registrovat

Fórum Zpět na výpis diskuzí

Výstaviště České Budějovice

Autor Zpráva

Horydoly

avatar
10.4.2017 16:44

Premiérový Travelfest bodoval u veřejnosti i odborníků

Kladné reakce odborníků i návštěvníků z řad veřejnosti doprovázely letošní premiérový ročník veletrhu cestovního ruchu Travelfest, který od čtvrtka 6. do soboty 8. dubna pořádala v pavilonu Z na českobudějovickém výstavišti Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) spolu s Destinační společností Českobudějovicko-Hlubocko. Pozitivní hodnocení odborníků zněla také na adresu souběžně probíhající konference Travelcon.

„Osobně jsem vnímala velice pozitivně místo konání konference. Haly výstaviště v Českých Budějovicích nabízely dostatečný a příjemný prostor pro zajímavé a rozmanité odborné přednášky. Ty umožnily jednak intenzivní diskuzi k celému spektru otázek týkajících se cestovního ruchu a současně byly otevřené také novým a aktuálním tématům,“ uvedla ředitelka zahraničního zastoupení agentury CzechTourism pro Rakousko a Švýcarsko Yvette Polasek.

Travelcon ale podle ní nabídl také prostor pro setkání s mnoha partnery a poskytl spoustu nových informací z regionu. „Účast hostů ze zahraničí, jako například předsedy rakouského turistického svazu Österreichischer Verein für Touristik Haralda Pree svědčí o důležitosti této akce. Ukazuje se, že Travelcon není jen regionální událostí, ale že slouží také partnerům ze sousedních zemí jako důležitá diskusní platforma,“ konstatovala Polasek.

Jedním ze sobotních hostů Travelfestu, jehož premiérový ročník se nesl v duchu „Jižních Čech pohodových“, navštívil také velvyslanec Indonésie v Praze Aulia Aman Rachman. „Česká republika má svým návštěvníkům co nabídnout,“ řekl mimo jiné a ocenil přátelskou a pohodovou atmosféru veletrhu.

Ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek připomněl, že dvoudenní Travelcon byl historicky největší odbornou konferencí věnovanou problematice turistického ruchu na jihu Čech. „Nyní budeme vyhodnocovat celý průběh akce, reakce odborné i laické veřejnosti i vystavovatelů. Tyto výstupy budou základem toho, zda se Travelcon a Travelfest stane novou jarní jihočeskou tradicí a bude pokračovat i v dalších letech,“ zdůraznil Polášek.

Před 253 registrovaných účastníků konference z celé České republiky předstoupilo během 2 dnů celkem 41 expertů z různých oborů souvisejících s cestovním ruchem a marketingem. Mezi hlavní témata přednášek tak patřily například otázky komunikačních trendů v cestovním ruchu, aktivního marketingu, sociálních médií, digitálních technologií a jejich efektivního cílení, nových směrů v cestovním ruchu a další.

Odborná veřejnost, ubytovatelé, cestovní kanceláře, poskytovatelé různých turistických služeb, pracovníci infocenter, měst a obcí i další zástupci různých subjektů přímo působících v sektoru cestovního ruchu se již nyní kloní k pokračování a rozšiřování nabídky Travelfestu i Travelconu.

„Jsem velice mile překvapen úrovní přednášejících i zájmem odborníků nejen z České republiky, ale i také ze zahraničí. Přál bych Travelfestu i Travelconu, aby se jejich první ročník stal základem budoucí tradice a aby se obě českobudějovické akce staly pevnou součástí kalendáře výstavních a odborných akcí v oblasti turismu a cestovního ruchu,“ řekl jednatel cestovní kanceláře Quicktour Kamil Krupka.

Přínos podobných setkání pracovníků z „první linie“, tedy těch, kteří jsou v přímém kontaktu s návštěvníky, například restauratérů, hoteliérů a dalších podnikatelů v cestovním ruchu se zástupci destinačních managementů a institucí typu JCCR nebo Czechtourismu, je podle účastníků setkání zcela zásadní. „Výměna zkušeností, získání nových kontaktů a informací v takovém rozsahu a na jednom místě není jinak možná,“ poznamenal Petr Novotný ze společnosti Epic.

Plnou podporu pokračování Travelfestu vyjádřil také zástupce Sdružení cestovního ruchu Jihočeské hospodářské komory Marcel Goetz. „Je to konečně první kvalitní akce svého druhu, která v regionu dlouho chyběla. První ročník Travelfestu ukázal, že to jde a bylo by chybou nepokračovat. JCCR nyní postupuje velmi systematicky a koncepčně a v tom bychom ji měli podporovat,“ upozornil Goetz. 

