Macatá kanoe na Blanici

Vlašimská Blanice, manažer Pavel a referent Honza překonávají další mělčinu.

Protahujeme kanoi mezi balvany až konečně nacházíme vodu. Sedáme do lodě a Sejk povídá: "Není to na dlouho, opět vidím velkou a dlouhou mělčinu." No tak zase táhneme.

Z redakční pošty:
Musím ti pochválit pěknej článek o pěšo-vodní turistice. Taky by byl půvabnej název "Vodáctví za každou cenu". Fotky jsou moooc veselý, třeba Ondrovo podjíždění lávky.

Petr Drexler

Přinášíme druhý pohled na splutí Vlašimské Blanice, které se konalo začátkem června v rámci Víkendu Horydoly, jehož se zúčastňují spolupracovníci tohoto serveru. Slovo pohled ovšem není úplně přesné, protože autor článku od narození nevidí.

V sobotu ráno přijíždí ke mně do Dejvic Ondra s kajakem na střeše a bere mě do auta. Ptám se, kde je Sejk, a on říká, že ho naložíme na I. P. Pavlova. Sejka opravdu nakládáme a vyrážíme směr Vlašim na Blanici.

Vlašimská Blanice. Začínáme ve Vlašimi.

Kajak nebude

Ondra mě a Sejkovi říká, že pro nás Kuba nemá dvojkajak, že mu ho v půjčovně slíbili ale pak mu řekli, že nemaj a tak nám Kuba musel půjčit otevřenou kanoi. Říkáme si, že to zvládneme, protože jsme zvyklí na různá překvapení z lezení. Ondra ještě prozrazuje, že je podle něho nějaká dost široká, tak si se Sejkem říkáme, co to může být za loď.

Do Vlašimi přijíždíme o půl desáté a už tam na nás čekají dva lidé. Po nás dorážejí dalším a nakonec i Kuba s kanoí. Jdeme se podívat, jak naše loď vypadá. Nakonec se shodujeme, že nám připadá docela normální.

Vlašimská Blanice, snídaně - pivo a smažená křidélka.

Snídaně: křidélka a pivo

Po chvíli přijíždí auta s kajaky pro ostatní. Všichni fasujeme plovací vesty a přilby. Poté Kuba s Ondrou převážejí auta se suchým oblečením do Šternberku. Trvá jim to asi přes hodinu, mi se Sejkem zatím bereme kánoi a neseme ji na vodu. Na mělčině do ní sedáme. Sejk vytahuje z lodního pytle plastovou kulatou misku s víčkem, kde je úžasná svačina, kterou prý udělala jeho indonéská manžela Widie, když si trochu přivstala. Jsou to obalovaná křidélka. Tak se do nich pouštíme, mizí v nás jedno za druhým a ještě než vyrazíme, připadáme si jako v KFC.

Vlašimská Blanice, když je málo vody.

Z lodního pytle vyndavám pivo v PET-lahvi, uvazujeme ho k lodi a hážeme do vody, ať se chladí. Ondra a Kuba přijíždějí, všichni nasedají do kajaků a my do kanoe. Zjišťujeme, že je dost málo vody a že budou velké problémy se sjížděním. Ještě nám jedna paní ze břehu povídá, že před týdnem bylo daleko víc vody.

Mělčiny začnou a neskončí

Po pár metrech se dostavuje první mělčina, kde musíme kanoi tlačit. Sejk říká: "Seď, já to zkusím odrážet jednou nohou jako na koloběžce." Potom se objevuje první větší překážka v podobě stromu spadlého přes řeku (pozn. red.: pod Blanickým mlýnem). Půlka kmene je pod vodou, ale druhá brání plavbě. My se Sejkem ho musíme přetáhnout a poprvé se v Blanici řádně namáčíme. Není to dobrý pocit, protože je chladno a pořád prší.

Jezdkyně a jezdci na kajacích zkoušejí kmen přeskočit, ale daří se to jen některým. Ostatní přetahujeme, aby nemuseli vylézat, přece jenom to mají těžší. Po dvou hodinách plavby děláme přestávku. Jíme tatranku, pijeme pivo a vzpomínáme na kuřecí křidélka.

Vlašimská Blanice, když je málo vody.

Kůň, pštros a suchá řeka

Sedáme do lodě, trochu pádlujeme a Sejk najednou povídá: "Není to na dlouho, opět vidím velkou a dlouhou mělčinu." No tak zase táhneme. Kuba to nakonec sjíždí náhonem (jez Hrádek), ale říká, že to není pro kanoi, ale jen pro kajak. Ostatní ho následují, ale jedna z vodaček se tam prý udělala.

Přijíždíme k nějakému statku, kde vede přes řeku cesta (jez pod Hrádkem). "Člověče, to je neuvěřitelný!" říká udiveně Sejk. Ptám se, co se děje. "Před náma jde přes vodu kůň bez jezdce, asi si vyrazil na procházku. A vidím ještě pštrosa."

Vlašimská Blanice podtéká dálniční most i starou silnici.

