TEST Giant Aspiro Hybrid a Twist Esprit

TEST Giant Aspiro Hybrid a Twist Esprit
Giant Aspiro Hybrid. Parčík Černokostelecká v Praze - Strašnicích.
Autor snímku Opicakuz
SDÍLEJ:

Elektrokola jsou pro většinu cyklistů stále mýtickou chimérou. Mluví se o nich, píše o nich, dotují se, propagují - ale málokdo na nich jezdil jinde než na předváděcím okruhu. Proč? Protože pro jednoho se jedná o slabou motorku, pro druhého předražené kolo a pro třetího je to nesportovní nářadí. Chceme vědět, co je na tom pravdy. Sedláme po celý týden dvě elektokola Giant Aspiro Hybrid a Giant Twist Esprit.

TEST Giant Aspiro Hybrid a Twist Esprit
Elektrokolo Giant Twist Esprit. Pohled zpoza řídítek a ovládacího pultíku.
Autor snímku Kuba Turek

Elektrokola Giant Aspiro Hybrid a Twist Esprit s námi jezdí po Praze jako obyčejná městská kola. Tyhle herky mají jediné dva úkoly - dovézt nás tam, kam potřebujeme, a při tom se nenechat ukrást.

O víkendu se s nimi chytáme na výlet. Nebude to samozřejmě žádná divočina, ale spořádaná jízda po cyklostezkách a silnicích.

Jezdíme na pánském a dámském modelu Giant. Pánský má baterii umístěnou shora na zadním nosiči a dámský po stranách zadního kola.

Sledujte s námi, jak si tento týden užíváme my i naše kola. A propos: Každé stojí jako ojeté auto. Necelých padesát tisíc korun podle katalogové ceny.

Giant Aspiro Hybrid. Pánské elektrokolo do města.

Pátek 15. června
Městský švihák nebo vesnická babka: Mladík 16 let

Model Giant Twist Esprit jsem projel ve stejné městské trase jako Giant Aspiro Hybrid před dvěma dny. Rychlost byla stejná, námaha také, pohodlí jak by smet, ale pocit byl jiný. Twist mi připadal jako pro vesnickou babku, kdežto Aspirio byl městský švihák. Cestu z Pohořelce přes Pražský hrad, náměstí Republiky, Žižkov a Strašnice do Záběhlic jsme ujel za tři čtvtě hodiny a vycucnul jsme při tom na sportovní režim polovinu baterie. Trasa měří okolo patnácti kilometrů, hodně klesá i stoupá a je potřeba často brzdit i akcelerovat v městském provozu.

Elektrokolo Giant Twist Esprit. To není horské kolo, takže pozor na kanály!

Čtvrtek 14. června
Test obratnosti a ovladatelnosti: Muž 46 let

Američtí a tchaiwanští pánové z Giantu, tohle kolo si od vás určitě nekoupím. Pořádně jsme projel váš Twist Esprit a je to kostitřas! Konstrukce se kroutí, kolo je v ostrých zatáčkách neovladatelné, do schodů se pronese, na pohyblivých eskalátorec se překlápí dozadu a brzdy jsou dimenzované jen tak-tak. Klidně bych ho ale koupím své tetě, která už má šest křížků na krku a bydlí ve vesnici osm kilomezrů za městem.

Já totiž vaše kolo srovnávám se svým MTB za pětadvacet tisíc korun a ona jezdí celý život na cestovním vesnickém kole za pár tisícovek v dnešních cenách a za pár stovek v tehdejších cenách.

Ono totiž kolo zase není tak hrozné, jaké jsem z něho měl první pocity, když jsem ho projíděl na vlnité asfaltové cestě v parku Chrpová v Praze a na okolním sídlišti. Jezdec buď jede pomalu, nebo musí neustále dávat pozor, kde je jaký obrubník, kdy už bude muset začít brzdit a kde se vyhnout jakému kanálu. Na dobré rovném povrchu je jízda klidná a akcelerace překvapivě silná jako na malém levném benzínovém skútříku.

Elegantní městské elektrokolo Giant Twist Esprit. Na křižovatce je třeba dát přednost chodcům.

