Siriški: Udržet výkonnost na kole a dělat zajímavý obsah YouTube

Siriški: Udržet výkonnost na kole a dělat zajímavý obsah YouTube
Damjan Siriški létá na kole.
Autor snímku ARCHIV Výstaviště Praha
SDÍLEJ:

ROZHOVOR Damjan Siriški a Ondra Šenk tvoří bikerské duo, které je známé díky videím na YouTube kanálu Bike O’Clock. Fanoušky získali také díky talentové show Česko Slovensko má Talent, kde to v roce 2020 dotáhli do finále. Kromě toho založili projekt Bikademy, kde se věnují výuce techniky jízdy na kole.

Siriški: Udržet výkonnost na kole a dělat zajímavý obsah YouTube
Bike O´Clock v Monaku: Damjan Siriški a Ondra Šenk.
Autor snímku ARCHIV Výstaviště Praha
Jak na to

Prague Bike Fest
27. - 28. dubna
Výstaviště Praha

Srdcaři z Bike O´Clock dříve patřili mezi profi závodníky v biketrialu, dnes profesionálně jezdí freestyle MTB, street-trial a nezapřou v sobě showmany. Damjan Siriški hovoří, že oba společně postaví exhibiční zonu a předvedou street-trialovou show na Prague Bike Fest.

ONDRA ŠENK
juniorský vicemistr světa v biketrialu
1. místo Světový pohár (SPA)
1. místo Evropský pohár (AUT)
mistr České republiky v biketrialu

DAMJAN SIRIŠKI
vicemistr světa v biketrialu
4x mistr České republiky
1. místo XBoX Slopestyle (CZE)
3. místo Eurobike Dirtking (GER) 

Bike O´Clock.

Damjane, cyklistická sezona startuje a jednou z prvních akcí, kde vás můžeme vidět, bude dvoudenní Prague Bike Fest. Na co se můžou návštěvníci těšit?

Na Prague Bike Festu postavíme naši exhibiční zonu a předvedeme street-trialovou Bike O’Clock show se vším všudy! Dokonce naši zonu zvětšíme o několik nových překážek, protože na bombastické akci se určitě budeme chtít blejsknout. Po každé show si s námi fanoušci budou moct plácnout při autogramiádě a věřím, že si společně užijeme skvělý start do nové sezony.

Máte zkušenosti z velkých závodů a také ze zmíněných exhibic, kde tvoříte show, skáčete velmi náročné triky a hecujete se. Co je nejdůležitější, aby všechno vyšlo?

Všechno je odvozeno od tréninku. Pokud jezdec systematicky a účinně maká, nespěchá, učí se krok za krokem a je ochotný investovat hodně času do tréninku, tak může v budoucnu dosáhnout vysoké úrovně, jak kolo ovládat. Je důležité znát své limity a nepouštět se bezhlavě do věcí, kde je velká šance pádu. Před nebezpečným skokem nebo trikem je dobré si celý průběh představit v hlavě a několikrát si to přehrát. Pokud mi v této vizualizaci chybí některá část a nedokážu si to v hlavě přehrát kompletně celé, tak je to pro mě varování a vím, že musím dávat obrovský pozor a možná to radši nechat uzrát a skočit jindy.

Jak jste se ke kolu a adrenalinovým kouskům dostali? 

Oba jezdíme, trénujeme a závodíme na kole zhruba od sedmi let. Začali jsme v biketrialových klubech v Olomouci (Damjan) a v Blansku (Ondra), které se věnovaly tréninku dětí a od mala jsme tedy naskočili do cyklu tréninků a závodění. Po desítkách let tvrdého tréninku a stovkách závodů po celém světě jsme se trochu oklikou potkali a v roce 2018 založili Bike O'Clock a od té doby se místo závodění věnujeme mediální tvorbě a produkci show. Máme teď víc možností jak a kde jezdit a můžeme být kreativní, což nás velmi baví.

Jak moc trénujete dnes?

S Ondrou se potkáme a společně jezdíme většinou 2x nebo 3x týdně. Většina společného ježdění je za účelem natočení videa a při tom ježdění/točení si i zatrénujeme, protože často se snažíme o nějaké těžší prvky a občas se i slušně hecujeme. Já potom trénuju i sám a jsem na kole tak 5–6x týdně. Moje sólo tréninky trvají 1–3 hodiny. Když jsme třeba někde na tripu v teple a přidá se k nám Vašek Kolář, tak jsme schopni drtit na kole třeba 10 hodin v kuse po dobu několika dnů. To jsou super chvíle.

Kam nejraději jezdíte?

