Kanál! Legendární Epsilon

Geocaching provozuji už nějakou dobu, ale teprve teď se mi podařilo přitáhnout k hledání pokladů staršího šestnáctiletého bratra. Normální cache obtížnosti jedna až tři ho nebavily, ale čtyřky a pětky ho vzaly za srdce.

Jednoho dne jsme rozhodl, že vyrazíme na legendární Epsilon.

Keš je sice ukrytá na druhé straně Prahy, než bydlíme, ale každý pražský geokačer by se měl pokusit ji najít.

Pro jistotu beru neoprén

Důkladně čteme návod a pečlivěsi zapisujeme odbočky. Normální holinky prý nestačí, a tak beru s sebou neoprénové kraťasy a boty jako na kajak. Také bratra nakonec přesvědčím, aby si neobouval sandále, ale neoprénové boty. Kdo ví, co nás v kanále čeká.

Horydoly.cz Bezpečnost v kanále popisujeme v článku Kanálové kešky: Bezpečnost především.

Vyrážíme metrem na Dejvickou a pak na kole do Papírnické ulice. Kola připoutáme ke stromu.

Lezeme do vyzděné strouhy. Na všech fotkách, které jsem viděl, tady tekl aspoň čůrek vody. My máme úplně vyschlo.

Zatím máme mokro jen v botách

Vyrážíme do černého otvoru proti bráně. Dorazíme ke kalné vodě. Převlékáme se. Zjišťuji, že bratr si nevzal náhradní oblečení. "To budu smrdět!" hlásí už předem. "Do tý velký louže ani nešlápnu." To se hrozně mýlí.

Sice tuhle první vodu překonává jen s namočenými botami, ale dál už je to horší. Házíme batohy na záda a jdeme. Vlezeme do černého cihlového kanálu, který se svažuje do tvaru véčka.

Voda teče zatím jen ve středovém kanálku, a tak šlapeme jen na suchou šikmou podlahu.

Čelové lampy svítí jako bludičky

Podle návodu tu má být odbočka. Po chvíli k ní dorazíme. Návod říká, že do této ještě neodbočíme. Máme jít dál. Tak tedy jdeme. Slyšíme hukot vody. Asi tam někde přepadává.

Hladina vody v kanále se zvedá. Přeskakujeme z jedné šikmé stěny na druhou. Baterky jedou na plný výkon, ale i když mají úplně nové baterie, jsou to tady v podzemí jen bludicky. Dosvítí půl metru až metr před nás.

Přicházíme k hlavnímu přítoku vody. Nechce se nám do něj vlézt, ale dobrodružství volá. Naštěstí máme oba neoprénové boty, které nekloužou. Brodíme se proti rychle tekoucí vodě.

Největší poklad, který jsem kdy viděl

V papírech mám napsáno, že by tu měl být nějaký oddech. Asi ho míjíme, ale to v tu chvíli nevím. Povzbuzuji bráchu, který je o trochu větší než já, a lezení mu dělá problémy. Prý ho bolí ruce.

A hele už jsme skoro tady. Další odbočka. "Vpravo je malá asi metr dlouhá díra. Tou vlezte," navigujem e se podle popisu.

Tak jdeme na to! Nejdřív prolezu já a brácha mi podá batohy, teprve potom proleze on. Pod námi už není voda, ale jenom bahno. Přelezeme doleva přes zídky a vidíme velkou keš. Největší, co jsem kdy viděl.

Mrtvá krysa nás vyprovází z tunelu

Schránku postavím na římsu, zaloguji a vyměním věci. Už všechno vracím do igelitky, když najednou shodím krabici do vody. Rychle pro ni skočím. Naštěstí se nepotopila. Ztratila se jenom tužka a tu mohu vyměnit za vlastní.

Necháváme krabici vysušit, vedle ní položíme igelitku a napíšeme česky i anglicky vzkaz, at to další nálezce dá dohromady.

Zpátky už lezeme rychleji. Dojdeme k poslední kaluži. Už mi nevadí voda, a tak ji přebrodím. Bratr si ješte povšimne mrtvé krysy, a tak ji hned vyfotí. Do sbírky.

Máme Epsilon v kapse. Díky autorům za pěknou težkou keš!

Neprozradím vám, kde přesně jsme na Epsilon narazili, to už musíte najít podle pravidel geocachingu sami. My se chystáme na další legendární místa - Styx, kam se musíme dostat podzemním tunelem Botiče, k Vodopádu u Chodovce dostupnému po laně a sérii Tří pražských mostů, ke kterým se plave přes Vltavu.