Středa 13. června
Městský zápřah: Mladík 16 let

Nasedám na pánský model Giant Aspiro Hybrid. To dá přece rozum! Nebudu ve škole za slečinku! Do školy to mám daleko přes celou Prahu, a tak tam jezdím všelijak. Metrem, tramvají, na kole i na koloběžce. Nejraději to všechno kombinuji dohromady.

Ze Záběhlic sjedu na metro Strašnická. Těch několik kilometrů za jízdy prozkoumávám, jak přimět elektromotor k nejlepšímu výkonu, ale zatím ho nepotřebuji, protože jedu pořád z kopce.

Vystoupím na Hradčanské. Na dlouhých eskalátorech musím dávat pozor, abych kolo nepřevrátil, jak má dozadu posunuté těžiště. Na ulici hned pouštím elektrickou šťávu do žil aluminiového oře. Čekal jsem, že mě podpoří, ale že to bude tak moc, mě velmi příjemně potěšilo. V kopci k Pražskému hradu, kde na kole obvykle funím jako býk, si klidně šlapu v sedle.

Přijíždím ke gymnáziu na Pohořelci a spíš už myslím na vyučování, než abych dával pozor, což se mi okamžitě vymstí. Najíždím na obrubník, chci jako obvykle naposledy naskočit na chodník a zapomínám, že elektrokolo má těžký zadek. Končí to klasickým procvaknutím duše zvaným hadí uštknutí. Ráfek prorazil v duši dvě dírky vedle sebe. Nezbývá mi tedy nic jiného, než o volné hodině zalepit duši ve školní úschovně kol.  

Po vyučování si připadám jako pán. Jeden spolužák odjíždí domů malolitrážním autíčkem, které mu každý závidíme, a hned za ním jsem dnes v dopravním žebříčku já. Kolo jede skoro samo. Ostatní musí na svých kolech šlapat, nebo jdou na tramvaj. Socky :-)

Když nešlapu, baterie se sama vypíná. Myslí si, že stojím. Já ale svištím do centra metropole parkovými cestičkami okolo Hradu, Belvederu a skrze Zeyerovy a Chotkovy sady. Šlápnout do pedálů musím až podél Vltavy a pak v kopci na Žižkov a dál do Strašnic. Na zádech nesu batůžek s notebookem, pár učebnicemi a na hlavu jsem si nasadil helmu. Jízda s podporou elektromotoru mi trvá necelé tři čtvrtě hodiny. Když jedu městskou hromadnou dopravou, počítám s hodinu.

Ve Strašnicích vedu schůzku dětského oddílu. Po jejím skončení nakládám na nosič kola stan a pár divadelních kostýmů pro víkendovou hru. Frčím domů přes dva kopce domů do Záběhlic.

Ujel jsem dvacet kilometrů v tvrdém městském provozu, vyjel pět strmých kopců, kde obvykle šlapu na kole ve stoje, a vytáhl jsem z akumulátoru polovinu jeho kapacity. Nijak jsem nešetřil energii, ale sebe tentokrát ano.

Elektrokolo Giant Aspiro Hybrid. Pražské obrubníky jsou k chybující cyklistům nemilosrdné.

Úterý 12. června
První projížďka na sídlišti: Muž 45 let 

Už první jízda po síllišti Zahradní Město v Praze, kde sídlí redakce Horydoly, ukazuje, že Giant se v kolech vyzná. Oba modely Twist Esprit (má zešikmenou horní rámovou trubku vhodnou pro ženy) i Aspiro Hybrid (klasický pánský cesťák) nejsou žádní divoši. Musí se s nimi jezdit opatrně, ale za to poskytují klidnou a komfortní jízdu. I bez nabité baterie se s nimi dát jezdit příjemně.

Když těžké baterky vyndám, sedím na úplně obyčejném a při tom pohodlném kole. Dovedu si představit, že na něm budu jezdit každý den pár kilometrů do práce nebo do školy, nejlépe po rovině a na hladké cyklostezce.

