Dne bez aut se zúčastní nový ministr Kalaš

Dne bez aut se zúčastní nový ministr Kalaš
SDÍLEJ:

Evropského týdne mobility i Dne bez aut se osobně zúčastní i ministr životního století Petr Jan Kalaš. V sobotu 16. září byl zahájen Evropský týden mobility ve stovkách evropských měst včetně České republiky. Jeho vyvrcholením bude tradiční Evropský den bez aut v pátek 22. září.

Jak na to

Městská hromadná doprava bude jezdit zdarma 22. září v těchto městech:

Břeclav, Česká Lípa, Domažlice, Frýdek-Místek, Havířov, Havlíčkův Brod, Cheb, Chrudim, Kadaň, Litomyšl, Nové Město nad Metují, Nový Jičín, Pelhřimov, Plzeň, Prostějov, Příbram, Říčany, Strakonice a Turnov.

Horydoly podporují Cyklojízdu.

V pátek 22. září na Evropský den bez aut přijede nový ministr životního prostředí Petr Jan Kalaš. 

Dorazí na Vršovické nádraží v 8:25, odsud pak bude na kole pokračovat do svého úřadu na Vršovické ulic 65. Spolu s dalšími zaměstnanci ministerstva životního prostředí se zúčastní Velké podzimní cyklojízdy Prahou, která začíná v 18:00 na náměstí Jiřího z Poděbrad. Odjezd na kolech je od budovy ministerstva plánován na 17:30. Ministr Kalaš se zavázal, že auto nepoužije celý den.

44 měst v Česku

V České republice letos stoupl počet měst, která se Evropského týdne mobility a Evropského dne bez aut účastní, na čtyřiačtyřicet.

19 měst letos nabízí občanům na Evropský den bez aut městskou hromadnou dopravu zdarma, město Plzeň prodloužilo tuto nabídku dokonce na tři dny (od 20. do 22. září) pod heslem Nech své auto doma a svez se s námi zadarmo!

Ochrana klimatu

Letošní Týden mobility je navíc v celé Evropě spojen s další kampaní na ochranu klimatu. Automobilová doprava je významným producentem skleníkových plynů, proto je toto spojení velmi logické a vyústilo i v motto Evropského týdne mobility pro rok 2006: "Chraňme klima Země."

Program většiny evropských měst je v tomto roce zaměřen na propagaci alternativní udržitelné dopravy. Ústřední téma kampaně je doplněno heslem: "Pěšky. Na kole. Autobusem. Tramvají. Změň se!"

K Evropskému týdnu mobility a dnu bez aut se letos připojily následující obce: Boskovice, Česká Lípa, České Budějovice, Domažlice, Frýdek-Místek, Havířov, Havlíčkův Brod, Hlučín, Hodonín, Hradec Králové, Hranice, Hroznová Lhota, Chrudim, Jablonec nad Nisou, Jilemnice, Kadaň, Karviná, Kopřivnice, Kostelec nad Orlicí, Kroměříž, Letovice, Lipník nad Bečvou, Litomyšl, Moravská Třebová, Moravský Krumlov, Nové Město nad Metují, Olomouc, Ostrava, Pelhřimov, Písek, Plzeň, Praha, Prostějov, Příbram, Rumburk, Říčany, Semice, Sokolov, Strakonice, Sušice, Uherské Hradiště, Velké Meziříčí, Vsetín a Zábřeh. Akci podpoří města: Brno, Břeclav, Děčín, Hlinsko, Hořice, Cheb, Mladá Boleslav, Nový Jičín, Prachatice, Přerov, Rosice, Tábor, Třebíč, Třeboň, Turnov, Ústí nad Labem, Zlín a Znojmo.

