Nejmenší cyklistka v Brdech

Nejmenší cyklistka v Brdech
SDÍLEJ:
Poprvé s námi vyráží na cyklistickou túru naše Vendulka, která oslavila jeden rok a tři měsíce. Cyklosedačky jsem se vždycky bál. Vím, jak se kolo chová, když mám na nosiči naložené brašny.
Jak na to Trasa

1. den, 50 km

Praha (Barrandov) - Hlubočepy - Malá Chuchle - Velká Chuchle - Slivenec - Barrandov

2. den, 60 km

Praha - Ořech - Kuchař - Dobřichovice - Řevnice - Halouny - Dobříš - Stará Huť

3. den, 50 km

Stará Huť - Voznice - Mníšek pod Brdy - Líšnice - Jíloviště - Lipence - Praha

Kde koupit a půjčit

Dětské přívěsné vozíky prodává Azub, internetovou prodejnu a půjčovnu provozuje Dvě plus dvě.

Doporučené vybavení

Kvalitnější horské nebo trekkingové kolo (střední či vyšší třída)

Vozík (vybavený sedačkou, odrazkami a praporkem)

Běžné vybavení na kolo pro rodiče

Láhev pití navíc pro dítě

Spací pytel nebo teplé oblečení pro dítě

Hračky

Přilba pro dítě

Pozor! Vozíky nejsou schválené pro provoz na pozemních komunikacích v České republice. V zahraničí stejné typy schválení mají. Jde sice pouze o administrativní rozpor, ale cyklistům může způsobit potíže ze strany policistů.

Mít tam místo toho malého človíčka, který se vrtí, naklání, no nevím, určitě bysme po pár kilometrech skončili někde ve škarpě. Dilema cyklosedačka kontra vozík proto neřešim a nakládám Vendulku do vozíku model Croozer 535. Je to první jízda s vozíkem jak pro mě, tak pro ni.

Zkušební jízda

Dneska si uděláme jenom takový malý zkušební okruh kolem našeho bydliště, a když to dobře dopadne, vyrazíme zítra na Brdy. Jedeme skrze barrandovské sídliště do Prokopského údolí. Rázem ze mě spadly první obavy z toho, že se bude s vozíkem špatně manévrovat.

Cestou potkáváme několik zvědavců, se kterými se dáváme do řeči. „To jsem viděl v Rakousku, tam toho jezdí plno,“ povídá ten nejprotřelejší.

V Hlubočepech podjíždíme novou tramvajovou trať a stáčíme to na cyklostezku, která vede podél Strakonické do Malé Chuchle. Přejezd do Velké Chuchle se ale nezdařil. Cesta je tady zúžena panelovými bloky, aby nemohla projet auta. Značku o zákazu vjezdu motorových vozidel tu totiž respektoval jen málokdo. Průjezd mezi panely je ale tak malý, že s naším double vozíkem neprojedeme ani my. Celkem naštvaně se vracíme několik set metrů zpátky a podjíždíme Strakonickou silnici k Vltavě. Vendulka nám mezitím spokojeně usnula.

Do kopce

Neprobudila ji ani jízda po panelové cestě a dokonce ani jízda v terénu. Z Velké Chuchle jedeme do kopce až do Slivence. Tak na to jsem zvědavej. Jenže jak se zdá, další předsudek je pryč. Říkal jsem si: „Jó v Holandsku nebo Dánsku, tam se vám to s přívěsama jezdí, když to máte placatý.“ Nahoru mám sice zařazený lehčí převod, než kdybych jel sám, ale rozhodně nemám problém kopec vyšlápnout. Navíc když vím, že mě na vršku čeká dobrý oběd a orosené pivo na zahrádce...