Jihočeská centrála cestovního ruchu je příspěvkovou organizací zřizovanou Jihočeským krajem, která využívá dotace, příspěvky a granty z nejrůznějších zdrojů na podporu cestovního ruchu, s jejichž pomocí vytváří produkty cestovního ruchu, rozvíjí turistickou infrastrukturu, kulturu v regionu a spolupráci s příhraničními regiony Horního a Dolního Rakouska a Bavorska. JCCR prezentuje region na domácích výstavách a veletrzích cestovního ruchu, provozuje oficiální Informační systém cestovního ruchu Jihočeského kraje a neustále ho rozšiřuje o aktuální data.

Hlavním cílem JCCR je realizace projektů zaměřených na rozvoj cestovního ruchu v regionu a prezentaci regionu jako turisticky atraktivní destinace. 

www.jccr.cz
www.jiznicechy.cz  

 

Petra Machovcová
Petra Štíchová
machovcova@jccr.cz
stichova@jccr.cz 

Počet příspěvků: 108

Horydoly

avatar
30.3.2017 09:43

Travelfest - program konference

Program konference a popis přednášek:

Čtvrtek 6.4.2017

Sál 1: moderuje Jakub Železný

10:00- 10:45 Novinky z oblasti cestovního ruchu

Prezentace vám představí nejen jaké jsou novinky v oblasti cestovního ruchu, ale také možnosti čerpání z nového grantového programu od Ministerstva pro místní rozvoj. Od zástupců CzechTourism se dozvíme, jak pracovat s českým trhem. Vytváření kampaní s cílením na zahraniční trh do německy mluvících zemí Německo, Rakousko a dále přes Evropu do USA. Za Jihočeský kraj nám budou představeny výsledky za rok 2016 a dozvíme se o projektu Jižní Čechy pohodové.

Jiří Zimola (?), Aleš Pangrác, Jaromír Polášek 

11:00-11:45 Fotografie jako prostředek k oslovení zákazníka

Jak silný může být vliv fotografie na zákazníka nám představí zástupce ze společnosti Amazing places.

Jana Olšovská, Petr Kotík

12:00- 12:45 Inspirace z Hornorakouské centrály cestovního ruchu

Zahraniční příklady dobré praxe v oblasti cestovního ruchu uvede Andreas Winkelhofer. Nechme se inspirovat!

Andreas Winkelhofer 

14:00- 14:45 Společný růst oblasti

Využití digitálních technologií při kampani v cestovním ruchu s konkrétní ukázkou brandové strategie turistické trasy ("driving route") v Irsku.

David Šťastný, Malcolm Allan, Jiří Zimola (?) 

15:00 – 15:45 Jak řídit kvalitu služeb pomocí značky

Jedním z hlavních způsobů, jak se může společnost odlišit, je poskytování trvale vyšší kvality služeb oproti konkurenci. Positioning je nedílnou součástí v komunikaci. Josef Vojta tvrdí "Značka není ornament. Je to nástroj, kterým dokážete řídit svůj byznys, jak navenek, tak dovnitř. "

Josef Vojta

16:00- 16:45 Přístupy ke značce v digitální éře

Vilém Rubeš, nazývaný reklamním Pohlreichem, ve své přednášce představí jak pracovat se značkou v dnešním digitálním světě.

Vilém Rubeš 

17:00- 17:45 Práce s analytickými nástroji a jejich prezentace

Spokojený a informovaný zákazník je účelem marketingu, ze strany podnikatele je to úspěšnější byznys. Jaké cesty k tomu využijte je jen na Vás. Jak pracovat s profesním webem se s námi poděli David Šťastný z reklamní agentury Good Agency, s.r.o.. V prezentaci se od zástupců Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích se dozvíte o efektivním vyhodnocování strategií, plánování kampaní a monitoringu akcí. Výsledky analýzy návštěvnosti Jihočeského kraje zpracované společností KPMG odhalí Ondřej Špaček.

Petr Štumpf, Viktor Vojtko, David Šťastný, Ondřej Špaček

Sál 2: moderuje Milan Džuba

10:00-10:45 Zaměstnanci jako rodina

Nerovnováha mezi pracovním nasazením a osobním životem je noční můrou každého zaměstnance. Jak ale můžete jako zaměstnavatel přispět ke spokojenosti svých zaměstnanců? Odpověď Vám přinese Mgr. Lukáš Dastlík.

