
Reakce pana primátora

Internetový server Horydoly.cz mně vyrazil dech komentářem redaktora Jakuba Turka v reportáži Pavel Bém a jeho cyklostezka - Primátor ukazuje Prahu na kole, který by se dal jinak nazvat "Sliby, chyby v pražské cyklistice a cyklodopravě." Mírou lží, hloupostí, a když dovolíte blbostí, překonala tato reportáž průměrnou úroveň českého bulváru.
Primátor Pavel Bém včera dostal od specializovaného serveru Prahou na kole spolu s úředníkem Prahy 1 Ludvíkem Czitalem anticenu Cyklistický paskvil Prahy za mizivou podporu cyklistiky v centru metropole.
Speciálně pro čtenáře serveru Horydoly.cz dovolte několik základních fakt:
Pavel Bém reaguje na článek Primátor ukazuje Prahu na kole.
1. V Praze dnes máme vyznačeno v provozu celkem 378 km cyklotras včetně rozestavěných s očekávaným dokončením do konce roku 2009, v liniích tras je vybudováno 138 km oddělených cyklistických stezek v samostatném režimu nebo v režimu chodec-cyklista.
Dále je v Praze 31 km vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty včetně vyhrazených bus-cyklo-taxi pruhů a vyznačených koridorů v hlavním dopravním prostoru. Celkem je tedy v Praze vyznačeno 169 km chráněných průjezdů.
2. Je nezpochybnitelným faktem, že dnes i centrální část Prahy nabízí daleko komfortnější a v mezích možností bezpečnější pohyb na jízdním kole, než tomu bylo ještě před několika málo lety.
3. V roce 2010 bude vyznačeno a vybudováno dalších cca 30 km cyklostezek, vyhrazených jízdních pruhů a značených koridorů a přes 70 km značených cyklotras páteřní a hlavní sítě. Na konci roku 2010 bude na 100% naplněn můj závazek z roku 2006 „450 km cyklotras (a v jejích liniích vložených 200 km cyklostezek a dalších integračních dopravních opatření v hlavním dopravním prostoru)“. Není to tedy žádný populistický slib ani nesplnitelný závazek. Je a bude to realita.
4. Pro srovnání: v roce 2002 měla Praha 59,5 km cyklostezek, 0,4 km vyhrazeného pruhu pro cyklisty a 178 km cyklotras, v roce 2006 to bylo 292 km cyklotras, 109 km cyklostezek. V roce 2010 to bude avizovaných 450 km cyklotras.
5. Přepravní objemy realizované na kole se v Praze od roku 2006 zvětšily o cca 300 %. I to je důkazem, že kolo dnes do Prahy patří, a že se mu daří víc než dřív.
6. Generel rozvoje pražské cyklodopravy je na webových stránkách cyklo.praha-mesto.cz. Navštivte je, poučte se a vážený pane redaktore, nemystifikujte veřejnost.
7. Na závěr několik poznámek a upřesnění k dalším detailům, ze kterých jste udělal "salát."
* jaká cyklostezka je v úvodu reportáže míněna? Cesta měla za úkol ukázat celé spektrum použitých dopravních řešení v hlavním i přidruženém dopravním prostoru pro oba převažující uživatele jízdních kol, tedy dopravní a rekreační cyklisty
* která část které stezky je ta drahá? Protipovodňová hráz chrání Prahu před povodní se stezkou i bez stezky. Tato cyklostezka byla velmi nízkonákladová. Představa, že její štěrkový povrch je určen i pro bruslaře, je minimálně komická
* po náplavce nevede cyklostezka, ale pouze pro cyklistu upravená cyklotrasa. Vzhledem k tomu, že tudy jezdí vozidla obsluhy lodí, nebylo možno zde cyklostezku vybudovat.
* pražská hrubá dlažba je památkářsky chráněna a na mnoha místech bude stále, stezka nestezka.
* jízdu po chodníku skutečně policie toleruje ve výjimečných případech, pokud tudy vede obvykle již v minulosti vyznačená cyklotrasa.
* vyhrazené jízdní pruhy jsou standardní, vyzkoušené a velmi bezpečné dopravní řešení ve všech cyklisticky vyspělých městech Evropy, bylo by s podivem, že by např. Berlín, Paříž, Vídeň a další "cykloměsta" toto nebezpečné řešení stále používala, kdyby tomu bylo jinak.
* vše, co zdražuje cyklistické stezky, téměř vždy souvisí s nutností překonávat terén různých výšek, tedy mosty. A ty jsou skutečně drahé. Otázka je, zda jsou lacinější nebo dražší než lidský život, protože téměř vždy řeší bezpečné přejezdy dopravně velmi zatížených komunikací.
* to vše dnes už ví prakticky každý, koho cyklistika v Praze skutečně zajímá
Byl bych Vám vděčen, kdybyste se pro příště alespoň pokusil o zjištění pravdivých informací o pražské cyklistice a budování cyklistické infrastruktury.
Pokud Vás to opravdu zajímá a chcete o tom dále psát způsobem, který nebudu muset komentovat, určitě vás rádi uvidí na libovolném zasedání Komise Rady hl. m. Prahy pro cyklistickou dopravu. Cyklisté, a nikoliv jen úředníci, kteří v ní pracují, vás s čímkoliv rádi a obšírně seznámí.
Diskuse
Diskuze k článku
Re: Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
- Autor vik
- Datum a čas 26.10.2009 11:09
Nepřesnosti na obou stranách
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
- Autor Pavel J.
- Datum a čas 2.10.2009 18:01
Re: Re: Re: Re: Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
- Autor Kuba Turek
- Datum a čas 25.9.2009 15:35
Re: Re: Re: Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
- Autor Dag
- Datum a čas 25.9.2009 14:32
pražské cyklostezky
Re: Re: Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
- Autor Kuba Turek
- Datum a čas 24.9.2009 10:51
Re: Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
- Autor Pavel J.
- Datum a čas 24.9.2009 10:34
- Autor Pepa
- Datum a čas 23.9.2009 20:19
Re: Kdo má pravdu a kdo lže?
- Autor Kuba Turek
- Datum a čas 23.9.2009 16:07

