Jak získat německou klientelu pro Krkonoše?

Jak získat německou klientelu pro Krkonoše?
Mlynářovy toulky ve Špindlerově Mlýně.
Autor snímku Krkonoše - svazek měst a obcí
SDÍLEJ:

Požadované ceně musí odpovídat kvalita služeb! Na tom se shodli účastníci nedávného Fóra cestovního ruchu pod taktovkou Svazku Krkonoše, pořádaného v Rudníku.

Jiří Rosenkranz, ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism v Berlíně, představil cíl zájmu: "První místo v návštěvnosti České republiky tvoří stále Němci (z celkového počtu je to 19 %), před hosty z Ruska, Slovenska a Polska. Z toho vyplývá, který turista a ze které země je pro Česko klíčový.

Kdo a co je německý turista

Liberecký a Královéhradecký kraj jsou po Praze a dalších regionech v oblibě návštěvnosti mezi Němci na 7. a 8. místě. Česko navštěvují nejvíce hosté ve věku od 50 let výše, a dále ve věku 31 – 49 let, což jsou rodiny s dětmi. Mladí a perspektivní lidé do České republiky zajíždí pouze ze 17 %.

Nejvíce jsou naučeni jezdit občané bývalého Východního Německa. Zimní sezona a lyžování v České republice nemá pro Němce logické propojení a není v zorném úhlu. Jinak řečeno výběr zimní dovolené v Čechách ho víceméně nenapadne."

Stručný manuál pro cestovní ruch

Cena musí odpovídat kvalitě: Němečtí touroperátoři, kteří znají trh a své klienty, konstatují, že ve srovnání s jinými zeměmi nevychází Česko zrovna nejlépe. Je to proto, že v Německu je produkt na úrovni standard a v České republice ho prodávají jako luxus. Němec za službu rád zaplatí, ale svojí kvalitou musí odpovídat ceně. A v Česku si bohužel za nižší úroveň služeb účtují vyšší ceny.

Systematický host po vlastní ose: Němci hodně a rádi vyjíždí na dovolenou autem. Tvoří tak dvě třetiny všech zájemců. Ze 77 % si sami dohledávají informace na internetu. Plánují s velkým časovým předstihem. Na rozdíl od Čechů, kteří stále improvizují, jsou Němci systematičtí a plánují do detailu. Proto je pro nutné jim nabídnout jednoduchou cestu k plnohodnotným a aktuálním informacím, které ke svému plánování potřebují. Český podnikatel musí včas popularizovat svoji nabídku služeb na webových stránkách v němčině.

Na co si dát pozor: Pro automobilisty je důležité zpracovat informace o možnostech bezpečného parkování a hlídaných parkovacích plochách. Nutná je častá aktualizace dat na internetových stránkách. Zastaralé informace budí nedůvěru. Podle zákonů v Německu má host na zveřejněnou službu právo. Staré informace a neplatné ceny velmi poškozují dobré jméno poskytovatelů služeb.

Jednodenní turista je silný ekonomický faktor: Řada Němců zůstává na dovolenou v tuzemsku. Do Čech to má však 3 až 4 hodiny jízdy automobilem, proto je vhodné nabídnout výlet do Česka jako alternativu. V současné době je trendem v průběhu roku několik dovolených, které se zkracují. Zákonných 30 dní, prodloužené víkendy a svátky ve svém součtu znamenají cca 40 až 45 dní volných k cestování. V současné době je úspěšným moderním marketingovým nástrojem vše, co je zelené, tedy ekologické. Dobře se to prodává. Šikovné a operativní jsou mobilní aplikace, které dokáží zatraktivnit a přiblížit region.

Jak přilákat turisty z Německa: Jiří Rosenkranz doporučil, aby se podnikatelé spojili a společně se účastnili veletrhů cestovního ruchu a akcí spolupořádaných CzechTourismem. Aby se zapojili do příprav press- a fam-tripů a více partnersky vzájemně spolupracovali. Dále upozornil na potřebu doplňovat k prezentačním propagačním materiálům s mapkou i další atraktivity a možnosti výletů nebo konkrétní nabídky k vyžití.

Propagační materiály a webové stránky je nutné překládat do němčiny. Pozor na poměr textů a fotografií. Lépe více obrazového materiálu než textu. Méně číst, více prohlížet!

Důležité postřehy: Pro obě sousední země je nutné logické propojení dopravní infrastrukturou. Dříve to byly vlaky, ale i přímé autobusové linky do Berlína. Nyní má každý druhý obyvatel Berlína vlastní automobil. To je dobrý potenciál. Ovšem pro Němce už dávno neplatí, že Česká republika je levná destinace. Když ale zaplatí, co se od něj žádá, očekává odpovídající službu.

Je systémovým turistou, který využije balíčky služeb iniciované od organizátora. Proto je bezpodmínečně nutné, aby v recepcích a v dalších službách byl jazykově vybavený personál.

Rozhoduje první emocionální dojem: Skrze jedno téma můžeme klienta přivést k další nabídce. Stačí, když najdete originální produkt, službu, nabídku a popularizujete jako prezentaci regionu v Německu. Např. na příkladu podnikatele, zmrzlináře, řemeslníka, zobrazíte styl života. Má to velký zpětný efekt. Potenciální turisté se o věc zajímají a při své cestě do Česka navštíví. Je to jakýsi emocionální náboj.

