Marocká poušť pro Horáka a Fojtíka

Marocká poušť pro Horáka a Fojtíka
SDÍLEJ:
Na start pouštního závodu pro horská kola Titan Desert se postavilo téměř čtyři sta jezdců z patnácti zemí, kteří hned v úvodních kilometrech pocítili tvrdost marocké přírody. Pátrý ročník přilákal do marocké sahary bývalé hvězdy slavných cyklistických závodů Tour de France, Giro di Italia, nebo Vuelty, jako například Španěla Abrahama Olana a Francouze Laurenta Jalaberta. Ale ani oni nezastavili českou dvojici Horák - Fojtík na cestě za vítězstvím.
Jak na to Zpravodajství ze závodu Titan Desert připravuje pro Horydoly Seven Days. Celkový pohled na letošní závod Nissan Titan Desert můžete zhlédnout v dokumentu Česke televize na kanále ČT4 Sport 16. května ve 13:10 hod.

Při premiérové účasti v jednom z nejtěžších maratónských závodů světa na horských kolech Titan Desert vybojoval český cyklista Ondřej Fojtík v celkovém hodnocení druhé místo. V marocké sahaře neskončil v pětietapové soutěži hůře než na pátém místě a v konečné výsledkové listině ztratil na celkového vítěze Španěla Roberta Herase Hernandeze 11 minut 24 sekund.

5. etapa: Toundout – Ouarzazate
FOTOGALERIE

Ti, kdo přežijí až do poslední etapy, se do cíle dostanou přes rovinaté pláně. Na kamenitých úsecích s trvalým klesáním se očekává několikeré přeskupení čela pelotonu. Adepty na etapové vítězství protřídí velmi náročné půldruhakilometrové stoupání pár kilometrů před cílem. Před cílovou páskou čeká závodníky velmi rychlých 10 kilometrů.

V poslední etapě, která měřila 55 kilometrů a vedla vyprahlou Saharou na náhorní plošině pod úpatím Velkého Atlasu, dojel český ultramaratónec na čtvrtém místě. Od úvodních metrů byl Ondřej Fojtík znovu u všeho podstatného, co se odehrálo v čele pelotonu. Rozhodovalo se při spurtu do cíle.

"Po včerejší nejdelší etapě jsem věděl, že ani dnes nebude sil dostatek a soustředil jsem se především na hlídání svého postavení v celkovém hodnocení. Šance na první místo, při velké časové ztrátě po čtyřech etapách, už byla minimální a Hernandez jel opět ve velké pohodě."

Právě trojnásobný celkový vítěz Vuelty, ale také dopingový hříšník ze slavného silničního závodu se postaral v první polovině etapy společně s další dvojicí Španělů a Ondřejem Fojtíkem o úspěšný únik. V rozlehlé Sahaře hledalo vedoucí kvarteto jen obtížně orientační body a správný směr. Do cílové rovinky dorazilo společně, ale závěrečný spurt se nekonal. Vítězství získal Španěl Milton Ramos, před krajany Marcem Alemanym a celkovým vítězem Robertem Herasem Hernandezem.

Na Ondřeje Fojtíka, vítěze jiného maratónského závodu v Austrálii Crocodile Trophy z roku 2008, zůstala čtvrtá příčka."Asi deset kilometrů před cílem sem se ještě pokusil odjet Španělům, ale neúspěšně. Těsně před cílem jsme se dohodli, že nebudeme finišovat. Já ani Hernandez jsme tolik v úniku nepracovali a etapovou výhru bychom si nazasloužili. Hlavní pro mě bylo dnes celkové druhé místo, které řadím mezi své největší úspěchy své kariéry."

