Smrtelná statistika elektrokol exploduje ve Švýcarsku

Smrtelná statistika elektrokol exploduje ve Švýcarsku
PG Bikes. Na BlackTrail sedí Orlando Bloom.
Autor snímku PG Bikes
SDÍLEJ:

Smrtelná nehodovost na elektrokolech se ve Švýcarsku zvýšila o 300 % za rok! V roce 2012 mělo ve Švýcarsku nehodu na elektrokole 252 cyklistů. V roce 2011 se na elektrokolech zabili dva lidé, v roce 2012 už jich bylo osm. Počet těžkých zranění na elektrokolech stoupl za stejnou dobu o 25 %. 

63 % postižených dopravní nehodou na elektrokole bylo starších než 55 let. Osm jich mělo dokonce věk přes osmdesát let.

Za 15 % nehod mohly střety s automobily, 8 % nehod zapříčinilo počasí, 7 % vlastní silnice či cesta a 6 % nehod způsobily koleje.

Příliš ostrá jízda na starého člověka

Dalším důvodem nehodovosti byl fakt, že lidé pokročilého věku přestoupí na elektrokolo, když už jim je jízda na normálním kole příliš obtížná. Riziko nehody okamžitě stoupne, protože najednou sedí na mnohem rychlejším "koni" a jejich rutina a ovládání není postačující.

V mnoha případech nehod byla podceněna rychlost elektrokola a té odpovídající delší brzdná dráha. Také vyšší váha elektrokola hraje při nehodovosti jistou roli.

Švýcaři a Němci se zamilovali do elektřiny

V roce 2013 jezdilo po švýcarských silnicích, městech a cyklostezkách 233 000 elektrokolo. Prodalo se jich kolem padesáti tisíc. V Německu to bylo osmkrát více – prodalo se 410 000 elektrokol a po Německu se jich pohybovalo celkem 1,6 milionů!.

Průměrný majitel elektrokola ve Švýcarsku je 54 let starý a čtvrtina z nich jsou penzisté. Švýcarští jezdci na elektrokolech ujeli v roce 2013 celkem 595 miliónů kilometrů, z čehož šestina byly trasy, po kterých ještě nikdy nejeli. Zbytek byly kilometry, jimiž byly nahrazeny jiné dopravní prostředky (223 milionů kilometrů autem, 131 milionů kilometrů veřejnými dopravními prostředky, 94 milionů kilometrů na klasickém jízdním kole a dále bylo nahrazeno 53 miliůnů kilometrů, které by lidé jinak ušli pěšky nebo ujeli na mopedu).

Pro 80 % majitelů elektrokol je elektrokolo druhým nejdůležitějším dopravním prostředkem. Každý z nich ujede v průměru 2600 km za rok. Pro srovnání: švýcarský automobilistou ujede za rok v průměru 10 000 km.

U majitelů elektrokol, kteří jsou zapojeni do pracovního procesu, je elektrokolo nejčastějším dopravním prostředkem pro cestu do práce. Penzisté zase používají elektrokolo hlavně k výletům. Obě skupiny využívají elektrokolo často také k nákupům.

Majitelé elektrokol, kteří mají zároveň auto, prohlašují, že auto používají mnohem méně, než dokud byli bez elektrokola.


Není všechno zlato, co se třpytí

Z čeho mají švýcarští uživatelé elektrokol obavy? Přes 50 % majitelů elektrokol uvádí, že proti častějšímu použití elektrokola mluví nízká bezpečnost silničního provozu, malý dosah elektrokola a zvýšená pravděpodobnost zcizení elektrokola anebo akumulátoru.

Majitele elektrokol trápí také myšlenka, co bude s nepoužitelným akumulátorem - ten je totiž obtížně ekologicky zlikvidovatelný. I mezi drahými značkami elektrokol až často dochází k poruše rámu a některé značky mají dokazatelně příliš slabé brzdy.

Švýcarští experti ze státních technických zkušeben tedy i nadále tvrdí, že elektrokolo zatím není výhodnou variantou pohybu po zeměkouli.

Horydoly.czSleduj negativní zprávy o elektrokolech: 

Švýcaři elektrokolům příliš nefandí 
Elektrokola nejsou podle Švýcarů výhodná
7 bodů pro akumulátor vašeho elektrokola
Elektrokola jsou pořád moc drahá
Pořídit si elektrokolo není out 

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

E-bike?

Na elektrokole jistě zlenivíte :-) 

Reaguj
E-bike?

Já jim celkem fandím, přemýšlím, že si pořídím toto https://www.krabcycles.cz/Elektrokola/Mestska/Apache-Matto-E7-Lady-stribrna-2016, ale trochu se bojím, abych nezlenivěla :D 

Reaguj
Elektrokolo či motorový vozidlo????