Lukáš Dastlík

11:00- 11:45 Hodnocení kvality služeb v oblasti a její sledování

Kvalita poskytovaných služeb je v České republice dlouhodobě vnímána jako nedostatečná, a to jak tuzemskými, tak i zahraničními zákazníky. Český systém kvality služeb si proto klade za cíl pomoci těm organizacím cestovního ruchu, které si uvědomují důležitost kvality ve službách a chtějí se neustále zlepšovat a přispívat tak ke zvýšení kvality služeb ve svém regionu.

Problematikou rozvoje cestovního ruchu v městech a obcích a spoluprací s podnikateli a veřejnou sférou se bude zabývat Lenka Horejsková.

Lenka Horejsková, Simona Sýkorová, David Šťastný

12:00- 12:45 Rozvoj turistických atraktivit v oblasti

Efektivní rozvoj turistických aktivit v jižních Čechách, dojezdové vzdálenosti mezi jednotlivými atraktivitami, vytíženost ubytovacích kapacit v jednotlivých oblastech a další možné směrování. Připravované atraktivity v jižních Čechách.

Romana Vačkářová, Petr Studnička, Martin Krupauer

14:00 - 14:45 Plánování akcí ke zvýšení návštěvnosti

Akce může být efektivním doplňkem k nabídce pro zákazníka. Jaké akce lákají a jaké přinášejí zisk subjektům v cestovním ruchu. Plánování akcí v rámci Českobudějovicka - Hlubocka pro efektivní využit. Monitoring finančního přínosu akcí.

Petr Šalda, Lenka Střítecká, Jan Opatrný, David Šťastný

15:00 – 15:45 Efektivní turistická doprava po jižních Čechách

Zefektivnit cestování po jižních Čechách může být hračka, když víte, jaké možnosti jsou v nabídce. Ať už lodí, vlakem nebo letadlem nebo jejich kombinací. O nových formách cestování a jejich prezantace se dozvíme od pana Jiřího Borovky. Daytrip je nový startup v oblasti přepravy, který nabízí autenticitu, služby na míru a neopakovatelný zážitek z cesty. Jak funguje nám poví sám jeho zakladatel Tomáš Turek.

Jiří Borovka, Tomáš Turek, Martina Vodičková

16:00- 16:45 Trendy v sezonním gastru

Už dávno neletí nekonečný jídelní lístek s desítkami jídel, jež kuchař vařil ze zmrzlých surovin a polotovarů. Naopak, špičkové restaurace nabízejí maximálně 20 jídel včetně předkrmů a dezertů a nově vznikají i koncepty, které jsou postavené vlastně na jednom jediném jídle, byť může být připraveno třeba v pěti až osmi verzích. Trendy udávají jméno a tak buďte vidět jako podnik, který jde s dobou.

Miroslav Kalina

17:00- 17:45 Video - atraktivní propojení se zákazníkem

Intro do online videa s doporučením a příklady, jak pracovat s kreativou, plánováním a vyhodnocováním Vám představí Mgr. Dušan Gajdoštík ze společnosti Seznam.cz.

Dušan Gajdoštík

Pátek 7.4.2017

Sál 1: moderuje Jakub Železný

9:00- 9:45 Jak se stát vysněnou destinací

Každá destinace je vysněná a jak přimět turistu navštívit právě tu Vaši? V první řadě je nutné přiblížit se jeho představám a potřebám. Co vše můžeme udělat pro zvýšení návštěvnosti destinace Vám přiblíží paní Nora Dolanská, včetně příkladů ze zahraničí.

Nora Dolanská

10:00- 10:45 Jak oslovit německy mluvícího turistu

Cíl turisty se může lišit podle jeho národnosti. Co můžeme v České republice nabídnout zájemcům z německy hovořících zemí a jak je zaujmout? Čím dosáhnout faktické návštěvy našimi sousedy? O své zkušenosti se podělí Jan Opatrný.

Jan Opatrný, Harald Pree

11:00- 11:45 Komunikační trendy v cestovním ruchu

Přednáška o netradičních a nápaditých přístupech k reklamě. Přemýšleli jste někdy o tom, jak se reklamní trh změnil nástupem nových technologií a sociálních sítí? Těšit se můžete i na případové studie přímo z praxe.

Jan Jelinek

13:00- 13:45 Aktivní marketing

Možností, jak najít přes internet relevantního zákazníka, je dnes nepřeberné množství. Jak se zorientovat ve světě marketingu, jak cílit reklamu, jaké jsou novinky dnes a co očekávat do budoucna Vám představí ve své prezentaci Jan Papež.

Jan Papež, Markéta Kabátová

14:00- 14:45 Sociální média

Sociální média jsou dnes nezbytnou součástí každého podnikání. Nástroji, se kterými je důležité umět pracovat při propagaci kraje, firmy či destinace.

