Jak získat německou klientelu pro Krkonoše?

Jak získat německou klientelu pro Krkonoše?
Mlynářovy toulky ve Špindlerově Mlýně.
Autor snímku Krkonoše - svazek měst a obcí
SDÍLEJ:

Požadované ceně musí odpovídat kvalita služeb! Na tom se shodli účastníci nedávného Fóra cestovního ruchu pod taktovkou Svazku Krkonoše, pořádaného v Rudníku.

Jiří Rosenkranz, ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism v Berlíně, představil cíl zájmu: "První místo v návštěvnosti České republiky tvoří stále Němci (z celkového počtu je to 19 %), před hosty z Ruska, Slovenska a Polska. Z toho vyplývá, který turista a ze které země je pro Česko klíčový.

Kdo a co je německý turista

Liberecký a Královéhradecký kraj jsou po Praze a dalších regionech v oblibě návštěvnosti mezi Němci na 7. a 8. místě. Česko navštěvují nejvíce hosté ve věku od 50 let výše, a dále ve věku 31 – 49 let, což jsou rodiny s dětmi. Mladí a perspektivní lidé do České republiky zajíždí pouze ze 17 %.

Nejvíce jsou naučeni jezdit občané bývalého Východního Německa. Zimní sezona a lyžování v České republice nemá pro Němce logické propojení a není v zorném úhlu. Jinak řečeno výběr zimní dovolené v Čechách ho víceméně nenapadne."

Stručný manuál pro cestovní ruch

Cena musí odpovídat kvalitě: Němečtí touroperátoři, kteří znají trh a své klienty, konstatují, že ve srovnání s jinými zeměmi nevychází Česko zrovna nejlépe. Je to proto, že v Německu je produkt na úrovni standard a v České republice ho prodávají jako luxus. Němec za službu rád zaplatí, ale svojí kvalitou musí odpovídat ceně. A v Česku si bohužel za nižší úroveň služeb účtují vyšší ceny.

Systematický host po vlastní ose: Němci hodně a rádi vyjíždí na dovolenou autem. Tvoří tak dvě třetiny všech zájemců. Ze 77 % si sami dohledávají informace na internetu. Plánují s velkým časovým předstihem. Na rozdíl od Čechů, kteří stále improvizují, jsou Němci systematičtí a plánují do detailu. Proto je pro nutné jim nabídnout jednoduchou cestu k plnohodnotným a aktuálním informacím, které ke svému plánování potřebují. Český podnikatel musí včas popularizovat svoji nabídku služeb na webových stránkách v němčině.

Na co si dát pozor: Pro automobilisty je důležité zpracovat informace o možnostech bezpečného parkování a hlídaných parkovacích plochách. Nutná je častá aktualizace dat na internetových stránkách. Zastaralé informace budí nedůvěru. Podle zákonů v Německu má host na zveřejněnou službu právo. Staré informace a neplatné ceny velmi poškozují dobré jméno poskytovatelů služeb.

Jednodenní turista je silný ekonomický faktor: Řada Němců zůstává na dovolenou v tuzemsku. Do Čech to má však 3 až 4 hodiny jízdy automobilem, proto je vhodné nabídnout výlet do Česka jako alternativu. V současné době je trendem v průběhu roku několik dovolených, které se zkracují. Zákonných 30 dní, prodloužené víkendy a svátky ve svém součtu znamenají cca 40 až 45 dní volných k cestování. V současné době je úspěšným moderním marketingovým nástrojem vše, co je zelené, tedy ekologické. Dobře se to prodává. Šikovné a operativní jsou mobilní aplikace, které dokáží zatraktivnit a přiblížit region.

Jak přilákat turisty z Německa: Jiří Rosenkranz doporučil, aby se podnikatelé spojili a společně se účastnili veletrhů cestovního ruchu a akcí spolupořádaných CzechTourismem. Aby se zapojili do příprav press- a fam-tripů a více partnersky vzájemně spolupracovali. Dále upozornil na potřebu doplňovat k prezentačním propagačním materiálům s mapkou i další atraktivity a možnosti výletů nebo konkrétní nabídky k vyžití.