Jak moderní technologie mění pobyt v přírodě
Aktivní dovolená NEJ a TOP
Může se hodit
Nejčtenější články
Cyklonovinky 2025

Hostivařská přehrada 2025

TEST Boll Nomad 24+6

Lednicko-valtický areál

Pohár Plzeňského kraje XCO 2025
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Neznámá země | Zlín | 22.-30.4. Cestovatelský festival | 22.4. | |
Flora - veletrh | Olomouc | 24.-27.4. | 24.4. | |
COTTM - veletrh | Čína, Peking | 24.-26.4. Cestovní ruch | 24.4. | |
Trentino Film Festival | Itálie, Trento | 25.4.-4.5. Horské filmy | 25.4. | |
Zeltschau - výstava stanů | Německo, Langenzersdorf, Seeschlacht | 25.-27.4. | 25.4. | |
Prague Bike Fest | Praha, Výstaviště Holešovice | 26.-27.4. | 26.4. | |
Beroun bikemaraton | Beroun | Cyklomaraton MTB | 26.4. | |
Spezi - veletrh | Německo, Lauchringen | 26.-27.4. Alternativní cyklistika | 26.4. | |
Porubajk - cyklomaraton | Ostrava, Poruba | Horská kola | 26.4. | |
Zahájení sezony na cyklostezce Bečva | Vsetín, Ohrada u splavu | 26.4. |
Diskuse
Как зайти на настоящий Кр... | Kevinabrak, 25.4.2025 16:36, 1 příspěvek |
Kežmarský | skutr, 25.4.2025 15:18, 8 příspěvků |
Rekreační lezení | Kuba Turek, 25.4.2025 15:13, 8 příspěvků |
Inu | Honza, 25.4.2025 14:43, 8 příspěvků |
z Brna do Budapešti | Horydoly, 25.4.2025 10:35, 2 příspěvky |
z Brna -do-Budapesti | Bretislav Polák, 25.4.2025 10:26, 2 příspěvky |
návrat ke kořenům | doku.pes, 25.4.2025 9:50, 8 příspěvků |
Tohle by mě zajímalo | Janča, 24.4.2025 23:25, 8 příspěvků |
Kežmarský | Janča, 24.4.2025 23:19, 8 příspěvků |
Tohle by mě zajímalo | PK, 24.4.2025 22:48, 8 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Trhy na Mariánském náměst... | Horydoly , 19.4.2025 2:52 |
Velikonoční speciály potě... | Horydoly , 19.4.2025 2:49 |
Velikonoce v jižních Čechách | Horydoly , 19.4.2025 2:44 |
Přihlaste se na Zažít měs... | Horydoly , 17.4.2025 2:28 |
Shrnutí lyžařské sezony 2... | Horydoly Open, 16.4.2025 18:28 |
Re: Pražský veletržní areál | Horydoly , 10.4.2025 0:45 |
Jak Bosch eBike Systems s... | Horydoly , 7.4.2025 11:00 |
Špindlerův Mlýn startuje ... | Horydoly , 5.4.2025 0:33 |