Jak získat německou klientelu pro Krkonoše?

Jak získat německou klientelu pro Krkonoše?
Mlynářovy toulky ve Špindlerově Mlýně.
Autor snímku Krkonoše - svazek měst a obcí
SDÍLEJ:

Požadované ceně musí odpovídat kvalita služeb! Na tom se shodli účastníci nedávného Fóra cestovního ruchu pod taktovkou Svazku Krkonoše, pořádaného v Rudníku.

Jiří Rosenkranz, ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism v Berlíně, představil cíl zájmu: "První místo v návštěvnosti České republiky tvoří stále Němci (z celkového počtu je to 19 %), před hosty z Ruska, Slovenska a Polska. Z toho vyplývá, který turista a ze které země je pro Česko klíčový.

Kdo a co je německý turista

Liberecký a Královéhradecký kraj jsou po Praze a dalších regionech v oblibě návštěvnosti mezi Němci na 7. a 8. místě. Česko navštěvují nejvíce hosté ve věku od 50 let výše, a dále ve věku 31 – 49 let, což jsou rodiny s dětmi. Mladí a perspektivní lidé do České republiky zajíždí pouze ze 17 %.

Nejvíce jsou naučeni jezdit občané bývalého Východního Německa. Zimní sezona a lyžování v České republice nemá pro Němce logické propojení a není v zorném úhlu. Jinak řečeno výběr zimní dovolené v Čechách ho víceméně nenapadne."

Stručný manuál pro cestovní ruch

Cena musí odpovídat kvalitě: Němečtí touroperátoři, kteří znají trh a své klienty, konstatují, že ve srovnání s jinými zeměmi nevychází Česko zrovna nejlépe. Je to proto, že v Německu je produkt na úrovni standard a v České republice ho prodávají jako luxus. Němec za službu rád zaplatí, ale svojí kvalitou musí odpovídat ceně. A v Česku si bohužel za nižší úroveň služeb účtují vyšší ceny.

Systematický host po vlastní ose: Němci hodně a rádi vyjíždí na dovolenou autem. Tvoří tak dvě třetiny všech zájemců. Ze 77 % si sami dohledávají informace na internetu. Plánují s velkým časovým předstihem. Na rozdíl od Čechů, kteří stále improvizují, jsou Němci systematičtí a plánují do detailu. Proto je pro nutné jim nabídnout jednoduchou cestu k plnohodnotným a aktuálním informacím, které ke svému plánování potřebují. Český podnikatel musí včas popularizovat svoji nabídku služeb na webových stránkách v němčině.

Na co si dát pozor: Pro automobilisty je důležité zpracovat informace o možnostech bezpečného parkování a hlídaných parkovacích plochách. Nutná je častá aktualizace dat na internetových stránkách. Zastaralé informace budí nedůvěru. Podle zákonů v Německu má host na zveřejněnou službu právo. Staré informace a neplatné ceny velmi poškozují dobré jméno poskytovatelů služeb.

Jednodenní turista je silný ekonomický faktor: Řada Němců zůstává na dovolenou v tuzemsku. Do Čech to má však 3 až 4 hodiny jízdy automobilem, proto je vhodné nabídnout výlet do Česka jako alternativu. V současné době je trendem v průběhu roku několik dovolených, které se zkracují. Zákonných 30 dní, prodloužené víkendy a svátky ve svém součtu znamenají cca 40 až 45 dní volných k cestování. V současné době je úspěšným moderním marketingovým nástrojem vše, co je zelené, tedy ekologické. Dobře se to prodává. Šikovné a operativní jsou mobilní aplikace, které dokáží zatraktivnit a přiblížit region.

Jak přilákat turisty z Německa: Jiří Rosenkranz doporučil, aby se podnikatelé spojili a společně se účastnili veletrhů cestovního ruchu a akcí spolupořádaných CzechTourismem. Aby se zapojili do příprav press- a fam-tripů a více partnersky vzájemně spolupracovali. Dále upozornil na potřebu doplňovat k prezentačním propagačním materiálům s mapkou i další atraktivity a možnosti výletů nebo konkrétní nabídky k vyžití.

Propagační materiály a webové stránky je nutné překládat do němčiny. Pozor na poměr textů a fotografií. Lépe více obrazového materiálu než textu. Méně číst, více prohlížet!

Důležité postřehy: Pro obě sousední země je nutné logické propojení dopravní infrastrukturou. Dříve to byly vlaky, ale i přímé autobusové linky do Berlína. Nyní má každý druhý obyvatel Berlína vlastní automobil. To je dobrý potenciál. Ovšem pro Němce už dávno neplatí, že Česká republika je levná destinace. Když ale zaplatí, co se od něj žádá, očekává odpovídající službu.

Je systémovým turistou, který využije balíčky služeb iniciované od organizátora. Proto je bezpodmínečně nutné, aby v recepcích a v dalších službách byl jazykově vybavený personál.

Rozhoduje první emocionální dojem: Skrze jedno téma můžeme klienta přivést k další nabídce. Stačí, když najdete originální produkt, službu, nabídku a popularizujete jako prezentaci regionu v Německu. Např. na příkladu podnikatele, zmrzlináře, řemeslníka, zobrazíte styl života. Má to velký zpětný efekt. Potenciální turisté se o věc zajímají a při své cestě do Česka navštíví. Je to jakýsi emocionální náboj.