Sedíme se ženou u stolu a hodnotíme prvních patnáct kilometrů s vozíkem. Jsme pevně rozhodnutí, že zítra vyrazíme na dvoudenní výlet přes Brdy. Vendulka se probudila a kouká, kde to je. Vypadá spokojeně, ale chce se před další cestou ještě trochu protáhnout. S odjezdem teď nemusíme pospíchat. Dneska si ještě zajedeme do malé zoologické v Chuchelském háji a pak domů připravit věci na přejezd brdského hřebene.

Jedeme na brdské Hřebeny

Hlavně nic nezapomenout! Přebalování, hračky, pití, svačinu, mapu, věci na převlečení, ...snad máme všechno. Zavazadlový prostor vozíku je zaplněný zhruba do poloviny. „Tak Vendulko, pojď se posadit a jedeme na výlet,“ lákám naší ratolest do přívěsu. Je půl deváté, konečně vyrážíme. Přes Slivenec, Ořech a jsme venku z Prahy. Jedeme po málo frekventované silnici směrem na Karlštejn. Těch několik aut, které potkáváme, nás objíždí úctyhodným obloukem.

Před Mořinou sjíždíme Karlickým údolím do Dobřichovic. Skvělý sjezd, ale musíme mít oči na stopkách, protože tu je dost děr. Vendulka celé údolím prospala. V Dobřichovicích se napojujeme na značenou cyklotrasu č. 3 a držíme se jí až na Svinaře.

Pro Holanďany nic neobvyklého

Cestou potkáváme početnou skupinu Holanďanů, kteří šlapoui na kolech proti nám. Jako jediní se za naším přívěsem ani neohlížejí. Vždyť to vidí na domácích cyklostezkách každý den. Jedenáctá hodina už odbyla a slunce začíná pěkně pálit. Krpál do Haloun asi v tomhle vedru nevyšlápnu.

V Halounech už konečně zapadneme do lesa, kde děláme v pořadí druhou zastávku. Trháme ostružiny, kterých je kolem cesty habaděj. Jitka jde požádat do vesnice pro vodu. „Je ta voda pitná?“ ptá se s obavou o naše zdraví. „Tu můžou i kojenci! Nedávno byla ta voda na rozboru a je lepší než balená,“ dostává se jí jednoznačné odpovědi ze zahrady. Voda je fakt úžasná, odtočená a studená.

Cestující čte, cyklista šlape

Další zastávku plánujeme až na vrcholu Hřebenů na Stožci. Překonáváme tak s vozíkem převýšení z 220 m n.m. do 600 m n.m.. Vendulka si přitom ve svém vozidle prohlíží obrázkovou knížku říkadel od Josefa Lady. Jitka krouží kolem ní a povídají si. Za chvilku Vendulka znovu usíná.

Na vrcholu brdských Hřebenů je také objekt bývalých kasáren, které měly za úkol střežit vzdušný prostor okolo Prahy. Kasárna už sice několik let chátrají, ale přesto se skrze ně po hřebenové cestě nedostanete. Kasárna proto podjíždíme po vrstevnici na západní straně Hřebenů.

Odbočka vpravo se nechá snadno přehlédnout, je jen několik desítek metrů za křižovatkou se zelenou turistickou značkou. Celá cesta lesem je vyasfaltovaná. Na Stožci zastavujeme u laviček na rozcestníku. Vybalujeme svačinu a hračky pro Vendulku. Za chvilku tady zastavují další cyklisti. Dáváme se do řeči. Odsud už pojedeme bez zastávky až do Staré Hutě.

Odměnou za stoupání je nám několikakilometrový sjezd lesem po asfaltce až na Dobříš.

Asfatky i lesní cesty

Zpáteční cestu do Prahy volíme po jiné trase. Nechci si totiž hned po ránu naložit několikakilometrové stoupání na vrcholky Hřebenů. Pojedeme po jejich okraji a budeme střídat lesní cesty, asfaltky bez aut a méně frekventované silnice.

