Pět milionů Čechů na síti

Pět milionů Čechů na síti
SDÍLEJ:
\"Nový internetový obchod bych již neotevíral,\" říká bývalý majitel a dnes zaměstnanec největšího outdoorového internetové obchodu v Česku David Bárta. \"Karty jsou rozdány a šanci může mít snad už jen úzce specializovaný obchod s kompletním servisem pro zákazníky.\"

V rámci veletrhu Sport Prague organizoval server Horydoly a internetová inzetrní síť Outdoornet přednášku na téma Sportovní marketing na internetu.

Na přednášce se sešli David Bárta (šéf outdoorového obchodu Bartsport v rámci nákupní galerie Internet Mall), Ondřej Vobruba (majitel serveru Skinet a zároveň majitel internetového obchodu s lyžemi) a Ondřej Turek (spolumajitel serveru Horydoly a výkonný manažer reklamní sítě Outdoornet).

Přinášíme výtah z přednášeného tématu.

Pět utracených miliard

V lednu 2005 poprvé počet unikátních uživatelů českého internetu přesáhl magickou pětimilionovou hranici. Zatímco v lednu 2004 byl počet unikátních uživatelů 3,8 milionu, o rok později jsme měli co do činění již s 5,15 milionem lidí, kteří alespoň jednou za měsíc použili internet k vybrání a odeslání pošty, přečtení nějakého článku, vyhledání služby či výrobku, k nalezení místa na mapě nebo vyhledání kina.

Jsou to lidé každý jiný, ať už přijdou na internet jednou za měsíc nebo jsou připojen stále. Počet zobrazených stránek, což je o něco méně podstatný údaj, významně poskočil již na podzim a přesáhl hranici jedné miliardy za měsíc. Průměrný uživatel internetu v Čechách v lednu strávil prohlížením stránek 224 minut, tedy zhruba tři hodiny.

Abychom nezůstali jen u internetových čísel: lidé na internetu v Čechách vloni utratili přes pět miliard korun. Uvedl to včera mluvčí Internet Mallu.

Podle jednoho z průzkumů nakupuje na internetu zhruba 10 procent z těchto lidí a jejich průměrný nákup tedy za rok činí zatím cca 10 tisíc korun. Pro srovnání, ve Spojených státech lidé v roce 2004 utratili na internetu 71 miliard dolarů a navíc – a to je velmi zajímavé číslo – internet ovlivnil další offline nákupy za minimálně 150 miliard dolarů.

Co to všechno znamená? Určitě to, že internet se stal plnohodnotným médiem a zařídili to jeho uživatelé. Zvlášť u internetu rozhodně nejde o to, co si myslí vlastníci jednotlivých médií nebo třeba inzerenti. Tady prostě rozhoduje naprosto bez výhrad čtenář, uživatel. Buď mu toto médium k něčemu je, anebo není. Růst počtu uživatelů, počtu zobrazených stránek i času stráveného na internetu ukazuje, že internet JIŽ většině obyvatel a spotřebitelů k něčemu je. Když z populace odečtu malé děti a babičky s dědečky, vlastně se dostanu k dobře 70 procentům pokrytí populace internetem a možná více.

Jak se dostat ke spotřebitelům?

Existuje spousta možností, jak se na internetu prezentovat. Od vlastních jednoduchých stránek za pár tisíc korun po atraktivní flashové prezentace, jejichž vytvoření Vás stojí desítky tisíc a pravidelná správa další peníze, od malých internetových shopů až po zákaznické systémy s profesionálním servisem a dokonalou péčí o jednou získaného zákazníka.

Máte tedy prezentaci, jakýsi internetový výklad nebo prodejnu, ovšem jak k tomuto výkladu, prodejně dostat lidi?

1) Amatérskou výměnou odkazů s přáteli a obchodními partnery, tzv. guerillová reklama v internetových diskusích – dá se tím získat nějaké auditorium, ale v jednu chvíli se příliv nových lidí prostě zastaví.

2) Úpravou stránek tak, aby byly co nejlépe hodnoceny vyhledávači jako je Google nebo u nás Seznam – pokud si na to nenajmete odborníka, nic moc s tím nenaděláte – jediná účinná rada je co nejčastěji web aktualizovat, do hlaviček stránek a nadpisů článků dávat co nejvýstižnější titulky.

