Stavme podél tratí

Stavme podél tratí
SDÍLEJ:
Návrh na cyklostezky

Chci reagovat na článek "Cyklistika je velký byznys, ale ještě ji neumíme využít." Jde mi o budování cyklostezek v Praze mimo jiné i tak, že by vedly v souběhu se železniční tratí.

Tento nápad bych rád nějak prosadil a potřeboval bych poradit, komu správnému to poslat, popřípadě jak dál postupovat, aby to mělo nějakou účinnost.

Původně jsem myslel konkrétně na trasu z Prahy 6 z Vítězného náměstí (Kulaťáku) a Hradčanské směrem k letišti, tedy podle Buštěhradské dráhy známé ze sporů o rychlodráhu. Ale je jasné, že myšlenka je použitelná obecně. Důvody jsou následující:

* ideální výpadová trasa s efektivním způsobem překonávání převýšení, zvláště vhodné v pražské kotlině, minimum zatáček s velkými poloměry

* nezajímavost trasy pro chodce

* možnost bezpečné a přitom rychlé jízdy

* atraktivita pro investora trati a morální argument pro něj

* pokud by se to budovalo při plánované rekonstrukci trati, nemuselo by to vyjít draze a daly by se na to pobrat nějaké dotace.

Tratě vedou obvykle opuštěnými místy, která nejsou zajímavá pro zahušťování zástavby, obchodní zóny a podobně. Navíc mají kolem sebe dostatečná ochranná pásma, která by se dala využít na stezku. Po současných pražských cyklostezkách, potěmkinovsky budovaných pouhým značením, by takto mohlo vzniknout něco, co by bylo na rozdíl od nich opravdu funkční.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Re: Re: Proč
Já jen že vystupuješ pořád proti cyklostezkám, cyklistům a železnicím...
  • Autor Jirka Žaloudek
  • Datum a čas 15.6.2004 21:07
Reaguj
Re: problémy s takovým řešením
No, nějak mi z toho přímo neplyne důvod, proč by to nemělo jít. Proto jsem zmiňoval ten argument s dotacema. Samozřejmě si nemyslím, že by se kvůli tomu měl nějaký projektant přetrhnout, ale - a to se vracím k té buštěhradské dráze - ona se každopádně chystá její rekonstrukce, je jen otázka času a potažmo peněz (což je to samé:-) kdy k ní dojde. A pak by se to mohlo udělat najednou. Tím se řeší i námitka s vlastníky pozemků, protože se s nimi musí jednat stejně. A přivedení dopravního proudu lidí kamkoliv má spíš pozitivní efekt na cenu pozemků, kde se děje. Nevím, proč by se tomu měli majitelé bránit. Kyne jim možnost otevřít si na smetišti kiosek s limčou:-) Chápu skepsi, vzhledem k naší životní realitě oprávněnou. Ale to neznamená že nemá cenu se aspoň trochu snažit o nápravu. Když budem všichni skeptičtí, nic se nezlepší. Zbytovský
Reaguj
Sociální program;-)
Jojo, budování cyklostezky by přineslo jednak pár pracovních míst pro některé sociální skupiny. Mimoto cyklostezka podél železniční trati (v praxi zhusta zpevněný a rozšířený chodník) je velmi dobře použitelná pro ruční vozík (např. dvoukolák). Takže těm samým sociálním skupinám by značně usnadnila transport měděných vodičů či ocelových komponent trati a značení, čímž by jim usnadnila výdělek. Geniální sociální program motivující k práci (příjem ze sběrny není příjmem rušícím nárok na podporu v nezaměstnanosti a státní sociální podporu) a současně k využití druhotných surovin.;-)))
  • Autor JH
  • Datum a čas 15.6.2004 11:10
Reaguj
Re: Proč
nenávidím cyklisty nebo jsem technokrat? no, za cyklistu se taky tak trochu považuju, nicméně nijak zavilý picyglista nejsem. cyklisty mám docela rád. jsem li technokrat? dejme tomu že jsem velmi pravicově nebo spíš liberálně zaměřený (ale nepřeju si být nijak spojován s těmi populistickými tajtrdlíky, kteří se v tuzemské a evropské politice pravicí zaštiťují) - prostě každej co chce, ale za svoje. jsem velmi skeptický k zaštiťovaní čehokoli prospěšného veřejným zájmem - třeba myšlenka, že "podél trati jsou stejně jenom sklady..." mi zavání neúctou k právům vlastníků těch pozemků. je-li technokratismem snaha vycházet z reálné situace, potom bych měl asi být na toto označení hrdý. ideí je samozřejmě potřeba, ale přece jenom, na základě určitého materialismu, reality, dodržování pravidel....
Reaguj
Proč
Nenávidíš cyklisty nebo si jenom takovej technokrat? Soudím tak i z příspěvků po dalšíma článkama.
  • Autor Jirka Žaloudek
  • Datum a čas 15.6.2004 09:55
Reaguj
problémy s takovým řešením
no, připadám si trošku hloupě, když tady vystupuji jako škarohlíd, který vysvětluje proč to nejde.1. ano, je pravda, že české dráhy vlastní na území prahy řádově 10 procent pozemků. je pravda, že tyto pozemky jsou z valné části zarostlé křovisky, pokryté smetišti atd.2. ochranné pásmo dráhy je na každou stranu od osy vnější koleje třicet až padesát metrů, a každé kopnutí do země musí schválit drážní úřad a ČD. pak je něco, jako průjezdný profil, kam nemůže zasáhnout vůbec nic. je to cca 3 metry od osy koleje na každou stranu. pozor, tento průjezdný profil může zasahovat do pozemku, který není ve vlastnictví dráhy. navíc bývá obvykle trať doprovázena vedením sítí (telekomunikace, zabezpečení trati etc.). minimální světlá šířka cyklostezky je řádově 2 metry (pro obousměrný provoz). případná cyklostezka by tedy zasahovala do pozemků ve vlastnictví různých majitelů podél trati a dostali bychom se ke sporu, má-li přednost veřejný zájem (cyklostezka) před nedotknutelností majetku.3. zrovna osud trati z dejvic na kladno je v současné době nejasný a budovat cyklostezku dříve, než se vyjasní, co s tou tratí bude a jak by bylo zřejmě poněkud ukvapené.4. ano, ukotvit nějak do právního řádu povinnost nabídnout trať při zrušení přednostně k využití jako cyklostezka by bylo více než vhodné. až se konečně z dráhy stane skutečně firma (byť ve státním vlastnictví) a ne sociálně zaopatřovací černá díra na peníze, tak se budou tratě s čtyřmi vlaky denně rušit jak bičem mrská.
Reaguj
Celkem 6 příspěvků v diskuzi


