Cyklostezka - díl druhý

Cyklostezka - díl druhý
Cyklostezka na Bříči.
Autor snímku Vojen Ložek
SDÍLEJ:

Salámovou metodou se již nestaví jen dálnice, ale také cyklostezky. Městští radní z Berouna nejprve přes zákaz správy chráněné krajinné oblasti Český kras zalili asfaltem pobřežní cestu k lomu Alkazar a teď se chystají doasfaltovat zbytek pod skálami až do Srbska.

Jak na to

Technické řešení cyklostezky

* návrhová rychlost 20 km/h
* šířka 2,5 m v celé délce
* směrové oblouky min. 25 m
* podélné sklony 0,0-0,6%
* příčný sklon 3,0 % vpravo

Délka trasy 878 m od stávající lávky k místní komunikaci na okraji Srbska. Stavba bude podle typu konstrukce rozdělena do 2 částí:

Dlažba z lomového kamene

Trasa vedena po levém okraji stávající hromady zeminy, která bude odtěžena. Konec  je u nově budované odpočívky. Návrh vozovky v úrovni původní navigace má za následek zvýšené kubatury zemních prací a lokální zásah do svahu vlevo. Na dlažbu bude použit štípaný kámen z místních zdrojů na cementovou maltu s vyspárováním, podklad bude z prostého betonu. Vzhledem k častému zaplavování budoucí cyklostezky řekou Berounkou budou mezery v dlažbě vyspárovány cementovou maltou. Kryt bude odolnější, trvanlivější a z hlediska bezpečnosti vhodnější. Před zahájením zemních prací bude odstraněna stávající dlažba z navigace. Zemní práce zahrnují dotěžení na úroveň zemní pláně a její upravení do projektovaných podélných a příčných sklonů. Pláň bude zhutněna a bude odstraněna stávající hromada zeminy. Lokálně bude cyklostezka zasahovat do stávajícího svahu vlevo, který bude upraven ve sklonu max. 1:1,25.

Živice

Začátek úseku je u nově budované odpočívky a konec na křižovatce se stávající místní komunikaci ze živice. V současné době je v místě stavby chodník ze štěrkodrti š = 2,0 m. Směrově je trasa vedena po stávajícím chodníku s mírným rozšířením vlevo (0,3 - 0,5 m). V km 0,700 bude provedena odpočívka (5,0 x 3,0 m) s krytem ze živice. Vozovka šířky 2,5 m bude po obou stranách lemována zemními krajnicemi š = 0,5 m se zpevněním štěrkodrtí tl. 0,1 m. 

Zdroj: Technická dokumentace

Příjemná cesta po břehu Berounky a zároveň podél hranic nejpřísněji chráněné národní přírodní rezervace Karlštejnsko se mění na mrtvou silnici bůh ví pro koho.

Horydoly.cz Prohlédněte si první část cyklostezky z Berouna do Alkazaru.

Snad jedině inline

Dosud se na cestu pohodlně vešli pěší i cyklisté. Teď cyklisté díky vyšší rychlosti vytlačují turisty z cesty. Nemluvě o vedlejším efektu, že na první nelegálně vybudovanou část trasy již vjíždějí motoristé. Snad jenom bruslaři na kolečkových bruslích mohou mít z asfaltového koberce radost.

Naposledy jsme v Alkazaru nazuli čtyřleté a šestileté dceři kolečkové brusle a dostrkali jsme je až k poslední skále před berounskou čističkou. Bohužel při průjezdu každého auta holky strachy skákaly skoro do řeky, takže z ježdění neměly moc dobrý zážitek. Já se od nich stejně nemůžu vzdálit, aby je na cyklostezce nesrazilo auto.

Plošiny pro horolezce?

Spočítal jsem, že na úseku Alkazar - Beroun jsme museli za dvě hodiny v neděli odpoledne desetkrát uhýbat a jinak se přetlačovat s autem.

Také mi není jasné, co bude s horolezci, když budou viset nad budoucí cyklostezkou. Počítá se pro ně s nástupními plošinami vyvýšenými nad hlavy projíždějících motoristů a cyklistů?

Blýská se na lepší časy?

Podle posledního jednání zelených úředníků s projektantem přímo na místě byly domluveny změny v projektu. Ve zkratce uvádíme zásadní změny oproti původním plánům (viz rámeček Jak na to).

