Jak se učí zeměpis na gymnáziu? Učitel byl vyhozen a studenti potrestáni

Jak se učí zeměpis na gymnáziu? Učitel byl vyhozen a studenti potrestáni
Zeměpis Jižní Amerika. Pracovní list gymnázia Jana Keplera.
Autor snímku REPRO Horydoly
SDÍLEJ:

Minulý rok jsme uveřejnili obsáhlou ukázku, jak to na gymnáziu dopadne, pokud se střetnou nesmyslné praktiky ve vyučování zeměpisu s pubertálními ambicemi studentů i vyučujícího. Když se situace uklidnila, pedagog byl pro neschopnost vyhozen ze školy a studenti kázeňsky potrestáni za své chování, nastoupil jiný vyučující, který používá účinnější a modernejší metody výuky. Přečtěte si, jak je složité takovou změnu udělat.  

Horydoly.cz Pro připomenutí: Jak se učí zeměpis na gymnáziu Jana Keplera?

Labutí píseň vyučujícího Tomáš Švika, poslední test, který studentům rozdal:

Zeměpis. Pracovní list gymnázia Jana Keplera.

Srovnejte s videozáznamem ze zeměpisného kurzu, který zorganizoval jeho nástupce v Českém krasu a na Křivoklátsku:


Přečtěte stanovisko Jiřího Růžičky, ředitele gymnázia Jana Keplera:

Vážení rodiče,
dovolte, abych vás informoval o řešení problémů, ke kterým došlo se změnou vyučujícího zeměpisu na začátku 2.pololetí letošního školního roku. Jak jistě víte, po odchodu pan Dostála ze školství jsme museli najít náhradu, což uprostřed školního roku není nikdy zcela jednoduché. Z několika zájemců jsme se nakonec rozhodli pro sepsání smlouvy s panem Švikem, přestože jsme si uvědomovali, že jeho dosavadní praxe je téměř zanedbatelná. Požádal jsem proto ostatní kolegy, aby mu byli na začátku jeho učitelské kariéry nápomocni.

Po několika týdnech se ukázalo, že problém nového zeměpisáře není v jeho odbornosti, ale především v jeho nezkušenosti a didaktické nepřipravenosti, kterou bohužel shledávám delší dobu u většiny absolventů pedagogických fakult. Impulzem k tomu, abychom společně začali vzniklé problémy řešit, byly především třídní schůzky 17.dubna 2013. Ukázalo se, že dochází ke konfliktům v několika třídách a pan Švik v některých případech nereaguje na připomínky studentů, případně na jejich studijní nasazení tak, jak bychom u učitele očekávali. Jisté je, že ani studenti sami mu to v některých případech neulehčovali…

Při zmíněných třídních schůzkách si jeden z rodičů studentů vaší sexty stěžoval na práci s pracovními listy. Námitky pana Švika nebral v úvahu, při následné debatě nepřijal ani názory předsedy předmětové komise zeměpisu. O celé události jsem byl informován všemi kolegy, oním otcem až dodatečně v kopii mailu, který přišel vám. Na podporu svých argumentů zveřejnil své názory na svém webovém portálu. Na rozdíl od něj nepovažuji všechny učitele zeměpisu „ za debily, na čemž se jistě shodne většina dospělých“, a tak jsem požádal naši zeměpisářku a svoji zástupkyni paní Tomáškovou o hospitaci a názor. Ten přikládám právě zde:

- Práce s číselnými charakteristikami jevů má ve výuce zeměpisu své místo. Cílem není to, aby si žáci čísla pamatovali, ale aby dostali do povědomí řády těchto veličin a uměli jevy porovnat. Setkají-li se později s novou informací stejného typu, budou ji umět lépe vyhodnotit alespoň v tom smyslu, že si uvědomí, zda jde o hodnotu nadprůměrnou, podprůměrnou nebo průměrnou. Tuto metodu využívají i ostatní vyučující zeměpisu ve škole. Důležité je ale společné vyvození závěrů, které z pozorování a porovnávání dat vyplynou. To se, bohužel, v sextě vždy nepodařilo a mohlo tedy působit samoúčelně…

- Bifurkace je tak trochu geografická „lahůdka“, neboť jde o jev výjimečný a pozoruhodný. Jen málokdy se stává, aby jeden zdroj napájel dvě řeky. Bifurkace řeky Orinoko je pak mezi všemi nejznámější. Málokterý geograf odolá, aby ho nezmínil.

