Cykloturistická sezona skončila na Silvestra a začala na Nový rok

Noc na Chlumu nedaleko Konopiště.

Nejteplejší Silvestr za posledních 100 let poslal lyžaře do chalupy a vylákal ven cyklisty. Vlahé dny i noci ve středních Čechách odkazovaly spíše na konec jara než na začátek astronomické zimy. Vydali jsme se z Prahy na jih do pahorkatiny mezi Sázavou a Vltavou.

Cykloturistická sezona skončila na Silvestra a začala na Nový rok
Ohnivý západ slunce u Křížkového Újezdce.
Autor snímku Hana Suchá

"Jak na nový rok, tak po celý rok." Zdá se, že je nám souzeno dojíždět cyklistické výlety v noci.

Chlum.

Z Prahy do Posázaví

Padesát kilometrů se nám při plánování zdá tak akorát, když uvážíme krátké dny. Jenže nepočítáme s pozdními starty a hustým bahnem.

STRAVA.com: Stáhněte GPX z Prahy na Chlum

Botič.

Na Silvestra dlouho vyčkáváme, jestli se z černé oblohy spustí déšť. Ve dvě hodiny odpoledne to nevydržíme, zabalíme pár nezbytností na přespání venku, koupíme buřty a víno a vyrazíme na Benešov.

Konopiště.

Smrkne se už na mostě přes Pražský okruh. Ještě chvíli šlapeme ve tmě, ale u Botiče musíme zapnout světla a blikačky. Střídáme okresky s polňačkami. Brzdí nás hluboké, mazlavé a kluzké bláto. K turistickému přístřešku na Chlumu dotlačíme kola už za hluboké noci.

S povděkem přijímáme pozvání od tří místních Benešováků, kteří sem dorazili pěšky před námi a přinesli s sebou nasekané dříví na oheň.

Oheň.

O půlnoci sledujeme, proč jsme sem přijeli. Máme rozhled na městečka i vesnice, které pálí ohňostroje o sto šest. Benešov je decentní, Praha duní jako fronta za 1. světové války, v Přibyšicích se trumfuje několik sousedů, Bystřice střílí jednu světlici za druhou. Co se děje v Neveklově, odhadujeme jen z mohutných záblesků za horou Chlum.

VIDEO Na Silvestra z Prahy na Chlum a zpět

Návrat okolo Konopišťského potoka

Jdeme spát ve dvě hodiny. Vstáváme až v deset. Noc byla teplá a pohodlná, ačkoliv spíme na lavici na stole pod přístřeškem.

Chlum.

Posnídáme. Bohužel bez pití, protože žádný pramen tu nevyvěrá. Žízniví tedy šlápneme do pedálů a doufáme, že v některé vesnici na cestě nebudou Vietnamci slavit katolický Nový rok.

STRAVA.com: Stáhněte GPX z Chlumu do Prahy

Konopiště.

Oteplilo se. Bláto je hlubší. Připadá nám, že s Chlumu nesjíždíme na kolech, ale na saních.

Podelhotský mlýn.

Zase střídáme asfalt a terén. Přes Vidlákovu Lhotu klesáme po neznačených cestách k zaniklému Podelhotskému mlýnu. Studna, která slouží trampské osadě Měsíční údolí, nám konečně dala napít. Najíst nám pak dal Vietnamec ze smíšeného zboží v Poříčí nad Sázavou.

Měsíční údolí.

Podruhé nakupujeme až v Uhříněvsi u dalších Vietnamců. Ani jedni nemají pečivo. Jejich zákazníci vzali útokem rohlíky a chleby, když supermarkety zavřely. Znovu zapínáme světla a blikačky. Zhruba za půl hodiny přijíždíme do redakce Horydoly na Zahradním Městě v Praze.

Dolní Lomnice.

Po cestě tam i zpět jsme potkali desítky cyklistů na žiletkách, bikách, prcky na odrážedlech a také elektrikáře. Dokonce i dva koloběžkáře jsme pozdravili. Všichni využili neobvykle teplého přelomu roku.