Na Voznici jedeme lesem, kde vozík bez problémů zvládá i horší lesní cesty. Z Voznice už jedeme po asfaltce, která stoupá souběžně s dálnicí na Malou Svatou Horu. Díky vlnění se jí říká Andělské schody a dříve to bylo hlavní silniční spojení do Prahy. Teď je pro motoristy uzavřena.

Na vršku dáváme první přestávku a jdeme skotačit s Vendulkou. Přes Mníšek šlapeme po vedlejší silnici, která vede střídavě po levé a pravé straně dálnice až do Jíloviště. Mezitím náš malý pasažér krásně usnul.

Okolo Cukráku domů do Prahy

V Jílovišti vjíždíme znovu do lesa. Kopírujeme jednu z vrstevnic vrcholu Cukrák a poté sjíždíme na Lipence. Ty jsou úplně celé rozkopané. Asi tu dělají plyn, či co. Jedeme sice z kopce, ale téměř krokem. Jedeme kolem skupiny dělníků, kteří po našem projetí přestali pracovat a jeden povídá: „Ty vole, Franto, no to je normálně kočárek. To je dobrý, co?“

Znovu se napojujeme na značenou cyklotrasu č. 3, přejíždíme Berounku do Radotína a pokračujeme do Velké Chuchle. Přejíždíme železniční trať a před stoupáním do Slivence se jdeme napojit trochou zlatavého moku na zahrádku restaurace U Václava.

Parkujeme kola i s vozíkem, který má svoje vlastní brzdy, takže se nemusíme bát, že nám Vendulka z nerovného chodníku sjede. Ta si zatím pochrupuje. Není třeba jí budit, je naprosto sladká.