- Fotografie politiků vnímám spíše jako zpestření. Jistě nejde o to, zapamatovat si tváře a často ani jména. Důležitější je jejich zařazení do období a politického spektra, což uvede žáky do problematiky politického vývoje Latinské Ameriky, který má svá specifika a gymnazista by ho měl znát.

- Rozsah pracovních listů je nadprůměrný, časově náročný a zřejmě odpovídá tomu, že tím chtěl učitel řešit napjatou situaci ve třídě a donutit žáky k práci samostudiem. To nemůžeme považovat za správné.

K zápisu z hospitace uvedl pan Švik:
- Se závěry souhlasím. Vím, že absence závěrečného shrnutí je chybou, ale neodpustím si poznámku, že číselné údaje byly v pracovních listech komentovány textem nebo otázkami, jejichž zodpovězení ukazuje či naznačuje smysl použití vyhledávaných údajů.

Snahu o nápravu a změnu výuky zeměpisu ze strany pana Švika jsem považoval za reálnou a rozhodně jsme měli v úmyslu odborně i lidsky panu Švikovi dále pomáhat. Bohužel však došlo k situaci, kterou považuji za naprosto nepřijatelnou. Nepochybuji o tom, že každý člověk v této zemi má právo prezentovat své názory a jsem tomu opravdu rád. Nicméně za přinejmenším eticky a morálně nepřijatelné považuji to, že jeden chlapec ze sexty bez vědomí učitele natočil na mobilní telefon konfliktní situaci, ke které došlo právě v hodině zeměpisu v sextě. Chování dalšího chlapce, který zcela ostentativně provokoval vyučujícího, považuji za neomluvitelné. Za stejně neomluvitelné považuji i to, že natočený materiál poskytl autor svému spolužákovi a ten ho předal otci ke zveřejnění na zmíněných webových stránkách.

Nehodlám se pouštět do jakýchkoliv diskusí na téma kyberšikana, uvědomuji si složitost celého problému, ale jsem si zcela jist, že podobné případy na naší škole nechceme a nebudeme tolerovat a přecházet. Celou situaci jsem probral se všemi aktéry a přikládám vyjádření autora zmíněného videozáznamu:

Vazeny pane rediteli,
v návaznosti na náš předchozí pohovor bych rad napsal par radku k zverejnenemu videu s panem Tomasem Svikem, profesorem zemepisu. Cela vec mne velice mrzi a uznavam, ze samotne porizeni nahravky za ucelem vice ci mene obhajitelnym, nebylo moudre.

Ma druha, a ukazalo se zasadni chyba, byla predani nahravky spoluzakovi, ktery jej pak zverejnil a bohuzel je video dosud verejne dostupne. Na toto zverejneni jsem bohuzel nemel zadny vliv a nedari se mi dotycneho presvedcit, aby nahravku stahnul ze svych webových stranek. I kdyz jsem povestneho „Gina z lahve“ nevypustil, podilel jsem se na jeho vytvoreni.

Panu profesoru Svikovi jsem se jiz omluvil, timto bych se rad omluvil i Vam, protoze toto bulvarni zverejneni by mohlo skolu v ocich nekterych lidi, neznalych pomeru na GJK, poskodit. Doufam, ze se tak, i v mem zajmu, nestane.

Po důkladném zvážení všech okolností jsem nejen já probral záležitost s celou třídou a vyvodil z ní následující závěry:

- Autor videzáznamu bude kázeňsky potrestán za to, že při vyučování používal mobil, což školní řád zakazuje. Doufám, že si uvědomí i to, že natáčení kohokoliv bez jeho vědomí je přinejmenším neetické a některé následné kroky by se mohly klasifikovat jako trestné činy. Oceňuji jeho sebereflexi a snahu alespoň částečně situaci řešit.

- Kázeňsky potrestán bude i student za velmi nevhodné chování k učiteli. Podobné chování na naší škole rozhodně nebudeme tolerovat. Obávám se, že zmíněný student svoje pochybení neuznal, což se mimo jiné projevilo i některými dalšími kázeňskými problémy, a je mně to upřímně líto.

