Co rozhoduje o dobrém zákaznickém servisu?

Co rozhoduje o dobrém zákaznickém servisu?
Hotelový pokoj.
Autor snímku Profitroom.com
SDÍLEJ:

Zákaznický servis by měl tvořit integrální součást strategie každé značky. Dokonce ani ta nejlepší nabídka není úplná, pokud nezahrnuje model obsluhy. Právě na dobrém pocitu zákazníka do značné míry závisí spokojenost s pobytem v hotelu a chuť využít jeho služby znovu. A to vše začíná u prvního kontaktu, když se zákazník dostane na webové stránky.

Vliv dobrého servisu a dosažení obchodních cílů

Není žádnou novinkou, že udržet si zákazníka je výrazně levnější než získat nového. Stálý, spokojený zákazník se nejen bude vracet, aby znovu využil našich služeb, ale bude je také doporučovat jiným lidem ve svém okolí a nejen to. Spokojení zákazníci dnes mohou svůj názor vyjadřovat také na internetu s pomocí oblíbených rezervačních platforem nebo možností, které přináší Google. Jde o obří sílu šeptandy, a náklady na ni se skrývají právě v customer service. Spokojený zákazník je firemní zdroj umožňující zvýšení zisků. Investice do dobrého zákaznického servisu je tedy důležitou součástí obchodní strategie. Jejich opomíjení nebo zlehčování se s vysokou mírou pravděpodobnosti negativně odrazí na image, a také na firemních ziscích.

Burj Al Arab, Dubai.

Co očekávají hosté?

Většina rezervací souvisí s rekreačními cestami. S myšlenkou na to nesmíme zapomínat, že odpočinek se nemůže pojit s jakýmkoliv stresem, neklidem nebo iritací. Právě proto se zákaznický servis musí opírat o vstřícnost a zdvořilost. Už první kontakt se zákazníkem je pro učinění rozhodnutí o rezervaci rozhodující. Dnes probíhá spousta rezervací přímo přes webové stránky hotelu. To umožňují nástroje, jako je Booking Engine. Umožňuje zákazníkům provádět reklamace po kliknutí na stránku, v souladu s jejich preferencemi – online, telefonicky nebo mailem. Takovýto systém také umožňuje prodej pobytových balíčků nebo voucherů. Jde o dokonalý způsob obsluhy hostů, kteří se dostanou na stránky. A to vše je nenáročné na obsluhu a přizpůsobené vašim potřebám. A právě to zákazníci potřebují.

Hotel Kempinski St.Moritz, Švýcarsko.

5 nejdůležitějších faktorů ovlivňujících spokojenost zákazníků

Než zákazník učiní rozhodnutí o rezervaci, musí být spokojený s hotelovou nabídkou, s níž se seznámí na webových stránkách. Měli bychom ho téměř "za ručičku" dovést k podání rezervace. Jakákoliv překážka, jako nefunkční rezervační tlačítko nebo neodpovídání stránky, může být důvodem upustit od další aktivity. Jak tedy zařídit, aby byl host spokojený?

  1. Obsluha stránek a rezervací musí být intuitivní – každý průměrný uživatel internetu musí moci bez potíží podat rezervaci. Není tu prostor něco komplikovat. Čím jednodušší, tím lepší.
  2. Zajištění různorodých komunikačních kanálů – zákazník má své preference spojené s komunikací. Tím, že mu zpřístupníme různé kanály, umožňujeme udržet si zákazníky s různými preferencemi v této oblasti. Online rezervace s využitím rezervačních systémů, mailové poptávky nebo možnost telefonického kontaktu jsou nezbytnost.
  3. Efektivní a rychlé řešení záležitostí – hosté chtějí věc vyřešit a nemuset na ni myslet. Protahování čekání nebo vršící se potíže už během rezervace vedou k nárůstu rozčílení nebo neklidu. Dnes lze mnoho z těchto věcí vyřešit automaticky, díky nástrojům bleskově pracujícím 24/7.
  4. Individuální přístup k zákazníkovi – týká se jak nových zákazníků, tak i těch, kteří se vracejí. Shromažďování informací o nových zákaznicích, jejich preferencích a jejich zadání do systému umožňuje vyjít vstříc potřebám vracejících se hostů, nezávisle na rotaci zaměstnanců.
  5. Vstřícná a ochotná obsluha – to je součást strategie vycházející z toho, že se má zákazník v hotelu cítit dobře. Správná komunikace, příjemná atmosféra a věcnost jsou to, co zákazník očekává. Musíme myslet na to, abychom to nepřehnali. Zákazník se má cítit dobře.