Posilněni vyrážíme vstříc kopec do Slivence a domů na Barrandov. Naše první cesta s přívěsným vozíkem předčila naše očekávání. Jen těžko v paměti hledám, jestli má tenhle vozík nějaké mouchy. Jestli ano, tak na této výpravě jsem na ně zatím nepřišel.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Pomůžeme vám!
Diskusní příspěvek smazala redakce HORYDOLY kvůli neetické reklamě.
Reaguj
Re: pohodlí dítěte
Proc dite s sebou tahat? Proc ne, kdyz mu to nevadi? Nekdy se holt chceme projet jako rodina, at uz na kole, pesky nebo na inlinech. Kdyz chci, ale podat sportovni vykon, tak manzel ci babicky mezi kojenim na 3h dceru pohlidaji a ja si jedu dat tech 60km na kole.A jak jsem tak cetla diskuze o vozicich, nositkach, apod, tak proti tahani deti s sebou broji hlavne chlapi. Ja jako zenska prece nemusim kvuli tomu, ze jsem doma s ditetem, zmagorit a resit jenom kakani, bumbani, jako mnoho jinych matek. Co daji rodice detem, kdyz je nechaji od mala koukat na televizi, od tri let hrat hry na pocitaci? Pokud mam jako mama pocit, ze dite je spokojene, tak proc ho nevozit ve voziku, nenosit v satku ci sedacce? Me se segrou tahali nasi v kocare a pak na sedackach na vylety od malicka, nasledek? Rada chodim do prirody, cestuju, sportuju a od nejakych 6ti let si pamatuju hlavne ty nejakcnejsi utrzky z nasich vyletu..... Naopak, kdyz je dite mensi (zatim mam ozkouseno od 4 do 6ti mesicu), tak mu je jedno jestli lezi v korbe hlubokeho kocaru, zuzla hracky a kouka nahoru nebo lezi ve voziku, zuzla hracky, zkouma vybaveni voziku, spi a hlave kouka ven. 30-40km ujedeme za chvilku (jezdime po asfaltu a mimo hlavni silnice), dame pauzu, mimco na deku a pak zas pokracujeme dal. V hlubokem kocare se mi obcas vzteka, ve voziku vubec. Nektere starsi deti (1,5 roku? a vys) to pry ve voziku (ani v kocare) pak uz nebavi, no tak se hold vozik pouzivat nebude a bude se delat neco jineho. Vozik jsme zacali pouzivat az na 4 mesicich, jelikoz se tvrdi, ze 3 mesice ma dite lezet na rovnym... a navic jsme cekali, az se male spravi kycle..... takze rozhodne ne hned. Casem pridame noseni v batohu-sedacce (az bude sedet) a uvidime, jak se to bude dcerce zamlouvat. Kdyz ne, tak proste mame smulu. Kazdy si delejme, co si myslime, ze je dobre a neodsuzujme ostatni...
  • Autor Dana
  • Datum a čas 20.6.2011 15:55
Reaguj
pohodlí dítěte
Možná že budu za svůj příspěvek kamenován ale stále mi nedochází proč sebou tak malé děti nutně rvát. Ať už v sedačce a nebo ve vozíku. Jestli by nebylo rozumnější chvíli počkat dokud děti nezvládnou jet na vlastním kole které bych v případě potřeby tahal na závěsné tyči. Myslím si že to dítě z jízdy nic nemá. Svět se pro něj změní na drncající šmouhu. A když už člověk potřebuje ke svému životu kolo tak ať si klidně nadělí sto a více kilometrů, druhý rodič se může s kočárem někde projít po lese a druhý den se můžou prohodit. Děti nebudete vytřásat a pokud máte dětí vícero a na kočár je odkázán jen ten nejmenší tak může ten zbytek pobíhat kolem. Což bude pro ty starší mnohem zajímavější. Kdežto takhle musí všichni sedět a třást se. Otázky bezpečnosti atd už tu probrány byly, na cyklostezce bych neviděl problém ale na silnici v krizové situaci rodič "jistící zezadu" nepomůže ničemu protože bude smeten o vteřinu později nebo dříve..... Tohle je čistě můj osobní názor, je mi jasné že bude existovat spousta argumentů pro a proti ale myslím si že na tom něco je.
  • Autor Jura
  • Datum a čas 28.11.2010 11:27
Reaguj
Re: vozík za kolem
