Bořeň, Sušky a Tisá

Slunce svítí, lezci opouštějí umělé stěny a noří se do přírody. To jsem udělal i já. Všechny tři skalní oblasti, které jsem navštívil na přelomu dubna a května, mohu s klidným srdcem každému doporučit.
Jak na to Bořeň

Znělcová kupa mezi Mostem a Bílinou poskytuje nejlepší a nejdelší nepískovcové lezení v Čechách. Cesty od dvaceti do sta metrů jsou většinou dobře, ale sporadicky jištěné. Hodí se mít s sebou celý sortiment vklíněců, friendů a nezapomenout na šťáradlo. Spí se na bezplatném tábořišti pod jižními stěnami, nedaleko je v podzemním sklepě pramen pitné vody.

Suché skály

Hřeben velmi tvrdého pískovce nad Malou Skálou u Turnova, na kterém se dá lézt i po dešti. Jištění je ryze pískovcové, kruhy jsou daleko od sebe a mezi ně lze přidávat pouze smyčky do spár, na hroty a do hodin. Přespat lze na placeném tábořišti u Jizery, v penzionech v Malé Skále, anebo bezplatně v bývalém lomu na okraji lesa nedaleko věže Baba. Pod skálami není radno přespávat, protože zde často probíhají policejní či ochranářské kontroly. Auta nenechávejte na okraji silnice, ale raději až v Malé Skále, protože obce je nechávají odtahovat.

Tisá

Pískovcové skalní město nad stejnojmenou obcí pár kilometrů od Děčína. Poměrně pevný pískovec poskytuje mnoho možností k jištění, kruhy nejsou na pískovcové poměry příliš daleko od sebe. Za neetické se tu považuje lezení na rybu (horní jištění, při kterém jistič stojí na zemi) a použití magnézia. Horolezci platí na průkazku Českého horolezeckého svazu vstupné tři koruny. Spát se dá v kempu pod skálami, oddílům někdy poskytuje svoji chatu horolezecký oddíl Spartak Ústí nad Labem.

Kvůli nejasným domluvám s kamarády jsem měl problém, jak se z Prahy na Bořeň vůbec dostat. Nakonec jsem musel jet vlakem, všechna auta byla plná, nebo jela na můj vkus brzy či pozdě.

Bořeň: supr lezení s Klárou

Myslel jsem si, že pojedu s někým, kdo zná cestu a pomůžeme mi při přestupu. Nakonec všichni jeli o hodinu dřív, než jsem se mohl uvolnit z práce. Vše jsem zvládnul, přestupit v Ústí mi pomohl spolucestující, které ho jsem o to požádal. Stačili jsme najít vlak, koupit pivo a nakonec pro mě k vlaku do Bíliny přišel Pionýr a odvedl mě na tábořiště pod Bořeněm.

Druhý den jsem lezl s Klárou a s tou je to opravdu supr. Dali jsme pár hezkých cest. Vedle nás lezl Kuba z Horydoly, který si dost stěžoval na své jističe, měl tam jednu novačku a svého malého synka. Dost často se ozývalo neuvěřitelný skřeky a i dost nadávek. "Nestahujte mě dolů," si pamatuju dobře, protože se to opakovalo dost často. Moc jsem mu to nezáviděl. Nakonec jsme odešli jinam. Tam už Kuba nekřičel a lezlo se v pohodě.

Suché skály: fotosession

V pátek před čarodejnicemi mi volala Petra, co budu dělat v neděli, že by chtěla jít lézt na Holý vrch. Řekl jsem, že dopoledně přijedu od rodičů a že odpoledne můžeme jít lézt. Mě se moc na Holas nechtělo, protože tam okradli mého kamaráda Goba. Ten Petru nakonec odradil od původního nápadu a jeli jsme na Suché skály. Ještě jsem volal Vojtovi od Singing Rocku, že jedu lézt kousek od nich, a že pokud budou mít čas, tak se můžeme potkat ve skalách.

Souhlasil a tak jsem na Suškách potkal nové lidi z firmy a hned jsem si i zalezli. Jarek vše fotil, a tak jsme toho sice moc nevylezli, ale fotky jsou potřeba pro moje internetové stránky i pro Singing Rock.