3) Placenými odkazy – v současné době nejpopulárnější forma internetového marketingu – a také nejjednodušší, nejpochopitelnější. Mnoho z vás již asi oslovili prodejci placených odkaz Seznamu, Centra nebo Etargetu, takže řeknu jen, že a. do Googlu se již dostanete i z Česka a Slovenska b. odkazy běžně stojí od dvou korun do patnácti korun (na Googlu to bude trochu více, ale máte za to zase nejlepší servis) c. v Čechách se v poslední době v této oblasti rozjeli noví hráči Potenza a BBKontext, takže je dobré si vše rozmyslet a ozkoušet a pak teprve zvolit tu správnou a cenově přijatelnou variantu

4) Klasickou internetovou reklamou na velkých serverech jako je Seznam, Centrum nebo iDNES, na lifestylových serverech typu Blesk, Tisclai Zábava apod., anebo na odborných serverech, které se nějak dotýkají vašeho podnikání.

Obecná doporučení

1. Chtějte vědět ověřený počet unikátních čtenářů serveru. Kašlete na NÁVŠTĚVY, IP ADRESY nebo ZOBRAZENÉ STRÁNKY. Zásadní pro efektivní zásah na tom kterém serveru je počet unikátních čtenářů, kteří na server za měsíc přijdou. Jako pomocné kritérium o kvalitě čtenářstva mohu doporučit i délku času, který čtenáři stráví průměrně na tom kterém webu a počet stránek, které si za měsíc přečtou.

2. Nevěřte frázím o tom, že BANNERY UŽ NEFUNGUJÍ. Bannery fungují přesně tak, jak si je uděláte, nebo ještě lépe necháte udělat, dobrým výrobcem bannerů. Při klasické inzertní kampani si vlastně kupujete více či méně kvalitní inzertní prostor a garantovaný počet unikátních čtenářů. Pohrajte si s bannery, oživte je křiklavými barvami a hlavně – udělejte je interaktivní. Do flashového banneru se vejde mnohem více atraktivní grafiky než do tzv. pohyblivého GIFu. Je pravda, že gifový banner pořídíte za cca tisícovku, kdežto flash vás bude stát třeba i tři tisíce, domnívám se ale, že se tato investice vyplatí.

3. Buďte odvážní, chtějte po serverech víc, než Vám sami nabídnou. Internet má oproti ostatním médiím obrovskou výhodu v tom, že je přesně měřitelný, můžete na něm měnit strategii a grafiku ze dne na den, z hodiny na hodinu a můžete si dovolit použít velké a drahé formáty, které ale přesně zacílíte. Typickým příkladem je omezování frekvence zásahu pro jednoho unikátního uživatele. Dobrý server by Vám měl být schopen nabídnout to, že Vaše reklama se ukáže jednomu čtenáři třeba jen třikrát a Vy tak Vaše peníze utratíte naprosto efektivně.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Re: Kdo je unikátní čtenář
Ano, máte pravdu. Drtivá většina populace ale používá stále stejný browser, stejný počítač a má zapnuté cookies. Jinak mohu ujistit všechny, koho to zajímá, že tyhle záležitosti se v oblasti internetové inzerce řešily před pěti lety. Dnes je online měřený počet unikátních čtenářů uznávanou "měnou" a je zpochybňován méně než čtenost tiskových médií nebo poslouchanost rádií. Dnes jde spíše o to, jak čtenáře zaujmout, aby si vašeho banneru nebo odkazu všimli, a co nabídnout těm, kteří na inzerované stránky klikli, a jak z nich "udělat" svoje zákazníky.
  • Autor OT
  • Datum a čas 27.2.2005 17:59
Reaguj
Re: Re: Re: Kdo je unikátní čtenář
Jo jasne. Vsechno bude fungovat ale jenom za predpokladu, ze porad pouzivam stejny browser, stejny pocitac, jsem prihlasen jako stejny uzivatel a hlavne mam zapnute cookies.
  • Autor Obda
  • Datum a čas 25.2.2005 17:43
Reaguj
Re: Re: Kdo je unikátní čtenář
Ne, určitě b...j nejste. :-) Ale jinak máte pravdu - ať už se připojíte jednou nebo dvacetkrát na ten který měřený server, stále jste jeden unikátní čtenář. V tom je právě kouzlo oné hodnoty pro inzerenty. Konečně na internetu existuje měřitelná univerzální veličina, která se dá považovat za srovnatelnou s počty čtenářů v tisku a počty diváků či posluchačů zasažených spotem v televizi nebo rádiu.
Reaguj
Re: Kdo je unikátní čtenář
promiňte, asi sem blbej, znamená to pro vás, že jeden unikátní čtenář se rozumí za měsíc? Já když se připojim třeba dvacetkrát za měsíc tak ten měsíc jsem jen jeden unikátní čtenář?
  • Autor Marek
  • Datum a čas 24.2.2005 19:11
Reaguj
Kdo je unikátní čtenář
Ten, kdo se připojí jednou za hodinu, za den nebo za měsíc je stále tentýž unikátní čtenář, pokud se připojí ze stejného počítače. Nepřesnost způsobená používáním více počítačů jedním člověkem se kompenzuje zase připojováním celých rodin přes jeden login. Unikátní čtenář/návštěvník podle iAudit je ta nejpřesnější veličina měřená podle cookies. Unikátní IP adresy jsou nepřesné, návštěvníci podle Toplistu nebo Navrcholu také, o "visits" ani nemluvě.
Reaguj
unikátní čtenář
Co je unikátní čtenář? Ten který se připojí jednou za hodinu, za den nebo za měsíc?
  • Autor Marek
  • Datum a čas 24.2.2005 13:43
Reaguj
Celkem 6 příspěvků v diskuzi


registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Letní brigády: od 14 let, nová pravidla a omezení

