Tři smrtelné nehody na elektrokolech v Podorlicku

Tři smrtelné nehody na elektrokolech v Podorlicku
Praha, Divoká Šárka. Soutěska Džbán.
Autor snímku Kuba Turek
SDÍLEJ:

ČERNÁ VDOVA Tři senioři na elektrokolech se v létě zabili pod Orlickými horami. Příčiny byly různé, ale ve všech tragických událostech hrála roli nezvládnutá síla elektromotoru.

Jak na to

Ve Vamberku nezvládl řízení devětaosmdesátiletý muž, který v klesající zatáčce vyjel ze silnice a hlavou narazil do stromu. Zemřel v červnu. 

Z Náchoda do Pekla jel po cyklostezce podél Metuje třiašedesátiletý muž. K ránu za špatné viditelnosti narazil do zábradlí lávky přes řeku, která nutí cyklisty k pomalé jízdě jako retardér. Zemřel v polovině září. 

Na hlavní silnicí mezi Česticemi a Lípou nad Orlicí se sedmaosmdesátiletý muž srazil s motocyklem obsazeným dvěma lidmi. Vyjel na silnici a nevšiml si přijíždějící motorky. Motocyklistům se nic nestalo a cyklista na elektrokole v září zemřel.

Horydoly.czSmrtelná statistika elektrokol exploduje ve Švýcarsku


Horydoly.cz Černá vdova 2015 na Horydoly

Tři turisté zahynuli pod přívalem bahna (Dolomity) 
Jana Grygarová spadla do trhliny na Kazbeku
 (Kavkaz) 
Starý turista se zabil u Salzy ve Wasserlochklamm
 (Hochschwab) 
Postarší český ferátista zahynul u Eisenerz
 (Hochschwab) 
Blesk na Rozsutci zabil turistku
 (Malá Fatra) 
Policejní člun zabil plavce na Jesenici
 (Český les) 
Čtyři muži zahynuli v záchranářském vrtulníku
 (Slovenský raj) 
Jachta se převrátla na Slapech
 (Vltava) 
Dvojnásobná vražda českých turistů
 (Albánie)
Turista na Kopě se z bezvědomí neprobral
 (Velká Fatra)
Dva horolezci se zabili na Preinerwand
 (Raxalpe) 
Dva vodáci se utopili v sifonech
 (Soča a Melezza) 
Marie Brůžková zemřela na Choustníku
 (Jižní Čechy) 
Starší lyžař se zabil o strom v Koutech
 (Jeseníky) 
Šestého turistu našli už mrtvého
 (Zakarpatská Ukrajina) 
Horolezec se zřítil z Tupé
 (Vysoké Tatry) 
Hudák byl zavalen lavinou v Sellrain
 (Silvretta) 
Těžký pád s lavinou na Chopku
 (Nízké Tatry) 
Skialpinistu zabila lavina v Obřím dole
 (Krkonoše) 
První utopený vodák zahynul na Ohři
 (Ohře) 
Polský horolezec se zabil na Slavkovském štítu
 (Krkonoše)

Černá vdova 2014
Černá vdova 2013

Černá vdova 2012
Černá vdova 2011
Černá vdova 2010
Černá vdova 2009
Černá vdova 2008
Černá vdova 2007

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Nejde o to jestli někdo rád nebo nerad....

Podle statistiky stoupnul počet těžkých a smrtelných nehod na elektrokolech meziročně o 70 % - elektrokol ale o 70 % nepřibylo.

Elektrokola si ve Švýcarsku kupuje většinou starší generace, která jak rozbor nehod ukázal, mnohdy na elektrokola prostě nestačí - elektrokolo dosáhne vyšší rychlost než kolo normální a tento fakt .je ve městě problémem na křižovatkách, před světly a v ostrých zatáčkách. Velká část nehod na elektrokolech je zaviněna ne jiným účastníkem provozu nýbrž samotným „pilotem elektrokola“ . A tak švýcarské zákonodárství připravuje v tomto směru několik zásahů do silničního provozu.

Reaguj
Nejde o to jestli někdo rád nebo nerad....