Koordinátor Fóra cestovního ruchu Josef Nosek k tomu doplnil: "Je vhodné účastnit se takových setkání. Nejenom že poznáte řadu nových lidí, podnikatelů, kteří se zabývají turistickým ruchem a v oboru mají svoji významnou pozici, ale také se dozvíte zajímavé informace. Pokud je následně využijete, mohou vám ve svém důsledku přinést vyšší počet návštěvníků. Doporučuji také zapojení do projektu Českého systému kvality služeb. Školení je určeno pro pracovníky v turistickém ruchu a proškolení je zdarma. Podnikatel po ukončení kurzu získá speciální označení provozovny. Certifikát může v tom dobrém slova smyslu nalákat nové klienty z Čech i zahraničí.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Zlatokopové

Bikdy jsem nechápal proč tak pěkně umístěné Benecko je pokaždé tak hnusná zkušenost. Pochopil jsem to až letos nad pohlednicí s nápisem Benetzko. Ano vyhnání a zábor nepřináší lidi poskytující dobrou službu za přiměřené peníze.

  • Autor Badial
  • Datum a čas 4.7.2014 12:54
Reaguj
slušné podnikání v Krkonoších?

To je teda novinka :-))))) Chovat se slušně a brát za to slušné peníze. To se krkonošáci nikdy nenaučili od té doby co se tam po válce nastěhoval zlatokopové a už tam zůstali doteď.

  • Autor Nobody
  • Datum a čas 4.7.2014 08:43
Reaguj
Celkem 2 příspěvky v diskuzi


Eurobike opustil německý cyklistický průmysl

Eurobike opustil německý cyklistický průmysl

ZIV - Die Fahrrad Industrie a Zukunft Fahrrad ukončují spolupráci s Eurobike. Dvě nejvýznamnější sdružení výrobců a prodejců kol v Německu dávají ruce pryč od největšího evropského cyklistického veletrhu.... celý článek

Zima se blíží: čas zazimovat chalupu - nebo si přiznat, že už na ni nezbývá síla

České hory AKTUÁLNĚ 2025/2026

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.



Nejčtenější články

Queen Elizabeth 2 zůstává v Dubaji, ale ukáže se v Londýně

Queen Elizabeth 2 zůstává v Dubaji, ale ukáže se v Londýně

Legendární hotel Queen Elizabeth 2, spravovaný společností Accor Hotels, se zúčastní veletrhu World Travel Market London, který se bude konat od 4. do 6. listopadu v londýnském výstavním a kongresovém centru Excel.
Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

JILEMNICE Přinášíme turistické novinky z Krkonoš - nejvyšších českých hor, národního parku a eldoráda outdoorových nadšenců.
Outdoorové obchody (adresa, web, mapa)

Outdoorové obchody (adresa, web, mapa)

AKTUALIZACE Přinášíme seznam outdoorových obchodů v celém Česko-Slovensku. Outdoorové obchody řadíme podle měst, kde si v nich můžete nakoupit.
Soutěž o nové Airpods Pro zve ke sledování ekonomického pořadu Tradeinfo TV

Soutěž o nové Airpods Pro zve ke sledování ekonomického pořadu Tradeinfo TV

Chcete vyhrát nové Airpods Pro? Zapojte se do právě probíhající soutěže, kterou si připravil portál Tradeinfo.cz.
Půjčovny lodí a vodáckých potřeb v Česku a na Slovensku

Půjčovny lodí a vodáckých potřeb v Česku a na Slovensku

AKTUALIZACE Největší seznam půjčoven lodí na českých a slovenských řekách. Přidáváme významné půjčovny v dalších vodácky atraktivních zemích. Půjčit si můžete kánoe, kajaky, rafty, nafukovací kánoe, nebo třeba pramice.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Festival dokumentárních filmů Jihlava 24.10.-2.11. 24.10.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Řepiště, U Máně 30.10.-5.12. 30.10.
Klenoty pralesa - výstava Olomouc 17.10.-2.11. 2.11.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Hradec Králové, Bio Central 3.-5.11. 3.11.
Žaludy, potrav minulosti a budoucnosti - přednáška Praha, Toulcův dvůr 4.11. 17:30
WTM - veletrh Velká Británie, Londýn 4.-6.11. Cestování 4.11.
AI forum Praha, Studio FAMU 4.11.
Středočeské forum cestovního ruchu Voděrádky 4.11.
EICMA - veletrh Itálie, Miláno 6.-9.11. Cyklistika a motocykly 6.11.
Caravaning - veletrh Brno, Výstaviště 6.-9.11. 6.11.

Diskuse

Inu Kuba Turek, 2.11.2025 15:57, 2 příspěvky
Inu Honza, 2.11.2025 14:57, 2 příspěvky
Pisnicky Michael Beranek, 2.11.2025 14:45, 6 příspěvků
Herzlich willkommen Geograf, 2.11.2025 11:44, 2 příspěvky
Inu Honza, 2.11.2025 10:11, 2 příspěvky
Umí!!!! T.S. Hakan, 31.10.2025 10:47, 6 příspěvků
Ztuhlé klouby a osteoartróza Libor Šafránek, 30.10.2025 15:50, 6 příspěvků
Jak, nevalné kvality??? speleo, 29.10.2025 14:23, 6 příspěvků
Wax Horydoly, 29.10.2025 14:21, 2 příspěvky
Wax Papouš, 29.10.2025 9:34, 2 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Společenské oděvy Horydoly , 28.10.2025 21:27
Velké Popovice Horydoly , 26.10.2025 23:07
Krumlovský vodácký maraton Horydoly , 22.10.2025 20:56
Sv. Martina oslaví Na Spi... Horydoly Open, 22.10.2025 10:03
Kosmetika Horydoly Open, 22.10.2025 9:59
Mezinárodní úspěch Kutné ... Horydoly Open, 20.10.2025 9:30
Podzimní výlovy Horydoly , 17.10.2025 19:45
Jižní Čechy Horydoly , 15.10.2025 1:17