- Vyučující zeměpisu pan Švik po vzájemné dohodě končí k 30.6.2013 na naší škole svůj pracovní poměr
Vážení rodiče, posílám Vám tento poněkud rozsáhlý mail proto, že považuji za správné, abyste byli o celém problému dostatečně informováni, tak jako jste byli informováni zmíněným otcem po třídních schůzkách o jeho názoru na výuku zeměpisu. Můj mail je především informace o tom, jak jsme celou situaci řešili, rozhodně to nemá být impuls k nekonečným diskusím, či snad dokonce ke zveřejnění na webových portálech. Doufám, že se nám podaří celou záležitost ukončit především ve prospěch vašich dětí, našich studentů.

Přečtěte dopis, který napsal Kuba Turek, šéfredaktor Horydoly. Odpověď na něj nedostal a nemůžeme ji tedy uveřejnit:

Dobrý den pane řediteli,

nemusíme být zřejmě tak úzkostlivě neadresní. Jednalo se o mne, Jakuba Turka, o mého syna Matěje a jeho spolužáka Prokopa. Zmiňovaný článek vyšel zde a já jsem jeho autorem: http://www.horydoly.cz/deti/jak-se-uci-zemepis-na-gymnaziu-jana-keplera.html

Nesouhlasím s některými Vašimi argumenty, ale to mne zase tak příliš netrápí. Přijde mi ovšem zlověstné, že pokud máte jakýkoliv problém s videozáznamem, který byl natočený ve veřejném prostoru, kde se vyučuje na veřejné za škole za veřejné peníze, řešíte to s nezletilým Prokopem a ne se mnou. Už vůbec mi nepřijde etické, že aniž byste znal pozadí získání tohoto záznamu pro média, útočíte na nejslabší článek řetězu, kterým je právě Prokop.

Jistě si uvědomujete, že je vůči Vám v nerovnovážné pozici, ve které je velmi obtížné se bránit: 1) Je jistou formou Váš podřízený, 2) Jeho budoucnoust je do jisté míry ve Vašich rukou, 3) Na zveřejnění videa neměl, poté co ho předal Matějovi a ten zase mě, žádný vliv. 4) V podstatě máte jistotu, že se kázeňskému trestu nebude nijak bránit.

Pokud byste zcela vážně uvažoval o trestním právu, případně občanském právu (o tom jste se explicitně nezmiňoval) v souvislosti s natočením nevinného videozáběru, mohu Vám s plnou vážností sdělit, že je to nesmysl, kterým strašíte děti. Pár soudů na toto téma jsem již absolvoval jako svědek i jako obžalovaný, a tak vím, o čem mluvím.

Pokud tajemně naznačujete cosi o kyberšikaně, tak také nemáte ani zbla pravdy. Natočená situace nebyla ze strany Prokopa nijak nahraná vůči panu profesorovi, žádný záměr v tom nebyl a Prokop tuto situaci neinicioval ani neprovokoval. Prostě natočil, co se právě odehrávalo. To s šikanou nemá nic společného.

Ještě bych si dovolil upřesnit svoji roli v tomto případu. Je dvojjediná.

1) Jsem otec studenta, a jako takový jsem hovořil na rodičovské schůzce. Můj syn není v zeměpisu příliš dobrý, ale to s tím nesouvisí. Hovořil jsem a poté následně posílal e-mail k systému výuky. Bohužel jsem se žádné reakce nedočkal. Tím to pro mě jako otce bylo uzavřené.

2) Poté jsem přestoupil do role novináře. Už jsem se nezabýval svými názory, ale celospolečenským dopadem. Od syna jsem si vyžádal pracovní listy a okopíroval jsem je, v podstatě náhodou jsem dostal video z výuky aniž jsem věděl, že ho natočil Prokop, ale měl jsem zprostředkovaný souhlas k uveřejnění. K tomu jsem přidal onu větu, která shrnuje vyjádření velkého množství bývalých studentů, když se sejdou na abiturientských večírcích. Je to samozřejmě způsobeno způsobem a obsahem výuky zeměpisu obecně, než jednotlivými vyučujícími. Myslím, že je dobré, aby se na konkrétních příkladech diskutovalo, jak a co se má učit.