Vystoupení českých vytrvalců v marocké Sahaře zvýraznil ve výsledkové listině Martin Horák, který skončil na pátém místě. V poslední páté etapě obsadil i vinou přetrvávajících střevních problémů osmou příčku se ztrátou 3 minut a 55 vteřin. "Znovu jsem se trápil už na startu, do posledního okamžiku před startovním výstřelem jsem pořád odbíhal na toaletu. Při jízdě se můj stav trochu zlepšil, ale na lepší výsledek jsem dnes neměl. Celkově jsem tady v Maroku ztratil na váze skoro 10 kilogramů a jsem rád, že mám tenhle podnik za sebou."

V hodnocení týmů vybojovala česká dvojice Ondřej Fojtík, Martin Horák společně s Maďarem Peterem Hasenfrantzem pod hlavičkou stáje Nissan CEE1 druhé místo za španělským celkem Radikalbikes. Vystoupení českých maratónců označili organizátoři za největší překvapení 5.ročníku Nissan Titan Dessert, ve kterém účtovali od účastníků jako startovné v převodu necelých sto tisíc korun.

Čeští jezdci obdrželi na příští ročník zásluhou letošních výsledků bezplatné pozvání, jeho přijetí však bude Ondřej Fojtík ještě zvažovat. "Na jednu stranu to byl krásný závod, takovou přírodu, kulturu a atmosféru jsem ještě nikde nezažil, ale momentálně jsem hrozně unavený a teď vnímám Titan Desert jako saharské peklo, ty podmínky, slunce, vedro v poušti, strmé výjezdy do Atlasu a další byly hodně náročné. Počkám až mně vychladne hlava, a pak se rozhodnu. Ale už teď mně zároveň něco říká, že se sem vrátím a s letošními zkušenostmi si třeba za rok s Hernandezem srovnám účty."

4. etapa: Boulmane Dades – Toundout
FOTOGALERIE

Nejdelší etapa v historii závodu měří 135 kilometrů a pro svou délku představuje obrovskou výzvu. Trať není technicky obtížná, na závodníky však přesto čeká několik nebezpečných nástrah. Etapa začíná oblastí s mnoha souběžnými stezkami. Průjezd několika obcemi bude od účastníků vyžadovat, aby bedlivě sledovali značení.

Od 30. kilometru se charakter trati změní. Krátký sjezd vystřídá prudký výšlap na nejvyšší bod dne (1950 m n.m.). 500 výškových metrů na pouhých 4 kilometrech zajistí, že unavenější závodníci budou muset sesednout z kol. Sjezd serpentinami není technicky náročný, ale závodníci si budou muset dávat pozor na pády. Sílu pak podlomí více než 5 kilometrů v kamenitém řečišti. Po překonání této nástrahy se opět vystřídají pasáže stoupání a klesání.

Horák se po ranních střevních problémech se dotáhl na vedoucí skupinku, které se celou dobu držel Fojtík. Vedoucí jezdec průběžného pořadí Roberto Heras Hernandez ze Španělska se opět vydal na sólo jízdu, kterou mu však přerušil defekt. V závěrečném technicky obtížném úseku, který vedl deset kilometrů korytem řeky s nesčetnými prody se vydal stíhat Hernandeze Martin Horák. Ten lídra závodu také dostihl zásluhou technické jízdy.

"Když jsem před sebou viděl Hernandeze v korytě řeky, věděl jsem, že mám velkou šanci na vyrovnaný závěr. Při překonávání brodů měl Španěl velké problémy, stále více zpomaloval, naopak mě tato technická pasáž hodně vyhovovala." Posledních 5 kilometrů už strávili oba jezdci společně, ani jeden se nepokusil o únik a Martin Horák odmítal závěrečné střídání, při kterém by se jejich náskok v cíli zřejmě ještě zvýšil. "Hernandez to zase na mě zkoušel, že už nemůže a abych střídal, ale takhle jsem se napálil v úvodní etapě, ve které se celou dobu vezl v mém stínu. Dnes jsem ho odmítl a hodně jsem se těšil, jak z něj v posledních metrech – ve finiši udělám patník."