A kolik vážíš ? ;o)Já mám 115 kg (2m chlap no), kolo samotný se všema držákama, doplňkama, předními nosiči atd. má asi 18kg a když na to navěsím (když se jede natěžko) cca 35 kg bagáže zahrnující i kuchyňku, fotobrašnu, stan a vodu, tak má jízdní souprava skoro 170 kg. A brzdím celkem v pohodě (jen je to občas zabíračka na ruce). Počítám, že k tomu teď ještě připojím vozík s klukem, ale to asi budu muset slevit z nákladu, protože 200 kg už by bylo fakt asi dost. No uvidíme - asi zkusím trochu zhubnout ;o)
  • Autor VW
  • Datum a čas 29.3.2010 18:54
Reaguj
Re: Vozik - nakladak
My máme Kiddy Van 101 a nemůžem si ho vynachválit. Spodek je plastová vana takže narozdíl od croozerů aj. má prcek nohy vždycky v suchu a zavazadlový prostor vzadu pojme spacáky, stan i ostatní přísluš. úplně v poho. Přísahám, odzkoušeno!Jo a váha je úplně stejná jako u croozeru...
  • Autor hanka
  • Datum a čas 6.4.2009 11:43
Reaguj
vozík za kolem
Chci se zeptat vás, co už dětský vozík za kolem máte. Jak je to s dobržďováním vozíku z kopce? Pokud má vozík cca 15kg a díte třeba 20kg, ubrzdím to? Nechci jezdit šupem, ale třeba rychleji než 16km/h. Díky.
  • Autor Iva
  • Datum a čas 16.8.2008 23:56
Reaguj
Re: Nesouhlasím
asi bych se pripojil a po praze s vozikem, na kole ani zit v podstate nejde, o to vice si uzijete cyklostezky mimo ni a mene frekventovane cesty v cr
  • Autor ant
  • Datum a čas 12.7.2007 17:02
Reaguj
vojtěch a croozer 737
máme dvouměsíčního kluka a jezdíme s vozíkem,do něhož nacpeme autosedačku-ne každá tam vleze.jezdíme na bruslích i kole.na bruslích to jistíme připevněním vozíku k mé ruce,takže pří případném pádu,se já budu chvíli plazit po cestě,ale dítěti se nic nestane,kromě úleku,jelikož je připoutaný.a co nákupu tam vleze,pokud jdeme pěšky.samozřejmě nyní jezdíme přiměřeně krátké trasy,kvůli krmení,ale i vzhledem k jeho věku a nevyvinutosti páteře.moc se mu tam líbí,zdá se a nechce téměř jezdit v normálním kočárku,protože už se pořádně rozhlíží a nevidí v něm ven.je trošku zvědavý.jakmile do sedačky nevleze,bude taky pevně připoután na vlastní pásy ve vozíku.myslím,že o bezpečnost je dobře postaráno a pokud se dítěti jízda líbí,není o jeho pohodlí nouze.fouká li hodně vítr či lehce prší,stáhneme i tzv.slídu,jinak moskytiéru máme stále ready.jsme s vozíkem moc spokojení.doporučuji všem,třeba jen trochu sportovně založeným rodičům.
  • Autor míša
  • Datum a čas 1.4.2007 17:42
Reaguj
vojtěch a croozer 737
máme dvouměsíčního kluka a jezdíme s vozíkem,do něhož nacpeme autosedačku-ne každá tam vleze.jezdíme na bruslích i kole.na bruslích to jistíme připevněním vozíku k mé ruce,takže pří případném pádu,se já budu chvíli plazit po cestě,ale dítěti se nic nestane,kromě úleku,jelikož je připoutaný.a co nákupu tam vleze,pokud jdeme pěšky.samozřejmě nyní jezdíme přiměřeně krátké trasy,kvůli krmení,ale i vzhledem k jeho věku a nevyvinutosti páteře.moc se mu tam líbí,zdá se a nechce téměř jezdit v normálním kočárku,protože už se pořádně rozhlíží a nevidí v něm ven.je trošku zvědavý.jakmile do sedačky nevleze,bude taky pevně připoután na vlastní pásy ve vozíku.myslím,že o bezpečnost je dobře postaráno a pokud se dítěti jízda líbí,není o jeho pohodlí nouze.fouká li hodně vítr či lehce prší,stáhneme i tzv.slídu,jinak moskytiéru máme stále ready.jsme s vozíkem moc spokojení.doporučuji všem,třeba jen trochu sportovně založeným rodičům.
  • Autor míša
  • Datum a čas 1.4.2007 16:14
Reaguj
Nesouhlasím
Nejsem cyklista, ale psovod. Jedno vím jistě. Psi a malé děti se pohybují nízko nad zemí. Tam je nejvíce sajrajtu z aut a v zimě také z údržby komunikací. Jednou v zimě nám psi zkolabovali, protože na silnici se něco vylilo z posypového vozu. Smrdělo to jako čpavek. Takže nejezdit s vozíkem tam, kde je velký provoz. Takhle jezdí jedna dáma s vozíkem na Praze 5. To může to "mimino" rovnou naučit kouřit sparty...
  • Autor Venca
  • Datum a čas 29.12.2006 21:01
Reaguj
Celkem 32 příspěvků v diskuzi