Chybná silnice
Teď sem objevil v mapě na GPS taky jednu chybu. Jdu si takhle Nižborem u Berouna a říkám si, že bych vylezl 100m nahoru na silnici, místo toho, abych se drásal polní cestou. Vylezu tedy a tam nic! Jdu tedy asi dalších 300m nahoru a ono nic. Prostě na mapě byla zakreslená normální silnice, ale v terénu nebyla :) Asi nějaká "mystery route" :)
  • Autor Mates
  • Datum a čas 25.10.2010 12:32
Re: geocaching
nevis o cem mluvis kamo, mel bys to radsi zkusit taky. Vis co to je kdyz najdes travelbuga? Wata! A mazc!Taky na vsecky krabky neni GPSka potreba, kolikrat to udelas z intuice a nebo podle mapy...
  • Autor czk
  • Datum a čas 18.10.2010 20:11
Re: Re: Re: Re: Re: Re: geocaching
Za 25 roků lezení po horách jsem ještě nikdy podle mapy nezabloudil a nikdy jsem nenašel rozdíl mezi mapou a reálem. Navigaci mám za posledních 6 roků už třetí a každá z nich měla tolik chyb, že pokud bych se podle ní natvrdo řídil, tak jsem byl několikrát v jezeře nebo v lese. Ta poslední mě v rodném městě i po aktualizaci neustále navádí do areálu mateřské školky místo na nájezd na dálnici. Odborník z autoservisu mě ujistil, že nejsem sám a je to naprosto normální. Takže já raději mapu než GPS.
  • Autor Realista
  • Datum a čas 3.9.2010 20:27
Re: Re: Re: Re: Re: geocaching
Tak to teda nejsou. Krkonoše znám jak své boty a neznám jedinou mapu Krkonoš, kde by byla chyba. V dnes prodávaných mapách všechny trasy a značení na 100% sedí. Pokud tvrdíte opak, tak sem s ním. Na druhou stranu navigace do cca. 8000Kč mají much jak stará škodovka. Stačí cesta ze Špindlerovky na Medvědí boudu. To je zážitek pro neznalého a na navigaci se spoléhajícího turistu.
  • Autor Lucie
  • Datum a čas 3.9.2010 16:51
Re: Re: Re: Re: geocaching
Stejné chyby jsou i na mapách.
  • Autor Zeměměřič K.
  • Datum a čas 3.9.2010 15:21
Re: Re: Re: geocaching
To je sice pravda, ale na druhou stranu vyrazit do hor bez jakékoliv přípravy a předběžné znalosti trasy taky není žádná sláva. Navíc když se lidi začínají plně spoléhat na elektronický krám, kterému může kdykoliv dojít baterie, nebo ti spadne na zem a přestane správně ukazovat atd. Podle mého názoru je daleko lepší chodit s mapou a předem vědět kam a kudy půjdu. Navíc jsou všude na horách ( a obvzlášť u nás ) cedule, rozcestníky a barevné značení. Stačí umět číst. Bezhlavě pochodovat a čumět do obrazovky mě teda moc bezpečné nepřipadá. Navíc je v navigacích spousta chyb a to nejen v těch na outdor, ale i na silnici.
  • Autor Jan
  • Datum a čas 3.9.2010 13:55
Re: Re: geocaching
Když na horách nevíš kudy dál, tak je lépe se 5x zeptat, než jednou zabloudit.
  • Autor Kona
  • Datum a čas 3.9.2010 13:40
Re: geocaching
Bez GPS dneska většina národa netrefí ani do Kauflandu. Mě letos v červnu na Růžové hoře zastavila partička asi 20 letých ,,turistů,, a ptala se, kudy na Sněžku, protože jim umřela baterie v GPS navigaci.
  • Autor Realista
  • Datum a čas 2.9.2010 11:27
geocaching
mi přijde velmi divná aktivita. Kam se podělo normální chození do přírody ? Proč sebou tahat GPS, když stačí obyčejná mapa ?...konec světa se blíží :-)
  • Autor dadlimil
  • Datum a čas 2.9.2010 10:19
Já ne!
Perex bohužel psal velký literát, šéfredaktor :) Takže já nic!
  • Autor Mates
  • Datum a čas 1.9.2010 21:49

Pašijový svatý týden Velikonoční

Nejvýznamnější křesťanské svátky Velikonoce, kdy byl ukřižován a potom vstal z mrtvých Ježíš, jsou úzce spjaté se starými pohanskými rituály. Každý den tak zvaného Svatého týdne přes Velikonocemi (též zvaný Pašijový týden)... celý článek

Bruslení v Praze 2023/2024

Přírodní atrakce zadarmo v Nassfeldu

Co je nového na hradech a zámcích ve středních Čechách?

Hrady a zámky ve středních Čechách nachystaly pro návštěvníky řadu novinek. Speciální prohlídky, přednášky a bohatý program připravili kasteláni už na Velikonoce. Na své si o velikonočních svátcích přijdou hlavně děti. Hlavní sezona
Lyžařští trpaslíci: v Kaiserwinkl lyžují děti od 3 let

Děti mohou už během pár dní hrdě dělat první obloučky na sněhu. Zábavný faktor, bezpečnost a empatie - s nimi dokážou instruktoři lyžařských škol v Kaiserwinklu proměnit menší i větší děti v nadšené lyžaře. Zvládnou to
Sněhu ubývá. Lyžování vyžaduje lepší přípravu

Ve většině tuzemských skiareálů je sníh už jen na sjezdovkách, řada z nich už provoz předčasně ukončila. Vlivem vysokých teplot a deště sníh rychle taje a sjezdovky jsou kvůli náročnému terénu zejména v odpoledních
Bruslení v Praze 2023/2024

AKTUALIZACE Praha zprovozňuje zimní bruslařské plochy. Přinášíme přehled možností na bruslení v hlavním městě.
Pašijový svatý týden Velikonoční

Velikonoce Turnov, Dlaskův statek 30.3.
Chrudimka - splutí Seč 30.3.
Pool Party Špindlerův Mlýn, Svatý Petr 8.-9.12. 31.3.
Mastník - splutí Sedlčany, kasárna 31.3.
Hannibal - sněhové divadlo Rakousko, Sölden 5.4.
Doubrava - splutí Ronov 6.4.