Co rozhoduje o dobrém zákaznickém servisu?

Co rozhoduje o dobrém zákaznickém servisu?
Hotelový pokoj.
Autor snímku Profitroom.com
SDÍLEJ:

Zákaznický servis by měl tvořit integrální součást strategie každé značky. Dokonce ani ta nejlepší nabídka není úplná, pokud nezahrnuje model obsluhy. Právě na dobrém pocitu zákazníka do značné míry závisí spokojenost s pobytem v hotelu a chuť využít jeho služby znovu. A to vše začíná u prvního kontaktu, když se zákazník dostane na webové stránky.

Vliv dobrého servisu a dosažení obchodních cílů

Není žádnou novinkou, že udržet si zákazníka je výrazně levnější než získat nového. Stálý, spokojený zákazník se nejen bude vracet, aby znovu využil našich služeb, ale bude je také doporučovat jiným lidem ve svém okolí a nejen to. Spokojení zákazníci dnes mohou svůj názor vyjadřovat také na internetu s pomocí oblíbených rezervačních platforem nebo možností, které přináší Google. Jde o obří sílu šeptandy, a náklady na ni se skrývají právě v customer service. Spokojený zákazník je firemní zdroj umožňující zvýšení zisků. Investice do dobrého zákaznického servisu je tedy důležitou součástí obchodní strategie. Jejich opomíjení nebo zlehčování se s vysokou mírou pravděpodobnosti negativně odrazí na image, a také na firemních ziscích.

Burj Al Arab, Dubai.

Co očekávají hosté?

Většina rezervací souvisí s rekreačními cestami. S myšlenkou na to nesmíme zapomínat, že odpočinek se nemůže pojit s jakýmkoliv stresem, neklidem nebo iritací. Právě proto se zákaznický servis musí opírat o vstřícnost a zdvořilost. Už první kontakt se zákazníkem je pro učinění rozhodnutí o rezervaci rozhodující. Dnes probíhá spousta rezervací přímo přes webové stránky hotelu. To umožňují nástroje, jako je Booking Engine. Umožňuje zákazníkům provádět reklamace po kliknutí na stránku, v souladu s jejich preferencemi – online, telefonicky nebo mailem. Takovýto systém také umožňuje prodej pobytových balíčků nebo voucherů. Jde o dokonalý způsob obsluhy hostů, kteří se dostanou na stránky. A to vše je nenáročné na obsluhu a přizpůsobené vašim potřebám. A právě to zákazníci potřebují.

Hotel Kempinski St.Moritz, Švýcarsko.

5 nejdůležitějších faktorů ovlivňujících spokojenost zákazníků

Než zákazník učiní rozhodnutí o rezervaci, musí být spokojený s hotelovou nabídkou, s níž se seznámí na webových stránkách. Měli bychom ho téměř "za ručičku" dovést k podání rezervace. Jakákoliv překážka, jako nefunkční rezervační tlačítko nebo neodpovídání stránky, může být důvodem upustit od další aktivity. Jak tedy zařídit, aby byl host spokojený?

  1. Obsluha stránek a rezervací musí být intuitivní – každý průměrný uživatel internetu musí moci bez potíží podat rezervaci. Není tu prostor něco komplikovat. Čím jednodušší, tím lepší.
  2. Zajištění různorodých komunikačních kanálů – zákazník má své preference spojené s komunikací. Tím, že mu zpřístupníme různé kanály, umožňujeme udržet si zákazníky s různými preferencemi v této oblasti. Online rezervace s využitím rezervačních systémů, mailové poptávky nebo možnost telefonického kontaktu jsou nezbytnost.
  3. Efektivní a rychlé řešení záležitostí – hosté chtějí věc vyřešit a nemuset na ni myslet. Protahování čekání nebo vršící se potíže už během rezervace vedou k nárůstu rozčílení nebo neklidu. Dnes lze mnoho z těchto věcí vyřešit automaticky, díky nástrojům bleskově pracujícím 24/7.
  4. Individuální přístup k zákazníkovi – týká se jak nových zákazníků, tak i těch, kteří se vracejí. Shromažďování informací o nových zákaznicích, jejich preferencích a jejich zadání do systému umožňuje vyjít vstříc potřebám vracejících se hostů, nezávisle na rotaci zaměstnanců.
  5. Vstřícná a ochotná obsluha – to je součást strategie vycházející z toho, že se má zákazník v hotelu cítit dobře. Správná komunikace, příjemná atmosféra a věcnost jsou to, co zákazník očekává. Musíme myslet na to, abychom to nepřehnali. Zákazník se má cítit dobře.