Propagační materiály a webové stránky je nutné překládat do němčiny. Pozor na poměr textů a fotografií. Lépe více obrazového materiálu než textu. Méně číst, více prohlížet!

Důležité postřehy: Pro obě sousední země je nutné logické propojení dopravní infrastrukturou. Dříve to byly vlaky, ale i přímé autobusové linky do Berlína. Nyní má každý druhý obyvatel Berlína vlastní automobil. To je dobrý potenciál. Ovšem pro Němce už dávno neplatí, že Česká republika je levná destinace. Když ale zaplatí, co se od něj žádá, očekává odpovídající službu.

Je systémovým turistou, který využije balíčky služeb iniciované od organizátora. Proto je bezpodmínečně nutné, aby v recepcích a v dalších službách byl jazykově vybavený personál.

Rozhoduje první emocionální dojem: Skrze jedno téma můžeme klienta přivést k další nabídce. Stačí, když najdete originální produkt, službu, nabídku a popularizujete jako prezentaci regionu v Německu. Např. na příkladu podnikatele, zmrzlináře, řemeslníka, zobrazíte styl života. Má to velký zpětný efekt. Potenciální turisté se o věc zajímají a při své cestě do Česka navštíví. Je to jakýsi emocionální náboj.

Koordinátor Fóra cestovního ruchu Josef Nosek k tomu doplnil: "Je vhodné účastnit se takových setkání. Nejenom že poznáte řadu nových lidí, podnikatelů, kteří se zabývají turistickým ruchem a v oboru mají svoji významnou pozici, ale také se dozvíte zajímavé informace. Pokud je následně využijete, mohou vám ve svém důsledku přinést vyšší počet návštěvníků. Doporučuji také zapojení do projektu Českého systému kvality služeb. Školení je určeno pro pracovníky v turistickém ruchu a proškolení je zdarma. Podnikatel po ukončení kurzu získá speciální označení provozovny. Certifikát může v tom dobrém slova smyslu nalákat nové klienty z Čech i zahraničí.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Zlatokopové

Bikdy jsem nechápal proč tak pěkně umístěné Benecko je pokaždé tak hnusná zkušenost. Pochopil jsem to až letos nad pohlednicí s nápisem Benetzko. Ano vyhnání a zábor nepřináší lidi poskytující dobrou službu za přiměřené peníze.

  • Autor Badial
  • Datum a čas 4.7.2014 12:54
Reaguj
slušné podnikání v Krkonoších?

To je teda novinka :-))))) Chovat se slušně a brát za to slušné peníze. To se krkonošáci nikdy nenaučili od té doby co se tam po válce nastěhoval zlatokopové a už tam zůstali doteď.

  • Autor Nobody
  • Datum a čas 4.7.2014 08:43
Reaguj
Celkem 2 příspěvky v diskuzi


Prague Bike Fest: to nejlepší ze světa cyklistiky, adrenalinové zážitky a zábava pro děti i dospělé

Prague Bike Fest: to nejlepší ze světa cyklistiky, adrenalinové zážitky a zábava pro děti i dospělé

Druhý ročník Prague Bike Fest otevře brány na Výstavišti v Praze Holešovicích o víkendu 27. až 28. dubna. Areál uvítá cyklo nadšence. Během dvou dnů si návštěvníci užijí pořádnou porci adrenalinových show,... celý článek

Česko-slovinský alpský spolek. Čemu slouží a komu patří?

Kdo otrávil orly mořské pod Brdy?