V samotném posledním sprintu také Martin Horák o pár decimetrů zvítězil před Hernandezem v čase 5:18:23 a posunul se tak na průběžné 5. místo. Ondřej Fojtík dojel na třetím místě s pětiminutovou ztratou a udržel si tak průběžné druhé místo, ale úplně spokojený nebyl. "Dnes jsem měl dost štěstí, dlouho jsme jeli ve stíhačce společně s Martinem Horákem, který mě však nechal trochu na holičkách. Mám prasklý ráfek, on to věděl. Pokud bych ho zlomil, druhé místo v celkovém hodnocení bylo ohrožené. Nikdo by mi asi nepomohl, přitom kamarádský taktický plán na startu o společné jízdě jsme si určili oba. Ale všechno dobře dopadlo, má ztráta v celkovém hodnocení sice narostla, ale stále držím druhé místo a to je můj cíl také pro závěrečnou etrapu."

3. etapa: Alnif – Boulmane
FOTOGALERIE

Nejdůležitější maratónská etapa. Nekonečná stoupání a sjezdy v obtížném horském terénu a noční kempování bez asistence důkladně otestují všechny závodníky. Trať kopírující břeh řeky stoupá stále výše. Dá se čekat, že právě zde se peloton roztrhá a na špici se usadí nejsilnější jezdci. Po průjezdu vesnicí absolvují závodníci desetikilometrový odpočinkový úsek po uzavřené asfaltové silnici, která je zavede k úpatí náročného výšlapu na vrchol ve výšce 2190 metrů na 73. kilometru. Po zdolání vrcholu čeká jezdce sjezd až do cíle na 101. kilometru. Sjezd není technicky obtížný, ale opatrnost je na místě. Kamenitý terén rozervaný deštěm hrozí nebezpečím pádu a defektu.

Kemp na planině obklopené horskými velikány se nachází v nadmořské výšce 1600 metrů. Dá se očekávat, že noc bude chladná a možná i mrazivá. Závodníci by se měli vybavit teplým oblečením. A jelikož se jedná o maratónskou etapu bez asistence mechaniků a fyzioterapeutů, pojedou celou etapu natěžko.

Španěl Roberto Heras Hernandez vyhrál třetí etapu, která měřila 103 kilometrů a připravil o červený trikot vedoucího jezdce Ondřeje Fojtíka z České republiky. Ten dojel druhý se ztrátou 7 minut a 13 vteřin. Druhý český zástupce obsadil páté místo se ztrátou 23 minut a 11 vteřin.

Třetí etapa zavedla peloton 350 jezdců z vyprahlé sahary poprvé do pohoří Anti Atlas. Od úvodních kilometrů zaujal pozici v čele závodu trojnásobný vítěz španělské Vuelty a také dopinový hříšník z roku 2005 Roberto Heras Hernandez. Česká dvojice vydržela jeho tempo celé první stoupání, které trvalo po prašných a kamenitých cestách téměř hodinu. Poté odpadnul Martin Horák, který v cíli přiznal, že mu dnes hodně chyběly síly. "Druhá etapa, při které jsem jel třicet kilometrů jen po ráfku, mě dost vyčerpala a dnes jsem to pocítil hned na začátku. Původní plán s Ondrou jsem musel přehodnotit hned při prvním stoupání, chtěl jsem mu co nejvíce pomoci, aby udržel vedení v celkovém hodnocení i dál, ale neměl jsem na to. Navíc i dnes jsem měl defekt a to mě připravilo o 3. místo v etapě."

Ondřej Fojtík vydržel dělat společnost španělské jedničce o vate kilometrů dál, ale přibližně v polovině etapy předloňský vítěz tohoto závodu nastoupil a ponechal Ondřeje Fojtíka za sebou. Ten se v dalším průběhu snažil alespoň co nejvíce minimalizovat ztrátu.

