Jak získat německou klientelu pro Krkonoše?

Jak získat německou klientelu pro Krkonoše?
Mlynářovy toulky ve Špindlerově Mlýně.
Autor snímku Krkonoše - svazek měst a obcí
SDÍLEJ:

Požadované ceně musí odpovídat kvalita služeb! Na tom se shodli účastníci nedávného Fóra cestovního ruchu pod taktovkou Svazku Krkonoše, pořádaného v Rudníku.

Jiří Rosenkranz, ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism v Berlíně, představil cíl zájmu: "První místo v návštěvnosti České republiky tvoří stále Němci (z celkového počtu je to 19 %), před hosty z Ruska, Slovenska a Polska. Z toho vyplývá, který turista a ze které země je pro Česko klíčový.

Kdo a co je německý turista

Liberecký a Královéhradecký kraj jsou po Praze a dalších regionech v oblibě návštěvnosti mezi Němci na 7. a 8. místě. Česko navštěvují nejvíce hosté ve věku od 50 let výše, a dále ve věku 31 – 49 let, což jsou rodiny s dětmi. Mladí a perspektivní lidé do České republiky zajíždí pouze ze 17 %.

Nejvíce jsou naučeni jezdit občané bývalého Východního Německa. Zimní sezona a lyžování v České republice nemá pro Němce logické propojení a není v zorném úhlu. Jinak řečeno výběr zimní dovolené v Čechách ho víceméně nenapadne."

Stručný manuál pro cestovní ruch

Cena musí odpovídat kvalitě: Němečtí touroperátoři, kteří znají trh a své klienty, konstatují, že ve srovnání s jinými zeměmi nevychází Česko zrovna nejlépe. Je to proto, že v Německu je produkt na úrovni standard a v České republice ho prodávají jako luxus. Němec za službu rád zaplatí, ale svojí kvalitou musí odpovídat ceně. A v Česku si bohužel za nižší úroveň služeb účtují vyšší ceny.

Systematický host po vlastní ose: Němci hodně a rádi vyjíždí na dovolenou autem. Tvoří tak dvě třetiny všech zájemců. Ze 77 % si sami dohledávají informace na internetu. Plánují s velkým časovým předstihem. Na rozdíl od Čechů, kteří stále improvizují, jsou Němci systematičtí a plánují do detailu. Proto je pro nutné jim nabídnout jednoduchou cestu k plnohodnotným a aktuálním informacím, které ke svému plánování potřebují. Český podnikatel musí včas popularizovat svoji nabídku služeb na webových stránkách v němčině.

Na co si dát pozor: Pro automobilisty je důležité zpracovat informace o možnostech bezpečného parkování a hlídaných parkovacích plochách. Nutná je častá aktualizace dat na internetových stránkách. Zastaralé informace budí nedůvěru. Podle zákonů v Německu má host na zveřejněnou službu právo. Staré informace a neplatné ceny velmi poškozují dobré jméno poskytovatelů služeb.

Jednodenní turista je silný ekonomický faktor: Řada Němců zůstává na dovolenou v tuzemsku. Do Čech to má však 3 až 4 hodiny jízdy automobilem, proto je vhodné nabídnout výlet do Česka jako alternativu. V současné době je trendem v průběhu roku několik dovolených, které se zkracují. Zákonných 30 dní, prodloužené víkendy a svátky ve svém součtu znamenají cca 40 až 45 dní volných k cestování. V současné době je úspěšným moderním marketingovým nástrojem vše, co je zelené, tedy ekologické. Dobře se to prodává. Šikovné a operativní jsou mobilní aplikace, které dokáží zatraktivnit a přiblížit region.

Jak přilákat turisty z Německa: Jiří Rosenkranz doporučil, aby se podnikatelé spojili a společně se účastnili veletrhů cestovního ruchu a akcí spolupořádaných CzechTourismem. Aby se zapojili do příprav press- a fam-tripů a více partnersky vzájemně spolupracovali. Dále upozornil na potřebu doplňovat k prezentačním propagačním materiálům s mapkou i další atraktivity a možnosti výletů nebo konkrétní nabídky k vyžití.

Propagační materiály a webové stránky je nutné překládat do němčiny. Pozor na poměr textů a fotografií. Lépe více obrazového materiálu než textu. Méně číst, více prohlížet!

Důležité postřehy: Pro obě sousední země je nutné logické propojení dopravní infrastrukturou. Dříve to byly vlaky, ale i přímé autobusové linky do Berlína. Nyní má každý druhý obyvatel Berlína vlastní automobil. To je dobrý potenciál. Ovšem pro Němce už dávno neplatí, že Česká republika je levná destinace. Když ale zaplatí, co se od něj žádá, očekává odpovídající službu.

Je systémovým turistou, který využije balíčky služeb iniciované od organizátora. Proto je bezpodmínečně nutné, aby v recepcích a v dalších službách byl jazykově vybavený personál.

Rozhoduje první emocionální dojem: Skrze jedno téma můžeme klienta přivést k další nabídce. Stačí, když najdete originální produkt, službu, nabídku a popularizujete jako prezentaci regionu v Německu. Např. na příkladu podnikatele, zmrzlináře, řemeslníka, zobrazíte styl života. Má to velký zpětný efekt. Potenciální turisté se o věc zajímají a při své cestě do Česka navštíví. Je to jakýsi emocionální náboj.

