Česko se připomíná Evropanům

Česko se připomíná Evropanům
SDÍLEJ:
Česká republika letos zaplatila 83 milionů korun, aby v Evropě posílila povědomí o turistice v Česku. Reklamní kampaň vládní agentury na podporu cestovního ruchu CzechTourism byla zaměřená na připomenutí tradičním skupinám turistů, že Česko je ideálním místem pro dovolenou.
Jak na to

Stálá bolest: Česko nemá jednotnou tvář

Šéf CzechTourism Rostislav Vondruška si stěžuje, že Česko nemá jednotnou grafickou tvář: "Všichni víme, jak používat bubliny, je na to manuál od Ministerstva zahraničí, ale celé to není povinné. Zůstává proto naše logo vlajka v pohybu. V budoucnu je potřeba definovat branding České republiky. To ale není naše věc, my děláme pouze turistiku."

Reklamní kampaň realizovaly pro CzechTourism společnosti Mediacom, M.I.P. (v Nizozemsku) a Médea (v Itálii). Nakoupily v zahraničí tiskové plochy, citylighty, billboardy a reklamní šoty.

Podívejte se, na co šly peníze z našich kapes:

FOTOGALERIE (4 obrázky) - plakáty a inzeráty

VIDEO (5 MB, MPG) - televizní spot

Autorem televizního spotu je KPSmedia, grafickou podobu inzerátům dal Dalibor Strop.

Největší rozsah kampaně byl naplánován do Německa na Slovensko.

Slovenský bulvár

Na Slovensku se česká kampaň snažila zasáhnout především muže s vyšším vzděláním, kteří nechtějí trávit dovolenou u moře a nechtějí používat služeb cestovních kanceláří.

Reklamní šoty vysílaly státní Slovenská televize a komerční Joj a Markíza.

Billboardové plochy byla nakoupeny ve středních a větších městech a také na dálničních tazích.

Tisk zastupovaly masové časopisy s televizním programem, cestovatelské časopisy a bulvár. "Slováci čtou podobně jako Češi velmi mnoho bulváru," zdůvodňuje volbu ředitelka Mediacom Petra Pipková.

Němečtí Ossis

Němci jsou nakloněni spíše exotickým dovoleným. Kampaň cílila na lidi s vyšším vzděláním a příjmem především v bývalé Německé demokratické republice.

Pro televizní spoty byly vybrány zpravodajské kanály N-TV a N-24 zaměřené na ekonomiku a finance. Reklama se na nich vysílala celkem 771krát.

Časopisy v mediamixu byly zastoupené pouze všeobecnými tituly. Několik cestovatelských časopisů bylo vybráno podle zaměření konkrétního čísla.

Internet nebereme

Další země byly naplánovány obdobně. "Chceme Českou republiku připomenout také v podzimních měsících," říká šéf CzechTourism Rostislav Vondruška.

Kromě tiskových a tak zvaných outdoorových médií se Česko objevuje i ve vysílání satelitních televizí. Zastoupeno je na Eurosportu, CNN a CNBC.

CzechTourism úplně pominul internet. Přitom podle jeho průzkumu z letošního roku se o České republice absolutně nejvíce návštěvníků dozví právě z internetu. "Pokud bychom šli do TOP10 vyhledávačů, dostali bychom se mimo náš rozpočet," vysvětluje Rostislav Vondruška.

Podle jeho slov agentura připravuje na příští rok speciální internetovou kampaň.

Rozpočet na evropskou reklamní kampaň 2006

36 milionů Kč: Německo + Slovensko + Nizozemsko + Itálie (kampaň právě probíhá)

26 milionů Kč: Polsko (kampaň byla ukončena)

15 milionů Kč: Rakousko (kampaň byla ukončena)

6 milionů Kč: satelitní evropské televize (kampaň právě probíhá)

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Zbytečně vyhozené peníze
Myslím, že to jsou zbytečně vynaložené peníze. Jen má pár státních úředníků co dělat. Žádná podobná akce naší republice významě nepomůže. Dobrou pověst v zahraničí získáme tím, že budeme ohleduplní řidiči, nebudeme vyhazovat odpadky kolem cest....... Každý by měl začít u sebe a se chovat tak, jak chce, aby se ostatní chovali k němu. To bude pro nás nejlepši reklama.
  • Autor Vilda
  • Datum a čas 8.9.2006 08:26
Reaguj
Celkem 1 příspěvek v diskuzi


Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

AKTUALIZACE Mezi turisty, kteří míří do Alp, se občas vedou diskuse, zda se vyplatí koupit dálniční známku, nebo jet mimo dálnice po vedlejších silnicích. Uvádíme proto současné ceny všech druhů... celý článek

Velikonoce s Emirates: chutě, překvapení a filmové premiéry

Velikonoce lákají Čechy k moři i do evropských metropolí

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

AKTUALIZACE Mezi turisty, kteří míří do Alp, se občas vedou diskuse, zda se vyplatí koupit dálniční známku, nebo jet mimo dálnice po vedlejších silnicích. Uvádíme proto současné ceny všech druhů
Albánie: země orlů a mercedesů

Albánie: země orlů a mercedesů

Za komunistického diktátora Envera Hodži se stal oficiálním albánským náboženstvím ateismus. Až potkáte v Dinárských horách svého prvního divokého orla, zjistíte, jak velký omyl to byl. Albánie je divoká, svobodná a báječná.
Velikonoce s Emirates: chutě, překvapení a filmové premiéry

Velikonoce s Emirates: chutě, překvapení a filmové premiéry

Letecká společnost Emirates slaví Velikonoce ve velkém stylu. Od 18. do 21. dubna nabízí cestujícím tematické sváteční menu, sladká překvapení a speciální velikonoční atmosféru. Na palubách svých letadel i v prémiových saloncích.
Velikonoce lákají Čechy k moři i do evropských metropolí

Velikonoce lákají Čechy k moři i do evropských metropolí

Velikonoce každoročně přináší zvýšený zájem o cestování. Díky dvěma státním svátkům vzniká ideální příležitost pro dovolenou. Podle ERV Evropské pojišťovny roste zájem o velikonoční pobyty v teplejších destinacích i o eurovíkendy v evropských městech.
Everest a cesta k němu je drahá záležitost

Everest a cesta k němu je drahá záležitost

Oproti minulým rokům se v Nepálu vše zdražilo. Nepálští průvodci dnes odvádějí státu dvakrát tolik jako dříve. Také pro ty, kteří mají vysoké cíle a chuť na okolní vrcholy, jsou poplatky za

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Interalpin - veletrh Rakousko, Innsbruck 6.-9.5. Horské technologie 6.5.
IMTM - veletrh Izrael, Tel Aviv 7.-8.5. Cestovní ruch 7.5.
Srí Lanka - diashow Praha, Městská knihovna Přednáší Jana Zelinková 7.5. 17:30
Lodě na Labi Nymburk 7.-11.5. 7.5.
Setkání karavanistů Nymburk 7.-11.5. 7.5.
Cestoslet - festival Běšiny 8.-11.5. 8.5.
Cestovatelský festival Praha, Paraple 10.5. 10:00
Azory - diashow Praha, Městská knihovna Přednáší Martin Loew 12.5. 19:00
Czech Travel Press - valná hromada Praha, CzechTourism 13.5. 14:00
Burian 120 - výstava Dvůr Králové nad Labem, ZOO 11.2.-15.5. Maloval Zdeněk Burian 15.5.

Diskuse

repre do OH Horydoly, 7.5.2025 17:15, 2 příspěvky
Kořeny zla Pivoň, 7.5.2025 13:28, 20 příspěvků
No a kto že sa Horydoly, 7.5.2025 13:15, 20 příspěvků
repre do OH vodák Marek, 7.5.2025 8:56, 2 příspěvky
zelené řasy? Andreas, 6.5.2025 8:12, 6 příspěvků
Inu proč brigády? Honza, 5.5.2025 20:10, 3 příspěvky
S.K.Neumann Bretislav Polák, 5.5.2025 20:00, 2 příspěvky
Inu proč brigády? HR, 5.5.2025 10:25, 3 příspěvky
taxi Praha Honza, 5.5.2025 10:05, 6 příspěvků
Inu Honza, 5.5.2025 9:50, 3 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Paddle Worldwide Horydoly , 7.5.2025 19:44
Vodácké závody 2025 Horydoly , 7.5.2025 19:39
Lodě na Labi Horydoly , 7.5.2025 19:29
60 let Czech Travel Press... Horydoly , 4.5.2025 19:06
Proběhněte Prahou s Janke... Horydoly , 2.5.2025 14:29
Jižní Čechy startují cykl... Horydoly , 2.5.2025 10:03
Payments To Uzbekistan Horydoly , 30.4.2025 1:30
Trhy na Mariánském náměst... Horydoly , 19.4.2025 2:52