Co rozhoduje o dobrém zákaznickém servisu?

Co rozhoduje o dobrém zákaznickém servisu?
Hotelový pokoj.
Autor snímku Profitroom.com
SDÍLEJ:

Zákaznický servis by měl tvořit integrální součást strategie každé značky. Dokonce ani ta nejlepší nabídka není úplná, pokud nezahrnuje model obsluhy. Právě na dobrém pocitu zákazníka do značné míry závisí spokojenost s pobytem v hotelu a chuť využít jeho služby znovu. A to vše začíná u prvního kontaktu, když se zákazník dostane na webové stránky.

Vliv dobrého servisu a dosažení obchodních cílů

Není žádnou novinkou, že udržet si zákazníka je výrazně levnější než získat nového. Stálý, spokojený zákazník se nejen bude vracet, aby znovu využil našich služeb, ale bude je také doporučovat jiným lidem ve svém okolí a nejen to. Spokojení zákazníci dnes mohou svůj názor vyjadřovat také na internetu s pomocí oblíbených rezervačních platforem nebo možností, které přináší Google. Jde o obří sílu šeptandy, a náklady na ni se skrývají právě v customer service. Spokojený zákazník je firemní zdroj umožňující zvýšení zisků. Investice do dobrého zákaznického servisu je tedy důležitou součástí obchodní strategie. Jejich opomíjení nebo zlehčování se s vysokou mírou pravděpodobnosti negativně odrazí na image, a také na firemních ziscích.

Burj Al Arab, Dubai.

Co očekávají hosté?

Většina rezervací souvisí s rekreačními cestami. S myšlenkou na to nesmíme zapomínat, že odpočinek se nemůže pojit s jakýmkoliv stresem, neklidem nebo iritací. Právě proto se zákaznický servis musí opírat o vstřícnost a zdvořilost. Už první kontakt se zákazníkem je pro učinění rozhodnutí o rezervaci rozhodující. Dnes probíhá spousta rezervací přímo přes webové stránky hotelu. To umožňují nástroje, jako je Booking Engine. Umožňuje zákazníkům provádět reklamace po kliknutí na stránku, v souladu s jejich preferencemi – online, telefonicky nebo mailem. Takovýto systém také umožňuje prodej pobytových balíčků nebo voucherů. Jde o dokonalý způsob obsluhy hostů, kteří se dostanou na stránky. A to vše je nenáročné na obsluhu a přizpůsobené vašim potřebám. A právě to zákazníci potřebují.

Hotel Kempinski St.Moritz, Švýcarsko.

5 nejdůležitějších faktorů ovlivňujících spokojenost zákazníků

Než zákazník učiní rozhodnutí o rezervaci, musí být spokojený s hotelovou nabídkou, s níž se seznámí na webových stránkách. Měli bychom ho téměř "za ručičku" dovést k podání rezervace. Jakákoliv překážka, jako nefunkční rezervační tlačítko nebo neodpovídání stránky, může být důvodem upustit od další aktivity. Jak tedy zařídit, aby byl host spokojený?

  1. Obsluha stránek a rezervací musí být intuitivní – každý průměrný uživatel internetu musí moci bez potíží podat rezervaci. Není tu prostor něco komplikovat. Čím jednodušší, tím lepší.
  2. Zajištění různorodých komunikačních kanálů – zákazník má své preference spojené s komunikací. Tím, že mu zpřístupníme různé kanály, umožňujeme udržet si zákazníky s různými preferencemi v této oblasti. Online rezervace s využitím rezervačních systémů, mailové poptávky nebo možnost telefonického kontaktu jsou nezbytnost.
  3. Efektivní a rychlé řešení záležitostí – hosté chtějí věc vyřešit a nemuset na ni myslet. Protahování čekání nebo vršící se potíže už během rezervace vedou k nárůstu rozčílení nebo neklidu. Dnes lze mnoho z těchto věcí vyřešit automaticky, díky nástrojům bleskově pracujícím 24/7.
  4. Individuální přístup k zákazníkovi – týká se jak nových zákazníků, tak i těch, kteří se vracejí. Shromažďování informací o nových zákaznicích, jejich preferencích a jejich zadání do systému umožňuje vyjít vstříc potřebám vracejících se hostů, nezávisle na rotaci zaměstnanců.
  5. Vstřícná a ochotná obsluha – to je součást strategie vycházející z toho, že se má zákazník v hotelu cítit dobře. Správná komunikace, příjemná atmosféra a věcnost jsou to, co zákazník očekává. Musíme myslet na to, abychom to nepřehnali. Zákazník se má cítit dobře.