Koordinátor Fóra cestovního ruchu Josef Nosek k tomu doplnil: "Je vhodné účastnit se takových setkání. Nejenom že poznáte řadu nových lidí, podnikatelů, kteří se zabývají turistickým ruchem a v oboru mají svoji významnou pozici, ale také se dozvíte zajímavé informace. Pokud je následně využijete, mohou vám ve svém důsledku přinést vyšší počet návštěvníků. Doporučuji také zapojení do projektu Českého systému kvality služeb. Školení je určeno pro pracovníky v turistickém ruchu a proškolení je zdarma. Podnikatel po ukončení kurzu získá speciální označení provozovny. Certifikát může v tom dobrém slova smyslu nalákat nové klienty z Čech i zahraničí.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Zlatokopové

Bikdy jsem nechápal proč tak pěkně umístěné Benecko je pokaždé tak hnusná zkušenost. Pochopil jsem to až letos nad pohlednicí s nápisem Benetzko. Ano vyhnání a zábor nepřináší lidi poskytující dobrou službu za přiměřené peníze.

  • Autor Badial
  • Datum a čas 4.7.2014 12:54
Reaguj
slušné podnikání v Krkonoších?

To je teda novinka :-))))) Chovat se slušně a brát za to slušné peníze. To se krkonošáci nikdy nenaučili od té doby co se tam po válce nastěhoval zlatokopové a už tam zůstali doteď.

  • Autor Nobody
  • Datum a čas 4.7.2014 08:43
Reaguj
Celkem 2 příspěvky v diskuzi


Železničáři natloukli ceduli se svým jménem do vrcholku Rysů

Železničáři natloukli ceduli se svým jménem do vrcholku Rysů

Na Rysech ve Vysokých Tatrách nechal soukromý dopravce Rail Cargo Carrier Slovakia připevnit kovovou tabulku se jmény svých zaměstnanců a názvem firmy. Může za to dostat pokutu 10 000 eur (260... celý článek

Noce, vodácký průvodce po krásné a divoké řece

Útraty ruských turistů v Česku klesají

registrovat

Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Turistický informační portál WhereToStay.Tips kde naleznete fantastické rady kde se ubytovat, kde jíst a co vidět, v lokalitách celého světa.



Nejčtenější články

Noce, vodácký průvodce po krásné a divoké řece

Noce, vodácký průvodce po krásné a divoké řece

RIVER GUIDE Řeka Noce je italská raftařská klasika světového významu. Ve Val do Sole řeka doslova valí přes kameny, skalní prahy i skrze úzké soutěsky. Napoprvé není od věci řeku splout
Útraty ruských turistů v Česku klesají

Útraty ruských turistů v Česku klesají

V období ruských svátků (Prazdniki Maja), které připadají na duben a květen, zaznamenala Česká republika meziroční pokles nákupů ruských turistů o 31 %.
Železničáři natloukli ceduli se svým jménem do vrcholku Rysů

Železničáři natloukli ceduli se svým jménem do vrcholku Rysů

Na Rysech ve Vysokých Tatrách nechal soukromý dopravce Rail Cargo Carrier Slovakia připevnit kovovou tabulku se jmény svých zaměstnanců a názvem firmy. Může za to dostat pokutu 10 000 eur (260
Brno a Moravský kras AKTUÁLNĚ 2018

Brno a Moravský kras AKTUÁLNĚ 2018

LETADLO DO BERGAMA Zprávy pro turisty z moravské metropole, Brněnska a Moravského krasu. Novinky a aktuality z Brna.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Outdoor Retailer - veletrh USA, Salt Lake City 23.-26.7. 23.7.
Řezbářské sympozium Nová Bystřice, park 24.-29.7. 24.7.
Ohňová show Zvole, Šikland 28.7.
Sochařské sympozium Hořice v Podkrkonoší 2.-29.7. 29.7.
Barokní slavnosti Olomouc 7.-31.7. 31.7.
Městské slavnosti Tachov 3.-5.8. 3.8.
Schlossfest - zámecká slavnost Rakousko, Ruegers 4.-5.8. 4.8.
Den Brna Brno 10.-12.8. 10.8.
Vysočina arena tour - cyklomaraton Nové Město na Moravě 11.-12.8. Horská kola 11.8.
Duša dreva Beckov 11.-12.8. 11.8.

Diskuse

co je to? g, 16.7.2018 15:41, 1 příspěvek
Půjčka Suzan, 13.7.2018 17:02, 4 příspěvky
Prosím o test Horydoly - Andrea Černá, 13.7.2018 16:25, 4 příspěvky
Prosím o test tma@2p.cz, 13.7.2018 14:33, 4 příspěvky
elektrokola Ivo, 13.7.2018 8:45, 52 příspěvků
Kdy začnete oddělovat inz... vodák Marek , 12.7.2018 16:28, 4 příspěvky
Kdy začnete oddělovat inz... Petr, 12.7.2018 11:51, 4 příspěvky
Ukrajina Pavel, 12.7.2018 9:15, 4 příspěvky
Černolice Maso, 11.7.2018 11:27, 1 příspěvek
Za Prkoš, 10.7.2018 22:54, 4 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Moravské vinařské stezky Pivoň Pivoň, 16.7.2018 1:06
Běžecké závody 2018 Horydoly , 14.7.2018 1:21
Letní dovolená čechů Jan Bratan, 11.7.2018 11:07
Letní dovolená Čechů? Horydoly , 9.7.2018 22:59
Brno, Brněnsko a Moravský... Horydoly , 9.7.2018 22:38
Brdští lesníci budou chrá... Horydoly , 9.7.2018 19:20
Praha - Koloběžky: doporu... Kuba Turek, 4.7.2018 15:27
Koloběžky: doporučené trasy? Horydoly , 4.7.2018 15:26