ANKETA

Eva Hauserová, spisovatelka:

Myslím si, že řízení auta je regulérní droga. Nevím, kolik lidí ročně u nás zemře na předávkování heroinem, ale kdyby cokoli jiného zabilo tisíc lidi ročně a další tisíce doživotně zmrzačilo, už by to bylo dávno zakázané, nebo velmi přísně regulované. A podívejte se, jaké byly ohlasy na nový silniční zákon! Jak říkám, je to normální droga (na mě působí taky, velmi ráda řídím a nedávno jsem zjistila, že čím větší auto, tím je to příjemnější).

David Matásek, herec:

Nařídil bych všem řidičům, ať si sem tam Prahu daj, třeba ve špičce. Dozajista to jejich styl jízdy změní. 

Klára Issová, herečka:

Žiji v Praze odjakživa a jsem tedy svědkem prudkého nárůstu aut proplétajících se po všech koutech našeho města a přiznám se, že mi to už taky někdy jde pěkně na nervy, a to i v případě, že sama v jednom sedím. Před několika lety jsem se rozhodla vyrazit do pražských ulic na kole a přesouvat se z bodu D(omov) do bodu P(ráce) právě na něm. Nějakou dobu mi to vydrželo, měla jsem dobrý pocit z pohybu a dokonce i z rychlosti, kterou to skýtalo. Hůř už jsem se cítila při vdechování nepříliš voňavých a zdravých plynů, které mi jedno auto za druhým čoudilo přímo do nosu! Přesto všechno jsem však vydržela, vytyčila jsem si trasy méně smradově náročné a bylo zase hej. To až do chvíle, kdy jsem při jedné z mých spanilých jízd narazila na blbce, samozřejmě, v autě. Přímo u Karlova mostu mě naprosto bezohledně srazil z kola a já si natloukla nos, asi tak jako ten čert z dětské říkanky. Kolo mám fakt moc ráda a jezdím stále, jen už ne v přeplněné pražské dopravě. Nyní se snažím používat převážně městskou hromadnou, pokud tedy těch přesunů za den není tolik, že bych práci nestíhala.

Libor Ambrozek, poslanec, předseda Českého svazu ochránců přírody a bývalý ministr životního prostředí:

Evropský den bez aut tradičně podporuji. Jako poslanec i jako ministr životního prostředí v uplynulém volebním období. I letos jsem se připojil k výzvě Nechte auto doma a v pátek 22. září samozřejmě auto používat nebudu. Ostatně snažím se ho nepoužívat tak často, jak jen to jde. Budu se také snažit najít si čas, abych se zúčastnil Velké podzimní cyklojízdy v Praze 22. září.

Milan Cais, hudebník:

Praha je město krásné, město naše, avšak na stále narůstající počet aut absolutně nepřipravené. Všechny ty cesty, cestičky, silničky, vedlejší silnice a hlavní třídy byly kdysi stavěny na daleko, daleko menší počet účastníků provozu. Člověk je ale jak známo tvor přizpůsobivý a tak si zvykne na všechno… bohužel. Zvykli jsme si na to, a tak si aspoň cestou do zaměstnání v zácpách vyřídíme spoustu telefonů a esemesek. A co je nejhorší, v takových devadesáti procentech aut sedí jen jeden člověk – jeho řidič. Abych se konečně dostal k tomu proč jsem se rozhodl podpořit výzvu Nechte auto doma: 1) Nedávno jsem zakoupil kola a potřebné vybavení pro celou mou rodinu. 2) Po dlouhé době od svého dětství jsem znovuobjevil kouzlo jízdy na kole. 3) Přál bych si, aby byla Praha co do cyklojízdy po městě aspoň zčásti kupříkladu Berlínem. 4) Vyjet do města na kole považuji v současné době za adrenalinový sport, s rodinou a malým dítětem na sedačce za sebou za hrdinství hraničící s bláznovstvím. Mým velikým přáním je, aby hrdinů a bláznů ubývalo a normálních spokojených cyklistů přibývalo."