Letní brigády: od 14 let, nová pravidla a omezení

Letní brigády budou nově dostupné i pro čtrnáctileté děti, které ještě nemají ukončené základní vzdělání. Změnu přináší novela zákoníku práce, která sníží věkovou hranici pro možnost pracovat. Nová pravidla by začnou
Orel, liška a káně uhynuli na nervový jed karbofuran

Orel, liška a káně uhynuli na nervový jed karbofuran

Orel mořský, liška a káně byli otráveni karbofuranem v Klučenicích nedaleko Příbrami. Tento jed je už drahná léta zakázaný.
Digitální motor pokroku: Proč technologie skutečně mění svět

Digitální motor pokroku: Proč technologie skutečně mění svět

Technologie už není jen věc z laboratoře nebo sci-fi filmu. Stala se součástí každodenního života. Ráno si odemykáme telefonem byt, přes den pracujeme s cloudovými aplikacemi a večer zkoušíme nové gadgety.
Ako zarobiť peniaze z domu: Najlepšie možnosti pre Slovákov

Ako zarobiť peniaze z domu: Najlepšie možnosti pre Slovákov

Zarábanie z domu už dávno nie je len o vypĺňaní dotazníkov. Vďaka digitálnym nástrojom a dostupným platformám dnes môžeš vytvoriť vedľajší alebo dokonca plnohodnotný príjem bez toho, aby si opustil svoj domov. V tomto
Turismus si konečně všiml: dámské jízdy, víkendy s dcerou i ženské sólo výlety

Turismus si konečně všiml: dámské jízdy, víkendy s dcerou i ženské sólo výlety

Ať už samy, s dcerou nebo v partě kamarádek, ženy dnes patří mezi tahounky cestovního ruchu. Tvoří více než 64 % světových cestovatelů a stojí za 82 % všech cestovatelských rozhodnutí.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Kaktusy a sukulenty - výstava Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy 30.5.-15.6. 30.5.
Bezobratlí - výstava Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy 6.-15.6. 6.6.
Aviatická pouť Pardubice 7.-8.6. 7.6.
Rodinný den na železnici Lužná, Železniční muzeum 7.6.
Germanenfest Rakousko, Elsarn 8.-9.6. Festival Germánů 8.6.
Outdoor Trade Show - veletrh Velká Británie, Liverpool 10.-12.6. 10.6.
Folklorní festival CIOFF Plzeň 11.-15.6. 11.6.
ITE - veletrh Hong Kong 12.-15.6. Cestovní ruch 12.6.
Moravia Sport Expo - veletrh Olomouc, Flora 13.-17.6. 13.6.
Letem světem Nečtiny 13.-15.6. Cestovatelský festival 13.6.

Diskuse

Devalvace Honza, 2.6.2025 9:38, 6 příspěvků
Devalvace Emil, 2.6.2025 7:10, 6 příspěvků
Devalvace Novinář, 1.6.2025 11:11, 6 příspěvků
Devalvace Honza, 1.6.2025 7:00, 6 příspěvků
Devalvace Kuba Turek, 31.5.2025 19:01, 6 příspěvků
Inu Honza, 31.5.2025 14:26, 6 příspěvků
Re: Nelži Jirka, 30.5.2025 21:22, 7 příspěvků
To není horolezectví PN, 30.5.2025 18:08, 1 příspěvek
Inu Honza, 30.5.2025 10:36, 11 příspěvků
motorka mého dětství bylo... skutr, 29.5.2025 22:18, 7 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Bikesraz na Vysočině Horydoly , 31.5.2025 23:04
Re: Krkonoše / Karkonosze ooo pppp, 21.5.2025 1:12
Krajem vína 2025 Horydoly , 18.5.2025 15:11
Re: Regionální muzeum Mělník Horydoly , 14.5.2025 1:30
Už tuto sobotu dorazí do ... Horydoly , 14.5.2025 1:26
Cyklistické závody 2025 Horydoly , 14.5.2025 1:21
Paddle Worldwide Horydoly , 7.5.2025 19:44
Vodácké závody 2025 Horydoly , 7.5.2025 19:39