Obytná dodávka Mercedes Viano pro důchodce
Obytné mikrobusy Mercedes-Benz Viano se na podzim dostaly k českým zákazníkům v obytných verzích. Komfortní obytná dodávka, neboli model Marco Polo, je v západní Evropě oblíbená především mezi důchodci. Mikrobus Fun s možností přespání pěti lidí si kupují firmy a jejich majitelé. Typickým manažerským mikrobusem je X-Clusive.
Svezli jsme se nejluxusnější verzí Viano X-Clusive za milion a půl korun.
Důkladně jsme prolezli Viano Marco Polo za milion a tři čtvrtě korun a Viano Fun za milion korun.
Drahý favorit
Kdybychom chtěli cestovat takhle drahými auty, přespávat v nich na parkovištích pod horami a jezdit s přáteli nebo rodinami na víkendy v přírodě, určitě by bylo Viano favoritem v autosalonu, kde bychom kupovali nový vůz.
"Víte jak to chodí," povzdechne si technik od Mercedesu. "Viano by bylo ideální auto pro mladé rodiny na výlety, horolezce, turisty a podobné šílence. Jenže ty na něj nemají peníze."
Viano Marco Polo
Viano Marco Polo, které se nejvíce podobá obytnému autu, si proto kupují v západní Evropě především bohatší lidé na důchod. Cestují po světě, občas v něm přespí a hlavně se jim pohodlně jezdí.
Horolezci si raději koupí otřískaný kombík a zbylé peníze vrazí do cestování a lezekého materiálu. Rodina si na dovolenou spíš pronajme obytné auto, protože otec i matky musí během roku pracovat a na cestování nezbývá čas.
"Všude to dojede, dobře se s tím parkuje, do myčky se to vejde, s výškou ani délkou není problém v podzemních garážích, platí se za to mýtné nebo trajekty jako za osobák, jede to rychle po dálnici a při tom je to ovladatelné auto," chválí výhody člověk z Mercedesu.
Netají ovšem jeho limity: "Ve Vianu se nedá dlouhodobě bydlet, chybí v něm pohodlí opravdového obytného auta."
Je to tedy ideální auto na dojezd pod hory nebo třeba k moři, jedno či dvě přespání, a pak zase odjezd.
V modelu Marco Polo je sedm míst k sezení. Přespat v něm mohou čtyři lidé. Po sklopení zadních sedadel a zvednutí střechy jsou dole dvě místa na válendě a dvě na posteli nad nimi. Auto je vybavené ledničkou, vařičem a kuchyňkou.
Viano Fun
"Tohle auto si kupují především majitelé menších firem nebo vyšší manažeři jako druhý nebo třetí vůz do rodiny," upřesňuje jeho využití technik. "S rodinou je nebaví jezdit limuzínou, a také si rádi zařídí něco velkého."
Navíc je Fun praktické auto do města i na dovolenou. Z naleštěného mikrobusu ve firemních službách se může během pár chvil změnit na prázdninový koráb s haldou zavazadel, spustou místa a také možností pro spaní pěti lidí.
Tři mohou spát dole na válendě a dva se vejdou do stanu pod odklopenou střechou.
Viano X-Clusive
Vyloženě manažerským mikrobusem je model X-Clusive. Ačkoliv si k němu lze objednat horní odklopnou střechu a vůz se tak může stát autem na cestování, vážně o tom ale asi nikdo neuvažuje.
Když už něco, kupují se k němu za desítky tisíc korun různé kity světel, spojlerů a vnitřní výbavy, aby X-Clusive vypadal ještě exkluzivněji.
Pohodlné a hodné Viano
Kromě podnikových účelů slouží v poslední době Viano také starším lidem jako osobní dopravní prostředek. V každém osobáku se totiž při řízení více či méně leží a také se do nich obtížně nastupuje a zase z nich vystupuje.
To u Viana odpadá. Řidič sedí vzpřímeně. Bez zbytečného ohýbání nastupuje a vystupuje on i jeho spolujezdci.
Všechny modely Mercedes-Benz Viano se prodávají s automatickými převodovkami, a proto vyhovují i starším lidem. Velmi rychle si na pohodlné řízení zvyknou i mladí.
Viano v jakémkoliv provedení není žádný drak a piráti silnic nejsou jeho klienty. Jeho výkony na silnici jsou však zcela srovnatelné s průměrnými osobními auty. Když potřebujete, jede rychle. Sešlápnutí plynu až na podlahu vás vystřelí i s autem dopředu.
Naložená i plná dodávka se chová podobně a dobře drží na silnici. S Vianem jsou pryč doby, kdy se každý řidič bál vyložit z dodávky náklad a odlehčit zadní nápravu.
Brzdy brzdí, stěrače stírají, světla svítí...
Diskuse
Diskuze k článku
Deliveo Delivery Software spravuje zásilkové služby
Muzeum Škoda Mladá Boleslav: cesta českou automobilovou historií
Nejčtenější články
Europe's top campsite is located in Austria
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Banální situace, fatální následky - přednáška | Praha, Městská knihovna | Prevence úrazů páteře | 3.4. | 17:00 |
Myslivost a příroda - veletrh | Kroměříž, Výstaviště | 6.-7.4. | 6.4. | |
Vars - konec lyžování | Francie, Vars | 7.4. | ||
Silva Regina - veletrh | Brno, Výstaviště | 7.-11.4. Myslivost a lesnictví | 7.4. | |
ILTM - veletrh luxusního cestování | Jižní Afrika, Cape Town | 7.-9.4. | 7.4. | |
Slovakiatour - veletrh | Bratislava, Incheba | 11.-14.4. | 11.4. | |
Regiony České republiky - veletrh | Lysá nad Labem | 11.-14.4. | 11.4. | |
Nauticampo - veletrh | Portugalsko, Lisabon | 17.-21.4. Turismus a karavaning | 17.4. | |
Tourbusiness - veletrh | Bělorusko, Minsk | 18.-20.4. | 18.4. | |
Spezi - veletrh | Německo, Lauchringen | 27.-28.4. Alternativní cyklistika | 27.4. |
Diskuse
čd-ariva | Pišišvor, 29.3.2024 11:12, 1 příspěvek |
strašná rychlost | Skiák, 26.3.2024 17:25, 1 příspěvek |
INU | Horydoly - Andrea Černá, 25.3.2024 13:57, 2 příspěvky |
INU | Honza, 25.3.2024 13:26, 2 příspěvky |
Nebudeme přece poukazovat... | Michael Beranek, 25.3.2024 9:42, 5 příspěvků |
INU | Pišišvor, 24.3.2024 23:21, 2 příspěvky |
INU | Honza, 23.3.2024 20:40, 2 příspěvky |
INU | Honza, 23.3.2024 16:35, 5 příspěvků |
re | kladivo, 23.3.2024 14:08, 2 příspěvky |
O otázku jak se nám všem ... | Michael Beranek, 23.3.2024 13:49, 6 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Re: Karel IV. | Horydoly , 28.3.2024 15:06 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:46 |
Re: Karel IV. | Horydoly Open, 28.3.2024 14:45 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:42 |
Re: Karel IV. | Horydoly Open, 28.3.2024 14:40 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:37 |
Re: Karel IV. | Horydoly Open, 28.3.2024 14:36 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:35 |