Po uveřejnění mne kontaktoval Karel, abych článek i video smazal. V obsáhlé diskusi jsme mu vysvětloval, že tak nemohu učinit, protože by to byl podvod na našich čtenářích a zároveň pokus o změnu minulosti, na což nikdy nepřistoupím jako šéfredaktor. Poté mne kontaktovali Prokopovi rodiče, od kterých jsme se dozvěděl, že to nafilmoval Prokop. I jim jsem odmítl video smazat ze stejných důvodů.

Píšu takto obsáhle, protože si myslím, že jde o velmi důležité téma. Dotýká se svobody šíření informací a to je velmi cenná komodita. Možná ještě cennější je ale důvěra ve spravedlivé a solidní fungování společnosti. Pokud by bylo natočení reálného obrazu vyučování považováno z Vaší strany za něco špatného a nemorálního, těžko se s tím studenti ztotožní. Bohužel jsem totéž viděl na základní škole, kde se v podobných potížích ocitl můj druhý syn Ondřej, a vedení díky své neústupnosti tehdy ztratilo mnoho ze svého kreditu.

Myslím, že oba studenti jednali velmi čestně, když uvedli svá jména a neskrývali se za anonymitu. Kdyby chtěli, tak to samozřejmě utají. Měli tedy zřejmě elementární důvěru ve vedení školy. Neznám přesně Prokopovy motivy, proč video natočil, ale mohu odhadnout, že jednalo o neobvyklou situaci, která se vícekrát opakovala, a on ji chtěl zaznamenat a zřejmě o ní informovat dál. To mi přijde jako velmi důležitý důvod.

Přesně to odpovídá přednášce na Konferenci odvahy a dobrodružství, kterou jste nedávno přednesl, a na niž jsem na té samé konferenci později navazoval. Myslím, že jádrem obou přednášek byla odpovědnost za sebe sama a své činy s tím, že je potřeba jít svou vlastní cestou.

Na závěr Vás pane řediteli prosím, abyste upustil od jakéhokoliv potrestání Prokopa. Pokud chcete uplatnit sankce, udělejte to vůči mně osobně (anebo spíše proti vydavateli UpDown Media). Pokud byste to shledal za podstatné, jsem Vám k dispozici i k osobní schůzce.

Poslechněte vystoupení ředitele Jiřího Růžičky na Konferenci odvahy a dobrodružství: 

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Svoboda slova? :D ;)

Problém je celkem jasně popsaný v článku. Učitel zeměpisu neuměl učit. Tak byl vyměněn.

Reaguj
Svoboda slova? :D ;)

Na těchto diskusích je krásně vidět, kde je problém. Určitě ho však nevyřeší "novinářská objektivita", "morální povinnosti" ani "svoboda projevu". 

  • Autor Michal
  • Datum a čas 9.11.2016 23:06
Reaguj
Ulhaný novinář
Diskusní příspěvek vymazala redakce HORYDOLY. Důvodem bylo vyhrožování úmrtím, rakovinou a peklem.
Reaguj
Nekrmte T

Připomínám dobrou zásadu: nekrmte troly ani turky. Velké ani malé. Argumenty nezaberou, komu není shůry dáno, při zeměpise nekoupí...

  • Autor Šťoural
  • Datum a čas 29.6.2014 16:31
Reaguj
nevychovanost

Pochopil jste špatně. ...to vám není hanba ukazovat takhle veřejně, že nechápete přečtený text, a zároveň, že jste si nepřečetl diskusi, ve které diskutujete?

:-)))))))))))

Reaguj
nevychovanost

Me udivuje, ze Vam neni hanba ukazat takhle verejne jak mate nevychovanyho syna - tedy pokud sem spravne pochopil ze je to vas syn.

  • Autor Tomas
  • Datum a čas 19.6.2014 17:28
Reaguj
Nesouhlasím

Milá Jano, děkuji za Vaše názory k mému loňskému článku i k tomuto shrnutí celé kauzy, které jsem nenapsal já - jak už vyplývá z podpisu. Mám však obavu, že často reagujete na něco jiného, než je v obou článcích napsáno. Doporučuji Vám tedy číst ještě jednou. Zároveň bych uvítal, kdybyste se představila, když už se navážíte do mě osobně.