Cyklonovinky 2018

Cyklonovinky 2018

PRAHA Malé zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.... celý článek

Krkonošské cyklobusy vyjely do léta

Tour de Aleje 2018 v Přibyslavi

registrovat

Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Turistický informační portál WhereToStay.Tips kde naleznete fantastické rady kde se ubytovat, kde jíst a co vidět, v lokalitách celého světa.



Nejčtenější články

Cyklonovinky 2018

Cyklonovinky 2018

PRAHA Malé zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.
Krkonošské cyklobusy vyjely do léta

Krkonošské cyklobusy vyjely do léta

Krkonošské cyklobusy zahájily provoz v červnu. Vozí cyklisty i s jejich koly, ale také pěší turisty po celých Krkonoších. Auto tedy můžete odstavit pod horami a vydat se na libovolnou túru odkudkoliv kamkoliv
Bílá vína kralují Znojemsku, přijeďte je ochutnat!

Bílá vína kralují Znojemsku, přijeďte je ochutnat!

Veltlínské zelené, Müller Thurgau, Sauvignon, Ryzlink rýnský a Rulandské šedé jsou nekorunovanými králi Znojemska. Tato pětice odrůd bílých vín patří k nepěstovanějším ve znojemské vinařské podoblasti.
Výstava Fenomén Favorit

Výstava Fenomén Favorit

V Národním technickém muzeu v Praze probíhá výstava mapující fenomén jízdních kol značky Favorit. Od 50. do 90. let minulého století se v rokycanském závodě vyráběla kola určená běžným cyklistům i speciální závodní kola
Tour de Aleje 2018 v Přibyslavi

Tour de Aleje 2018 v Přibyslavi

Sportovci, rodiny s dětmi nebo milovníci přírody šlápnou do pedálů a podpoří stromy kolem cest. V sobotu 14. července se u Přibyslavi podruhé uskuteční Tour de aleje pořádaná spolkem Arnika, během které odstartuje benefiční

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Moravské vinařské stezky Mikulov Cykloturistika 21.7.
Transalp - etapový cyklomaraton Německo, Oberammergau 15.-21.7. 21.7.
Sudety MTB - cyklomaraton Polsko, Karpacz 22.-27.7. Horská kola 22.7.
Outdoor Retailer - veletrh USA, Salt Lake City 23.-26.7. 23.7.
Stupavský cyklomaraton Stupava 27.-29.7. Horská kola 27.7.
Železnou oponou na Trojmezí Hranice, Masarykovo náměstí Cykloturistika 28.7. 13:00
Tour de France Francie 7.-29.7. Silniční cyklistika 29.7.
Czech Cycling Tour Olomouc 9.-12.8. Silniční kola 9.8.
Kytlický minitriatlon Kytlice   11.8.
Bike sraz na Vysočině Žďár nad Sázavou 11.-12.8. Horská kola 11.8.

Diskuse

co je to? g, 16.7.2018 15:41, 1 příspěvek
Půjčka Suzan, 13.7.2018 17:02, 4 příspěvky
Prosím o test Horydoly - Andrea Černá, 13.7.2018 16:25, 4 příspěvky
Prosím o test tma@2p.cz, 13.7.2018 14:33, 4 příspěvky
elektrokola Ivo, 13.7.2018 8:45, 52 příspěvků
Kdy začnete oddělovat inz... vodák Marek , 12.7.2018 16:28, 4 příspěvky
Kdy začnete oddělovat inz... Petr, 12.7.2018 11:51, 4 příspěvky
Ukrajina Pavel, 12.7.2018 9:15, 4 příspěvky
Černolice Maso, 11.7.2018 11:27, 1 příspěvek
Za Prkoš, 10.7.2018 22:54, 4 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Moravské vinařské stezky Pivoň Pivoň, 16.7.2018 1:06
Běžecké závody 2018 Horydoly , 14.7.2018 1:21
Letní dovolená čechů Jan Bratan, 11.7.2018 11:07
Letní dovolená Čechů? Horydoly , 9.7.2018 22:59
Brno, Brněnsko a Moravský... Horydoly , 9.7.2018 22:38
Brdští lesníci budou chrá... Horydoly , 9.7.2018 19:20
Praha - Koloběžky: doporu... Kuba Turek, 4.7.2018 15:27
Koloběžky: doporučené trasy? Horydoly , 4.7.2018 15:26