Nový úsek pražské cyklostezky dlouhý dva a půl kilometru dnes spojil trasu od Hlávkova mostu přes Rohanský ostrov k ústí Rokytky. Je tedy možné se dostat na kole z centra metropole mimo nebezpečné kolony aut.
"Nový úsek cyklistické stezky přes Rohanský ostrov jsme budovali současně s výstavbou protipovodňových zábran. Rokytku překonají cyklisté přímo po protipovodňových vratech," popsal jednu z technických zajímavostí trasy náměstek pražského primátora Jan Bürgermeister. Po pravém břehu Vltavy se pak od ústí Rokytky dá pohodlně dojet až do Roztok, kde můžete řeku překonat pomocí přívozu v Klecanech.
Kolik vede po Praze cyklistických tras?
V současné době vede po Praze 195 km cyklistických tras. Z toho šedesát kilometrů je vedeno po komunikacích bez automobilové dopravy, které používají i chodci, například po cestách v parcích či sadech nebo po nově vybudovaných samostatných komunikacích pro cyklisty a chodce.
Jak dlouho trvá od chvíle naplánování cyklostezky její vybudování?
Jako první přichází na řadu po vytipování trasy nové cyklostezky studie proveditelnosti, která prověří, zda je možné danou lokalitou stezku vést. Následuje dokumentace k územního rozhodnutí a stavební řízení. Od studie proveditelnosti ke stavebnímu povolení to v ideálním případě trvá rok, ve špatném se celý proces může táhnout několik let.
Co nejčastěji komplikuje budování cyklostezek?
Největším problém bývá majetkoprávní vypořádání. Byť tyhle liniové stavby znamenají malé nároky na pozemky, vlastníci si je často nechtějí znehodnocovat nějakou cyklostezkou. Jednání jsou proto často složitá.
Kolik peněz plánuje letos hlavní město vydat na cyklostezky?
Na cesty pro kola dá město rekordních 33,8 milionu korun.
Kudy se budou moci cyklisté v dohledné době vydat?
Cyklisté se letos v hlavním městě rozjedou po třech nových cyklotrasách, které budou zhruba šest kilometrů dlouhé. Letos stavbaři postaví tyto úseky: mezi Staroměstským náměstím a Pohořelcem, z Modřan k mostu Míru na Zbraslavi a mezi ulicemi Vrbova a Na Mlejnku v Praze 4. V příštím roce by pak měly být dokončeny trasy Trója-Ďáblice a Modřany-Cholupice. Projektanti nyní plánují dalších čtyřiadvacet cyklostezek a cyklotras s délkou kolem sta kilometrů.
Chystá město možnost úschovny kol pro cyklisty nebo výpůjčních míst?
V centru metropole jsou rozmístěné desítky stojanů na jízdní kola. Navíc je možné nechat zamčený bicykl na všech záchytných parkovištích systému P + R. Jedná se o bezplatnou službu pro cyklisty. Cyklista, který přijede na parkoviště, oznámí jeho správci, že si zde chce odstavit jízdní kolo. Správce mu půjčí zámek, kterým si cyklista kolo uzamkne.
Jaký je rozdíl mezi cyklostezkou a cyklotrasou?
Cyklotrasa vede po již existujících komunikacích, její vyznačení a údržba je levnější - na jeden kilometr je potřeba 10 až 30 tisíc korun. Cyklostezka je speciálně vytvořená samostatná trasa pro cyklisty. Náklady na její vybudování jsou podstatně vyšší - na jeden kilometr je potřeba dva až pět milionů korun.
Na cyklostezku najedeš nejlépe od Hlávkova mostu na pravém břehu Vltavy (dostaneš se tam kličkováním po nadjezdech a podjezdech pro pěší od Elektrických podniků). Pojedeš po břehu po proudu, po pravé ruce necháš Hilton, potom takovou tu špičatou kancelářskou budovu a šlapeš pořád po asfaltu na koruně protipovodňové hráze. Můj dojem je, že se jedná spíš o rekreační záležitost, než spojení nějakých dopravně důležitých míst.
Docela by mě tedy zajímalo, kudy to vede... Přes Hlávkův most? Tam ale mezi auty můžu kličkovat i bez značení. Díval jsem se na stránky magistrátu, kde mají u tiskové zprávy jakousi mapku, ale moc moudrý z ní teda nejsem...
Krkonošské cyklobusy přepravují cykloturisty, kola i pěší turisty. Jejich pravidelné linky projíždějí Krkonoše tam a zpět. Navazují na další vlaky, autobusy a lanovky. Provoz začíná 25. května a končí 29. září. ... celý článek
První duben odstartoval novou éru povinného ručení. Jednak zrušil zelené karty (pouze v Česku a nikoliv v zahraničí), jednak rozšířil okruh vozidel, která musejí mít sjednáno pojištění odpovědnosti. Aby toho nebylo málo, povinnost
NOVÉ VIDEO V Jílovém u Prahy se těžilo zlato dva tisíce let. Za tu dobu vyrvali lidé ze skal asi jedenáct tun žlutého blýskavého kovu. To je kovová kostka o hraně pouhých tři
ČERNÁ VDOVA Řidič osobního auta nedal přednost cyklistovi Petru Křivkovi a zabil ho na přehledné křižovatce poblíž obce Nová Ves u Dírné nedaleko Tučap. Tragická dopravní nehoda se stala 12. května odpoledne.
Giro d’Italia (4.-26. května) se blíží a s ním i start letošní letní cyklistické sezóny na Eurosportu a dalších stanicích a platformách Warner Bros. Discovery. Jak už je zvykem, kamery reportérů Eurosportu budou sledovat