* předláždění koruny opevnění břehu řeky do roviny kamenem na sucho

* zbytek ke skalám bude jen válcovaný povrch, šířka proměnná dle místa ke skále nebo osypům

* místní podchycení osypů pod skalami bude provedeno nízkými zídkami z gabionů

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

děs
Jak to tak pročítám, nemohu se zbavit dojmu ,že zmíněná asfaltka opravdu nebude sloužit jen cyklistům a bruslařům ,ale hlavně pro místní obyvatele. Někteří pražští horolezci ,ale nejen oni jsou rádi pokud mohou nastupovat do stěny pokud možno ze svého plechového miláčka.Vzhledem k tomu ,že horolezectví také provozuji a na skalách vzdálenějších od komunikací většinu těchto kolegů nepotkávám.Jednou je to CHKO tak není co řešit.Nerad bych se dožil okamžiku kdy kvůli solidárnosti , cestovnímu ruchu a movitějším spoluobčanům ,budou po nejkrásnějších místech naší republiky pouze asfaltové cesty,protože po polních cestách se špatně chodí a ještě hůř jezdí na kole.Asfaltky nikdy.Buď to místo chci navštívit nebo nechci.
  • Autor Michal
  • Datum a čas 22.5.2007 18:16
Reaguj
Re: Re: sileny ...
Vsechno tohle beru, jsou to preci jen taky lide, co chtej uzit krasneho dne. Nejsme preci "elita" v uzivani cyklostezek, ale proc vylejt tuny asfaltu tak krasnou krajinou, jaka tam je?! To mi nejde na rozum ... Jinak: Respektujme se vzajemne a bude to bez problemu. At bruslar, chodec ci cyklista: berme na sebe ohled a bude vse v poho. Jen prosim, cim min vozidel, tim lip!!!
  • Autor Honza
  • Datum a čas 10.4.2007 10:49
Reaguj
Re: sileny ...
Po cestě z Berouna do Srbska jsem na kole jezdila od svého dětství, nikdy nebyla moc špatná, na kolo výborná. Ale minulý týden jsme tam vyjeli na první jarní výlet a byla to hrůza. Motalo se tam dohromady množství pěších turistů, cyklistů, bruslařů s kočárky i bez, malinkých dětiček a několik aut. Tolik lidí jsem tam ještě neviděla. Teď se tam dá možná jet ve všední den, ale o víkendu už nikdy. Dnes jsme raději jeli úplně mimo civilizaci na horší lesní cesty.
  • Autor Anonym
  • Datum a čas 8.4.2007 21:49
Reaguj
Stejné jako u nás....
Jen za poslední rok vznikají u nás v J.Hradci podobně nesmyslné "stezky pro kola" za peníze EU...Kdo ovládá konspiraci,snadno si krycí název "cyklostezka" přeloži do srozumitelné češtiny jako "menší silnice pro legalizaci vjezdu aut tam,kam dřív nesměla,nebo nemohla kvůli stavu polní cesty".Tam kam dřív biker v pohodě vjel...a jednalo se o krásný singletrack,se dnes plánuje (nebo je již vybudována) cesta přes 3m široká..a samozřejmě asfaltová,nebo alespoň taková,aby místní tuto cestu mohli používat pro své plechové nádhery.Neznám žádného cyklistu,který by na těch místech kde se "cyklostezka" buduje,vyžadoval přes 3m širokou asfaltovou silnici...Kdo tam jezdit chtěl,ten tam jezdil odpradávna (na kole)..a mám vyzkoušeno že to šlo projekt i na silničním Favoritu,tak proč tedy asfalt??Z jediného důvodu...auta..
  • Autor Koala
  • Datum a čas 30.3.2007 10:37
Reaguj
Ne cyklostezka ale budoucí silnice