Bikeparky Kálnica a Leogang jsou naše velké srdcovky. Máme rádi taky mnoho bikeparků v Česku, většina z nich je skvělých. Díky našemu zaměření na street-trial taky milujeme Barcelonu a v podstatě jakékoliv větší město nabízí obrovské množství míst na ježdění.

Existuje hranice, za kterou nejdete?

Samozřejmě je hranice, za kterou není zdravé jít. Musíme taktizovat, protože abychom mohli úspěšně vést náš Youtube kanál a makat na všech dalších aktivitách, tak to vyžaduje intenzivně tvořit a provozovat všechno udržitelně. Takže v naší běžné YouTube tvorbě, což jsou bike vlogy, posouváme limity pozvolna. V těchto videích většinou vždy přijde nějaká hecovačka, ale často jsou videa založena na nápadu, který přímo nevyžaduje hazardovat a být ve velkém nebezpečí, pokud se zrovna necítíme na větší hecování.

Někdy je ovšem nápad na video založen na něčem šíleném, kde sami nevíme, jestli to vůbec půjde sjet nebo skočit. Nejvíce svoje limity posouváme při točení editů, což jsou propracované video projekty, které vznikají například jednou nebo dvakrát za rok. Tam se vždy snažíme natrénovat a poslat několik těžkých a nebezpečných věcí.

Máte vůbec pud sebezáchovy? Nebo si vůbec nepřipouštíte adrenalin a strach?

Strach si připouštíme a odbouráváme ho přípravou a tréninkem. Strach u jezdce přichází v momentě, když stojí třeba před nebezpečným skokem a ví, že na to nemá moc natrénováno. A pokud se do toho rozjede, tak má strach, protože tuší, že je velká šance, že to nedá a hrozí tak zranění. Čím víc má ale jezdec natrénováno, tím míň strachu zažívá. My se strachu snažíme vyhýbat a většinou spíš zažíváme adrenalin a nervozitu.

Co je nejtěžší na profesionálním ježdění?

Pokud máte na mysli závodní činnost a poměřování výkonu na soutěžích, tak je to samozřejmě disciplína, tvrdý trénink a načasování všech faktorů, které ovlivňují výkon – zejména zranění, psychika apod. Pokud bereme profesionální ježdění v podání mediálních a show jezdců, jako jsme aktuálně my, tak tady je nejtěžší dělat to udržitelně a hlavně vytvořit systém, aby to bylo ekonomicky smysluplné. Musíme umět jezdit na určité úrovni a neustále trénovat, aby byla naše videa a show zajímavé. Zároveň sami řešíme management, booking, spolupráci s partnery, marketing, plánování a realizaci všech možných projektů a k tomu samozřejmě non-stop točíme a stříháme videa a mnoho dalšího. Takže makáme 7 dní v týdnu od rána do večera. Mít kapacitu na udržení výkonnosti na kole a dělat zajímavý obsah je v tomto kolotoči náročné, ale stojí nám to za to.

Kromě točení videí a exhibicí se také věnujete technické výuce jízdy na kole.

Dříve jsme dělali individuální koučink, ale od jisté doby jsme toho museli nechat, protože to bylo časově velmi náročné. Tak jsme založili projekt Bikademy, pro který jsme nahráli už asi 110 podrobných video-návodů, kde naší metodikou učíme všechny potřebné prvky a dovednosti. Členové mají díky našim tréninkovým plánům rozvržený dlouhodobý trénink a plní úkoly jeden za druhým a tím se zlepšují. My s nimi neustále komunikujeme, píšeme si a radíme na dálku. Každý týden nahráváme nové video a s mnoha dlouhodobými členy se už i osobně známe a vytvořila se nám kolem Bikademy moc příjemná komunita jezdců, kteří chtějí na sobě makat.

Bike O´Clock.

Mezi vašimi fanoušky je hodně dětí.

Děti, které naše videa motivují, aby přišly ze školy a skočily na kolo, jsou náš obrovský hnací motor. V Bikademy máme i mnoho rodičů s dětmi – rodič nastuduje náš tréninkový plán a může podle něj vést syna/dcerku. A můžou nás kdykoliv požádat o radu a my se vždy snažíme co nejvíce pomoct. Navíc v Bikademy neustále vycházejí nová videa jen pro členy, takže i extra porce zábavy a motivace.

Jaké plány na letošek máte?

Určitě chceme mít oba spokojený soukromý život a co se týče bikingu, tak chceme být schopni co nejdýl jezdit a zažívat dobrodružství a zábavu na našich kolech. Co se týče plánů, na začátku sezóny chystáme posunout jeden z našich projektů na novou úroveň a rozjedeme kolem toho trochu haló, takže to bude nejspíš dost zábavné. A pak je určitě našim cílem dokumentovat naše ježdění a bike dobrodružství na YouTube. Takže kromě obrážení bikeparků a trailů v Česku a okolí chystáme několik výjezdů do zahraničí. Něco budou klasické tripy do oblíbených lokalit a podnikneme i několik speciálních dobrodružných výprav. A po Prague Bike Festu rozjedeme naši show i na několika dalších akcích v Česku, takže doufáme, že se tam společně uvidíme a užijeme si zábavu.