Serfaus: jedna dovolená a 214 vzrušujících zážitků

Serfaus: jedna dovolená a 214 vzrušujících zážitků

Čísla jsou jasná: 2000 šťastných pocitů, 214 vzrušujících zážitků a 68 krát bezstarostné vznášení.Přesně tohle středisko Serfaus-Fiss-Ladis nabízí.... celý článek

Nejdelší ulice v Praze

Se dvěma dětmi na Kotel

registrovat

Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Turistický informační portál WhereToStay.Tips kde naleznete fantastické rady kde se ubytovat, kde jíst a co vidět, v lokalitách celého světa.



Nejčtenější články

Brno a Moravský kras AKTUÁLNĚ 2017

Brno a Moravský kras AKTUÁLNĚ 2017

UBER Zprávy pro turisty z moravské metropole, Brněnska a Moravského krasu. Novinky a aktuality z Brna.
Jarní, vánoční a velikonoční prázdniny

Jarní, vánoční a velikonoční prázdniny

Jarní prázdniny pro školáky a středoškoláky jsou dlouhé jeden týden. Záleží na místě, kde má škola sídlo. Vánoční prázdniny trvají 11 dní. Podívejte se, kdy se budou konat všechny prázdniny a kdy budou mít studenti
Orlické hory AKTUÁLNĚ 2017

Orlické hory AKTUÁLNĚ 2017

BROUMOVSKO SI POLEPŠILO Malé zprávy z Orlických hor a Podorlicka, z kraje mezi Krkonošemi a Jeseníky. Nad Adršpachem a u pramenů Metuje a Orlice.
Nejdelší ulice v Praze

Nejdelší ulice v Praze

Nejdelší ulicí v Praze je Plzeňská. Měří deset a půl kilometru. Vede ze Smíchova nahoru přes Košíře do Motola a dál na okraj Zličína.
Se dvěma dětmi na Kotel

Se dvěma dětmi na Kotel

Kotel je mysteriózní krkonošský kopec. Na západě tvoří jeho hřibovitý tvar protiváhu východního kužele Sněžky. Pohoří podle něho dostalo jméno, když se mu roku 1517 přestalo říkat Sudety a převzalo jméno

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Mezinárodní festival outdoorových filmů Spálené Poříčí 23.-25.11. 23.11.
Svatomartinský Mikulov Mikulov 10.-19.11. 10.11.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Myjava, Primáš 13.-18.11. 13.11.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Velké Karlovice, U Potockých 16.-18.11. 16.11.
Modelová železnice Zababov Dobrovice 17.-19.11. 17.11.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Harrachov, David 17.-18.11. 17.11.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Cheb, Svoboda 17.-19.11. 17.11.
Japan Week Praha, Vyšehradská ulice 18.-23.11. 18.11.
101 let od úmrtí Františka Josefa I. Niměřice Historická slavnost 18.11.
Pohádkové prohlídky Sychrov, zámek 28.10.-19.11. 19.11.

Diskuse

dobrý vkus až na dětskou ... Skiák, 15.11.2017 18:42, 1 příspěvek
Španěláci vítají Pišišvor, 14.11.2017 13:19, 1 příspěvek
Nebezpečný sport pražskej démon, 13.11.2017 18:07, 2 příspěvky
Nebezpečný sport Martina, 13.11.2017 15:55, 2 příspěvky
Vnitřní sjezdovka v Praze Marek, 13.11.2017 15:25, 6 příspěvků
Vnitřní sjezdovka v Praze René, 12.11.2017 20:37, 6 příspěvků
Vnitřní sjezdovka v Praze Marek, 11.11.2017 17:29, 6 příspěvků
Pomoc s výběrem Petr, 10.11.2017 18:01, 5 příspěvků
Vnitřní sjezdovka v Praze Karel, 10.11.2017 17:39, 6 příspěvků
I pro..... Papouš, 10.11.2017 10:48, 4 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

RMezinárodní cyklokoridor Horydoly , 10.11.2017 0:11
Re: oprava názvu Horydoly , 7.11.2017 14:39
Hamerský rybník Kuba Turek, 7.11.2017 9:25
Re: oprava názvu Stolarcz... Kuba Turek, 7.11.2017 9:20
oprava názvu Horydoly , 6.11.2017 20:47
Hamerský rybník Horydoly , 6.11.2017 20:39
Nové aerolinky od Air France Horydoly , 5.11.2017 19:47
Re: Wizz Air na Island Horydoly , 5.11.2017 19:43