Horské kolohelmacyklistické tretrycyklistický dres, cyklistické kalhoty, cyklistické rukavicenepromokavá bunda, funkční ponožky, cyklistické brýle. Triko a ponožky na převlečení. Softshellová bunda. Nářadí, lepení, pumpička, zámek na kolo, cyklobatoh nebo cyklobrašny, blikačka, světlo na kolo, lékárničkachytré hodinky, karimatkaspací pytelnádobíhygienické potřebyčelovkanůž. Nejméně 1,5 l pití a jídlo. Doklady, peníze, pojištěníoutdoorová kamera nebo kompaktní fotoaparátmapamobil.

UBYTOVÁNÍ: Najděte si pokoj v penzionech v Posázaví

Zobrazit místo Běžky a kola na větší mapě

Je tu první letošní Grand Tour. Giro d’Italia na Eurosportu odstartuje už o víkendu

Giro d’Italia (4.-26. května) se blíží a s ním i start letošní letní cyklistické sezóny na Eurosportu a dalších stanicích a platformách Warner Bros. Discovery. Jak už je zvykem, kamery reportérů Eurosportu budou sledovat... celý článek

Cyklonovinky 2024

Praha AKTUÁLNĚ 2024

Mikešova cyklostezka

BIKE GUIDE Jednoho dne pekla Ševcovic babička lívance a poslala Mikeše pro smetanu do sklepa. Kocourek vzal plný krajáč do paciček, a jak tak šel po lávce, ztratil rovnováhu a spadl do strouhy.
Loni byla ukradena kola za 126 milionů, policie vyřešila jen třetinu krádeží

4156 jízdních kol a elektrokol bylo odcizeno během loňského roku. Celková škoda činila 126,2 milionů korun. Do policejních statistik jsou ale započítané pouze řádně nahlášené případy. Reálná hodnota tak může být
Vencl: Že se věnuji kolu, je splněný sen

ROZHOVOR Mountainbiking, neboli závody na horských kolech, jsou disciplína, která vyžaduje odvahu, sílu a precizní technické dovednosti. Svého mistra našla Česká republika v profesionálním bikerovi Jakubu Venclovi. Na největších závodech ve slopestylu
Prodejci kol mají potíže, odbyt je pomalý

Prodejci jízdních kol mají plné sklady. Trh s cyklistikou se propadl o třetinu a některé firmy musely snížit výrobu nových kol. Nepovedlo se doprodat zásoby jízdních kol z roku 2022/23 a to i přes různé slevové
Prague Bike Fest: to nejlepší ze světa cyklistiky, adrenalinové zážitky a zábava pro děti i dospělé

Druhý ročník Prague Bike Fest otevře brány na Výstavišti v Praze Holešovicích o víkendu 27. až 28. dubna. Areál uvítá cyklo nadšence. Během dvou dnů si návštěvníci užijí pořádnou porci adrenalinových show,

ATM - veletrh Spojené arabské emiráty, Dubai 6.-9.5. 6.5.
Wellnesstourism - veletrh Japonsko, Tokio 8.-10.5. 8.5.
Hobby - veletrh České Budějovice, výstaviště 9.-12.5. 9.5.
Cestoslet - festival Běšiny 9.-12.5. 9.5.
Extrem bike - cyklomaraton Most Horská kola 11.5.
Po Jesenické magistrále - cyklomaraton Rýmařov Horská kola 12.5.
IMEX - veletrh Německo, Frankfurt 14.-16.5. Cestovní ruch 14.5.
Rodina a volný čas - veletrh Louny 17.-19.5. 17.5.
Silesia - cyklomaraton Opava Horská kola 18.5.
Pražské služby - den otevřených dveří Praha 18.5. 11:00

Intermittent furosemide i... ituxehexow, 9.5.2024 11:10, 5 příspěvků
wyoreflu medical mall pharmacy, 9.5.2024 11:01, 1 příspěvek
yrimfnua metformin 250 mg, 9.5.2024 11:00, 4 příspěvky
zqxyxxxp international pharmacy no prescription, 9.5.2024 10:44, 122 př...