Česko se připomíná Evropanům

Česko se připomíná Evropanům
SDÍLEJ:
Česká republika letos zaplatila 83 milionů korun, aby v Evropě posílila povědomí o turistice v Česku. Reklamní kampaň vládní agentury na podporu cestovního ruchu CzechTourism byla zaměřená na připomenutí tradičním skupinám turistů, že Česko je ideálním místem pro dovolenou.
Jak na to

Stálá bolest: Česko nemá jednotnou tvář

Šéf CzechTourism Rostislav Vondruška si stěžuje, že Česko nemá jednotnou grafickou tvář: "Všichni víme, jak používat bubliny, je na to manuál od Ministerstva zahraničí, ale celé to není povinné. Zůstává proto naše logo vlajka v pohybu. V budoucnu je potřeba definovat branding České republiky. To ale není naše věc, my děláme pouze turistiku."

Reklamní kampaň realizovaly pro CzechTourism společnosti Mediacom, M.I.P. (v Nizozemsku) a Médea (v Itálii). Nakoupily v zahraničí tiskové plochy, citylighty, billboardy a reklamní šoty.

Podívejte se, na co šly peníze z našich kapes:

FOTOGALERIE (4 obrázky) - plakáty a inzeráty

VIDEO (5 MB, MPG) - televizní spot

Autorem televizního spotu je KPSmedia, grafickou podobu inzerátům dal Dalibor Strop.

Největší rozsah kampaně byl naplánován do Německa na Slovensko.

Slovenský bulvár

Na Slovensku se česká kampaň snažila zasáhnout především muže s vyšším vzděláním, kteří nechtějí trávit dovolenou u moře a nechtějí používat služeb cestovních kanceláří.

Reklamní šoty vysílaly státní Slovenská televize a komerční Joj a Markíza.

Billboardové plochy byla nakoupeny ve středních a větších městech a také na dálničních tazích.

Tisk zastupovaly masové časopisy s televizním programem, cestovatelské časopisy a bulvár. "Slováci čtou podobně jako Češi velmi mnoho bulváru," zdůvodňuje volbu ředitelka Mediacom Petra Pipková.

Němečtí Ossis

Němci jsou nakloněni spíše exotickým dovoleným. Kampaň cílila na lidi s vyšším vzděláním a příjmem především v bývalé Německé demokratické republice.

Pro televizní spoty byly vybrány zpravodajské kanály N-TV a N-24 zaměřené na ekonomiku a finance. Reklama se na nich vysílala celkem 771krát.

Časopisy v mediamixu byly zastoupené pouze všeobecnými tituly. Několik cestovatelských časopisů bylo vybráno podle zaměření konkrétního čísla.

Internet nebereme

Další země byly naplánovány obdobně. "Chceme Českou republiku připomenout také v podzimních měsících," říká šéf CzechTourism Rostislav Vondruška.

Kromě tiskových a tak zvaných outdoorových médií se Česko objevuje i ve vysílání satelitních televizí. Zastoupeno je na Eurosportu, CNN a CNBC.

CzechTourism úplně pominul internet. Přitom podle jeho průzkumu z letošního roku se o České republice absolutně nejvíce návštěvníků dozví právě z internetu. "Pokud bychom šli do TOP10 vyhledávačů, dostali bychom se mimo náš rozpočet," vysvětluje Rostislav Vondruška.

Podle jeho slov agentura připravuje na příští rok speciální internetovou kampaň.

Rozpočet na evropskou reklamní kampaň 2006

36 milionů Kč: Německo + Slovensko + Nizozemsko + Itálie (kampaň právě probíhá)

26 milionů Kč: Polsko (kampaň byla ukončena)

15 milionů Kč: Rakousko (kampaň byla ukončena)

6 milionů Kč: satelitní evropské televize (kampaň právě probíhá)

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Zbytečně vyhozené peníze
Myslím, že to jsou zbytečně vynaložené peníze. Jen má pár státních úředníků co dělat. Žádná podobná akce naší republice významě nepomůže. Dobrou pověst v zahraničí získáme tím, že budeme ohleduplní řidiči, nebudeme vyhazovat odpadky kolem cest....... Každý by měl začít u sebe a se chovat tak, jak chce, aby se ostatní chovali k němu. To bude pro nás nejlepši reklama.
  • Autor Vilda
  • Datum a čas 8.9.2006 08:26
Reaguj
Celkem 1 příspěvek v diskuzi


Hotelstars Union: co znamenají hotelové hvězdičky?