"Těch nástupů od Španěla byla celá řada. Ukázalo se, že celou trať velmi dobře zná a především věděl, že první dvě etapy, ve kterých jsem byl s Martinem Horákem nejaktivnější, nebudou mít rozhodující vliv na celkový výsledek."

Ztráta v průběžném hodnocení Ondřeje Fojtíka činí po třetí etapě 6 minut 49 vteřin. Na získání trikotu vedoucího jezdce bude mít k dispozici ještě dvě etapy. Ovšem ta čtvrtá by měla být ještě náročnější a navíc dnešní nocleh bude pro všechny ve skautských podmínkách. Organizátoři neuměli do cíle v horách Anti Atlasu dostat kamiony s osobními věcmi, na což byli všichni účastnící den před třetí etapou upozorněni.

K přenocování v provizorních kobercových přístřešcích, berberského stylu tak mají bikeři pouze to, co si do cíle přivezli. Ondřej Fojtík i Martin Horák dnes podřídili všechno výsledku v etapě a na svá kola si kromě tekutin nepřidělali nic dalšího. Ondřej Fojtík má z dnešní noci obavy: "Oba tady máme pouze po jednom tričku a velkém kusu hadru, ten nám sloužil u lavoru jako ručník, poté co jsme si přemáchli dresy, teď jako sukně a večer to bude naše deka. Zítra s tím vyčistíme kola a můžeme pokračovat. Měli jsme štěstí, že jsme dorazili do cíle v první skupině. Zabrali jsme pod látkovými přístřešky místa s kobercem, ale čekáme hodně těžkou noc. Přes den je tady sice na slunci k 50 stupňům, ale v noci klesá teplota pod deset."

V soutěži družstev figuruje česká dvojice Ondřej Fojtík, Martin Horák v týmu Nissan CEE1 společně s Maďarem Peterem Hasenfratzem na druhém místě. První místo patří stáji Doctore BIKE, které vede pořadí o 25 min.

2. etapa: M’Cissi – Alnif
FOTOGALERIE

Celkem rovná etapa bez výraznějších vrcholů. Většinu výškových metrů závodníci nastoupají bez obtíží na zvlněných rovinách. Kamenité svahy v úvodu etapy vystřídají na 40. kilometru pohodlnější široké táhlé svahy, po jejichž překonání se účastníci ocitnou ve vesnici, kde budou muset sledovat značení, aby se neztratili. Před dojezdem do kempu čeká závodníky velmi kamenitý a technicky obtížný úsek.

MTB maratón Titan Desert dnes pokračoval druhou etapou vedoucí z pouštního tábora u M`Cisis do Alnifu. Závodníky čekalo 95 km na celkem rovné trati bez výraznějších vrcholů.

Nepříjemně kamenité pasáže v úvodu vystřídaly zhruba v polovině vyprahlé táhlé svahy. Před koncem trati se jezdci museli vypořádat s kamenitým, technicky velmi obtížným úsekem.

Na Martina Horáka i Ondřeje Fojtíka si dnes už především elitní španělští jezdci dávali pozor. I dnešní etapa byla velmi rychlá a Martin Horák s Ondřejem Fojtíkem se hned po startu opět probojovali do vedoucí skupinky.

Martina Horáka však pronásledovala neuvěřitelná smůla v podobě tří defektů, ale přesto se vždy dotáhl na vedoucí skupinku. Posledních zhruba 35 kilometrů jel na prázdném kole a posléze na ráfku. Přesto zabojoval a dojel do cíle ve slušném čase, necelou hodinu za vítězem.

Výrazně lépe se vedlo Ondřeji Fojtíkovi. Poté, co Martin odpadl, zůstal sám čele vedoucí skupinky, kterou postupně roztrhal a do cíle dojel jako první (03:08:07), 25 sekund před ambiciózním Robertem Heraz Hernandezem. Jeho průměrná dnešní rychlost dosáhla hodnoty 33,1km/h, z čehož je patrné, že dnešní úsek byl rychlejší oproti včerejšímu.

