Co rozhoduje o dobrém zákaznickém servisu?

Co rozhoduje o dobrém zákaznickém servisu?
Hotelový pokoj.
Autor snímku Profitroom.com
SDÍLEJ:

Zákaznický servis by měl tvořit integrální součást strategie každé značky. Dokonce ani ta nejlepší nabídka není úplná, pokud nezahrnuje model obsluhy. Právě na dobrém pocitu zákazníka do značné míry závisí spokojenost s pobytem v hotelu a chuť využít jeho služby znovu. A to vše začíná u prvního kontaktu, když se zákazník dostane na webové stránky.

Vliv dobrého servisu a dosažení obchodních cílů

Není žádnou novinkou, že udržet si zákazníka je výrazně levnější než získat nového. Stálý, spokojený zákazník se nejen bude vracet, aby znovu využil našich služeb, ale bude je také doporučovat jiným lidem ve svém okolí a nejen to. Spokojení zákazníci dnes mohou svůj názor vyjadřovat také na internetu s pomocí oblíbených rezervačních platforem nebo možností, které přináší Google. Jde o obří sílu šeptandy, a náklady na ni se skrývají právě v customer service. Spokojený zákazník je firemní zdroj umožňující zvýšení zisků. Investice do dobrého zákaznického servisu je tedy důležitou součástí obchodní strategie. Jejich opomíjení nebo zlehčování se s vysokou mírou pravděpodobnosti negativně odrazí na image, a také na firemních ziscích.

Burj Al Arab, Dubai.

Co očekávají hosté?

Většina rezervací souvisí s rekreačními cestami. S myšlenkou na to nesmíme zapomínat, že odpočinek se nemůže pojit s jakýmkoliv stresem, neklidem nebo iritací. Právě proto se zákaznický servis musí opírat o vstřícnost a zdvořilost. Už první kontakt se zákazníkem je pro učinění rozhodnutí o rezervaci rozhodující. Dnes probíhá spousta rezervací přímo přes webové stránky hotelu. To umožňují nástroje, jako je Booking Engine. Umožňuje zákazníkům provádět reklamace po kliknutí na stránku, v souladu s jejich preferencemi – online, telefonicky nebo mailem. Takovýto systém také umožňuje prodej pobytových balíčků nebo voucherů. Jde o dokonalý způsob obsluhy hostů, kteří se dostanou na stránky. A to vše je nenáročné na obsluhu a přizpůsobené vašim potřebám. A právě to zákazníci potřebují.

Hotel Kempinski St.Moritz, Švýcarsko.

5 nejdůležitějších faktorů ovlivňujících spokojenost zákazníků

Než zákazník učiní rozhodnutí o rezervaci, musí být spokojený s hotelovou nabídkou, s níž se seznámí na webových stránkách. Měli bychom ho téměř "za ručičku" dovést k podání rezervace. Jakákoliv překážka, jako nefunkční rezervační tlačítko nebo neodpovídání stránky, může být důvodem upustit od další aktivity. Jak tedy zařídit, aby byl host spokojený?

  1. Obsluha stránek a rezervací musí být intuitivní – každý průměrný uživatel internetu musí moci bez potíží podat rezervaci. Není tu prostor něco komplikovat. Čím jednodušší, tím lepší.
  2. Zajištění různorodých komunikačních kanálů – zákazník má své preference spojené s komunikací. Tím, že mu zpřístupníme různé kanály, umožňujeme udržet si zákazníky s různými preferencemi v této oblasti. Online rezervace s využitím rezervačních systémů, mailové poptávky nebo možnost telefonického kontaktu jsou nezbytnost.
  3. Efektivní a rychlé řešení záležitostí – hosté chtějí věc vyřešit a nemuset na ni myslet. Protahování čekání nebo vršící se potíže už během rezervace vedou k nárůstu rozčílení nebo neklidu. Dnes lze mnoho z těchto věcí vyřešit automaticky, díky nástrojům bleskově pracujícím 24/7.
  4. Individuální přístup k zákazníkovi – týká se jak nových zákazníků, tak i těch, kteří se vracejí. Shromažďování informací o nových zákaznicích, jejich preferencích a jejich zadání do systému umožňuje vyjít vstříc potřebám vracejících se hostů, nezávisle na rotaci zaměstnanců.
  5. Vstřícná a ochotná obsluha – to je součást strategie vycházející z toho, že se má zákazník v hotelu cítit dobře. Správná komunikace, příjemná atmosféra a věcnost jsou to, co zákazník očekává. Musíme myslet na to, abychom to nepřehnali. Zákazník se má cítit dobře.

