Podzimní vodáckou sezonu vychutnáváme na největší české řece. Pádlujeme na deblovce, singlovce a v kajaku po dolním Labi z Ústí nad Labem do Děčína. Za čtyři hodiny zdoláme 38 kilometrů.
Labe. Posledním městem, které protéká veletok v Čechách, je Děčín.
Nikam se neženeme, ale pádlujeme neustále. Dopřejeme si pouze jednu zastávku na svačinu a protažení nohou na břehu.
Řeka je za vyššího stavu hladká, vlny ani proudy nejsou skoro vidět, ale voda nás pohání rychlostí okolo čtyř kilometrů za hodinu. Když k tomu přidáme sílu našich paží, pohybují se lodě skoro 10 km/h. A to je pěkný švuňk!
Úplně prázdná řeka
Máme Labe úplně pro sebe. Za celou plavbu nepotkáme jediného vodáka ani žádnou motorovou loď. Pošmourná podzimní neděle nikoho kromě nás na řeku nevylákala a kapitáni remorkérů nastartují své nákladní lodě až ve všední den.
Nad hlavami nám létají kormoráni a volavky.
Pádluje s námi malý Ríša a nevíme, zda zdolá tak dlouhou štreku. Labe má však v tomto úseku velkou výhodu, že můžeme zastavit u několika nádraží, ukončit plavbu a každou druhou hodinu se nechat odvézt vlakem nazpátek do Ústí nad Labem pro auto.
Nakonec dorazíme ve slušném čase až na česko-německou hranici. Láďu vykládáme na levém břehu v pohraniční železniční stanici Schöna, aby dojel vlakem nazpátek, a my tři zbylí Kuba, Gobo a Ríšai převážíme lodě na pravý břeh do Hřenska, kam pro nás Láďa přijede autem. Za hodinu je u nás.
765,9 Bílina ústí vlevo 765,6 Ústí nad Labem, most Edvarda Beneše silniční 765,1 Ústí nad Labem, Mariánský most silniční 755,7 Povrly 747,9 Boletice 741,5 Děčín, most silniční 741,1 most železniční 741,0 Ploučnice, ústí vpravo 740,5 Děčín, most silniční 738,9 Prostřední Žleb, most železniční 731,9 Dolní Žleb, přívoz 730,0 Schöna, Mühlbach ústí vlevo 728,3 Hřensko, Kamenice Hřenská ústí vpravo 726,6 státní hranice na pravém českém břehu
Trasa: Ústí nad Labem - Děčín - Hřensko. Délka: 38 km, 4-5 hodin. Vodácká obtížnost: ZW, silný proud. Charakter: Rychle tekoucí, široká řeka. Riziko: 1) Vytáhnout převrácenou loď a vodáka ze silného proudu je obtížné. 2) Vyhýbejte se zdaleka velkým lodím. Znalosti: Celá posádka ovládá základní záběry. Sjízdnost: Celoročně mimo zamrzlé hladiny. Tábořiště:Loděnice Ústí nad Labem, Kemp Děčín. Ubytování pod střechou:Ústí nad Labem, Děčín, Hřensko. Půjčovny: Rafty Děčín, Active Point Děčín, Enthusia Děčín, Za hranice, Broháček Ústí nad Labem Doprava: Vlakem po levém břehu. Na kole / koloběžce po Labské cyklostezce. Autem omezeně v kaňonu Labe.
Pražské, plzeňské a středočeské hory Brdy jsou divoké, vysoké, romantické a přitom je mají obyvatelé velkých měst doslova za humny. Čtěte novinky z Brd a Podbrdí.... celý článek
AKTUALIZACE Zhruba 450 kilometrů dlouhá cyklostezka Praha - Vídeň je opravdová lahůdka pro všechny milovníky jízdy na kole. Zároveň to je cesta, kterou zvládne každý, byť by to byl jeho první
Obří důl je divoké strmé údolí mezi Sněžkou a Studniční horou. Vodopády a nad nimi vysokohorské rašeliniště vytvářejí nejdivočejší kout krkonošské přírody.
Vítejte ve světě vůní, kde každá nota vypráví jiný příběh a každá lahvička v sobě skrývá slib nezapomenutelných zážitků. Dnes bychom vás rádi pozvali k poznání nejnovějších nabídek od Pařížských Parfémů, značky, která
Svět herních kasin můžeme z pohledu českého hráče jednoduše rozdělit na dva základní tábory, a to česká kasina, která disponují přímo českou licencí, a zahraniční kasina, která nedisponují licencí od Ministerstva financí, zároveň
Fantastický úspěch vybojoval rychlostní lyžař Radim Palán. Na mistrovství světa ve Vars získal stříbrnou medaili a na stejném místě potom ještě bronzovou ve světovém poháru. Je to nejlepší výsledek v disciplině speed