Co rozhoduje o dobrém zákaznickém servisu?

Co rozhoduje o dobrém zákaznickém servisu?
Hotelový pokoj.
Autor snímku Profitroom.com
SDÍLEJ:

Zákaznický servis by měl tvořit integrální součást strategie každé značky. Dokonce ani ta nejlepší nabídka není úplná, pokud nezahrnuje model obsluhy. Právě na dobrém pocitu zákazníka do značné míry závisí spokojenost s pobytem v hotelu a chuť využít jeho služby znovu. A to vše začíná u prvního kontaktu, když se zákazník dostane na webové stránky.

Vliv dobrého servisu a dosažení obchodních cílů

Není žádnou novinkou, že udržet si zákazníka je výrazně levnější než získat nového. Stálý, spokojený zákazník se nejen bude vracet, aby znovu využil našich služeb, ale bude je také doporučovat jiným lidem ve svém okolí a nejen to. Spokojení zákazníci dnes mohou svůj názor vyjadřovat také na internetu s pomocí oblíbených rezervačních platforem nebo možností, které přináší Google. Jde o obří sílu šeptandy, a náklady na ni se skrývají právě v customer service. Spokojený zákazník je firemní zdroj umožňující zvýšení zisků. Investice do dobrého zákaznického servisu je tedy důležitou součástí obchodní strategie. Jejich opomíjení nebo zlehčování se s vysokou mírou pravděpodobnosti negativně odrazí na image, a také na firemních ziscích.

Burj Al Arab, Dubai.

Co očekávají hosté?

Většina rezervací souvisí s rekreačními cestami. S myšlenkou na to nesmíme zapomínat, že odpočinek se nemůže pojit s jakýmkoliv stresem, neklidem nebo iritací. Právě proto se zákaznický servis musí opírat o vstřícnost a zdvořilost. Už první kontakt se zákazníkem je pro učinění rozhodnutí o rezervaci rozhodující. Dnes probíhá spousta rezervací přímo přes webové stránky hotelu. To umožňují nástroje, jako je Booking Engine. Umožňuje zákazníkům provádět reklamace po kliknutí na stránku, v souladu s jejich preferencemi – online, telefonicky nebo mailem. Takovýto systém také umožňuje prodej pobytových balíčků nebo voucherů. Jde o dokonalý způsob obsluhy hostů, kteří se dostanou na stránky. A to vše je nenáročné na obsluhu a přizpůsobené vašim potřebám. A právě to zákazníci potřebují.

Hotel Kempinski St.Moritz, Švýcarsko.

5 nejdůležitějších faktorů ovlivňujících spokojenost zákazníků

Než zákazník učiní rozhodnutí o rezervaci, musí být spokojený s hotelovou nabídkou, s níž se seznámí na webových stránkách. Měli bychom ho téměř "za ručičku" dovést k podání rezervace. Jakákoliv překážka, jako nefunkční rezervační tlačítko nebo neodpovídání stránky, může být důvodem upustit od další aktivity. Jak tedy zařídit, aby byl host spokojený?

  1. Obsluha stránek a rezervací musí být intuitivní – každý průměrný uživatel internetu musí moci bez potíží podat rezervaci. Není tu prostor něco komplikovat. Čím jednodušší, tím lepší.
  2. Zajištění různorodých komunikačních kanálů – zákazník má své preference spojené s komunikací. Tím, že mu zpřístupníme různé kanály, umožňujeme udržet si zákazníky s různými preferencemi v této oblasti. Online rezervace s využitím rezervačních systémů, mailové poptávky nebo možnost telefonického kontaktu jsou nezbytnost.
  3. Efektivní a rychlé řešení záležitostí – hosté chtějí věc vyřešit a nemuset na ni myslet. Protahování čekání nebo vršící se potíže už během rezervace vedou k nárůstu rozčílení nebo neklidu. Dnes lze mnoho z těchto věcí vyřešit automaticky, díky nástrojům bleskově pracujícím 24/7.
  4. Individuální přístup k zákazníkovi – týká se jak nových zákazníků, tak i těch, kteří se vracejí. Shromažďování informací o nových zákaznicích, jejich preferencích a jejich zadání do systému umožňuje vyjít vstříc potřebám vracejících se hostů, nezávisle na rotaci zaměstnanců.
  5. Vstřícná a ochotná obsluha – to je součást strategie vycházející z toho, že se má zákazník v hotelu cítit dobře. Správná komunikace, příjemná atmosféra a věcnost jsou to, co zákazník očekává. Musíme myslet na to, abychom to nepřehnali. Zákazník se má cítit dobře.