Kristýna Peterková, zpěvačka:

Podporuji Evropský týden mobility, protože nabízí lidem různá jednoduchá řešení, jak pomoci zlepšit životní prostředí a snížit změny klimatu. Cílem týdne mobility je také podpořit zodpovědné a bezpečné užívání aut, což je v dnešní době hodně důležitá věc. Jakákoli změna, kterou v našem životním stylu uděláme je prospěšná nejen naší zemi, ale i nám samotným!

Karolína a Lucie Steinovy, hudebnice:

Stačí si představit dvě pohádková města. Jedno, v němž ráno všichni lidé nasednou do svých krásně nablýskaných aut a vyrazí do ulic. A to druhé, kde lidé ráno nastoupí do vlaků a tramvají, vytáhnou knížky, nebo se budou jen dívat z okna a přemýšlet... Která představa je hezčí? My dáváme přednost čistému vzduchu a klidným ulicím.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Kdy zanikneme ?
Už jsem to tu publikoval jednou, ale reakce téměř žádná. Tak to zkouším znovu.Žiju přírodou už skoro 60 let a vidím, jak se příroda oproti mému mládí změnila k horšímu. Na hlavní silnici Praha - Písek tehdy projelo v průměru jedno auto za 20 minut. Soukromníci si ještě za První republiky pěstovali krajinu a praktické zkušenosti před záplavami, lavinami, kalamitami a infekcemi předávali z generace na generaci a krajina všechno dobře zvládla bez pohromy ( podívejte se, jak to třeba dodnes funguje v Rakousku ). Přišla doba sjednocování a plantážnictví a tím vzniklé škody se nenapraví ani za sto dalších let. Díky rozoraným mezím se půda se splavuje do koryt řek, koryta nikdo nečistí, lužní háje kolem potoků zmizely a nikdo neuvažuje o jejich vysázení. Potoky a řeky jsou často zregulované, napřímené, žádný zákon nenařizuje uvedení do původního stavu. Ale ty zákony a učební osnovy které vznikly za komančů jsou platné dodnes. Podle nich se naučili blbě hospodařit přírodní inžinýři a hospodaří se podle nich dál i za přispění ekonomického tlaku na každoroční růst zisků. To je jeden z největších devastujících elementů na krajinu. Když jsem poprvé přišel do Jeseníků, byly kompletně zarostlé. Dnes, ať se podívám z kterékoliv strany, je to ze dvou třetin holina nebo mladý les, který bude ještě 70 roků zrát, než dá úrodu. Kde je tedy selský rozum našich lesních zákonů. Kde je rozum sedláků, kteří orali ve vrstevnicích a dnešní inžinýři ořou vesele ve spádnicích. Taková hluboká orba na vysočině dovedla z polí udělat na stovky let z polí kamenolom, kde není pro kamení do čeho set. Do toho všeho přišla rekreační vlna a na spoustě míst, která oku do té doby lahodila se vystavěli rekreační areály a s tím související inženýrské sítě a komunikace, nehledě na chráněnost území, Železnice, nejekologičtější nákladní doprava, je na zrušení, všude roste tlak na zvyšování výroby, obchodu, obratu, dopravy, spotřeby energií. K tomu se připojují stále nové a nové země a tak se na zemi za pár desítek roků bude čerpat tisícinásobně více energie, než nám jí dodává Slunce. Jak myslíte, že se tahle spirála ještě bude dlouho roztáčet ? To nemůže příroda příliš dlouho vydržet. Její samoregulace má své hranice. Oteplování planety bude mít i své kruté reakce v podobě rychlejších přenosů mas vzduchu, vodních mas a energií. Stačí jedna pořádná smršť, která zlikviduje přenosovou soustavu elektřiny, jedno větší zemětřesení, které rozruší plynovody, ropovody, silnice, jedna člověkem vyvinutá chemická