Jak získat německou klientelu pro Krkonoše?

Jak získat německou klientelu pro Krkonoše?
Mlynářovy toulky ve Špindlerově Mlýně.
Autor snímku Krkonoše - svazek měst a obcí
SDÍLEJ:

Požadované ceně musí odpovídat kvalita služeb! Na tom se shodli účastníci nedávného Fóra cestovního ruchu pod taktovkou Svazku Krkonoše, pořádaného v Rudníku.

Jiří Rosenkranz, ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism v Berlíně, představil cíl zájmu: "První místo v návštěvnosti České republiky tvoří stále Němci (z celkového počtu je to 19 %), před hosty z Ruska, Slovenska a Polska. Z toho vyplývá, který turista a ze které země je pro Česko klíčový.

Kdo a co je německý turista

Liberecký a Královéhradecký kraj jsou po Praze a dalších regionech v oblibě návštěvnosti mezi Němci na 7. a 8. místě. Česko navštěvují nejvíce hosté ve věku od 50 let výše, a dále ve věku 31 – 49 let, což jsou rodiny s dětmi. Mladí a perspektivní lidé do České republiky zajíždí pouze ze 17 %.

Nejvíce jsou naučeni jezdit občané bývalého Východního Německa. Zimní sezona a lyžování v České republice nemá pro Němce logické propojení a není v zorném úhlu. Jinak řečeno výběr zimní dovolené v Čechách ho víceméně nenapadne."

Stručný manuál pro cestovní ruch

Cena musí odpovídat kvalitě: Němečtí touroperátoři, kteří znají trh a své klienty, konstatují, že ve srovnání s jinými zeměmi nevychází Česko zrovna nejlépe. Je to proto, že v Německu je produkt na úrovni standard a v České republice ho prodávají jako luxus. Němec za službu rád zaplatí, ale svojí kvalitou musí odpovídat ceně. A v Česku si bohužel za nižší úroveň služeb účtují vyšší ceny.

Systematický host po vlastní ose: Němci hodně a rádi vyjíždí na dovolenou autem. Tvoří tak dvě třetiny všech zájemců. Ze 77 % si sami dohledávají informace na internetu. Plánují s velkým časovým předstihem. Na rozdíl od Čechů, kteří stále improvizují, jsou Němci systematičtí a plánují do detailu. Proto je pro nutné jim nabídnout jednoduchou cestu k plnohodnotným a aktuálním informacím, které ke svému plánování potřebují. Český podnikatel musí včas popularizovat svoji nabídku služeb na webových stránkách v němčině.

Na co si dát pozor: Pro automobilisty je důležité zpracovat informace o možnostech bezpečného parkování a hlídaných parkovacích plochách. Nutná je častá aktualizace dat na internetových stránkách. Zastaralé informace budí nedůvěru. Podle zákonů v Německu má host na zveřejněnou službu právo. Staré informace a neplatné ceny velmi poškozují dobré jméno poskytovatelů služeb.

Jednodenní turista je silný ekonomický faktor: Řada Němců zůstává na dovolenou v tuzemsku. Do Čech to má však 3 až 4 hodiny jízdy automobilem, proto je vhodné nabídnout výlet do Česka jako alternativu. V současné době je trendem v průběhu roku několik dovolených, které se zkracují. Zákonných 30 dní, prodloužené víkendy a svátky ve svém součtu znamenají cca 40 až 45 dní volných k cestování. V současné době je úspěšným moderním marketingovým nástrojem vše, co je zelené, tedy ekologické. Dobře se to prodává. Šikovné a operativní jsou mobilní aplikace, které dokáží zatraktivnit a přiblížit region.

Jak přilákat turisty z Německa: Jiří Rosenkranz doporučil, aby se podnikatelé spojili a společně se účastnili veletrhů cestovního ruchu a akcí spolupořádaných CzechTourismem. Aby se zapojili do příprav press- a fam-tripů a více partnersky vzájemně spolupracovali. Dále upozornil na potřebu doplňovat k prezentačním propagačním materiálům s mapkou i další atraktivity a možnosti výletů nebo konkrétní nabídky k vyžití.

Propagační materiály a webové stránky je nutné překládat do němčiny. Pozor na poměr textů a fotografií. Lépe více obrazového materiálu než textu. Méně číst, více prohlížet!

Důležité postřehy: Pro obě sousední země je nutné logické propojení dopravní infrastrukturou. Dříve to byly vlaky, ale i přímé autobusové linky do Berlína. Nyní má každý druhý obyvatel Berlína vlastní automobil. To je dobrý potenciál. Ovšem pro Němce už dávno neplatí, že Česká republika je levná destinace. Když ale zaplatí, co se od něj žádá, očekává odpovídající službu.

Je systémovým turistou, který využije balíčky služeb iniciované od organizátora. Proto je bezpodmínečně nutné, aby v recepcích a v dalších službách byl jazykově vybavený personál.

Rozhoduje první emocionální dojem: Skrze jedno téma můžeme klienta přivést k další nabídce. Stačí, když najdete originální produkt, službu, nabídku a popularizujete jako prezentaci regionu v Německu. Např. na příkladu podnikatele, zmrzlináře, řemeslníka, zobrazíte styl života. Má to velký zpětný efekt. Potenciální turisté se o věc zajímají a při své cestě do Česka navštíví. Je to jakýsi emocionální náboj.