Martin stráví odpoledne opravou a výměnou zadního kola, doufejme, že se vše podaří. Po dnešním katastrofickém dni je na 13. místě, takže pořád ještě má šanci jet o velmi dobré umístění. Ondřejovi samozřejmě patří první příčka. I přes Martinovu hodinovou ztrátu drží nadále tým Nissan CEE1 první místo i po druhé etapě.

Ve tříčlenném týmu jede s oběma Čechy ještě maďar Petre Hasenfratz, který dneska dojel v těžkém terénu na 33. místě.

Na zítřek se chystá nejobtížnější etapa z celého závodu. Nejen svou délkou, nekonečným stoupáním až do 2 200 m, ale i tím, že se závodníci musí vypořádat s nočním kampováním v horách bez jakékoli asistence, a proto musí jet celou etapu na těžko. Jelikož teploty v noci klesají lehce nad nulu, zítra bude každý závodník hodně dobře zvažovat, co si na cestu vezme, aby přečkal noc a zároveň aby nevezl zbytečně moc věcí, které by jej brzdily.

Martin Horák uvedl: "Včera jsem si v první etapě asi vybral velkou dávku štěstí, dnes jsem od začátku více bojoval s kolem než se sluníčkem nebo pouští. Asi na čtyřicátém kilometru jsem píchnul poprvé, závadu jsem vytěsnil poprvé sprejem, ale stejně mně zadní kolo pořád unikalo. Když jsem stáhnul ztrátu, tak mně kolo začalo znovu unikat, tak jsem použil ještě druhý sprej, ale vůbec se to nezlepšilo. Znovu mně všichni z čela závodu ujeli, pokusil jsem se ještě situaci zachránit, že jsem dal pod bez bezdušový plášť duši, jenže plášť už byl tak prodrbaný, že ani to nepomohlo. Žel nikdo mně nemohl pomoci, to by znamenalo diskvalifikaci, každý je tady v poušti odkázán sám na sebe. Posledních 30 kilometrů jsem jel pouze na ráfku, což bylo dost úmorné - pohyboval jsem se sotva rychlostí 10 km/h a cítil jsem každý kámen a trochu jsem se i bál, jestli najdu cíl. Dnes jsem rozhodně moji babičku neposlechl, ta mi před odjezdem říkala: "Nepij uřícenej a moc se nehoň!"

Ondřej Fojtík: "Dnes to bylo mnohem náročnější než v úvodní etapě. Poté, co jsem ztratil společnost Martina Horáka, zůstala na mě a na Francouze Laurena Jalaberta velká přesila asi patnácti Španělů, pak jsem zbyl mezi nima úplně sám, protože ani Jalabert se zkušenostmi z Tour de France, Gira, nebo Vuelty neudržel tempo. Španělé se na mně pořád střídali a neustále s blížícím se cílem nastupovali, hodně spolupracovali. Pak mě to přestalo s nima bavit, už jsem byl naštvanej a nastoupil jsem já, nejdéle se mnou vydržel předloňský vítěz Heras Hernandez, ten byl zase na mě naštvanej v cíli, ani mně ruku nepodal. Ještě to tady budeme mít hodně těžký."

1. etapa: Maádid – M’Cissi
FOTOGALERIE

Obtížností jde sice o jednoduchou etapu, profil je prakticky rovný, ale problémem může být značná délka. Tady se začne lámat chleba. Už pár metrů po startu se závodníci utkají s rozsáhlým pásmem dun. Etapa má velkolepý úvod, v němž účastníci musí překonat obtížný sled dun o délce asi 2 km. Hned po pár stovkách metrů za startem musí zvolit optimální způsob překonání písečné nástrahy směrem z východu na západ. Po překonání této první překážky jezdci absolvují prakticky rovnou a technicky jednoduchou trať, která je zavede k velké řece s orientačním úsekem. Poslední překážkou před kempem v M'Cissi je závěrečný sjezd s převýšením téměř 200 metrů.