Hotelstars Union: co znamenají hotelové hvězdičky?

Pět hvězd? Ne vždy nebe na zemi! Už se vám stalo, že hotel měl pět hvězdiček, ale služby odpovídaly spíš třem? Ne každý hotel má totiž udělené hvězdy podle oficiální certifikace,... celý článek

Výhled na moře? Sliby cestovních kanceláří

Mexico na míru - další podvodná cestovní kancelář

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Himálaje AKTUÁLNĚ 2025

Himálaje AKTUÁLNĚ 2025

NANGA PARBAT Malé zprávy z nejvyšších hor naší planety.
Hotelstars Union: co znamenají hotelové hvězdičky?

Hotelstars Union: co znamenají hotelové hvězdičky?

Pět hvězd? Ne vždy nebe na zemi! Už se vám stalo, že hotel měl pět hvězdiček, ale služby odpovídaly spíš třem? Ne každý hotel má totiž udělené hvězdy podle oficiální certifikace,
Výhled na moře? Sliby cestovních kanceláří

Výhled na moře? Sliby cestovních kanceláří

Po vyčerpávající cestě se těšíte na zasloužený odpočinek a vytoužený výhled na moře z hotelového pokoje, jehož výběrem jste strávili několik večerů. Místo slibované idyly však zjistíte, že se díváte do oken
Mexico na míru - další podvodná cestovní kancelář

Mexico na míru - další podvodná cestovní kancelář

Desítky podvedených zájemců o cesty do Mexika zůstaly po Lucii Sálové. Provozovala cestovní kancelář Mexico na míru, která slibovala zájezy podle individuálních přání.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Afrika nekouše - diashow Praha, Trmalova vila Přednáší Miluše Hendriksen 10.7. 16:00
Zažít pravé Japonsko - workshop Praha, Trmalova vila Přednáší Hisako Yokoyama 17.7. 16:00
Americana - veletrh Německo, Augsburg 3.-7.8. Westernový styl 3.8.
Exotické ptáctvo - výstava Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy 15.-31.8. 15.8.
IBTM - veletrh Mexico, Mexico City 20.-21.8. 20.8.
Země živitelka - veletrh České Budějovice, výstaviště 21.-26.8. 21.8.
Bonsaje - výstava Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy 22.-31.8. 22.8.
Výstava stanů Praha, Letňany 16.6.-24.8. 24.8.
Mezinárodní horolezecký filmový festival Teplice nad Metují 28.-31.8. 28.8.
Caravan Salon - veletrh Německo, Düsseldorf 29.8.-7.9. 29.8.

Diskuse

Končím Ja, 10.7.2025 6:43, 265 příspěvků
Končím Definice horolezce a horolezectví, 10.7.2025 3:25, 265 příspěvků
Končím Cyklista, 9.7.2025 22:44, 265 příspěvků
Končím Cyklista, 9.7.2025 22:42, 265 příspěvků
Končím - klidjně si jdi Moutaineer, 9.7.2025 22:13, 265 příspěvků
Končím Pavka, 9.7.2025 22:04, 265 příspěvků
PAVKA dobrý vtip!!! V tri... Moutaineer, 9.7.2025 21:17, 265 příspěvků
WTF H, 9.7.2025 19:34, 265 příspěvků
PAVKA dobrý vtip!!! V tri... další lezec, 9.7.2025 18:48, 265 příspěvků
PAVKA dobrý vtip!!! V tri... Mountaineer, 9.7.2025 18:08, 265 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Restaurace a hospody Horydoly Open, 9.7.2025 13:51
V pátek začíná 34. Festiv... Horydoly Open, 9.7.2025 13:36
Pillerseetal Horydoly , 4.7.2025 22:24
Pro zvědavce: Kino Alm, k... Horydoly Open, 4.7.2025 12:04
Třídenní trek přes Piller... Horydoly Open, 4.7.2025 12:01
Pytloun Harrachov Horydoly , 4.7.2025 11:49
Pillerseetal LavillThopy LavillThopy, 3.7.2025 19:58
Karlovarský filmový festi... Horydoly , 3.7.2025 0:31