Dobrý zákaznický servis utváří mnoho věcí. Začátek efektivního customer service patří už k času rezervace. Zařadit do ní nástroje usnadňující celý proces je jedním z důležitých prvků celé strategie, zefektivňujícím práci a zapadajícím do schématu strategie přijaté značkou.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


Eurobike opustil německý cyklistický průmysl

Eurobike opustil německý cyklistický průmysl

ZIV - Die Fahrrad Industrie a Zukunft Fahrrad ukončují spolupráci s Eurobike. Dvě nejvýznamnější sdružení výrobců a prodejců kol v Německu dávají ruce pryč od největšího evropského cyklistického veletrhu.... celý článek

Zima se blíží: čas zazimovat chalupu - nebo si přiznat, že už na ni nezbývá síla

České hory AKTUÁLNĚ 2025/2026

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.



Nejčtenější články

Queen Elizabeth 2 zůstává v Dubaji, ale ukáže se v Londýně

Queen Elizabeth 2 zůstává v Dubaji, ale ukáže se v Londýně

Legendární hotel Queen Elizabeth 2, spravovaný společností Accor Hotels, se zúčastní veletrhu World Travel Market London, který se bude konat od 4. do 6. listopadu v londýnském výstavním a kongresovém centru Excel.
Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

JILEMNICE Přinášíme turistické novinky z Krkonoš - nejvyšších českých hor, národního parku a eldoráda outdoorových nadšenců.
Outdoorové obchody (adresa, web, mapa)

Outdoorové obchody (adresa, web, mapa)

AKTUALIZACE Přinášíme seznam outdoorových obchodů v celém Česko-Slovensku. Outdoorové obchody řadíme podle měst, kde si v nich můžete nakoupit.
Soutěž o nové Airpods Pro zve ke sledování ekonomického pořadu Tradeinfo TV

Soutěž o nové Airpods Pro zve ke sledování ekonomického pořadu Tradeinfo TV

Chcete vyhrát nové Airpods Pro? Zapojte se do právě probíhající soutěže, kterou si připravil portál Tradeinfo.cz.
Půjčovny lodí a vodáckých potřeb v Česku a na Slovensku

Půjčovny lodí a vodáckých potřeb v Česku a na Slovensku

AKTUALIZACE Největší seznam půjčoven lodí na českých a slovenských řekách. Přidáváme významné půjčovny v dalších vodácky atraktivních zemích. Půjčit si můžete kánoe, kajaky, rafty, nafukovací kánoe, nebo třeba pramice.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Mezinárodní festival outdoorových filmů Hradec Králové, Bio Central 3.-5.11. 3.11.
Žaludy, potrav minulosti a budoucnosti - přednáška Praha, Toulcův dvůr 4.11. 17:30
WTM - veletrh Velká Británie, Londýn 4.-6.11. Cestování 4.11.
AI forum Praha, Studio FAMU 4.11.
Středočeské forum cestovního ruchu Voděrádky 4.11.
EICMA - veletrh Itálie, Miláno 6.-9.11. Cyklistika a motocykly 6.11.
Caravaning - veletrh Brno, Výstaviště 6.-9.11. 6.11.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Ostrava, Minikino 6.-8.11. 6.11.
Obzory - cestovatelský festival Praha, Filozofická fakulta 7.-9.11. 7.11.
Philoxenia - veletrh Řecko, Soluň 14.-16.11. Cestování 14.11.

Diskuse

Hmm lišky a kuřátka Lukas B., 4.11.2025 12:06, 4 příspěvky
Hmm lišky a kuřátka Honza, 3.11.2025 20:04, 4 příspěvky
Hmm lišky a kuřátka Kuba Turek, 3.11.2025 12:57, 4 příspěvky
Hmm Honza, 3.11.2025 11:59, 4 příspěvky
Inu Honza, 3.11.2025 11:53, 3 příspěvky
Tolik keců k jednomu svít... Matúš Čák Trenčanský, 3.11.2025 8:57, 1 příspěvek
Inu Kuba Turek, 2.11.2025 15:57, 3 příspěvky
Inu Honza, 2.11.2025 14:57, 3 příspěvky
Pisnicky Michael Beranek, 2.11.2025 14:45, 6 příspěvků
Herzlich willkommen Geograf, 2.11.2025 11:44, 2 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Společenské oděvy Horydoly , 28.10.2025 21:27
Velké Popovice Horydoly , 26.10.2025 23:07
Krumlovský vodácký maraton Horydoly , 22.10.2025 20:56
Sv. Martina oslaví Na Spi... Horydoly Open, 22.10.2025 10:03
Kosmetika Horydoly Open, 22.10.2025 9:59
Mezinárodní úspěch Kutné ... Horydoly Open, 20.10.2025 9:30
Podzimní výlovy Horydoly , 17.10.2025 19:45
Jižní Čechy Horydoly , 15.10.2025 1:17