Čeští bikeři Martin Horák a Ondřej Fojtík šokovali celý peloton závodu Titan Desert, který se řadí mezi nejobtížnější etapové závody světa na horských kolech.

V úvodní 98kilometrové etapě se prvních pět kilometrů proměnilo v písečný cyklokros. Závodníci kolo více vedli, na něm jeli, ovšem i v této disciplíně obstála česká dvojice, která přijela do Afriky vylepšit nejlepší české umístění v historii závodu - loňské 21. místo Jana Kopky.

Martin Horák a Ondřej Fojtík nepolevili v tempu ani po překonání vysokých písečných dun. Rychlost jejich jízdy dokázal po padesáti kilometrech akceptovat pouze předloňský vítěz Heras Hernandez za Španělska. Ten se udržel na dohled české dvojici i v předhůří Atlasu.

Čeští jezdci nakonec zvládli všechny pouštní nástrahy: orientaci v nepřehledném terénu, žhavé počasí s teplotou nad 40 stupňů, které nutilo hospodařit závodníky s každou kapkou vody. Závěrečný cílový finiš obstarala pouze česká dvojice. O pár centimetrů vítězství získal Martin Horák, druhý skončil Ondřej Fojtík a třetí Španěl Heras Hernandez. Tímto výsledkem si zjednali Češi respekt pro další čtyři etapy, které však budou podle organizátorů na orientaci v poušti a převýšení v pohoří Atlas ještě náročnější. Závod měří celkem 490 kilometrů.

Před závodem
FOTOGALERIE

V roce 2010 oslaví závod Titan Desert již páté výročí a znovu tak potvrdí svou pozici mezi předními světovými maratóny pro horská kola.

S každým dalším ročníkem se tento závod stává známějším, láká více jezdců z celého světa a je předmětem stále většího zájmu masmédií.

Přitažlivost závodu s takovými parametry nenechává v klidu milovníky extrémních sportů a horských kol. Půl tisíce kilometrů marockou pouští rozdělených do pěti dnů dokáže vzbudit silné emoce u všech, kteří se odváží a přijmou výzvu zúčastnit se tohoto podniku.

Nedostižná je také možnost sdílet zážitky s profesionálními jezdci, jako jsou Abraham Olano, Laurent Jalabert, Claudio Chiappucci, Roberto Heras, Melcior Mauri, Peio Ruíz Cabestany nebo Miguel Ángel Iglesias.

V srdci závodu Titan Desert však i nadále stojí touha stovek amatérských jezdců sáhnout si v marocké poušti na dno sil a překonat sebe sama. Titan Desert se v roce 2010 vrací do Maroka.

Závod začne v pondělí 3. května v Erfúdu a po pěti dnech v pátek 7. května dorazí účastníci do cíle v Ouarzazate.

Vítězové Titan Desert

2006 – Pedro Vernis
2007 – Melcior Mauri
2008 – Roberto Heras
2009 – Israel Nuñez


Zobrazit místo Afrika na větší mapě
SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


Pojištění elektrických vozítek už je povinné

Pojištění elektrických vozítek už je povinné

První duben odstartoval novou éru povinného ručení. Jednak zrušil zelené karty (pouze v Česku a nikoliv v zahraničí), jednak rozšířil okruh vozidel, která musejí mít sjednáno pojištění odpovědnosti. Aby toho nebylo málo, povinnost... celý článek

Cyklomaratony pro každé kolo 2024

Siriški: Udržet výkonnost na kole a dělat zajímavý obsah YouTube

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Cyklonovinky 2024

Cyklonovinky 2024

BALATON Krátké zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.
Na kole z Prahy do Vídně