Koordinátor Fóra cestovního ruchu Josef Nosek k tomu doplnil: "Je vhodné účastnit se takových setkání. Nejenom že poznáte řadu nových lidí, podnikatelů, kteří se zabývají turistickým ruchem a v oboru mají svoji významnou pozici, ale také se dozvíte zajímavé informace. Pokud je následně využijete, mohou vám ve svém důsledku přinést vyšší počet návštěvníků. Doporučuji také zapojení do projektu Českého systému kvality služeb. Školení je určeno pro pracovníky v turistickém ruchu a proškolení je zdarma. Podnikatel po ukončení kurzu získá speciální označení provozovny. Certifikát může v tom dobrém slova smyslu nalákat nové klienty z Čech i zahraničí.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Zlatokopové

Bikdy jsem nechápal proč tak pěkně umístěné Benecko je pokaždé tak hnusná zkušenost. Pochopil jsem to až letos nad pohlednicí s nápisem Benetzko. Ano vyhnání a zábor nepřináší lidi poskytující dobrou službu za přiměřené peníze.

  • Autor Badial
  • Datum a čas 4.7.2014 12:54
Reaguj
slušné podnikání v Krkonoších?

To je teda novinka :-))))) Chovat se slušně a brát za to slušné peníze. To se krkonošáci nikdy nenaučili od té doby co se tam po válce nastěhoval zlatokopové a už tam zůstali doteď.

  • Autor Nobody
  • Datum a čas 4.7.2014 08:43
Reaguj
Celkem 2 příspěvky v diskuzi


České středohoří AKTUÁLNĚ 2025

České středohoří AKTUÁLNĚ 2025

BOBŘÍ SOUTĚSKA Zprávy z krajiny plné čedičových sopek, pískovcových skal, lesů a úrodných rovin.... celý článek

Hotelstars Union: co znamenají hotelové hvězdičky?

Výhled na moře? Sliby cestovních kanceláří

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Jmenuje se Elbe Princesse neboli Labská princezna

Jmenuje se Elbe Princesse neboli Labská princezna

Luxusní plovoucí hotel a zároveň výletní loď Elbe Princesse byla postavena na pravidelné plavby Praha - Berlín a někdy dopluje až do Hamburku. Je to největší loď, která pluje na českých vodách.
České středohoří AKTUÁLNĚ 2025

České středohoří AKTUÁLNĚ 2025

BOBŘÍ SOUTĚSKA Zprávy z krajiny plné čedičových sopek, pískovcových skal, lesů a úrodných rovin.
Hotelstars Union: co znamenají hotelové hvězdičky?

Hotelstars Union: co znamenají hotelové hvězdičky?

Pět hvězd? Ne vždy nebe na zemi! Už se vám stalo, že hotel měl pět hvězdiček, ale služby odpovídaly spíš třem? Ne každý hotel má totiž udělené hvězdy podle oficiální certifikace,
Výhled na moře? Sliby cestovních kanceláří

Výhled na moře? Sliby cestovních kanceláří

Po vyčerpávající cestě se těšíte na zasloužený odpočinek a vytoužený výhled na moře z hotelového pokoje, jehož výběrem jste strávili několik večerů. Místo slibované idyly však zjistíte, že se díváte do oken
Fizan a AKU už nebude prodávat Alpitrek

Fizan a AKU už nebude prodávat Alpitrek

Výhradní zastoupení značek AKU a Fizan opouští pro Českou republiku Alpitrek. "Je to smutná historie podvodů, falešných spolupracovníků a tunelování," uvádí Alpitrek v e-mailu pro své zákazníky.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Řinčobraní - historický šerm Krašov 12.7.
Slavnosti Jakuba Krčína Třeboň 18.-19.7. 18.7.
Hrdané slávnosti Stará Ľubovňa, hrad 25.-27.7. 25.7.
Parním vlakem k Berounce Lužná, Železniční muzeum Nostalgický vlak 2.8.
Bezdružické parní léto Bezdružice, nádraží 2.-3.8. Nostalgický vlak 2.8.
Americana - veletrh Německo, Augsburg 3.-7.8. Westernový styl 3.8.
IBTM - veletrh Mexico, Mexico City 20.-21.8. 20.8.
Sail Amsterdam Nizozemsko, Amsterdam 20.-24.8. Historické plachetnice 20.8.
Země živitelka - veletrh České Budějovice, výstaviště 21.-26.8. 21.8.
Bonsaje - výstava Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy 22.-31.8. 22.8.

Diskuse

Motorbreath Motorbreath, 12.7.2025 3:22, 1 příspěvek
Zachránila život ukrajins... Klára, 11.7.2025 23:30, 302 příspěvků
Byla nejlepší! Klára, 11.7.2025 23:23, 302 příspěvků
Byla nejlepší! Novinář, 11.7.2025 22:08, 302 příspěvků
Tanečnice z pouště Táta, 11.7.2025 18:48, 302 příspěvků
Tanečnice z pouště Novinář, 11.7.2025 18:30, 302 příspěvků
Byla nejlepší! Cyklista, 11.7.2025 7:19, 302 příspěvků
Turek opět lže a překrucuje Cyklista, 11.7.2025 6:58, 302 příspěvků
autorovi Václav, 11.7.2025 5:15, 302 příspěvků
Byla nejlepší! Klára, 11.7.2025 0:10, 302 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Restaurace a hospody Horydoly Open, 9.7.2025 13:51
V pátek začíná 34. Festiv... Horydoly Open, 9.7.2025 13:36
Pillerseetal Horydoly , 4.7.2025 22:24
Pro zvědavce: Kino Alm, k... Horydoly Open, 4.7.2025 12:04
Třídenní trek přes Piller... Horydoly Open, 4.7.2025 12:01
Pytloun Harrachov Horydoly , 4.7.2025 11:49
Pillerseetal LavillThopy LavillThopy, 3.7.2025 19:58
Karlovarský filmový festi... Horydoly , 3.7.2025 0:31