
Česko se připomíná Evropanům

Stálá bolest: Česko nemá jednotnou tvář
Šéf CzechTourism Rostislav Vondruška si stěžuje, že Česko nemá jednotnou grafickou tvář: "Všichni víme, jak používat bubliny, je na to manuál od Ministerstva zahraničí, ale celé to není povinné. Zůstává proto naše logo vlajka v pohybu. V budoucnu je potřeba definovat branding České republiky. To ale není naše věc, my děláme pouze turistiku."
Reklamní kampaň realizovaly pro CzechTourism společnosti Mediacom, M.I.P. (v Nizozemsku) a Médea (v Itálii). Nakoupily v zahraničí tiskové plochy, citylighty, billboardy a reklamní šoty.
Podívejte se, na co šly peníze z našich kapes:
FOTOGALERIE (4 obrázky) - plakáty a inzeráty
VIDEO (5 MB, MPG) - televizní spot
Autorem televizního spotu je KPSmedia, grafickou podobu inzerátům dal Dalibor Strop.
Největší rozsah kampaně byl naplánován do Německa na Slovensko.
Slovenský bulvár
Na Slovensku se česká kampaň snažila zasáhnout především muže s vyšším vzděláním, kteří nechtějí trávit dovolenou u moře a nechtějí používat služeb cestovních kanceláří.
Reklamní šoty vysílaly státní Slovenská televize a komerční Joj a Markíza.
Billboardové plochy byla nakoupeny ve středních a větších městech a také na dálničních tazích.
Tisk zastupovaly masové časopisy s televizním programem, cestovatelské časopisy a bulvár. "Slováci čtou podobně jako Češi velmi mnoho bulváru," zdůvodňuje volbu ředitelka Mediacom Petra Pipková.
Němečtí Ossis
Němci jsou nakloněni spíše exotickým dovoleným. Kampaň cílila na lidi s vyšším vzděláním a příjmem především v bývalé Německé demokratické republice.
Pro televizní spoty byly vybrány zpravodajské kanály N-TV a N-24 zaměřené na ekonomiku a finance. Reklama se na nich vysílala celkem 771krát.
Časopisy v mediamixu byly zastoupené pouze všeobecnými tituly. Několik cestovatelských časopisů bylo vybráno podle zaměření konkrétního čísla.
Internet nebereme
Další země byly naplánovány obdobně. "Chceme Českou republiku připomenout také v podzimních měsících," říká šéf CzechTourism Rostislav Vondruška.
Kromě tiskových a tak zvaných outdoorových médií se Česko objevuje i ve vysílání satelitních televizí. Zastoupeno je na Eurosportu, CNN a CNBC.
CzechTourism úplně pominul internet. Přitom podle jeho průzkumu z letošního roku se o České republice absolutně nejvíce návštěvníků dozví právě z internetu. "Pokud bychom šli do TOP10 vyhledávačů, dostali bychom se mimo náš rozpočet," vysvětluje Rostislav Vondruška.
Podle jeho slov agentura připravuje na příští rok speciální internetovou kampaň.
Rozpočet na evropskou reklamní kampaň 2006
36 milionů Kč: Německo + Slovensko + Nizozemsko + Itálie (kampaň právě probíhá)
26 milionů Kč: Polsko (kampaň byla ukončena)
15 milionů Kč: Rakousko (kampaň byla ukončena)
6 milionů Kč: satelitní evropské televize (kampaň právě probíhá)
Diskuse
Diskuze k článku
Zbytečně vyhozené peníze
- Autor Vilda
- Datum a čas 8.9.2006 08:26

Výhled na moře? Sliby cestovních kanceláří
Mexico na míru - další podvodná cestovní kancelář
Může se hodit
Nejčtenější články

Hotelstars Union: co znamenají hotelové hvězdičky?

Výhled na moře? Sliby cestovních kanceláří

Mexico na míru - další podvodná cestovní kancelář

Warum das richtige Timing entscheidend ist
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
ISPO China - veletrh | Čína, Shanghai | 4.-6.7.. | 4.7. | |
ILTM Asia - veletrh | Čína, Shangai | 4.-6.7. Luxusní cestování | 4.7. | |
Afrika nekouše - diashow | Praha, Trmalova vila | Přednáší Miluše Hendriksen | 10.7. | 16:00 |
Zažít pravé Japonsko - workshop | Praha, Trmalova vila | Přednáší Hisako Yokoyama | 17.7. | 16:00 |
Americana - veletrh | Německo, Augsburg | 3.-7.8. Westernový styl | 3.8. | |
Exotické ptáctvo - výstava | Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy | 15.-31.8. | 15.8. | |
IBTM - veletrh | Mexico, Mexico City | 20.-21.8. | 20.8. | |
Země živitelka - veletrh | České Budějovice, výstaviště | 21.-26.8. | 21.8. | |
Bonsaje - výstava | Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy | 22.-31.8. | 22.8. | |
Výstava stanů | Praha, Letňany | 16.6.-24.8. | 24.8. |
Diskuse
Reakce | Honza, 5.7.2025 1:09, 38 příspěvků |
Reakce | Robert Konečný, 5.7.2025 0:57, 38 příspěvků |
Reakce | Kuba Turek, 5.7.2025 0:53, 38 příspěvků |
Reakce | Honza, 5.7.2025 0:30, 38 příspěvků |
Reakce | Kuba Turek, 5.7.2025 0:18, 38 příspěvků |
Reakce | Honza, 5.7.2025 0:09, 38 příspěvků |
Reakce | Ivka, 5.7.2025 0:05, 38 příspěvků |
to je on? | Hans Firlich, 4.7.2025 23:13, 38 příspěvků |
E-mailem přišely vzkazy o... | Horydoly, 4.7.2025 22:37, 38 příspěvků |
Turek je ubožák | Jarda, 4.7.2025 22:24, 38 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Pillerseetal | Horydoly , 4.7.2025 22:24 |
Pro zvědavce: Kino Alm, k... | Horydoly Open, 4.7.2025 12:04 |
Třídenní trek přes Piller... | Horydoly Open, 4.7.2025 12:01 |
Pytloun Harrachov | Horydoly , 4.7.2025 11:49 |
Pillerseetal | LavillThopy LavillThopy, 3.7.2025 19:58 |
Karlovarský filmový festi... | Horydoly , 3.7.2025 0:31 |
Světový pohár Troja | Horydoly , 26.6.2025 15:16 |
Světový pohár Troja | Horydoly , 26.6.2025 2:57 |