Dobrý zákaznický servis utváří mnoho věcí. Začátek efektivního customer service patří už k času rezervace. Zařadit do ní nástroje usnadňující celý proces je jedním z důležitých prvků celé strategie, zefektivňujícím práci a zapadajícím do schématu strategie přijaté značkou.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.



Nejčtenější články

Hamas vyhrál válku o srdce silničních cyklistů

Hamas vyhrál válku o srdce silničních cyklistů

Cyklistický tým Israel Premier Tech mění svůj název a odklání se od národní identity. Oznámilo to vedení silniční cyklistické stáje, které sídlí v kanadském Quebecku.
Eurobike opustil německý cyklistický průmysl

Eurobike opustil německý cyklistický průmysl

ZIV - Die Fahrrad Industrie a Zukunft Fahrrad ukončují spolupráci s Eurobike. Dvě nejvýznamnější sdružení výrobců a prodejců kol v Německu dávají ruce pryč od největšího evropského cyklistického veletrhu.
Beal stahuje z trhu lano Sunrise 9,2 mm

Beal stahuje z trhu lano Sunrise 9,2 mm

RECALL Horolezecká značka Beal stahuje od zákazníků svá nebezpečná lana Sunrise 9,2 mm v délce 50 m.
Zima se blíží: čas zazimovat chalupu - nebo si přiznat, že už na ni nezbývá síla

Zima se blíží: čas zazimovat chalupu - nebo si přiznat, že už na ni nezbývá síla

Podzim v horách má zvláštní vůni. Vzduch je chladnější, dřevo voní z kamen a ranní mlhy se líně povalují po loukách. Právě teď, když se listí barví do zlatova, přichází chvíle, kdy majitelé
Vrrrr, bzim… a je po vrtačce, pile, brusce

Vrrrr, bzim… a je po vrtačce, pile, brusce

RADY DO OBCHODU Připravujete letní tábor, chystáte se na rekonstrukci chalupy, vrtáte jistící nýty do skály, anebo si chcete jenom doplnit domácí dílničku. Prostě potřebujete nějaké elektrické nářadí. Projdete tedy

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Boot - veletrh Německo, Berlín 27.-30.11. Lodě 27.11.
Vánoční výstava ovoce Praha, Dům ochránců přírody 27.-29.11. 27.11.
Life - veletrh Brno, Výstaviště 28.-30.11. 28.11.
Mezinárodní festival alpinismu Praha, International 28.-30.11. 28.11.
Vánoční výstava Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy 28.11.-31.12. 28.11.
Kolem světa Praha, Clarion 29.-30.11. Cestovatelský festival 29.11.
ISPO - veletrh Německo, Mnichov 30.11.-2.12. 30.11.
ILTM - veletrh luxusního cestování Francie, Cannes 1.-4.12. 1.12.
Intermot - veletrh Španělsko, Madrid 4.-7.12. Cyklo a moto 4.12.
Přílet anděla České Budějovice, Náměstí Přemysla Otakara II. 5.12. 17:45

Diskuse

Inu Honza, 25.11.2025 15:24, 1 příspěvek
zima na obrázku Jana Bokšová, 24.11.2025 15:06, 1 příspěvek
Inu Honza, 23.11.2025 17:10, 5 příspěvků
Labe do Neratovic Krkoška, 21.11.2025 10:19, 1 příspěvek
Politická píseň Kuba Turek, 18.11.2025 15:51, 4 příspěvky
Horší než za komunistů Honza, 18.11.2025 13:39, 4 příspěvky
Horší než za komunistů Hlavonožka, 18.11.2025 10:43, 4 příspěvky
Horší než za komunistů Krkoška, 17.11.2025 23:30, 4 příspěvky
parkování Lukas B., 14.11.2025 11:35, 1 příspěvek
smutné ale očekávatelné TS Charlie, 13.11.2025 17:38, 5 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Movero Barefoot Horydoly Open, 21.11.2025 10:31
PVA Letňany Horydoly Open, 21.11.2025 10:26
Re: Regionální muzeum Mělník Horydoly Open, 21.11.2025 10:23
Sportovní klub vozíčkářů ... Horydoly , 20.11.2025 12:00
21. ročník benefičního dn... Horydoly , 20.11.2025 11:56
Maraton Praha - Dobříš Horydoly , 19.11.2025 18:14
Bikesraz na Vysočině 2026 Horydoly , 19.11.2025 17:53
přednášky o lavinové prev... Horydoly , 13.11.2025 1:33