Pro orientaci dodávám k Vašemu příspěvku upřesňující informace (tučným písmem).

S pozdravem
Kuba Turek

Na tento článek musím zareagovat. V první řadě s šéfredaktorem a mediátorm tohoto případu vážně nesouhlasím. Zastáváte se studentů (samozřejmě vašich dětí). kteří v první řadě jednali v nesouladu se školním řádem. Ve školním řádu je jasně uvedeno, že používání mobilních telefonů je při výuce zakázáno, druhý student dle videa používá notebook, což je zakázáno také. Tvrdíte, že se nejedná o kyberšikanu - JEDNÁ! Jste možná horolezec nebo bůhvíkdo, ale o šikaně asi nemáte ani ponětí. Byl jste někdy učit na základní nebo střední škole v poslední době? Víte co se tam se smartphony děje? Nevíte že?

Něco málo jsem učil na středních školách jako externí přednášející. Můj otec i moje matka byli učitelé na základkách a středních školách, jeden můj syn právě dělá přijímací zkoušky na pedagogickou fakultu, jeden můj bratr učit dva roky na vysoké škole jako asistent - takže o školách opravdu něco vím.

O šikaně vím také své. Šikana ovšem není natáčení vyučovacího procesu. Na tom se snad shodneme.

Na škole, o které je článek, není zakázáno používání notebooků. Jak jste na to přišla? Mobilní telefony jsou zakázané k telefonování a komunikaci mimo vyučovací proces, ale pro vyhledávání a ukládání informací během vyučování jsou dokonce vítané.

Druhá věc - učitel je krátce po studiu a nemá ještě zavedené nějaké své profesní stereotypy, které získáte až časem, zkušenostmi. Tímto obdobím si každý začínající učitel musí projít - to vás nikde na fakultě nenaučí, jak komunikovat s dětma, jak budou děti reagovat apod. Ředitel jasně uvedl, že se snaží mladému učiteli pomoct a že za ním stojí, což je dle mého soudu správné. Bohužel studenti takové pochopení neměli, protože byli v přesile a je to děsná zábava zkoušet co ten mladý nový učitel vydrží.

V práci nikoho nezajímá, zda něco umíte nebo neumíte. Buď to děláte dobře nebo špatně. Od toho jste placená. Že je výuka na pedagogických školách tragická, je všeobecně známo a zmiňuje to i pan ředitel ve svém dopise rodičům.

Dost mi vadí že v tomto i v minulém článku urážíte učitele zeměpisu: "Zeměpisáři a zeměpisářky jsou debilové - na tom se shodne většina dospělých, když vzpomíná na svá školní léta. " - prosimvás toto je nějaký názor dospělého vzdělaného člověka? Jsem 2 roky po promoci na UK, obor sociální geografie a můžu vám říct, že je to jeden z těch těžsích oborů v českém vysokém školství, takže tu přestaňte dehonestovat lidi, kteří museli 5 let studovat a nyní pracují za směšnou mzdu ve školství. Asi si neuvědomujete, že ti učitelé nemohou určit to co chtějí a tak jak by chtěli, ale že jsou svázáni osnovama, nesmyslným RVP atd. Opravdu to není tak, že jste plný elánu a máte plno nápadů a můžete to hned uskutečňovat, stále se musíte držet nějakých učebnic a pravidel co učit a ano čísla a burifikace apod. k tomu patří, protože nutí děti myslet v souvislostech. 

Není to názor dospělého vzdělaného člověka (jestli tím myslíte mne), ale je to obecný názor dospělých lidí, kteří prošli vzdělávacím procesem. Zkuste se zeptat náhodně pár lidí ve svém okolí a uslyšíte, co si o zeměpisu myslí. Zeměpis se totiž u nás už dlouhá desetiletí učí špatně a žáci / studenti nevidí jeho přínos. Čest výjimkám! Proto jsme také v tomto článku uveřejnili video ze zeměpisného kurzu, který je v úplném protikladu k bývalému vyučování ve stejné třídě.

