Co rozhoduje o dobrém zákaznickém servisu?

Co rozhoduje o dobrém zákaznickém servisu?
Hotelový pokoj.
Autor snímku Profitroom.com
SDÍLEJ:

Zákaznický servis by měl tvořit integrální součást strategie každé značky. Dokonce ani ta nejlepší nabídka není úplná, pokud nezahrnuje model obsluhy. Právě na dobrém pocitu zákazníka do značné míry závisí spokojenost s pobytem v hotelu a chuť využít jeho služby znovu. A to vše začíná u prvního kontaktu, když se zákazník dostane na webové stránky.

Vliv dobrého servisu a dosažení obchodních cílů

Není žádnou novinkou, že udržet si zákazníka je výrazně levnější než získat nového. Stálý, spokojený zákazník se nejen bude vracet, aby znovu využil našich služeb, ale bude je také doporučovat jiným lidem ve svém okolí a nejen to. Spokojení zákazníci dnes mohou svůj názor vyjadřovat také na internetu s pomocí oblíbených rezervačních platforem nebo možností, které přináší Google. Jde o obří sílu šeptandy, a náklady na ni se skrývají právě v customer service. Spokojený zákazník je firemní zdroj umožňující zvýšení zisků. Investice do dobrého zákaznického servisu je tedy důležitou součástí obchodní strategie. Jejich opomíjení nebo zlehčování se s vysokou mírou pravděpodobnosti negativně odrazí na image, a také na firemních ziscích.

Burj Al Arab, Dubai.

Co očekávají hosté?

Většina rezervací souvisí s rekreačními cestami. S myšlenkou na to nesmíme zapomínat, že odpočinek se nemůže pojit s jakýmkoliv stresem, neklidem nebo iritací. Právě proto se zákaznický servis musí opírat o vstřícnost a zdvořilost. Už první kontakt se zákazníkem je pro učinění rozhodnutí o rezervaci rozhodující. Dnes probíhá spousta rezervací přímo přes webové stránky hotelu. To umožňují nástroje, jako je Booking Engine. Umožňuje zákazníkům provádět reklamace po kliknutí na stránku, v souladu s jejich preferencemi – online, telefonicky nebo mailem. Takovýto systém také umožňuje prodej pobytových balíčků nebo voucherů. Jde o dokonalý způsob obsluhy hostů, kteří se dostanou na stránky. A to vše je nenáročné na obsluhu a přizpůsobené vašim potřebám. A právě to zákazníci potřebují.

Hotel Kempinski St.Moritz, Švýcarsko.

5 nejdůležitějších faktorů ovlivňujících spokojenost zákazníků

Než zákazník učiní rozhodnutí o rezervaci, musí být spokojený s hotelovou nabídkou, s níž se seznámí na webových stránkách. Měli bychom ho téměř "za ručičku" dovést k podání rezervace. Jakákoliv překážka, jako nefunkční rezervační tlačítko nebo neodpovídání stránky, může být důvodem upustit od další aktivity. Jak tedy zařídit, aby byl host spokojený?

  1. Obsluha stránek a rezervací musí být intuitivní – každý průměrný uživatel internetu musí moci bez potíží podat rezervaci. Není tu prostor něco komplikovat. Čím jednodušší, tím lepší.
  2. Zajištění různorodých komunikačních kanálů – zákazník má své preference spojené s komunikací. Tím, že mu zpřístupníme různé kanály, umožňujeme udržet si zákazníky s různými preferencemi v této oblasti. Online rezervace s využitím rezervačních systémů, mailové poptávky nebo možnost telefonického kontaktu jsou nezbytnost.
  3. Efektivní a rychlé řešení záležitostí – hosté chtějí věc vyřešit a nemuset na ni myslet. Protahování čekání nebo vršící se potíže už během rezervace vedou k nárůstu rozčílení nebo neklidu. Dnes lze mnoho z těchto věcí vyřešit automaticky, díky nástrojům bleskově pracujícím 24/7.
  4. Individuální přístup k zákazníkovi – týká se jak nových zákazníků, tak i těch, kteří se vracejí. Shromažďování informací o nových zákaznicích, jejich preferencích a jejich zadání do systému umožňuje vyjít vstříc potřebám vracejících se hostů, nezávisle na rotaci zaměstnanců.
  5. Vstřícná a ochotná obsluha – to je součást strategie vycházející z toho, že se má zákazník v hotelu cítit dobře. Správná komunikace, příjemná atmosféra a věcnost jsou to, co zákazník očekává. Musíme myslet na to, abychom to nepřehnali. Zákazník se má cítit dobře.

