • Autor vik
  • Datum a čas 26.10.2009 11:09
Reaguj
Nepřesnosti na obou stranách
Jakkoliv Jakub Turek rád přežene a leckdy hledá problémy i tam, kde nejsou, primátor zase dovede některé omyly vyvrátit zavádějícími informacemi.Bod 2: Zlepšení v centru. Jsou míněny náplavky, ale nezapomeňme, že kromě nich a zprůjezdnění pár vedlejších ulic tam za dva roky nic nevzniklo - a kromě Klárova taky v příštím roce nic nevznikne!Bod 3: Sliby se dají vysvětlit všelijak a v tomto případě může jedna strana klidně vidět, že má splněno, a druhá se cítit podvedená. Vzhledem k obtížím s prosazováním staveb v širším centru mám ale obavu, že 30 nových kilometrů si v příštím roce Praha z prstu jen tak nevycucá, a pokud ano, bude to někde na předměstích, kde se dá jezdit dobře i tak.Naopak souhlasím s primátorem, pokud jde o zjevný nárůst počtu cyklistů. Na to ani nejsou potřeba průzkumy (ze kterých se těch primátorových 300% těžko nějak zjistí), stačilo se dívat v ulicích. Teď chybí nejvíc to centrum a za to jsme ho také ve vyhlášení ankety nejvíc tepali.
Reaguj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
Když tedy logika, tak logika... Původní příspěvek - bráno přísně logicky - vůbec neobsahuje přímou souvislost mezi lhaním a politikou...!!! V jedné větě se zmiňuje o tom, jak KT zachází s fakty a ve druhé píše, že by KT mohl jít do politiky a ukázat, jak by měnil cyklostezky.Kubo, vykašli se na logiku, opravdu to není tvá parketa...!!! :-)
  • Autor Pavel J.
  • Datum a čas 2.10.2009 18:01
Reaguj
Re: Re: Re: Re: Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
Ha! To jako si myslí náš předřečník, že jsem lhář, a proto mám jít do politiky, ale tam jsou všichni čistí, anebo je čistý aspoň Pavel Bém? Takové uvažování mi nepřijde praděpodobné. Chtělo by to vysvětlení přímo od toho, kdo tuto emanaci logiky spustil...
Reaguj
Re: Re: Re: Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
Několik chyb ve výrokové logice Kubo! :-) Například poslání do politiky vůbec neimplikuje to, že by politici takové vlastnosti měli (i když mám pocit že mají), nýbrž jen to, že tyto vlastnosti se do politiky hodí. A tak dál.
  • Autor Dag
  • Datum a čas 25.9.2009 14:32
Reaguj
pražské cyklostezky
Docela zajímavé čtení o pražských cyklo...http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009053107
  • Autor karelc
  • Datum a čas 24.9.2009 14:50
Reaguj
Re: Re: Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
Milý Pavle J. Ve své logické dedukci jsem vycházel jenom z toho, co můj předřečník napsal. Nic více a nic méně. Proto jsem se ho ještě na závěr zeptal, jestli to tak opravdu myslel, neboť mi to nepřipadá úplně pravdivé. Takže přísně logický postup: 1) Přikládá mi špatné vlastnosti. 2) Posílá mě do politiky. 3) Z toho vyplývá, že špatné vlastnosti jsou tam běžné. 4) Pavel Bém je běžný politik. 5) Z toho vyplývá, že Pavel Bém má špatné vlastnosti. X) Kde jsem podle Vás udělal chybu v uvažování a kde jsem překroutil argumenty předřečníka? Prosím podle bodů 1-5.
Reaguj
Re: Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
Klasická "Turkovina", jinak demagogie či překrucování napsaného. Zmiňovaný autor skutečně napsal jen a pouze to, že způsob, jak K.T. nakládá s fakty by ho klidně mohl nominlovat do politiky. Naopak o tom, jak s fakty a informacemi nakládá primátor Bém, není v jeho příspěvku ani slovo...! Pro ty, co mají určité znalosti z oboru komunikace - klasická ukázka falešného argumentu (falešná logika - "Osli jsou smrtelní. Tento muž je mrtev. Proto je tento člověk osel.")A to že se primátor jen přiřadil k již poměrně dlouhému zástupu lidí, kteří K.T. považují za mírně řečeno "špatného novináře" a HD za bulvár...? Pro mě žádné velké překvapení. Já sám jsem už v tomto zástupu poměrně dlouho. :-)P.J.
  • Autor Pavel J.
  • Datum a čas 24.9.2009 10:34
Reaguj
Diskusní příspěvek vymazala redakce HORYDOLY kvůli vulgární urážce jiného diskutéra.
  • Autor Pepa
  • Datum a čas 23.9.2009 20:19
Reaguj
Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
Pane Lepší něco, píšete tohle: "...prehani, nepise pravdu a neohlizi se na to, co je spravne. Vlastne by mohl jit do politiky..." To znamená, že podle Vás Pavel Bém, který je v politice je pěkných pár let, přehání, nepíše pravdu a nedělá co je správné? Nebo jste to myslel jinak?
Reaguj
Celkem 15 příspěvků v diskuzi