Jedeme pod dálnici

Ještě několikrát přetahujeme kanoi po mělčinách, až dojíždíme k nějakému mlýnu v Libeži, kde se nám Blanice úplně ztrácí před očima. Je už pokročilé odpoledne, a tak Kuba volá šoférovi, že mu kajaky musíme vrátit dřív než ve Šternberku. Prý na nás počká pod dálničním mostem. My se Sejkem protahujeme naši kanoi mezi balvany až konečně nacházíme vodu.

Po nějaké době dojíždíme k dálničnímu mostu. Kuba mě a Sejkovi říká, že naše kánoe je z jiné půjčovny, a tak můžeme jet až do konce do Šternberka. Souhlasíme s tím a vyrážíme dál. "Ondra pokud bude chtít, tak vás dožene," ještě podotýká Kuba. Později se dozvídáme, že to ani nezkusil.

Vlašimská Blanice. Končíme pod dálničním mostem na staré silnici.

Poslední jez a nekonečný volej

Kousek za dálničním mostem nás překvapuje asi metrový jez nad Radonicemi.Říkáme si, že ho zkusíme přejet jako každou mělčinu. Rozjíždíme se, ale na hraně jezu se zastavujeme. Sejk přelézá ke mě dopředu, překlápíme kanoi jsme překlopili na špičku a sklouzáváme do klidné vody. Ještě překonáváme dost mělčin a nakonec Sejk povídá: "To je už jiná barva vody." Vjíždíme do Sázavy.

Nekonečný volej je snad za trest. Po šesti hodinách na vodě ale přestává pršet a začíná svítit sluníčko. Úmorné pádlování se tedy dá přežít.

Ve Šternberku se shledáváme se zbytkem vodácké výpravy, jdeme na pivo a hranolky. Tak to má na vodě být.

Horydoly.czVODÁCKÝ PRŮVODCE: Vlašimská Blanice

Vodáci v Českém Šternberku na Sázavě.

Vysoké Tatry AKTUÁLNĚ 2024

PATRIA Zprávy, novinky, aktuality, fotografie a videa z Vysokých Tater, z nejvyššího pohoří Karpat.... celý článek

Koupání v Praze

TOP 8 krásných destinací pro páry

Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

AKTUALIZACE Mezi turisty, kteří míří do Alp, se občas vedou diskuse, zda se vyplatí koupit dálniční známku, nebo jet mimo dálnice po vedlejších silnicích. Uvádíme proto současné ceny všech druhů
TEST Barefoot polobotky Xero Ridgeway Mesh Low

Barefoot jsou trend, na který jsem naskočil teprve předloni, ale nemohu se ho stále nabažit. Právě jsem otestoval Xero Ridgeway Mesh Low - lehoučké botky na vycházky, lehké běhání a další rekreační sporty.
Na kole z Prahy do Vídně

AKTUALIZACE Zhruba 450 kilometrů dlouhá cyklostezka Praha - Vídeň je opravdová lahůdka pro všechny milovníky jízdy na kole. Zároveň to je cesta, kterou zvládne každý, byť by to byl jeho první
I cyklisté chodí do online kasin jako Nomini a vsází na cyklistiku

Že tráví cyklisté většinu času venku a na kasina nemají čas? To je omyl. Díky dostupnosti online kasin není problém si otevřít výherní automat i na cestách. Nebo po návratu z vyjížďky, kdy
Dámské parfémy od Pařížských Parfémů. Objevte nejnovější nabídky

Vítejte ve světě vůní, kde každá nota vypráví jiný příběh a každá lahvička v sobě skrývá slib nezapomenutelných zážitků. Dnes bychom vás rádi pozvali k poznání nejnovějších nabídek od Pařížských Parfémů, značky, která

Parníkem do ZOO Praha, Rašínovo nábřeží 30.4.-13.10. 30.4.
Sázavské pádlo - vodácké závody Týnec - Pikovice 3.-5.5. 3.5.
Rychlebská 30 - cyklomaraton Javorník Horská kola 4.5.
Parníkem na Slapy Praha 4.5.-29.9. 4.5.
Orlice - Litický oblouk Bohousová 4.5.
Malodunajský vodácký maraton Nová Dedinka 4.5.
Hrnčířská sobota Veselý Kopec 4.5.
Otevření hutě Barbora Jince, Barbora 4.-5.5. 4.5. 10:00
Pražský maraton Praha 5.5.
ATM - veletrh Spojené arabské emiráty, Dubai 6.-9.5. 6.5.

tbytosgz synthroid 100 mcg price, 2.5.2024 5:14, 12 příspěvků
pbybrffd synthroid 150 mcg coupon, 2.5.2024 4:58, 124 příspěvků
vfzhdinm synthroid 112, 2.5.2024 4:56, 124 příspěvků
tnvwdhee order synthroid online, 2.5.2024 4:07, 124 příspěvků
kbybwmmrc buy valtrex on line, 2.5.2024 3:23, 2 příspěvky
spvolpmi canadian pharmacy in canada, 2.5.2024 2:54, 124 příspěvků
zxrlukub prednisone no script, 2.5.2024 2:49, 124 příspěvků
ektbuvuy cost of tadalafil 5mg, 2.5.2024 2:49, 124 příspěvků
ozmcwagb cheapest pharmacy to get prescriptions filled, 2.5.2024 2:40, ...