No - jak vidno, z elektrokol a nejen z nich se stávaj vozítka souměřitelná s těmi motorovými (se spalovacími motory). A legislativa opět kulhá. Prostě elektrokolo je dle mě pouze do té míry elekrtrokolem pokud jeho parametry včetně výkonu a rychlosti odpovídaj bicyklu. Jinak patří mezi motorový vozidla (včetně těch terenních) a měly by respektovat potřebu řidičáku a všech souvisejících předpisů.........

  • Autor Honza
  • Datum a čas 14.9.2015 09:43
Reaguj
Subjektivní postoj k elektrokolu není směrodatný

Také to tak chápu a dík, že někdo si dá práci a vyhledá údaje také z druhé strany než je nadšené hýkání elektrokolistických prodavačů.

Reaguj
Subjektivní postoj k elektrokolu není směrodatný

 

Jakékoliv subjektivní pocity, kohokoliv, nejsou směrodatné. Důležité je uvést korektní úvahy nezávislých expertů aby si nejen komunita kolařů uvědomila co si koupí a používáním elektrokola na sebe „ušije“ .

Reaguj
E-bike?

Tak jak to je: Fandíte elektrobikes nebo jste proti nim? Zdá se mi že máte proti zdravému a levnému pohybu.

  • Autor Pikí
  • Datum a čas 28.7.2015 21:57
Reaguj
Celkem 6 příspěvků v diskuzi


Elektrická koloběžka Hugo

Elektrická koloběžka Hugo

OUTDOOROVÉ VYBAVENÍ Dva modely elektrických koloběžek vyrábí Hugo bikes. Nesjpíš je znáte z Prahy, kde způsobily těžké boje mezi "zkorumpovanými úředníky z Magistrátu" a "cyklofašisty z Auto-matu". Svého času je propagoval herec Jiří Mádl.... celý článek

Evropané stále dávají přednost spalovacímu motoru, s výjimkou Norů

5 tipů, jak v zimě předejít vyšší spotřebě paliva

registrovat

Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Turistický informační portál WhereToStay.Tips kde naleznete fantastické rady kde se ubytovat, kde jíst a co vidět, v lokalitách celého světa.



Nejčtenější články

Století Miroslava Zikmunda

Století Miroslava Zikmunda

RECENZE Století Miroslava Zikmunda - cesta životem je kniha, která se zrodila z obdivuhodného osobního archivu známého cestovatele. Na obalu knihy je připsán podtitulek: Bouřlivé dějiny 20. století očima muže, který poznal

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Polovníctvo a rybárstvo - veletrh Nitra, Agrokomplex 23.-25.2. 23.2.
Outdoor Show - veletrh Velká Británie, Londýn 23.-25.2. 23.2.
Rossignol Demo Tour
Buková hora 24.-25.2. 24.2.
Reise Camping - veletrh Německo, Essen 21.-25.2. 25.2.
Free - veletrh Německo, Mnichov 21.-25.2. 25.2.
Hohe Jagd und Fischerei - veletrh Rakousko, Salzburg 22.-25.2. Lov a rybářství 25.2.
Nautika - veletrh Chorvatsko, Záhřeb 21.-25.2. 25.2.
BTL - veletrh Portugalsko, Lisabon 28.2.-4.3. 28.2.
Utazás - veletrh Maďarsko, Budapešť 1.-4.3. 1.3.
Dovolená - veletrh Ostrava, Černá louka 2.-4.3. 2.3.

Diskuse

Funkční prádlo Sensor Kamil, 23.2.2018 10:36, 18 příspěvků
Vampires Vampires_Empire, 23.2.2018 5:10, 1 příspěvek
smoothie O., 22.2.2018 18:14, 6 příspěvků
smoothie Jaromir, 22.2.2018 14:50, 6 příspěvků
smoothie Pišišvor, 22.2.2018 14:34, 6 příspěvků
Určitě ano! Věra Boudová, 22.2.2018 11:50, 1 příspěvek
smoothie Ondra, 22.2.2018 11:29, 6 příspěvků
smoothie Pišišvor, 22.2.2018 11:16, 6 příspěvků
smoothie Jaromir, 22.2.2018 10:47, 6 příspěvků
Elektrokolo Ivos, 21.2.2018 22:50, 8 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Výběr elektrokola Horydoly , 23.2.2018 18:20
Výběr elektrokola Petra Svobodová, 22.2.2018 17:02
Česko-polský projekt se b... Horydoly , 22.2.2018 10:34
Veletrh cestovního ruchu ... Horydoly , 22.2.2018 10:33
Cena Josefa Vavrouška Horydoly , 22.2.2018 10:00
Ledopád v Labském dole Horydoly , 21.2.2018 1:04
Labský důl Kuba Turek, 21.2.2018 0:19
Re: Canon - dárek k zrcad... Horydoly , 20.2.2018 22:39