Cyklomaratony pro každé kolo 2024

Cyklomaratony pro každé kolo 2024

AKTUALIZACE S dlouhými závody na horských kolech se doslova roztrhl pytel. Bikemaratony jsou stále populární nejen mezi profesionálními závodníky, ale přijíždějí na ně i tisíce amatérů. Od března do října si lze... celý článek

Paříž: ulice bez aut, zakázané elektrokoloběžky, drahá SUV

Reflexní trička - bezpečné oblečení pro cyklistiku a běhání

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Cyklonovinky 2024

Cyklonovinky 2024

ZÁKOLANY Krátké zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.
Cyklomaratony pro každé kolo 2024

Cyklomaratony pro každé kolo 2024

AKTUALIZACE S dlouhými závody na horských kolech se doslova roztrhl pytel. Bikemaratony jsou stále populární nejen mezi profesionálními závodníky, ale přijíždějí na ně i tisíce amatérů. Od března do října si lze

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Rychlebské stezky - začátek sezony Černá voda Horská kola 29.3.
Šemberské stezky - otevření Tuchoraz 29.3.
Banální situace, fatální následky - přednáška Praha, Městská knihovna Prevence úrazů páteře 3.4. 17:00
Myslivost a příroda - veletrh Kroměříž, Výstaviště 6.-7.4. 6.4.
Orlice Cup - štafeta Choceň Běh, kolo, kanoe 6.4.
Morkovské bajk - cyklomaraton Morkovice Horská kola 6.4.
Vars - konec lyžování Francie, Vars 7.4.
Silva Regina - veletrh Brno, Výstaviště 7.-11.4. Myslivost a lesnictví 7.4.
ILTM - veletrh luxusního cestování Jižní Afrika, Cape Town 7.-9.4. 7.4.
Extrem bike - cyklomaraton Most Horská kola 11.4.

Diskuse

strašná rychlost Skiák, 26.3.2024 17:25, 1 příspěvek
INU Horydoly - Andrea Černá, 25.3.2024 13:57, 2 příspěvky
INU Honza, 25.3.2024 13:26, 2 příspěvky
Nebudeme přece poukazovat... Michael Beranek, 25.3.2024 9:42, 5 příspěvků
INU Pišišvor, 24.3.2024 23:21, 2 příspěvky
INU Honza, 23.3.2024 20:40, 2 příspěvky
INU Honza, 23.3.2024 16:35, 5 příspěvků
re kladivo, 23.3.2024 14:08, 2 příspěvky
O otázku jak se nám všem ... Michael Beranek, 23.3.2024 13:49, 6 příspěvků
Holandsko - země byciklů Michael Beranek, 23.3.2024 13:15, 5 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Cyklistika jako národní s... Horydoly Open, 27.3.2024 0:51
Zdeno Chára se zúčastní z... Horydoly Open, 27.3.2024 0:46
Česko běží modře Horydoly Open, 27.3.2024 0:42
Běžecké závody 2024 Horydoly Open, 27.3.2024 0:40
Poklady Moravskoslezského... Horydoly Open, 15.3.2024 2:17
Vyberte si dovolenou z ve... Horydoly Open, 15.3.2024 2:14
Střední Čechy přivezou na... Horydoly Open, 15.3.2024 2:12
HOLIDAY WORLD & REGION WORLD Horydoly Open, 15.3.2024 2:10