"...kteří museli 5 let studovat a nyní pracují za směšnou mzdu ve školství..." Ono je u nás otroctví? Vy jste musela studovat? A nyní musíte pracovat ve školství? A opravdu berete směšnou mzdu? Doporučuji zajít na úřad práce a poptat se tam, jestli to za Vás nechce vzít někdo jiný.

Pracovní listy, které tady zmiňujete jsou vytržené z kontextu. Nemyslím si, že by učitel chtěl, aby se to děti učily nazpamět, ale jen chtěl aby si to doma vyplnili a pak na tom vysvětloval výuku, takže akorát překrucujete informace ve váš prospěch. Pokud nesouhlasíte s tím, že se vaše děti učí na gymnáziu všechno možné do hloubky, měl jste je dát na učitiště (případně protestovat proti jiným předmětům - ČJ? proč se učit nazpamět desítky děl lidí kteří jsou 800 let mrtví? MA: proč se učit vzorce a výpočty, které už v životě nepoužiju atd. atd. atd.)

Nejsou vytržené z kontextu. Jak jste na to přišla? Zcela jasně je uvedeno, že se jednalo o testy, ze kterých byly udělovány známky.

Pokud jde o jiné předměty - češtinou nebo třeba matematikou se nebudeme zabývat, protože nemají přímou souvislost s obsahem Horydoly. Zeměpis je v našem zájmu a sledujeme ho dlouhodobě, viz. odkazy pod minulým článkem.

Pokud jde o protest - nijak neprotestuji. Na to jsou jiné mechanismy a jiné způsoby a jiná místa. Horydoly uveřejnily pouze okolnosti výuky jednoho předmětu, což mnoho čtenářů zajímá.

Celé mi to přijde směšné ta vaše iniciativa.

Na dle vašich slov "debilitu" a neschopnost učitele jste měli upozornit ředitele školy a ne to takhle veřejně rozmazávat bez souvislostí a možnosti vyjádření protistrany. Od těchto stránek bych čekala víc, protože je ráda jakožto cestovatel, čtu, ale zřejmě to byla chyba, protože se chováte jako bulvár.

Vyhozeného učitele neznám, ale je mi ho líto, protože tímto jste mu pekelně zavařil do dalších zaměstnání. A jsem na jeho straně. Váš syn byl správně potrestán a myslím, že i dost mírně. 

Podle mých slov se nejednalo o debilitu! Neschopnost učitele je ovšem zřejmá. Vyjádření protistrany je snad zcela jasné - pan ředitel obsáhle vysvětluje svůj pohled na věc - lze s ním souhlasit nebo nesouhlasit, ale jeho argumenty mají velkou váhu. Vyjádření pana učitele je snad zcela jasné z hlavičky posledního testu. Záleží už jen na čtenáři, jak se na celou věc dívá. My jsme mu dodali všechny dostupné informace. 

Můj syn nebyl potrestán. V celém případu hraje roli pouze jako zprostředkovatel videa. Hlavním aktérem této kausy je vyučující, vedlejším je žák protestující proti způsobu jeho výuky a menší role hrají rodiče, filmař a pedagogický sbor. 

Bulvár? Proboha proč? Že ukážeme, jak se učí na prestižní střední škole zeměpis a jak se postupuje, když výuka není dobrá - to považuji za seriozní žurnalistický počin. Podle počtu čtenářů se ukazuje, že to velmi mnoho lidí zajímá.

Reaguj
Je vše relativní?

Vážená paní učitelkou, chápu Vaše rozhořčení a je celkem pochopitelné, že se zastáváte svého kolegy – také učitele. Ale uvědomte si, že i v jiných zaměstnáních to začátečník nemá zrovna lehké a často dělá spoustu chyb. Když jsou to chyby netolerovatelné tak ho prostě z toho místa odstraní a je nucen zase začít někde jinde. To se asi také v tomto případě stalo. Takový je život. Až bude mít Váš kolega šedivý vous tak se třeba bude chovat jinak a bude vědět jak odolat tlaku asi nepříliš vychovaných pubertálních výrostků.  Také já si myslím, že tvrzení o zeměpisářích, že jsou debilové není příliš košér. To se prostě nedá takto paušálně tvrdit – i mezi zeměpisáři jsou zkušení, příjemní a dobří pedagogové – jednu takovou učitelku jsem kdysi měl a co nás všechno dokázala naučit. Když jsem si ale přečetl Váš text obsahující 520 slov musel jsem se sám sebe ptát, jaký byl pedagog, který Vás učil český jazyk. Některé z chyb jsou skutečně hrubé.