Dobrý zákaznický servis utváří mnoho věcí. Začátek efektivního customer service patří už k času rezervace. Zařadit do ní nástroje usnadňující celý proces je jedním z důležitých prvků celé strategie, zefektivňujícím práci a zapadajícím do schématu strategie přijaté značkou.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


České středohoří AKTUÁLNĚ 2025

České středohoří AKTUÁLNĚ 2025

BOBŘÍ SOUTĚSKA Zprávy z krajiny plné čedičových sopek, pískovcových skal, lesů a úrodných rovin.... celý článek

Hotelstars Union: co znamenají hotelové hvězdičky?

Výhled na moře? Sliby cestovních kanceláří

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

České středohoří AKTUÁLNĚ 2025

České středohoří AKTUÁLNĚ 2025

BOBŘÍ SOUTĚSKA Zprávy z krajiny plné čedičových sopek, pískovcových skal, lesů a úrodných rovin.
Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

ČERNÁ HORA Přinášíme turistické novinky z Krkonoš - nejvyšších českých hor, národního parku a eldoráda outdoorových nadšenců.
Hotelstars Union: co znamenají hotelové hvězdičky?

Hotelstars Union: co znamenají hotelové hvězdičky?

Pět hvězd? Ne vždy nebe na zemi! Už se vám stalo, že hotel měl pět hvězdiček, ale služby odpovídaly spíš třem? Ne každý hotel má totiž udělené hvězdy podle oficiální certifikace,
Výhled na moře? Sliby cestovních kanceláří

Výhled na moře? Sliby cestovních kanceláří

Po vyčerpávající cestě se těšíte na zasloužený odpočinek a vytoužený výhled na moře z hotelového pokoje, jehož výběrem jste strávili několik večerů. Místo slibované idyly však zjistíte, že se díváte do oken
Fizan a AKU už nebude prodávat Alpitrek

Fizan a AKU už nebude prodávat Alpitrek

Výhradní zastoupení značek AKU a Fizan opouští pro Českou republiku Alpitrek. "Je to smutná historie podvodů, falešných spolupracovníků a tunelování," uvádí Alpitrek v e-mailu pro své zákazníky.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Slavnosti Jakuba Krčína Třeboň 18.-19.7. 18.7.
Hrdané slávnosti Stará Ľubovňa, hrad 25.-27.7. 25.7.
Parním vlakem k Berounce Lužná, Železniční muzeum Nostalgický vlak 2.8.
Bezdružické parní léto Bezdružice, nádraží 2.-3.8. Nostalgický vlak 2.8.
Americana - veletrh Německo, Augsburg 3.-7.8. Westernový styl 3.8.
IBTM - veletrh Mexico, Mexico City 20.-21.8. 20.8.
Sail Amsterdam Nizozemsko, Amsterdam 20.-24.8. Historické plachetnice 20.8.
Země živitelka - veletrh České Budějovice, výstaviště 21.-26.8. 21.8.
Bonsaje - výstava Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy 22.-31.8. 22.8.
Výstava stanů Praha, Letňany 16.6.-24.8. 24.8.

Diskuse

Kámoši z kola? Klára, 15.7.2025 11:19, 311 příspěvků
Kámoši z kola? Turek, 15.7.2025 10:04, 311 příspěvků
??? Honza, 15.7.2025 6:59, 1 příspěvek
Kámoši z kola? kladivo, 14.7.2025 14:48, 311 příspěvků
Zachránila život ukrajins... Cyklista, 14.7.2025 8:25, 311 příspěvků
Zachránila život ukrajins... Mirek z Bílých Karpat, 14.7.2025 6:50, 311 příspěvků
Zachránila život ukrajins... Cyklista, 13.7.2025 19:59, 311 příspěvků
Zachránila život ukrajins... Kuba Turek, 13.7.2025 15:13, 311 příspěvků
Zachránila život ukrajins... Grizzly, 13.7.2025 14:53, 311 příspěvků
Zachránila život ukrajins... Horydoly, 12.7.2025 11:26, 311 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Výšlap na Prašivou s TOMÁ... Horydoly , 13.7.2025 15:48
Re: Restaurace a hospody Horydoly Open, 9.7.2025 13:51
V pátek začíná 34. Festiv... Horydoly Open, 9.7.2025 13:36
Pillerseetal Horydoly , 4.7.2025 22:24
Pro zvědavce: Kino Alm, k... Horydoly Open, 4.7.2025 12:04
Třídenní trek přes Piller... Horydoly Open, 4.7.2025 12:01
Pytloun Harrachov Horydoly , 4.7.2025 11:49
Pillerseetal LavillThopy LavillThopy, 3.7.2025 19:58