Musím si dávat pozor na změnu těžiště, když baterie instaluji do držáků na nosičích. Pánský model vyžaduje víc síly především při pomalých rychlostech, protože má baterku nahoře na nosiči. Trochu mi to připomíná dávné jízdy s dětskou sedačkou nad zadním kolem.

Nikdy bych tomu nevěřil, ale velmi oceňuji stojánek. Těžké kolo o něj v pohodě opřu a můžu zajít do obchodu.

INFO: Giant Bicycles

Elektrokolo Giant Twist Esprit stojí před kavárnou na Zahradním Městě v Praze.

Elektrokola na HORYDOLY

Doprava na kole: Elektrokolo x skládačka?

Elektrokola jsou pořád moc drahá

Elektrokola se rozjela ze Salcburku do hor

Elektrokola, nová dimenze cyklistiky

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

???

Každé stojí jako ojeté auto. Necelých padesát tisíc korun podle katalogové ceny.

To snad ne. V obchodňácích byla svýho času kola za 17 - 18 tisíc, což se dá ustát.

Ale za těch 50 si každej radši koupí to ojetý auto. (Nehledě k tomu, že každá baterie ztrácí časem svou kapacitu a bude třeba kupovat novou)

  • Autor Honza
  • Datum a čas 18.6.2012 12:49
Reaguj
Celkem 1 příspěvek v diskuzi


Cyklomaratony pro každé kolo 2024

Cyklomaratony pro každé kolo 2024

AKTUALIZACE S dlouhými závody na horských kolech se doslova roztrhl pytel. Bikemaratony jsou stále populární nejen mezi profesionálními závodníky, ale přijíždějí na ně i tisíce amatérů. Od března do října si lze... celý článek

Paříž: ulice bez aut, zakázané elektrokoloběžky, drahá SUV

Reflexní trička - bezpečné oblečení pro cyklistiku a běhání

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Cyklonovinky 2024

Cyklonovinky 2024

ZÁKOLANY Krátké zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.
Cyklomaratony pro každé kolo 2024

Cyklomaratony pro každé kolo 2024

AKTUALIZACE S dlouhými závody na horských kolech se doslova roztrhl pytel. Bikemaratony jsou stále populární nejen mezi profesionálními závodníky, ale přijíždějí na ně i tisíce amatérů. Od března do října si lze

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Rychlebské stezky - začátek sezony Černá voda Horská kola 29.3.
Šemberské stezky - otevření Tuchoraz 29.3.
Banální situace, fatální následky - přednáška Praha, Městská knihovna Prevence úrazů páteře 3.4. 17:00
Myslivost a příroda - veletrh Kroměříž, Výstaviště 6.-7.4. 6.4.
Orlice Cup - štafeta Choceň Běh, kolo, kanoe 6.4.
Morkovské bajk - cyklomaraton Morkovice Horská kola 6.4.
Vars - konec lyžování Francie, Vars 7.4.
Silva Regina - veletrh Brno, Výstaviště 7.-11.4. Myslivost a lesnictví 7.4.
ILTM - veletrh luxusního cestování Jižní Afrika, Cape Town 7.-9.4. 7.4.
Extrem bike - cyklomaraton Most Horská kola 11.4.

Diskuse

opggzjlo 100 mg lisinopril, 29.3.2024 1:21, 11 příspěvků
strašná rychlost Skiák, 26.3.2024 17:25, 1 příspěvek
INU Horydoly - Andrea Černá, 25.3.2024 13:57, 2 příspěvky
INU Honza, 25.3.2024 13:26, 2 příspěvky
Nebudeme přece poukazovat... Michael Beranek, 25.3.2024 9:42, 5 příspěvků
INU Pišišvor, 24.3.2024 23:21, 2 příspěvky
INU Honza, 23.3.2024 20:40, 2 příspěvky
INU Honza, 23.3.2024 16:35, 5 příspěvků
re kladivo, 23.3.2024 14:08, 2 příspěvky
O otázku jak se nám všem ... Michael Beranek, 23.3.2024 13:49, 6 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Karel IV. Horydoly , 28.3.2024 15:06
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:46
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:45
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:42
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:40
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:37
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:36
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:35