Vážně myšlený nápad spojit Beroun se Srbskem silnicí na levém břehu se datuje již někdy do 60. a 70.let minulého století. Rozvíjející se móda cyklistických výletníků (silničáři a bikeři jezdí jinde)jenom podpořila oživení této myšlenky a tak pod zástěrkou cyklostezky (s podporou ekologických iniciativ)se salámovou metodou dopracujeme přes tuto cyklostezku ke konečnému stadiu výstavby silnice mezi Berounem a Srbskem. Cyklističtí výletníci budou vytlačeni na pravý břeh a motorizovaní "sportovci" budou mít konečně zkratku mezi Berounem a Srbskem, a nebudou muset objíždět z Berouna přes Hostim či Tetín. Od jedné z nejhorších Správ CHKO v ČR po mnohaleté zkušenosti moc neočekávejme. Zdar Lýsa
Reaguj
sileny ...
No to jsme se teda hezky dockali:( Ono to je sice krasny, jezdit pohodlne vsude, ale proc za kazdou cenu se musi i tyhle krasny mista takhle kurwit?!:( Jeden by se z toho posral ... Sorry .. ale tady nejspis nekdo dostal namazano, nasypano do kapsy. Nejspis ma nekdo znameho v podniku na vyrobu asfaltu. Prosiiiim, potreboval bych vyasfaltovat kus zahrady! Nemate nekdo na ne kontakt?!:DD Hezky vsechno dopadne... Vsude samej asfalt, auta, bordel ... SUPER! Diky ...
  • Autor Honza
  • Datum a čas 29.3.2007 07:45
Reaguj
Re: pohodlně vešli pěší i cyklisté...
Úsek je dlouhý maximálně 100 metrů, takže není takový problém sesednout z kola... Většina lidí ho ale přejede v pohodě a na to, aby to byla pro cyklisty přijatelná cesta, se to snad nemusí vylejvat äsfaltem, ne?
  • Autor Anonym
  • Datum a čas 27.3.2007 23:23
Reaguj
pohodlně vešli pěší i cyklisté...
Jak by se cyklisté mohli pohodlně vejít na cestu která je pod Blážinou stěnou na Bříči, viz foto? Po tom povrchu, který je na fotografii přece nejde normálně na kole jet! Pro staršího cyklistu, malé dítě nebo pro cyklistu s přívěsným vozíkem to rozhodně není pohodlná a bezpečná cesta.To, že po již hotovém úseku cyklostezky jezdí auta, je skutečně hrůza. Jestli někdo tu cyklostezku staví pro cyklisty a bruslaře a nezabrání, aby tam jezdila auta, ať toho radši nechá. O koho nebo o co mu vlastně jde? O voliče, kteří sem chtějí jezdit autem na ryby, nebo vyvážet odpadky? O to, aby poskytl Správě CHKO důvod se zviditelnit alespoň při nějaké „ochraně“, když jinde tiše žerou Český kras lomy, parcely a skládky?
  • Autor kap
  • Datum a čas 27.3.2007 17:44
Reaguj
Maca
To by mě zajímalo, kde jsou všichni ti zelení aktivisté a ochránci životního prostředí. A pročpak úředníci v resortu ochrany přírody zapomínají na slůvko "ne"?
  • Autor Anonym
  • Datum a čas 27.3.2007 12:53
Reaguj
Asfaltová cyklostezka na nesprávném místě
Nechápu, proč se asfaltová cyklostezka postavila zrovna v Krasu u Berouna. V Praze podél Vltavy je dost míst, kde by byla zpevněná cyklostezka mnohem více využívána cyklisty i jezdci na kolečkových bruslích. Třeba kamenitý a bahnitý úsek mezi psím útulkem Zámky a přívozem v Klecánkách připomíná spíš trasu pro cyklotrial. Lepší asfaltová cyklostezka by se hodila i podél Vltavy z Chuchle do Lahovic.Myslím, že trasa z Berouna do Srbska byla i před vyasfaltováním pro cyklisty v pohodě sjízdná. Mnohem lépe bych si dokázal asfaltovou cyklostezku třeba podél Litavky mezi Berounem a Zdicemi, která by našla lepší využití i pro dojíždění do zaměstnání.
Reaguj
Celkem 11 příspěvků v diskuzi


Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

AKTUALIZACE Mezi turisty, kteří míří do Alp, se občas vedou diskuse, zda se vyplatí koupit dálniční známku, nebo jet mimo dálnice po vedlejších silnicích. Uvádíme proto současné ceny všech druhů... celý článek

Kryptoturistika: v čem spočívá tento zvláštní fenomén?