Dobrý zákaznický servis utváří mnoho věcí. Začátek efektivního customer service patří už k času rezervace. Zařadit do ní nástroje usnadňující celý proces je jedním z důležitých prvků celé strategie, zefektivňujícím práci a zapadajícím do schématu strategie přijaté značkou.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


Výhled na moře? Sliby cestovních kanceláří

Výhled na moře? Sliby cestovních kanceláří

Po vyčerpávající cestě se těšíte na zasloužený odpočinek a vytoužený výhled na moře z hotelového pokoje, jehož výběrem jste strávili několik večerů. Místo slibované idyly však zjistíte, že se díváte do oken... celý článek

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

Fizan a AKU už nebude prodávat Alpitrek

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

LUČNÍ BOUDA Přinášíme turistické novinky z Krkonoš - nejvyšších českých hor, národního parku a eldoráda outdoorových nadšenců.
Fizan a AKU už nebude prodávat Alpitrek

Fizan a AKU už nebude prodávat Alpitrek

Výhradní zastoupení značek AKU a Fizan opouští pro Českou republiku Alpitrek. "Je to smutná historie podvodů, falešných spolupracovníků a tunelování," uvádí Alpitrek v e-mailu pro své zákazníky.
Mexico na míru - další podvodná cestovní kancelář

Mexico na míru - další podvodná cestovní kancelář

Desítky podvedených zájemců o cesty do Mexika zůstaly po Lucii Sálové. Provozovala cestovní kancelář Mexico na míru, která slibovala zájezy podle individuálních přání.
Jmenuje se Elbe Princesse neboli Labská princezna

Jmenuje se Elbe Princesse neboli Labská princezna

Luxusní plovoucí hotel a zároveň výletní loď Elbe Princesse byla postavena na pravidelné plavby Praha - Berlín a někdy dopluje až do Hamburku. Je to největší loď, která pluje na českých vodách.
Bulharsko přijímá euro příští rok

Bulharsko přijímá euro příští rok

Bulharsko začne platit eurem od roku 2026. Od letoška je v Schengenském prostoru a Evropané se po této zemi mohou pohybovat bez cestovního pasu a bez víza.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
ISPO China - veletrh Čína, Shanghai 4.-6.7.. 4.7.
ILTM Asia - veletrh Čína, Shangai 4.-6.7. Luxusní cestování 4.7.
Řinčobraní - historický šerm Krašov 12.7.
Slavnosti Jakuba Krčína Třeboň 18.-19.7. 18.7.
Hrdané slávnosti Stará Ľubovňa, hrad 25.-27.7. 25.7.
Parním vlakem k Berounce Lužná, Železniční muzeum Nostalgický vlak 2.8.
Americana - veletrh Německo, Augsburg 3.-7.8. Westernový styl 3.8.
IBTM - veletrh Mexico, Mexico City 20.-21.8. 20.8.
Sail Amsterdam Nizozemsko, Amsterdam 20.-24.8. Historické plachetnice 20.8.
Země živitelka - veletrh České Budějovice, výstaviště 21.-26.8. 21.8.

Diskuse

Postalmklamm via ferrata pikovoda, 30.6.2025 23:32, 3 příspěvky
Cesty pro lidi Kletr, 30.6.2025 14:44, 1 příspěvek
Mladí horalové Honza, 29.6.2025 21:28, 1 příspěvek
Docela důležité... Honza, 26.6.2025 21:13, 6 příspěvků
Docela důležité... Kuba Turek, 26.6.2025 14:47, 6 příspěvků
Docela důležité... Honza, 26.6.2025 14:18, 6 příspěvků
Docela důležité... Laura Novotná, 26.6.2025 12:12, 6 příspěvků
Solná komora Novinář, 26.6.2025 11:27, 3 příspěvky
Solná komora Skiák, 25.6.2025 23:02, 3 příspěvky
Inu Piký, 23.6.2025 18:47, 6 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Světový pohár Troja Horydoly , 26.6.2025 15:16
Světový pohár Troja Horydoly , 26.6.2025 2:57
Prskavec jako hologram Horydoly Open, 25.6.2025 0:13
Livigno na kole Horydoly , 24.6.2025 19:48
Cyklistický maraton Vysočiny Horydoly , 19.6.2025 22:32
Pivo na Náplavce Horydoly , 19.6.2025 21:22
Sportovní prádlo Horydoly , 13.6.2025 16:44
Přípravy vrcholí Horydoly , 13.6.2025 14:01