Pane Beránku, pokud se každým rokem zvyšuje dost dramaticky počet lidí, kteří používají elektrokolo, je celkem logické, že se zvyšuje na nich nehodovost. Dokonce vám prozradím, že kdyby se jejich počet snižoval, nehodovost bude klesat:-)

  • Autor Jimi
  • Datum a čas 7.4.2016 15:37
Reaguj
Nejde o to jestli někdo rád nebo nerad....

...sedne na elektrokolo - to je jenom subjektivní pocit.

 Letošní závěrečná zpráva třech vyložených specialistů Bfu (Beratungsstelle für Unfallverhütung) – pana Scaramuzzy, paní Uhr a pana Niemanna jasně potvrzuje, že nehodovost (těžké a smrtelné úrazy)  se při používání  elektrokola v posledním roce razantně zvýšila.

Dnes jezdí na švýcarských silnicích kolem 250 000 elektrokol, z nichž se asi u čtvrtiny jedná o t.zv. rychlá elektrokola – dosahují rychlosti až 45 km/hod, mají max. výkon 1000 W. Použivatel těchto kol musí mít ochrannou helmu, musí být starší než 14 let, mít u sebe řidičský průkaz pro lehké motocykly a techničák elektrokola.

Korektně musíme říci, že také ve Švýcarsku, podobně jako v sousedním Německu a Rakousku, jsou elektrokola oblíbenější a oblíbenější.

Tím ale nebezpečí nehody, které je větší než u normálního kola, ale  nepřestane existovat.

 Teď pár slov pro pisatele  Ďusi :

  • průměrný věk používatelů elektrokol ve Švýcarsku v roce 2014 ležel u 53,5 let – věku kterého jsem dosáhnul asi před 20 lety – takže nejsem už mladý, nýbrž v „mírně pokročilém“ věku
  • pokud se týče mého zdraví, díky za „starost“, jsem spokojen vzhledem k mému věku – mohlo by to být horší (ale také i lepši).
  • že bych moralizoval – čím asi? Všechno bazíruje na podložených informacích švýcarských expertů, kteří elektrokol za poslední léta viděli a vyzkoušeli spousty a kteří si musí lámat hlavu s tím, jak zvýšené nehodovosti zabránit.
Reaguj
Jsem soudný člověk

Milý Ďusi, když už na Michaela Beránka reagujete a argumentujete jeho věkem či zdravotním stavem, měl byste ho nejspíš předem kontaktovat, abyste nebyl za vola. Promiňte, že jsem musel použít tak drsné slovo, ale jiné mě nenapadá. Nevím samozřejmě, v jaké zdravotní kondici je přesně Michael, ale jeho věk Vás jistě neopravňuje k hloupé posměšné hlášce.

Reaguj
Jsem soudný člověk

a zrovan dnes jsem uveřejnil článek na téma, proč bych letos vyjel na výlet na elektrokole. http://bicyklovanie.zdravoadobre.sk/na-vylet-iba-s-elektrobicyklom/ Když sjte zdravý a mladý, to se to moralizuje...

  • Autor Ďusi
  • Datum a čas 4.4.2016 23:00
Reaguj
Elektrokolo není zatím košer....
Expertiza Švýcarů, týkající se elektrokol ukázala, že oproti normálnímu kolu je četnost těžších úrazů na elektrokole dokazatelně vyšší. Důvodem je asi fakt, že elektrokola si často kupují lidé v pokročilém věku a na ovládání elektrokola mnohdy nestačí. Elektrokolo dosáhne celkem vysokou rychlost. Ta je ve městě problémem na křižovatkách, před světly a v ostrých zatáčkách. Dnes elektrokolo na příklad do vnitřního města švýcarské Bazileje nesmí a když na něm někoho policie přistihne na jedné ze třech oficiálních velotras jdoucích městem tak dostane pokutu. Pořizovací cena elektrokola je vysoká. Drahý akumulátor, nejslabší článek celého “elektro”- systému, představuje při jeho recyklaci těžký ekologický problém, zbavit se ho je dražší než jeho vlastní výroba. Takže pro soudné lidi se elektrokolo pro pohyb na povrchu zemském zatím moc nehodí .
Reaguj
Celkem 6 příspěvků v diskuzi


Cyklonovinky 2018

Cyklonovinky 2018

CYKLOBUSY Malé zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.... celý článek

Dolomitenmann: první místo pro ODLO Team, ČEZ Group v první desítce

Singltrail Praha - Letňany

registrovat

Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Turistický informační portál WhereToStay.Tips kde naleznete fantastické rady kde se ubytovat, kde jíst a co vidět, v lokalitách celého světa.