Macka vede Klub českých turistů

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Stěhování firmy je citlivá logistická operace

Stěhování firmy je citlivá logistická operace

Stěhovací službu obvykle vnímáme, jen když se stěhujeme do nového bytu. Jenže daleko více se stěhují firmy. Do nových objektů se přesouvají kanceláře, dílny, obchody i celé továrny.
Macka vede Klub českých turistů

Macka vede Klub českých turistů

Předsedou Klubu českých turistů byl zvolen Ladislav Macka. Nastupuje po svém předchůdci Jiřím Homolkovi, který vloni zemřel.
Do Českých Budějovic se sjely nejlepší hokejistky na světě

Do Českých Budějovic se sjely nejlepší hokejistky na světě

Se začátkem Mistrovství světa žen 2025 v ledním hokeji roste zájem o ubytování. Hotely v Českých Budějovicích hlásí obsazenost mezi 75 a 90 % a postupně se plní i zdejší penziony. Sportovní akce představuje významnou příležitost
Jaro začíná 20. března pozdě odpoledne

Jaro začíná 20. března pozdě odpoledne

Jarní rovnodennost nastává v okamžiku, kdy střed slunečního kotouče stane přesně nad rovníkem a Slunce vstoupí do znamení Berana. Den a noc jsou stejně dlouhé (12 hodin). Od této chvíle se Slunce vrací
Turistpropag: 10. ročník mohl být poslední

Turistpropag: 10. ročník mohl být poslední

Soutěžní přehlídka propagačních materiálů cestovního ruchu Turistpropag vstoupila do desátého ročníku. Nejvíce cen v různých kategoriích posbíraly Jeseníky. "Končím s pořadatelstvím, je to stále těžší," říká organizátor Pavel Hlaváč. "Zda někdo koupí

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Neznámá země Zlín 22.-30.4. Cestovatelský festival 22.4.
Flora - veletrh Olomouc 24.-27.4. 24.4.
COTTM - veletrh Čína, Peking 24.-26.4. Cestovní ruch 24.4.
Trentino Film Festival Itálie, Trento 25.4.-4.5. Horské filmy 25.4.
Hory a mesto - festival Bratislava, Devín 25.4. 19:00
Zeltschau - výstava stanů Německo, Langenzersdorf, Seeschlacht 25.-27.4. 25.4.
Deň otvorených dverí v železničnom depe Bratislava, hlavná stanica Nostalgický vlak 26.4.
Prague Bike Fest Praha, Výstaviště Holešovice 26.-27.4. 26.4.
Valné zhromaždenie JAMES Žilina, Dom techniky   26.4.
Spezi - veletrh Německo, Lauchringen 26.-27.4. Alternativní cyklistika 26.4.

Diskuse

Kežmarský skutr, 25.4.2025 15:18, 8 příspěvků
Rekreační lezení Kuba Turek, 25.4.2025 15:13, 8 příspěvků
Inu Honza, 25.4.2025 14:43, 8 příspěvků
z Brna do Budapešti Horydoly, 25.4.2025 10:35, 2 příspěvky
z Brna -do-Budapesti Bretislav Polák, 25.4.2025 10:26, 2 příspěvky
návrat ke kořenům doku.pes, 25.4.2025 9:50, 8 příspěvků
Tohle by mě zajímalo Janča, 24.4.2025 23:25, 8 příspěvků
Kežmarský Janča, 24.4.2025 23:19, 8 příspěvků
Tohle by mě zajímalo PK, 24.4.2025 22:48, 8 příspěvků
Kežmarský skutr, 24.4.2025 22:19, 8 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Trhy na Mariánském náměst... Horydoly , 19.4.2025 2:52
Velikonoční speciály potě... Horydoly , 19.4.2025 2:49
Velikonoce v jižních Čechách Horydoly , 19.4.2025 2:44
Přihlaste se na Zažít měs... Horydoly , 17.4.2025 2:28
Shrnutí lyžařské sezony 2... Horydoly Open, 16.4.2025 18:28
Re: Pražský veletržní areál Horydoly , 10.4.2025 0:45
Jak Bosch eBike Systems s... Horydoly , 7.4.2025 11:00
Špindlerův Mlýn startuje ... Horydoly , 5.4.2025 0:33