Běhání po Světě

Samorost mezi Amerikou a Jadranem.
Autor snímku Miloš Škorpil

Je možné uběhnout deset kilometrů a ocitnout se u Ameriky, Jadranu, Milána či v Gruzii? \"Co´s to Škorpile, co´s to pil,“ řekne si možná v tuhle chvíli nejeden z vás. Mohu vás upozornit, že jsem nepil nic, tedy pokud jde o alkoholické nápoje, ani jsem si nic nešlehnul, pokud jde o nějaké jiné povzbuzovadlo.

Františkovy Lázně odedávna vyhledávají hlavně ženy, které se trápí, že nemohou počít.

Pijí kouzelnou vodu ze zdejších pramenů, modlí se k Františkovi a při tom mu sahají na francimourka.

Wellness ve Frantových

Františkovy Lázně se však mění v moderní komplex, který nabízí v lázeňských domech kromě klasických procedur i různé wellness aktivity. Nejčastější z nich jsou spojené s běháním po lázeňských parcích a v jejich nejbližším okolí.

Tady můžeme zavítat na Ameriku, Jadran, do Milána či Gruzie. Vyběhneme od malého lázeňského domu Francis, který najdeme na severozápadním okraji Františkových Lázní hned za viaduktem. Navede nás na něj tabule nabízející skvělé kulinářské zážitky, které určitě oceníme, až se sem po oběhnutí Světa vrátíme.

Zelená srdíčková trasa

Přiběhneme k silnici, která nás, pokud bychom se vydali vlevo, zavedla do centra lázní. My se ale vydáme doprava pod viadukt. Dáme se po zelené srdíčkové trase vpravo. Běžíme parkem, v němž je v každém ročním období na co koukat.

Po třech kilometrech přiběhneme na jižní okraj Františkových Lázní. Před sebou budeme mít restauraci Bohemia. Dáme se doleva, do mírného kopečka a běžíme směrem na Komorní hůrku, jednu z nejmladších sopek v Evropě.

Komorní hůrka

Dnes je to nevysoký zarostlý pahorek. V 18. století tu probíhal rozsáhlý výzkum, na němž měl svůj podíl i diplomat, tajný rada a především básník Johann Wolfgang Goethe. Dokonce se tu hledalo uhlí, které naštěstí nikdo nenašel, protože bychom nyní běhali v těžebních jámách.

Než doběhneme ke Komorní hůrce, dostaneme se do Komorního Dvora, kde se můžeme zastavit v novém lázeňském areálu. Pokud nespěcháme, můžeme si zde dopřát bylinnou saunu. Případně se nechat zmasírovat, nebo si zaplavat v protiproudovém bazénu.

Tentokrát ale spěcháme. Pokračujeme po červené turistické značce směrem na Klest a Lužnou. Po pravé ruce už můžeme vidět rybník Ameriku. Běžíme po silničce lemující jeho břeh.

Sáhneme si na frantíka

Natrefíme na zelenou značku. Dáme se po ní vpravo směrem na Františkovy Lázně. Po kilometru přiběhneme k menšímu rybníku jménem Jadran a pokračujeme dál lesní silničkou, podél tenisových kurtů, okolo restaurace Miláno a dále rovně až na spodní část lázeňské promenády.

Na ní zahneme vlevo. Doběhneme k soše Františka, kde si můžeme šáhnout na jeho frantíka a pak pokračovat dál kolem cukrárny U Mlsného Františka.

Přeběhneme přes cestu a před sebou uvidíme restauraci Gruzii, kam si můžeme, pokud nám běh nestačil, zajít večer zatrsat. Nyní ji však míjíme a běžíme rovně dál. Dostaneme se k lázeňskému parku. Přeběhneme ho jsme na začátku naší cesty u Francise.

Autor je ultramaratónec, propagátor a popularizátor běhu, poradce pro zdravé a bezpečné běhání.

Kladno bruslí pod oblohou i střechou

Kladno nabízí pro veřejné bruslení dvě ledové plochy. Na městském zimním stadionu, kde hrají hokejoví Rytíři, jsou pro rekreační bruslaře vyhrazeny víkendy. Každý den se bruslí na náměstí pod širým... celý článek

Zámek Dobříš patří rodu Colloredo-Mansfeld

Ostrava!!! bruslí na Masarykově náměstí

Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Turistický informační portál WhereToStay.Tips kde naleznete fantastické rady kde se ubytovat, kde jíst a co vidět, v lokalitách celého světa.

Slovinské dálniční známky

Dálniční známka ve Slovinsku přijde na 15 eur za sedm dní pro osobní auta. Třicetidenní známka stojí 30 eur.
Dálniční známky v Evropě

Dálniční známka v Česku přijde v roce 2018 na 1500 korun. Roční známka se dá koupit také v Rakousku, Švýcarsku a na Slovensku. Další dálniční známky prodávají Slovinci, Chorvati a Maďaři. Němci jezdí po dálnicích
Slovenské dálniční známky

Dálniční známky na Slovensku stojí v roce 2018 pro osobní automobily 10 eur (10 dní), 14 eur (měsíc) a 50 eur (rok). Auta nad 3,5 tuny platí mýtné podle ujeté vzdálenosti.
TEST Spacák Husky se moc nepovedl

Tenhle spacák měl být špičkový. Poslyšte, jak se chlubí jeho výrobce: "Necelé dva kilogramy váhy předurčují spací pytel Enjoy na extrémní akce, které vyžadují lehké, ale zároveň dokonalé vybavení." Po
Rakouské dálniční známky a mýto

AKTUALIZACE Mezi turisty, kteří míří do Alp, se občas vedou diskuse, zda se vyplatí koupit dálniční známku, nebo jet mimo dálnice po vedlejších silnicích. Uvádíme proto současné ceny všech druhů

Rumpálování Strakonice 8.-10.12. 8.12.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Malá Úpa, Celnice 8.-10.12. 8.12.
Advent Křivoklát 9.-17.12. 9.12.
Advent ve sklářské huti Sázava, huť František 9.-10.12. 9.12.
Vánoce ve skanzenu Krňovice 9.-10.12. 9.12.
Adventní dny na zámku
Jindřichův Hradec 9.-10.12. 9.12.
Vánoce ve skanzenu Zubrnice 9.-10.12. 9.12.
Salon Nautique - veletrh Francie, Paříž 2.-10.12. Lodě 10.12.
Geoskořápky Praha, Kampa Megaevent geocaching 10.12. 18:00
Vánoce ve skanzenu Veselý kopec 2.-10.12. 10.12.