Velké Karlovice na kole

Turistická oblast Velkých Karlovic na Vsetínsku se snaží přilákat turisty i v letním období. Obec a místní živnostníci proto značí nové cyklistické trasy.

Novinky v Karlovicích

Velké Karlovice jsou připravené na turisty. Místní koupaliště prošlo před sezonou menší rekonstrukcí, opravily se chodníky okolo bazénu. Návštěvníci Velkých Karlovic mají k dispozici spoustu ubytovacích zařízení, bowlingové dráhy (Galik, Horal, u Pepiša), tenisové kurty. Na svahu pod horským hotelem Horal stojí golfové hřiště určené i naprostým začátečníkům a dají se zde domluvit i projížďky na koních. Někteří ubytovatelé nabízí zájemcům i jednodenní výlety do skanzenu v Rožnově, na Pustevny či Radhošť.

Nově je označeno pět tras o celkové délce přes 180 kilometrů. V okolí Velkých Karlovic se dá vyrazit na nenáročné 17 až 30 kilometrů dlouhé túry, nebo si naplánovat i sedmdesátikilometrový celodenní výlet spojený s návštěvou skanzenu v Rožnově.

Od začátku prázdnin 1. července bude každý den od 13 do 24 hodin otevřen cyklobufet na Razule, ve kterém bude v nabídce teplé i studené občerstvení. Cyklisté dostanou zdarma mapu doporučených tras. A pokud někdo přijede do Velkých Karlovic bez kola, může si ho půjčit v recepci hotelu Horal. Cyklobus do velkých Karlovic přijíždí z Ostravy a Nového Jičína.

První: 17 km

Začátek je u hotelu Galik, pokračuje po značeném místním okruhu kolem restaurace U Románků a podél potoka Malá Hanzlůvka stoupá až k pralesu Razula, před ním odbočuje vpravo po zpevněné komunikaci, obtáčí se kolem vrcholu Bařinka a stoupá až k sedlu pod Lemešnou, zde vpravo po asfaltu. Před místní částí Podťaté vede po lesní cestě a napojuje se na asfaltovou komunikaci, po dvou odbočení vpravo se vrací zpět k hotelu Galik.

Druhá: 31 km

Pod hotelem Horal na rozcestí Pod Javorem můžeme navázat na cyklotrasu, která vede po hlavní cestě kolem hotelu Lanterna, po dalších 2 km odbočíme vlevo na Podťaté a stoupáme až na Kasárna, kde se můžeme občerstvit. Ski areál necháme za sebou a pokračujeme asfaltovou komunikací na rozcestí Pindula v sedle pod Lemešnou, zde se napojíme na hřebenovou červenou turistickou značku, po které dojedeme až pod Oselnou. Odtud již po zmíněné cyklotrase k hotelu Horal.

Třetí: 33 km

Od hotelů Galik a Lanterna vyjedeme severním směrem podél potoka Velká Hanzlůvka, po 700 m odbočíme vlevo a po červené cyklotrase dojedeme na Miloňov, zde odbočíme vlevo a na hlavní cestě pokračujeme k rozcestí. Odbočíme na Soláň, ihned za mostem vlevo, kolem hotelu Tatra vzhůru na Bzový hřeben. U hotelu Luka se napojíme na hlavní na Soláň, na vrcholu stoupání odbočíme na krásnou hřebenovku přes Soláň, Benešky, Polanu až na sedlo Pod Vysokou, odtud se dostaneme příjemným sjezdem po asfaltu kolem Laďova pramene k hotelům.

Čtvrtá: 38 km

Z Léskového po hlavní cestě Velkými Karlovicemi, u Karolinky se držíme cyklotrasy kolem jezera vhodného ke koupání až na hlavní křižovatku v Novém Hrozenkově. Odtud vlevo přes Vranču až nahoru k areálu Kohútka, zde se dostáváme na hřebenovou trasu přes Portáš až na vrchol Malý Javorník (1019 m nm.). Na dalším rozcestí Bukovina odbočíme po zelené na Příschlop, odtud vpravo po asfaltu přes Tisňavy zpět na Léskové.

Pátá: 68 km

Od Galiku směrem na Vsetín, na konci Velkých Karlovic odbočíme na Bzové a kolem fojtství stoupáme po asfaltové silnici až k hotelu Luka, kde se napojíme na hlavní cestu. Přes hřeben Soláně sjedeme do obce Hutisko, zde vlevo a přes Vigantice přijíždíme až ke skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm. Od skanzenu jedeme kolem campu a stoupáme beskydsko-karpatskou cyklomagistrálou na Pustevny a dále na Bařiny. Odtud cyklotrasou na Třeštík, k návratu využijeme místní cyklotrasu.

Velké Karlovice

Moravskoslezské Beskydy i Javorníky jsou synonymem přírody, poskytující krásné prostředí po celý rok – procházky v malebných údolích, túry v horském prostředí, cyklistické výlety, lyžování na zasněžených svazích, výlety na běžkách po hřebeni, původní architekturu a vždy přátelské Valachy s dobrou slivovicí.

KOUPÁNÍ.czKOUPÁNÍ.cz: Koupaliště Na Stanoch Nový Hrozenkov

Jedním z hlavní středisek Beskyd jsou Velké Karlovice. Svou rozlohou 82 km2 se řadí mezi největší obce České republiky. Obec byla založena v roce 1714 Karlem Jindřichem ze Žerotína. V roce 1762 získaly Velké Karlovice svou pečeť. Z této doby se zachovalo několik stavebně kulturních památek, jimž vévodí karlovský kostel z roku 1754, postavený ve stylu pozdního baroka, fojtství z roku 1793, kupecký dům sloužící jako Karlovské muzeum, které tisícům návštěvníků přibližuje obraz života lidí v tomto rázovitém koutu Valašska.

Velké Karlovice se nacházejí v Chráněné krajinné oblasti Beskydy, přitažlivé svými přírodními krásami. Pod Trojačkou pramení Vsetínská Bečva, v údolí Leskové na svahu hřebenu Lemešná je uchován relikt pralesa Razula s původním jedlobukovým porostem a řadou chráněných rostlinných druhů. Dvě desítky hotelů, restaurací a pensionů jsou schopny nabídnout ubytovací kapacity. Bližší informace Vám budou poskytnuty v Místním informačním, cestovním a kulturním středisku.

Radegast
V regionu jsou ještě další cyklostezky, které v podhůří Beskyd značí Radegast. Dá se na nich najet dost dobrých kilometrů: www.cyklotrasy.radegast.cz
  • Autor Radegast
  • Datum a čas 27.6.2005 08:55
Celkem 1 příspěvek v diskuzi

Cyklomaratony pro každé kolo 2024

AKTUALIZACE S dlouhými závody na horských kolech se doslova roztrhl pytel. Bikemaratony jsou stále populární nejen mezi profesionálními závodníky, ale přijíždějí na ně i tisíce amatérů. Od března do října si lze... celý článek

Paříž: ulice bez aut, zakázané elektrokoloběžky, drahá SUV

Reflexní trička - bezpečné oblečení pro cyklistiku a běhání

Cyklonovinky 2024

ZÁKOLANY Krátké zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.
Cyklomaratony pro každé kolo 2024

Orlice Cup - štafeta Choceň Běh, kolo, kanoe 6.4.
Morkovské bajk - cyklomaraton Morkovice Horská kola 6.4.
ILTM - veletrh luxusního cestování Jižní Afrika, Cape Town 7.-9.4. 7.4.
Extrem bike - cyklomaraton Most Horská kola 11.4.