Dobrý zákaznický servis utváří mnoho věcí. Začátek efektivního customer service patří už k času rezervace. Zařadit do ní nástroje usnadňující celý proces je jedním z důležitých prvků celé strategie, zefektivňujícím práci a zapadajícím do schématu strategie přijaté značkou.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

DOLNÍ DVŮR Přinášíme turistické novinky z Krkonoš - nejvyšších českých hor, národního parku a eldoráda outdoorových nadšenců.... celý článek

České hory AKTUÁLNĚ 2025/2026

Jak nenaletět na falešné produkty v českých obchodech

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Střední Čechy AKTUÁLNĚ 2025

Střední Čechy AKTUÁLNĚ 2025

ŘEŽ Co je nového na Karlštejnsku, Křivoklátsku, Rakovnicku, v Českém krasu a dalších zajímavých místech středních Čech? Přečtěte si krátké zprávy.
České hory AKTUÁLNĚ 2025/2026

České hory AKTUÁLNĚ 2025/2026

Hory a doly v Čechách i na Moravě nabízejí pohádkové terény pro milovníky všech zimních dobrodružství. Sníh a led láká nejenom na běžky, sjezdovky a snowboard, ale také na sněžnice nebo ledové lezení.
Jak nenaletět na falešné produkty v českých obchodech

Jak nenaletět na falešné produkty v českých obchodech

V posledních letech se stále častěji objevují případy, kdy zákazníci narazí na falešné nebo nekvalitní produkty i v běžných obchodech. Nejde jen o padělky luxusního zboží, ale i o potraviny, kosmetiku nebo elektroniku. Jak
Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

DOLNÍ DVŮR Přinášíme turistické novinky z Krkonoš - nejvyšších českých hor, národního parku a eldoráda outdoorových nadšenců.
Proč je součástí cestovního pojištění i pojištění právní ochrany?

Proč je součástí cestovního pojištění i pojištění právní ochrany?

Když plánujete dovolenou, myslíte v rámci cestovního pojištění především na lékařskou péči. Stejně tak asistenční služby a pojištění odpovědnosti. Málokdo si ovšem uvědomuje, že v cizině může čelit právním problémům, u jejichž řešení se

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Botanická zahrada 250 let Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy 15.-21.9 15.9.
Mělnické vinobraní Mělník 19.-21.9. 19.9.
Bzenecké vinobraní Bzenec 19.-20.9. 19.9.
Vinobraní Velké Pavlovice 19.-20.9. 19.9.
Otevření obálky s posledními slovy T.G.Masaryka
Lány, zámek 19.9.
Kůň - veletrh Lysá nad Labem 19.-21.9. 19.9.
Zažít město jinak Praha Sousedská slavnost 20.9.
Moc gor Polsko, Zakopané 20.-28.9. Festival horských filmů 20.9.
Vinobraní Litoměřice 20.9.
Blatnické vinobraní Blatnice pod Svatým Antonínkem 20.9.

Diskuse

...a to jsi vynechal Dülf... Kuba Turek, 18.9.2025 12:52, 2 příspěvky
Vy jste rodinka! Novinář, 18.9.2025 9:16, 2 příspěvky
sem asi ne Klekí Petra, 16.9.2025 23:13, 1 příspěvek
Inu Honza, 13.9.2025 20:53, 12 příspěvků
Inu Kuba Turek, 13.9.2025 14:11, 12 příspěvků
Inu Honza, 13.9.2025 12:52, 12 příspěvků
únava a vyčerpání? Lukas B., 12.9.2025 12:22, 12 příspěvků
únava a vyčerpání? Honza, 11.9.2025 14:41, 12 příspěvků
Chyba v článku Ondráčková, 11.9.2025 14:30, 5 příspěvků
Pomoc Horal, 11.9.2025 13:24, 12 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

CzechTourism Horydoly , 18.9.2025 13:44
Zažít město jinak Horydoly Open, 18.9.2025 13:35
Krumlovský vodácký maraton Horydoly , 9.9.2025 22:28
Filmový festival Voda, mo... Horydoly , 9.9.2025 4:03
Re: Galasova cyklojízda Horydoly , 8.9.2025 11:48
Využite priaznivé počasie... Horydoly , 8.9.2025 11:46
Prague Horydoly Open, 8.9.2025 11:34
NN NIGHT RUN Horydoly , 5.9.2025 1:24