Tomáš Kadlec, Jaromír Polášek, Blanka Marková, Martin Pilát

15:00- 15:45 Digitální technologie a efektivní cílení

Vědět, kde najít svého zákazníka, může být kamenem úrazu při cílení. Tu pravou cestu zjistíme jen za té podmínky, kdy známe persony svých klientů.

Ondřej Sláma

 

Sál 2: moderuje Milan Džuba

9:00- 9:45 Leadership 1

Odpověď na otázku, kdo je to leader je jednodušší, než se na první pohled může zdát. Leaderem je skutečně každý, kdo má před sebou cíl a za sebou lidi, kteří mu věří a následují ho. Workshopy Vás provedel Lukáš Dastlík.

Lukáš Dastlík

10:00- 10:45 Trendy v cestovním ruchu

Co vše se dozvíte od pana docenta Vaníčka?

1. Obecné trendy v CR - prognózy UNWTO z hlediska růstu mezinárodního CR ve světě, hlavní trendy z hlediska jednotlivých makroregionů ve světě

2. Obecné trendy v CR v ČR - domácí, výjezdový a příjezdový cestovní ruch

3. Nové formy masového CR (zážitkový a poznávací CR, art turismu, heritage turismus, event turismus, MICE turismus, cruises industry, adrenalinové aktivity, hotelový a lázeňský wellness, geocouching, trendy v cykloturistice, formy gastroturismus, renesance poutního turismu, geoturismus ad.)

4. Služby pro turisty a sdílená ekonomika

5. Formy marketingové komunikace v CR (fam a press trip, road and street show, filmový turismus).

6. Nové individuální formy cestovního ruchu (sponzorství, humanitární cesty, dobrovolnická práce, přírodní turismus ad.)

7. Nové formy řízení destinace, přeshraniční destinace, produkt destinace ap. Formy trvale udržitelného CR

Jiří Vaníček

11:00- 11:45 Venkovská turistika a agroturistika

Turistika jako doplňkový zdroj pro soukromé zemědělce, včetně šance udržet mladou generaci v regionu. Standardy kvality ve venkovské turistice a agroturistice přispívají ke zvýšení návštěvnosti zařízení a trvale udržitelnému rozvoji regionu. Představení nového standardu ubytování v soukromí a značek Dovolená na farmě, Dovolená na venkově a Zážitkový program na venkově za přítomnosti Kateřiny Buzkové z Ministerstva zemědělství.

Zdenka Nosková, Hana Šťastná, Jan Papež

13:00- 13:45 Trendy v cestovním ruchu

Na základě vlastních dat Booking.com odprezentuje ředitel společnosti se svými Acount Manažery trendy v rezervacích hostů, co je pro ně při vyhledávání důležité, jaké používají filtry při hledání ubytování. Další téma by se dotklo řazení ubytování na stránkách Booking.com, vliv řazení na prodej a jak mohou ubytovatelé zvýšit svou viditelnost a počet rezervací přes Booking.com. Cílení a tvorba nabídek a jejich vyhodnocení. Zajímavým tématem může být produkt pro cestovní agentury, které tak mohou zvýšit své příjmy prodejem kapacit Booking.com, které odprezentují jejich kolegové z Strategic Partnership z Vídeňské kanceláře.

Josef Španner, Tomáš Horák, Petr Šmelhaus

14:00 – 14:45 Jak pracovat se zpětnou vazbou

S jakými daty můžeme pracovat v jižních Čechách, v České republice nebo všeobecně ve světě se s námi podělí pan ředitel a jeho Acount Manažeři z Booking.com.

Josef Španner, Tomáš Horák, Petr Šmelhaus

15:00- 15:45 Image fotografie a práce s Instagramem

Fotografie může nahradit tisíce slov a právě to může být způsob, jak oslovit nebo zaujmout zákazníka. Hynek Hampl Vám představí, co je to Instagram a o jeho propojení s travel businessem. Na toto téma naváže pan Matěj Šmucr o destinačním marketingu a přednášku završí Tomáš Kadlec z agentury CzechTourism.

Matěj Šmucr, Hynek Hampl, Tomáš Kadlec

Počet příspěvků: 108

Horydoly

avatar
29.3.2017 16:15

Výstaviště České Budějovice

Veletrh cestovního ruchu Travelfest osloví veřejnost i odborníky

Pestrá nabídka turistického vyžití (nejen) na jihu Čech bude obsahem veletrhu cestovního ruchu Travelfest 2017, který se uskuteční ve dnech 6. až 8. dubna na českobudějovickém výstavišti. Návštěvníci Travelfestu budou mít možnost navštívit expozice turistických oblastí a cílů, měst, regionů, infocenter, podnikatelských subjektů a dalších společností působících v cestovním ruchu. Odborníkům je pak určena dvoudenní konference Travelcon. Veletrh probíhá společně s festivaly Gastrofest a Febiofest.