Tisá: ve znamení deště

Opět jsem odjel na oddílovou akci. Ještě v pátek jsem stihl vylézt dvě cesty za Vlastíkem. Večer přijel můj spolulezec Hoe se kterým jsem pak lezl celou sobotu jednu cestu za druhou. To jinak s Hoem nejde, on toho opravdu vydrží hodně a je schopen odrovnat spoustu spolulezců.

Za Hoem se lezlo dobře, ale samozřejmě mě utahal jako kotě. Lezlo se spousta sedmiček, padla i jedna 8a, ale ta už byla dost hustá, dokonce jsem si tam musel dát nohand. Dolezl jsem k větší díře v skále, vklínil jsem do ní celou nohu a mohl jsem si v klidu vyklepat ruce. K večeru začalo pršet, a tak jsme museli lezení nechat. V Tisé je místy dost měkký a sypký písek.

Hoe v neděli ráno odjel domů a já jsem jel s ostatními do Anglického parčíku. Na hodně tvrdém písku se tu dá lézt i po dešti. Dobře jsem se rozlezl, dal jsem devět cest, ale pak zase začalo prošet. Všeho jsme nechali, odjeli, sbalili a uklidili vypůjčenou horoleezckou chatu.

Osobnost cestovního ruchu 2017 je Eduard Bláha

Eduard Bláha je osobností cestovního ruchu 2017. Prezident Svazu léčebných lázní, ředitel Lázní Luhačovice a zároveň Léčebných lázní Jáchymov převzal prestižní ocenění na veletrhu Holiday World v Praze.... celý článek

SEZNAM: Umělé lezecké stěny

Šumava AKTUÁLNĚ 2018

Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Turistický informační portál WhereToStay.Tips kde naleznete fantastické rady kde se ubytovat, kde jíst a co vidět, v lokalitách celého světa.

SEZNAM: Umělé lezecké stěny

AKTUALIZACE Přinášíme nejobsažnější přehled umělých horolezeckých stěn v Čechách, na Moravě a na Slovensku. V seznamu najdete spojení a adresy velkých stěn i malých boulderovek, které jsou přístupné pro veřejnost.
Lednicko-valtický areál

AKTUALIZACE Spousta lidí zná jihomoravský zámek Lednice. Někteří si prošli i zámecky park s romantickým skleníkem a labyrintem geometricky sestříhaných keřů. Ale nemnozí si užili zdejší přírody.
České hory AKTUÁLNĚ 2017/2018

JEŠTĚD Hory a doly v Čechách i na Moravě nabízejí pohádkové terény pro milovníky všech zimních dobrodružství. Sníh a led láká nejenom na běžky, sjezdovky a snowboard, ale také na sněžnice nebo ledové lezení.
Grázl všech grázlů

AKTUALIZACE Nejslavnější lupič na území Česka a Slovenska nebyl Babinský z Prahy, Žižka z Trocnova, Jánošík z Terchové ani Nikola z Koločavy. Stal se jím Johann Georg Grasel z Nové Bystřice. Nic vám jeho jméno neříká?
Cyklomaratony pro každé kolo 2018

AKTUALIZACE S dlouhými závody na horských kolech se doslova roztrhl pytel. Bikemaratony jsou stále populárnější nejen mezi profesionálními závodníky, ale přijíždějí na ně i tisíce amatérů. Od bžezna do října si lze

Trans Gran Canaria - běh Kanárské ostrovy 21.-25.2. Ultramaraton 21.2.
Polovníctvo a rybárstvo - veletrh Nitra, Agrokomplex 23.-25.2. 23.2.
Ferie - veletrh Dánsko, Kodaň 23.-25.2. Cestovní ruch 23.2.
Zimní táboření Stone City
Velký Grunov 23.-25.2. Info: dartagnan8@centrum.cz 23.2.
Outdoor Show - veletrh Velká Británie, Londýn 23.-25.2. 23.2.
Lyžařský sprint Nový Bor Běžky 24.2.
Šumavský Skimaraton Modrava 24.-25.2. Běžky 24.2.
Labe - splutí Děčín, Tyrš§v most 24.2. 11:00
Big Wall open Praha, Big Wall Lezecké závody 24.2.
Rossignol Demo Tour
Buková hora 24.-25.2. 24.2.