Dobrý zákaznický servis utváří mnoho věcí. Začátek efektivního customer service patří už k času rezervace. Zařadit do ní nástroje usnadňující celý proces je jedním z důležitých prvků celé strategie, zefektivňujícím práci a zapadajícím do schématu strategie přijaté značkou.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


Jen pro Američany! Cizinci, plaťte za americkou přírodu

Jen pro Američany! Cizinci, plaťte za americkou přírodu

Národní parky ve Spojených státech amerických oznamují zvýšení poplatků pro zahraniční návštěvníky v rámci politiky America first.... celý článek

Dolomity a Julské Alpy 2025

Zimní dovolená v Česku: kratší pobyty a vyšší útraty

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.



Nejčtenější články

Batmassan již nevystaví žádné lodě

Batmassan již nevystaví žádné lodě

Veletrh lodí Batmassan byl uzavřen. Příští ročník v tradičním únorovém termínu se již konat nebude.
Praha každý den, každou hodinu, každou minutu: město k objevování

Praha každý den, každou hodinu, každou minutu: město k objevování

Stověžatá matka měst Praha. Metropole, která neustále překvapuje. Častý host, letmý návštěvník i místní starousedlík objeví každý den něco nového, co ho potěší.
Kryptoplatby v Česku sílí: kde zaplatíte za dárky digitální měnou?

Kryptoplatby v Česku sílí: kde zaplatíte za dárky digitální měnou?

S blížícími se Vánoci roste zájem o moderní formy nákupů a zároveň o využití kryptoměn mimo investiční svět. Podle odborníků se i v Česku kryptoplatby stávají čím dál běžnější součástí každodenního života.
Trek svolává z trhu více než 75 000 kol kvůli problematickým brzdám

Trek svolává z trhu více než 75 000 kol kvůli problematickým brzdám

RECALL Trek oznámil svolávací akci a ukončení provozu pro více než 75 000 kol prodaných v Severní Americe kvůli problému s protiběžnou brzdou. V Československu je známá spíš pod názvem torpedo.
Temu zaplavuje trh falešnými produkty českých značek

Temu zaplavuje trh falešnými produkty českých značek

Český trh se potýká s nezákonným vlivem čínských online tržišť, zejména pak Temu, které nedodržují české zákony a parazitují na známých českých značkách. Na těchto platformách se ve velkém objevuje zboží, jež

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Zimní slunovrat Česko 21.12.
Vánoční prohlídky zámku Lysice 30.-31.12. 30.12.
Vánoční výstava Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy 28.11.-31.12. 31.12.
Silvestrovská šermířská procházka Krašov 31.12.
Vakantie - veletrh Nizozemsko, Utrecht 8.-11.1. 8.1.
Eisfestival - ledové lezení Rakousko, Matrei 10.-12.1. 10.1.
Pro Winter - veletrh Itálie, Bolzano 11.-13.1. Horské technologie 11.1.
Ferienmesse - veletrh Rakousko, Vídeň 15.-18.1. 15.1.
Matka - veletrh Finsko, Helsinky 16.-18.1. Cestovní ruch 16.1.
Steel Kladno, Polygon 16.-18.1. Průmyslové lezení 16.1.

Diskuse

Hezká vzpomínka. Climber 2, 17.12.2025 9:07, 2 příspěvky
děláte to dobře Kouďalo, 16.12.2025 10:47, 2 příspěvky
Hmm turecké hospodářství Honza, 15.12.2025 14:16, 3 příspěvky
WC Novinář, 15.12.2025 9:46, 2 příspěvky
Inu Honza, 15.12.2025 8:41, 2 příspěvky
Karwendel Gut Pišišvor, 14.12.2025 22:03, 2 příspěvky
Kontakt na farmu Horydoly, 11.12.2025 0:06, 10 příspěvků
Kontakt na farmu Bára Zemanová, 10.12.2025 22:12, 10 příspěvků
hrozný Paulse, 10.12.2025 14:37, 1 příspěvek
Hmm turecké hospodářství Horydoly, 9.12.2025 16:04, 3 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Má někdo zkušenos kiheto6821 kiheto6821, 17.12.2025 0:36
Re: Má někdo zkušenos BAZAKS mitiy82567, 17.12.2025 0:36
Má někdo zkušenos kawiye2339 kawiye2339, 17.12.2025 0:35
Re: Má někdo zkušenost kawiye2339 kawiye2339, 17.12.2025 0:35
Re: Má někdo zkušenost BAZAKS mitiy82567, 17.12.2025 0:34
Má někdo zkušenost kiheto6821 kiheto6821, 17.12.2025 0:32
S.Pellegrino oznamuje dlo... Horydoly , 15.12.2025 20:21
Jižní Čechy nabízí origin... Horydoly , 15.12.2025 12:49