Reaguj
Nesouhlasím

Na tento článek musím zareagovat. V první řadě s šéfredaktorem a mediátorm tohoto případu vážně nesouhlasím. Zastáváte se studentů (samozřejmě vašich dětí). kteří v první řadě jednali v nesouladu se školním řádem. Ve školním řádu je jasně uvedeno, že používání mobilních telefonů je při výuce zakázáno, druhý student dle videa používá notebook, což je zakázáno také. Tvrdíte, že se nejedná o kyberšikanu - JEDNÁ! Jste možná horolezec nebo bůhvíkdo, ale o šikaně asi nemáte ani ponětí. Byl jste někdy učit na základní nebo střední škole v poslední době? Víte co se tam se smartphony děje? Nevíte že?

Druhá věc - učitel je krátce po studiu a nemá ještě zavedené nějaké své profesní stereotypy, které získáte až časem, zkušenostmi. Tímto obdobím si každý začínající učitel musí projít - to vás nikde na fakultě nenaučí, jak komunikovat s dětma, jak budou děti reagovat apod. Ředitel jasně uvedl, že se snaží mladému učiteli pomoct a že za ním stojí, což je dle mého soudu správné. Bohužel studenti takové pochopení neměli, protože byli v přesile a je to děsná zábava zkoušet co ten mladý nový učitel vydrží.

Dost mi vadí že v tomto i v minulém článku urážíte učitele zeměpisu: "Zeměpisáři a zeměpisářky jsou debilové - na tom se shodne většina dospělých, když vzpomíná na svá školní léta. " - prosimvás toto je nějaký názor dospělého vzdělaného člověka? Jsem 2 roky po promoci na UK, obor sociální geografie a můžu vám říct, že je to jeden z těch těžsích oborů v českém vysokém školství, takže tu přestaňte dehonestovat lidi, kteří museli 5 let studovat a nyní pracují za směšnou mzdu ve školství. Asi si neuvědomujete, že ti učitelé nemohou určit to co chtějí a tak jak by chtěli, ale že jsou svázáni osnovama, nesmyslným RVP atd. Opravdu to není tak, že jste plný elánu a máte plno nápadů a můžete to hned uskutečňovat, stále se musíte držet nějakých učebnic a pravidel co učit a ano čísla a burifikace apod. k tomu patří, protože nutí děti myslet v souvislostech. 

Pracovní listy, které tady zmiňujete jsou vytržené z kontextu. Nemyslím si, že by učitel chtěl, aby se to děti učily nazpamět, ale jen chtěl aby si to doma vyplnili a pak na tom vysvětloval výuku, takže akorát překrucujete informace ve váš prospěch. Pokud nesouhlasíte s tím, že se vaše děti učí na gymnáziu všechno možné do hloubky, měl jste je dát na učitiště (případně protestovat proti jiným předmětům - ČJ? proč se učit nazpamět desítky děl lidí kteří jsou 800 let mrtví? MA: proč se učit vzorce a výpočty, které už v životě nepoužiju atd. atd. atd.)

Celé mi to přijde směšné ta vaše iniciativa.

Na dle vašich slov "debilitu" a neschopnost učitele jste měli upozornit ředitele školy a ne to takhle veřejně rozmazávat bez souvislostí a možnosti vyjádření protistrany. Od těchto stránek bych čekala víc, protože je ráda jakožto cestovatel, čtu, ale zřejmě to byla chyba, protože se chováte jako bulvár.

Vyhozeného učitele neznám, ale je mi ho líto, protože tímto jste mu pekelně zavařil do dalších zaměstnání. A jsem na jeho straně. Váš syn byl správně potrestán a myslím, že i dost mírně. 