INFO: Bike O'Clock

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


Cyklonovinky 2024

Cyklonovinky 2024

ŠELA MARATON Krátké zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.... celý článek

Praha AKTUÁLNĚ 2024

Pojištění elektrických vozítek už je povinné

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Na kole z Prahy do Vídně

Na kole z Prahy do Vídně

AKTUALIZACE Zhruba 450 kilometrů dlouhá cyklostezka Praha - Vídeň je opravdová lahůdka pro všechny milovníky jízdy na kole. Zároveň to je cesta, kterou zvládne každý, byť by to byl jeho první
Loni byla ukradena kola za 126 milionů, policie vyřešila jen třetinu krádeží

Loni byla ukradena kola za 126 milionů, policie vyřešila jen třetinu krádeží

4156 jízdních kol a elektrokol bylo odcizeno během loňského roku. Celková škoda činila 126,2 milionů korun. Do policejních statistik jsou ale započítané pouze řádně nahlášené případy. Reálná hodnota tak může být
Bike maraton Vysočiny letos otevírá kategorii i pro gravelová kola

Bike maraton Vysočiny letos otevírá kategorii i pro gravelová kola

Samostatná kategorie pro gravelové závodníky je zásadní novinkou 19. ročníku cyklistického závodu Předvýběr.CZ Bike Maraton Vysočina 2024, který se letos jede v sobotu 25. května.
I cyklisté chodí do online kasin jako Nomini a vsází na cyklistiku

I cyklisté chodí do online kasin jako Nomini a vsází na cyklistiku

Že tráví cyklisté většinu času venku a na kasina nemají čas? To je omyl. Díky dostupnosti online kasin není problém si otevřít výherní automat i na cestách. Nebo po návratu z vyjížďky, kdy
Prodejci kol mají potíže, odbyt je pomalý

Prodejci kol mají potíže, odbyt je pomalý

Prodejci jízdních kol mají plné sklady. Trh s cyklistikou se propadl o třetinu a některé firmy musely snížit výrobu nových kol. Nepovedlo se doprodat zásoby jízdních kol z roku 2022/23 a to i přes různé slevové

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Parníkem do ZOO Praha, Rašínovo nábřeží 30.4.-13.10. 30.4.
Rychlebská 30 - cyklomaraton Javorník Horská kola 4.5.
Parníkem na Slapy Praha 4.5.-29.9. 4.5.
ATM - veletrh Spojené arabské emiráty, Dubai 6.-9.5. 6.5.
Wellnesstourism - veletrh Japonsko, Tokio 8.-10.5. 8.5.
Lodě na Labi Nymburk 29.4.-8.5. 8.5.
Hobby - veletrh České Budějovice, výstaviště 9.-12.5. 9.5.
Cestoslet - festival Běšiny 9.-12.5. 9.5.
Extrem bike - cyklomaraton Most Horská kola 11.5.
Po Jesenické magistrále - cyklomaraton Rýmařov Horská kola 12.5.

Diskuse

zkušenost z řeky Pišišvor, 3.5.2024 11:36, 1 příspěvek
problémy s auty Lukas B., 2.5.2024 9:35, 5 příspěvků
problémy s auty JaT, 30.4.2024 10:16, 5 příspěvků
problémy s auty Honza, 30.4.2024 10:07, 5 příspěvků
polský národní park Lukas B., 30.4.2024 9:27, 1 příspěvek
Paragliding Annecy bergot, 29.4.2024 17:24, 1 příspěvek
voda v Jižních Čechách? PK, 28.4.2024 18:51, 1 příspěvek
problémy s auty JaT, 25.4.2024 21:09, 5 příspěvků
INU Honza, 25.4.2024 20:15, 5 příspěvků
Vrchlice Klekí Petra, 24.4.2024 10:53, 4 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

How to battle gym anxiety... Horydoly , 2.5.2024 9:51
Čarodějnický běh Horydoly , 1.5.2024 23:09
SALZKAMMERGUT TROPHY Horydoly , 1.5.2024 23:06
Pink EXPO Horydoly , 26.4.2024 0:47
O novém poznání, kterému ... milan šupa, 25.4.2024 19:37
135 let turistického značení Horydoly , 20.4.2024 19:20
EXPEDÍCIE (jar 2024) Horydoly , 20.4.2024 17:50
ČSK media - změny na PR p... Horydoly , 19.4.2024 12:00