Letošní první ročník Travelfestu, nástupce Jihočeského Kompasu, se koná v duchu „Jižních Čech pohodových“ a na své si zde přijde opravdu každý.

U nás se návštěvníci dozvědí, jak si užít kulturu, trochu si zamlsat, zasportovat, nebo si oddechnout třeba na venkově. Naše expozice nabídne relaxační zónu pod stromem Jižních Čech pohodových, kde si každý může vychutnat pravou pohodovou atmosféru. Další zajímavou zastávkou mezi stánky bude hvězdářský koutek, kde se díky interaktivním technologiím návštěvníkům otevře celý vesmír jako na dlani,“ uvedl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR) Jaromír Polášek.

Sobotní program nabídne také setkání s cestovatelskými osobnostmi

V rámci celodenního programu veletrhu cestovního ruchu TravelFest v sobotu 8. dubna se představí řada známých osobností. Chybět zde nebude například známý cestovatel a rybář Jakub Vágner, Blanka Milfaitová, držitelka několika prestižních ocenění nejen za nejlepší marmeládu na světě či Daniel Přibáň, náčelník expedice „Trabantem až na konec světa“. Sobotní programová náplň přinese zajímavá témata, soutěže o ceny i autogramiády těchto výjimečných lidí.

Nedílnou součástí Travelfestu bude dvoudenní odborná konference Travelcon, historicky největší konference věnované problematice turistického ruchu na jihu Čech. Organizátorem fóra, plného přednášek, workshopů, diskuzí, trendů a novinek, je Jihočeská centrála cestovního ruchu ve spolupráci s Destinační společností Českobudějovicko–Hlubocko. Partnerem akce je Jihočeský kraj a agentura CzechTourism. Konference se uskuteční ve dnech 6. a 7. dubna v prostorách výstavního pavilonu Z.

Travelcon je určen ubytovatelům, poskytovatelům různých turistických služeb, pracovníkům infocenter, měst a obcí i dalším zástupcům různých subjektů přímo působících v sektoru cestovního ruchu v Jihočeském kraji. Podnikatelům v turismu, hotelnictví, gastronomii, dopravcům, majitelům restauračních zařízení, zábavních atrakcích nebo cestovních kanceláří. Ti všichni zde získají velký prostor nejen k výměně vlastních zkušeností, ale dostanou možnost načerpat nové vědomosti přímo z úst významných kapacit tohoto oboru.

Hlavními tématy přednášek budou například otázky komunikačních trendů v cestovním ruchu, aktivního marketingu, sociálních médií, digitálních technologií a jejich efektivního cílení, nových směrů v cestovním ruchu a řada dalších.

To vše by mělo účastníkům konference umožnit další zefektivnění jejich práce, koncepčního a strategického plánovaní a podobně, což by mělo vést mimo jiné k lepšímu využití potenciálu daných oblastí.

Podle ředitele Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromíra Poláška je program Travelconu mimořádně atraktivní a to nejen díky zvoleným tématům, ale kvalitou a erudicí vybraných přednášejících a lektorů.

Jihočeská centrála cestovního ruchu je příspěvkovou organizací zřizovanou Jihočeským krajem, která využívá dotace, příspěvky a granty z nejrůznějších zdrojů na podporu cestovního ruchu, s jejichž pomocí vytváří produkty cestovního ruchu, rozvíjí turistickou infrastrukturu, kulturu v regionu a spolupráci s příhraničními regiony Horního a Dolního Rakouska a Bavorska. JCCR prezentuje region na domácích výstavách a veletrzích cestovního ruchu, provozuje oficiální Informační systém cestovního ruchu Jihočeského kraje a neustále ho rozšiřuje o aktuální data. 

Hlavním cílem JCCR je realizace projektů zaměřených na rozvoj cestovního ruchu v regionu a prezentaci regionu jako turisticky atraktivní destinace.

Jihočeská centrála cestovního ruchu

B. Němcové 12/2, P. O. Box 80, České Budějovice CZ 370 80

www.jccr.cz

www.jiznicechy.cz 

Travelcon - konference pro odbornou veřejnost

Petra Machovcová
machovcova@jccr.cz

Ing. Petra Štíchová
stichova@jccr.cz

Počet příspěvků: 108

Přidat příspěvek

Pro přidávání příspěvků je nutné se přihlásit


 
 
 
Registrovat se