 

 

  • Autor Jana
  • Datum a čas 13.6.2014 21:34
Reaguj
Celkem 9 příspěvků v diskuzi


Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

AKTUALIZACE Mezi turisty, kteří míří do Alp, se občas vedou diskuse, zda se vyplatí koupit dálniční známku, nebo jet mimo dálnice po vedlejších silnicích. Uvádíme proto současné ceny všech druhů... celý článek

Brusel - Praha přímý noční vlak

Jaro začíná dnes nad ránem

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

AKTUALIZACE Mezi turisty, kteří míří do Alp, se občas vedou diskuse, zda se vyplatí koupit dálniční známku, nebo jet mimo dálnice po vedlejších silnicích. Uvádíme proto současné ceny všech druhů
Letecký zájezd letos stojí 20 000 korun

Letecký zájezd letos stojí 20 000 korun

Průměrný zahraniční zájezd s leteckou dopravou na letní dovolenou se dnes kupuje za více než 20 000 Kč.
Jaro začíná dnes nad ránem

Jaro začíná dnes nad ránem

Jarní rovnodennost nastává v okamžiku, kdy střed slunečního kotouče stane přesně nad rovníkem a Slunce vstoupí do znamení Berana. Den a noc jsou stejně dlouhé (12 hodin). Od této chvíle se Slunce vrací
Velikonoce zalité krví i v magickém duchu středověku. Znáte zvyky z ciziny?

Velikonoce zalité krví i v magickém duchu středověku. Znáte zvyky z ciziny?

České velikonoční tradice cizincům připadají poněkud zvláštní. Co když se ale podíváme na Velikonoce zblízka v dalších koutech světa? Zjistíme, že svérázných zvyků je na každém kontinentu víc než dost. Které
Brusel - Praha přímý noční vlak

Brusel - Praha přímý noční vlak

Čtyři země a čtyři evropské metropole na jedné trase. Nově je propojuje prodloužená linka nočního vlaku společnosti European Sleeper vedoucí z Bruselu do Prahy. 

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Černobylské deníky - diashow Brno, základní škola Svážná 26.4. 16:00
Prague Bike Fest Praha, Výstaviště Holešovice 27.-28.4. 27.4.
Spezi - veletrh Německo, Lauchringen 27.-28.4. Alternativní cyklistika 27.4.
Chile - diashow Praha, Klub cestovatelů Přednáší Anežka Straková a Jan Berounský 29.4. 18:30
Island - diashow Jindřichův Hradec, Střelnice Přednáší Martin Loew 29.4. 19:00
Lodě na Labi Nymburk 29.4.-8.5. 29.4.
Gruzie, Svanetie - diashow Praha, Klub cestovatelů Přednáší Gabriela Jurzykuwska 30.4. 18:30
ATM - veletrh Spojené arabské emiráty, Dubai 6.-9.5. 6.5.
Wellnesstourism - veletrh Japonsko, Tokio 8.-10.5. 8.5.
Hobby - veletrh České Budějovice, výstaviště 9.-12.5. 9.5.

Diskuse

Most amoeboid scans: reti... odericeyu, 26.4.2024 5:44, 8 příspěvků
mmaxoefo canadian pharmaceuticals online for ed, 26.4.2024 5:43, 2 přís...
bcwugyww synthroid 112 mcg cost, 26.4.2024 5:18, 120 příspěvků
The xalacom overnight del... agakire, 26.4.2024 5:06, 8 příspěvků
A compensations callus, p... eopibuhidinig, 26.4.2024 4:59, 8 příspěvků
tsvqnnef azithromycin for sale usa, 26.4.2024 4:50, 2 příspěvky
Gichardpow FobertProft, 26.4.2024 4:31, 15 příspěvků
The legally myeloma, ecze... igahojogo, 26.4.2024 4:28, 8 příspěvků
ljotirty synthroid generic canada, 26.4.2024 3:57, 2 příspěvky
vepxvlcgi get valtrex online, 26.4.2024 3:27, 120 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Pink EXPO Horydoly , 26.4.2024 0:47
O novém poznání, kterému ... milan šupa, 25.4.2024 19:37
135 let turistického značení Horydoly , 20.4.2024 19:20
EXPEDÍCIE (jar 2024) Horydoly , 20.4.2024 17:50
ČSK media - změny na PR p... Horydoly , 19.4.2024 12:00
S Winterbergem na Dobešku Horydoly , 11.4.2024 0:02
Re: Praha Horydoly Open, 10.4.2024 10:32
Tipy na dámské běžecké bo... Horydoly Open, 10.4.2024 10:11