Nejčtenější články

Bike Adventure: za romantikou Posázaví

Bike Adventure: za romantikou Posázaví

Nejpopulárnější orientační závod dvojic na horském kole Bike Adventure se po roční pauze letos uskuteční v novém, podzimním termínu 28. - 30. září v Posázaví. Centrum závodu bude ve sportovním a rekreačním středisku U Starého
Cyklonovinky 2018

Cyklonovinky 2018

CYKLOBUSY Malé zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.
Dolomitenmann: první místo pro ODLO Team, ČEZ Group v první desítce

Dolomitenmann: první místo pro ODLO Team, ČEZ Group v první desítce

Vynikajícího úspěchu dosáhly české týmy na letošním 31. ročníku extrémního závodu Dolomitenmann v Rakousku. Amatérský ODLO Team si v kategorii neprofesionálů došel pro vítězství a celkové jedenácté místo, profesionálové z ČEZ Group finišovali na
Singltrail Praha - Letňany

Singltrail Praha - Letňany

VIDEO Čtyři singltrailové stezky jsou vybudované na zarůstající navážce za sídlištěm Letňany. Jejich celková délka je 5700 metrů. Všechny trasy jsou okruhy, a je tedy nezbytné šlapat do kopce i sjíždět s kopce.
Obtížnost MTB tras u Lago di Garda

Obtížnost MTB tras u Lago di Garda

Blíží se konec léta, opadnou největší horka. To nejlepší čas na výpady s horskými koly na Gardu.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Zahrada Čech - veletrh Litoměřice 14.-22.9. 14.9.
Evropský týden mobility Praha 16.-22.9. 16.9.
Ozvěny Ekofilmu Hradec Králové, Bio Central 17.-21.9. 17.9.
Bazény, sauny a spa - veletrh Praha, Letňany 18.-22.9. 18.9.
ITEP - veletrh Plzeň, Lokomotiva 20.-22.9. Cestovní ruch 20.9.
JATA - veletrh Japonsko, Tokio 20.-23.9. 20.9.
Hodiny a klenoty - veletrh Praha, Holešovice 20.-22.9. 20.9.
Tourism Expo - veletrh Japonsko, Tokio 20.-23.9. 20.9.
Parenzana - cyklomaraton Chorvatsko, Poreč 21.-23.9. Horská kola 21.9.
Oderská mlýnice - cyklomaraton Odry Horská kola 22.9.

Diskuse

tip Mrkat, 20.9.2018 22:37, 1 příspěvek
Působivé Medvědobijka, 19.9.2018 23:09, 1 příspěvek
informace k ferratě Vodní... martin, 18.9.2018 18:41, 6 příspěvků
Solden radši NE právník, 18.9.2018 11:03, 3 příspěvky
Tipy na svačiny Klea, 16.9.2018 13:20, 7 příspěvků
Praha? Houbarka, 14.9.2018 23:16, 1 příspěvek
Foto Kuba Turek Laďa, 13.9.2018 9:23, 1 příspěvek
Solden radši NE Skiák, 12.9.2018 14:12, 3 příspěvky
Slanění 45 m Pražák, 12.9.2018 3:37, 6 příspěvků
To se nevyplatí Novinář, 11.9.2018 9:28, 5 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: jarni vodacky veletrh Kuba Turek, 20.9.2018 15:06
jarni vodacky veletrh Horydoly , 20.9.2018 14:43
Bike Adventure 28.9.2018 Horydoly , 19.9.2018 13:26
Bike Adventure v Posázaví... Horydoly , 18.9.2018 0:17
Re: Cesko zeme pribehu hr... Kuba Turek, 15.9.2018 21:39
Cesko zeme pribehu hrady ... Horydoly , 15.9.2018 21:21
Mělník září 2018 Horydoly , 15.9.2018 13:30
Střední Čechy turistické Horydoly , 15.9.2018 13:24