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

AKTUALIZACE Mezi turisty, kteří míří do Alp, se občas vedou diskuse, zda se vyplatí koupit dálniční známku, nebo jet mimo dálnice po vedlejších silnicích. Uvádíme proto současné ceny všech druhů
Jaro začíná dnes nad ránem

Jaro začíná dnes nad ránem

Jarní rovnodennost nastává v okamžiku, kdy střed slunečního kotouče stane přesně nad rovníkem a Slunce vstoupí do znamení Berana. Den a noc jsou stejně dlouhé (12 hodin). Od této chvíle se Slunce vrací
Komentované návrhy usnesení pro Valnou hromadu Českého horolezeckého svazu

Komentované návrhy usnesení pro Valnou hromadu Českého horolezeckého svazu

Velmi si vážíme podpory od širokého spektra oddílů napříč celou republikou, která nás ujistila, že v problémech, které nás trápí, nejsme osamoceni. Snaha vyvinutá před Valnou hromadou Českého horolezeckého svazu je startovacím
Pražský hrad je nám drahý?

Pražský hrad je nám drahý?

ANALÝZA Pražský hrad je symbol hlavního města i historie našeho státu, jeden z nejnavštěvovanějších turistických cílů v České republice. Vloni jej prohlédlo více než dva miliony návštěvníků. Od prvního března nachystali novinku: návštěvníci
Prodejci kol mají potíže, odbyt je pomalý

Prodejci kol mají potíže, odbyt je pomalý

Prodejci jízdních kol mají plné sklady. Trh s cyklistikou se propadl o třetinu a některé firmy musely snížit výrobu nových kol. Nepovedlo se doprodat zásoby jízdních kol z roku 2022/23 a to i přes různé slevové

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Černobylské deníky - diashow Brno, základní škola Svážná 26.4. 16:00
Prague Bike Fest Praha, Výstaviště Holešovice 27.-28.4. 27.4.
Valné zhromaždenie JAMES Žilina, Dom techniky   27.4.
Spezi - veletrh Německo, Lauchringen 27.-28.4. Alternativní cyklistika 27.4.
Lodě na Labi Nymburk 29.4.-8.5. 29.4.
Špindlerův Mlýn - zahájení letního provozu lanovek Špindlerův Mlýn 1.5.
Parníkem na Slapy Praha 4.5.-29.9. 4.5.
Hrnčířská sobota Veselý Kopec 4.5.
ATM - veletrh Spojené arabské emiráty, Dubai 6.-9.5. 6.5.
Wellnesstourism - veletrh Japonsko, Tokio 8.-10.5. 8.5.

Diskuse

Gichardpow Dichaelrerce, 24.4.2024 21:21, 3 příspěvky
Vrchlice Klekí Petra, 24.4.2024 10:53, 4 příspěvky
V Říčanech nejezděte rych... Michael Beranek, 21.4.2024 18:21, 3 příspěvky
Bernina strašný news, 20.4.2024 11:13, 1 příspěvek
Nedej na nějaké rádobychy... Michael Beranek, 18.4.2024 17:34, 10 příspěvků
Prostě nehoda Horydoly, 18.4.2024 11:52, 10 příspěvků
Prostě nehoda EH, 18.4.2024 11:41, 10 příspěvků
Marťan se zastyděl? Lyžař, 18.4.2024 10:27, 10 příspěvků
Marťan se zastyděl? Prkoš, 18.4.2024 10:16, 10 příspěvků
Test test, 16.4.2024 18:32, 1 příspěvek

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

135 let turistického značení Horydoly , 20.4.2024 19:20
EXPEDÍCIE (jar 2024) Horydoly , 20.4.2024 17:50
ČSK media - změny na PR p... Horydoly , 19.4.2024 12:00
S Winterbergem na Dobešku Horydoly , 11.4.2024 0:02
Re: Praha Horydoly Open, 10.4.2024 10:32
Tipy na dámské běžecké bo... Horydoly Open, 10.4.2024 10:11
Zákolany Horydoly , 8.4.2024 18:24
Lojzovka Horydoly , 8.4.2024 18:23