Na kole z Prahy do Vídně

AKTUALIZACE Zhruba 450 kilometrů dlouhá cyklostezka Praha - Vídeň je opravdová lahůdka pro všechny milovníky jízdy na kole. Zároveň to je cesta, kterou zvládne každý, byť by to byl jeho první
Loni byla ukradena kola za 126 milionů, policie vyřešila jen třetinu krádeží

Loni byla ukradena kola za 126 milionů, policie vyřešila jen třetinu krádeží

4156 jízdních kol a elektrokol bylo odcizeno během loňského roku. Celková škoda činila 126,2 milionů korun. Do policejních statistik jsou ale započítané pouze řádně nahlášené případy. Reálná hodnota tak může být
I cyklisté chodí do online kasin jako Nomini a vsází na cyklistiku

I cyklisté chodí do online kasin jako Nomini a vsází na cyklistiku

Že tráví cyklisté většinu času venku a na kasina nemají čas? To je omyl. Díky dostupnosti online kasin není problém si otevřít výherní automat i na cestách. Nebo po návratu z vyjížďky, kdy
Bike maraton Vysočiny letos otevírá kategorii i pro gravelová kola

Bike maraton Vysočiny letos otevírá kategorii i pro gravelová kola

Samostatná kategorie pro gravelové závodníky je zásadní novinkou 19. ročníku cyklistického závodu Předvýběr.CZ Bike Maraton Vysočina 2024, který se letos jede v sobotu 25. května.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Prague Bike Fest Praha, Výstaviště Holešovice 27.-28.4. 27.4.
Beroun bikemaraton Beroun Cyklomaraton MTB 27.4. 19:00
Spezi - veletrh Německo, Lauchringen 27.-28.4. Alternativní cyklistika 27.4.
Porubajk - cyklomaraton Ostrava, Poruba Horská kola 27.4.
Lodě na Labi Nymburk 29.4.-8.5. 29.4.
Špindlerův Mlýn - zahájení letního provozu lanovek Špindlerův Mlýn 1.5.
Májová vyjížďka Znojmo Cykloturistika 1.5.
Rychlebská 30 - cyklomaraton Javorník Horská kola 4.5.
Parníkem na Slapy Praha 4.5.-29.9. 4.5.
ATM - veletrh Spojené arabské emiráty, Dubai 6.-9.5. 6.5.

Diskuse

uxlmnvub how to get prednisone over the counter, 26.4.2024 22:20, 4 pří...
xogdtrdy synthroid lowest price, 26.4.2024 22:01, 4 příspěvky
Earnesthaide IsmaelEvirm, 26.4.2024 21:43, 15 příspěvků
igqeflal purchase prednisone from india, 26.4.2024 21:27, 1 příspěvek
nltacttt prednisone 50 tablet, 26.4.2024 21:01, 119 příspěvků
xzvrfnmt azithromycin 250 mg coupon, 26.4.2024 21:00, 4 příspěvky
ejkcmzsi tadalafil 10 mg online, 26.4.2024 20:14, 119 příspěvků
xzwwwijs 40 mcg prednisone, 26.4.2024 19:24, 4 příspěvky
sxevckvy prednisone 50 mg coupon, 26.4.2024 18:03, 119 příspěvků
problémy s auty JaT, 25.4.2024 21:09, 2 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Pink EXPO Horydoly , 26.4.2024 0:47
O novém poznání, kterému ... milan šupa, 25.4.2024 19:37
135 let turistického značení Horydoly , 20.4.2024 19:20
EXPEDÍCIE (jar 2024) Horydoly , 20.4.2024 17:50
ČSK media - změny na PR p... Horydoly , 19.4.2024 12:00
S Winterbergem na Dobešku Horydoly , 11.4.2024 0:02
Re: Praha Horydoly Open, 10.4.2024 10:32
Tipy na dámské běžecké bo... Horydoly Open, 10.4.2024 10:11