Koordinátor Fóra cestovního ruchu Josef Nosek k tomu doplnil: "Je vhodné účastnit se takových setkání. Nejenom že poznáte řadu nových lidí, podnikatelů, kteří se zabývají turistickým ruchem a v oboru mají svoji významnou pozici, ale také se dozvíte zajímavé informace. Pokud je následně využijete, mohou vám ve svém důsledku přinést vyšší počet návštěvníků. Doporučuji také zapojení do projektu Českého systému kvality služeb. Školení je určeno pro pracovníky v turistickém ruchu a proškolení je zdarma. Podnikatel po ukončení kurzu získá speciální označení provozovny. Certifikát může v tom dobrém slova smyslu nalákat nové klienty z Čech i zahraničí.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Zlatokopové

Bikdy jsem nechápal proč tak pěkně umístěné Benecko je pokaždé tak hnusná zkušenost. Pochopil jsem to až letos nad pohlednicí s nápisem Benetzko. Ano vyhnání a zábor nepřináší lidi poskytující dobrou službu za přiměřené peníze.

  • Autor Badial
  • Datum a čas 4.7.2014 12:54
Reaguj
slušné podnikání v Krkonoších?

To je teda novinka :-))))) Chovat se slušně a brát za to slušné peníze. To se krkonošáci nikdy nenaučili od té doby co se tam po válce nastěhoval zlatokopové a už tam zůstali doteď.

  • Autor Nobody
  • Datum a čas 4.7.2014 08:43
Reaguj
Celkem 2 příspěvky v diskuzi


Dárky pod stromeček s přidanou hodnotou: knihy, které vám pomůžou z peněz udělat dobré sluhy

Dárky pod stromeček s přidanou hodnotou: knihy, které vám pomůžou z peněz udělat dobré sluhy

TIP HORYDOLY Přemýšlíte, co letos darovat pod stromeček, aby radost vydržela déle než sváteční nálada? Přinášíme výběr titulů, které pod vánočním stromečkem potěší i prakticky – naučí chytřeji zacházet s penězi, lépe rozumět... celý článek

Střední Čechy AKTUÁLNĚ 2025

Fairmont Golden Prague neboli InterContinental se otevřel po rekonstrukci

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.



Nejčtenější články

Batmassan již nevystaví žádné lodě

Batmassan již nevystaví žádné lodě

Veletrh lodí Batmassan byl uzavřen. Příští ročník v tradičním únorovém termínu se již konat nebude.
Kryptoplatby v Česku sílí: kde zaplatíte za dárky digitální měnou?

Kryptoplatby v Česku sílí: kde zaplatíte za dárky digitální měnou?

S blížícími se Vánoci roste zájem o moderní formy nákupů a zároveň o využití kryptoměn mimo investiční svět. Podle odborníků se i v Česku kryptoplatby stávají čím dál běžnější součástí každodenního života.
Praha každý den, každou hodinu, každou minutu: město k objevování

Praha každý den, každou hodinu, každou minutu: město k objevování

Stověžatá matka měst Praha. Metropole, která neustále překvapuje. Častý host, letmý návštěvník i místní starousedlík objeví každý den něco nového, co ho potěší.
Temu zaplavuje trh falešnými produkty českých značek

Temu zaplavuje trh falešnými produkty českých značek

Český trh se potýká s nezákonným vlivem čínských online tržišť, zejména pak Temu, které nedodržují české zákony a parazitují na známých českých značkách. Na těchto platformách se ve velkém objevuje zboží, jež
Trek svolává z trhu více než 75 000 kol kvůli problematickým brzdám

Trek svolává z trhu více než 75 000 kol kvůli problematickým brzdám

RECALL Trek oznámil svolávací akci a ukončení provozu pro více než 75 000 kol prodaných v Severní Americe kvůli problému s protiběžnou brzdou. V Československu je známá spíš pod názvem torpedo.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Mezinárodní den hor OSN 11.12.
Vánoce na starém městě České Budějovice, Panská ulička 14.12.
Vánoční prohlídky zámku Lysice 30.-31.12. 30.12.
Vánoční výstava Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy 28.11.-31.12. 31.12.
Silvestrovská šermířská procházka Krašov 31.12.
Vakantie - veletrh Nizozemsko, Utrecht 8.-11.1. 8.1.
Eisfestival - ledové lezení Rakousko, Matrei 10.-12.1. 10.1.
Pro Winter - veletrh Itálie, Bolzano 11.-13.1. Horské technologie 11.1.
Ferienmesse - veletrh Rakousko, Vídeň 15.-18.1. 15.1.
Matka - veletrh Finsko, Helsinky 16.-18.1. Cestovní ruch 16.1.

Diskuse

Im extremen Fels Paulse, 7.12.2025 11:24, 1 příspěvek
hospoda U Mařeny Krčil, 5.12.2025 16:27, 8 příspěvků
Dagger GTX XXX, 5.12.2025 10:45, 3 příspěvky
Tržnice Honza, 4.12.2025 14:36, 2 příspěvky
Kajak Kajakář, 4.12.2025 13:05, 3 příspěvky
Kajak Kajak, 2.12.2025 10:04, 3 příspěvky
Inu? Andrea Černá - editorka, 1.12.2025 14:10, 4 příspěvky
Inu Honza, 1.12.2025 14:01, 6 příspěvků
Inu? Honza, 1.12.2025 13:59, 4 příspěvky
lavina Ďumbír Skiák, 30.11.2025 22:04, 1 příspěvek

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Přihlaste se na veletrh c... Horydoly , 2.12.2025 14:36
Horský festival Expedície... Horydoly , 1.12.2025 13:45
Horský festival Expedície... Horydoly , 1.12.2025 13:44
Vánoční prodejny Pilsner ... Horydoly , 26.11.2025 2:23
Czech Travel Press - valn... Horydoly , 26.11.2025 2:04
Movero Barefoot Horydoly Open, 21.11.2025 10:31
PVA Letňany Horydoly Open, 21.11.2025 10:26
Re: Regionální muzeum Mělník Horydoly Open, 21.11.2025 10:23