látka, bebo zmutovaná bakterie a může to být impuls k zániku. Domnívám se, že tak, jak zanikly před námi některé civilizace, jsme na řadě nyní právě my. Tak prosím vás nelamentujte nad malichernými zákazy a zákony schválenými neodborníky, nad vypuzováním aut či kol z měst a buďme k sobě trochu inteligentně tolerantní. Přírodu chraňme především před silou tlaku finančních zisků. Chraňme ji pro lidi a ne před lidmi, kterí v přírodě tráví příjemné chvíle při sportu, jízdě na kole i rozjímání.Tlačme zejména na vzdělávací soustavu, aby vychovala opravdu inteligentní praktiky ze všech občanů, a ne jen spotřebitele a konzumenty.To může být naše záchrana. Nikoliv jen troškaření kolem neustále pozměňovaných a houstnoucích zákonů, které nakonec stejně vycházejí jen z dílen neproduktivních a přiživujících se úředníků.
  • Autor Jura
  • Datum a čas 30.10.2006 23:05
Reaguj
Dobře vyrobený mýtus je jako Kostěj
Pane kolego Dovoluji si Vás tak oslovit, protože pracujeme ve stejném resortu, Vy v té nepěkné budově ve Vršovicích,já v poněkud hezčím baráčku v organizaci zřízené a kontrolované MŽP. Již dlouho jsem se při monitorování HORYDOLY tak nepobavil při čtení diskuzních příspěvků. Za to vřelý dík především panu Kubovi K., který dává zdarma kvalifikované školení, jak se diskutuje a argumentuje (no jeho způsob života, který dosti koresponduje s tím co propaguje, tedy s obsahem článku mu to hodně ulehčuje).Protože se dostávám do děje Vaší diskuze, dovolím si učinit pokus, vyvrátit bludy, v kterých (pravděpodobně pod vlivem nekritického čtení tohoto serveru) žijete a jejichž dalším šířením je udržujete při životě. Píšete:(Nezlobte se, že se nepodepíšu, protože jednou tady v diskusi projevil svůj názor člověk z KRNAP a za to ho vyhodili z práce.)To je prostě mýtus a blud, kterému dal vznik pan Jakub Turek a kterýmžto tvrzením se dokonce chlubil při článku o činnosti svého serveru.Oním údajně propuštěným pracovníkem KRNAPu je pan Josef Světlík.Najděte si článek o ledovém lezení v Labském dole ( http://www.horydoly.cz/vypsat.php?id=3213) a prokousejte se diskuzí k mé reakci, která je nazvána „Návrat starých časů, byrokratický šiml, netolerance“. I dnes bych tento příspěvek podepsal plným jménem, stejně jak jsem to učinil tenkrát. Najdete-li si chvilku času, vyseparujte z této reakce ty části, s kterými hrubě nesouhlasíte, případně, které podle Vás vycházejí z mylných předpokladů a s komentářem mi je zašlete na moji soukromou mejlovou adresu (viz níže). Děkuji předem. Neloajálnost a krajní nevhodnost chování pana Světlíka (po mém přímém a podepsaném dotazu) řešili jeho nadřízení a o výsledku mne písemně vyrozuměli.Po přečtení tohoto článku na serveru HORYDOLY si otevřte stránku KRNAPu a přes kontakty se proklikejte na písmeno „S“. Případně také rychleji přes odkaz http://www.krnap.cz/index.php?option=com_wrapper&Itemid=71.Sakra, to je náhodička, vyhozený pan Světlík má jmenovce, který dokonce pracuje na stejném oddělení a ve stejném pracovním zařazení.Doporučuji Vám, (asi nejspíš jako starší kolega) nebát se své názory projevovat, ale jejich váhu podpořit podpisem a předchozím ověřením argumentů. Pokud to je pro Vás opravdu nepřijatelné, další alternativní vhodnou variantou je takové diskuze raději opustit.Pro úplnost:Ing.Vladimír Vršovskýlesník Správy CHKO Jizerské horybydliště Tanvaldpracoviště Libereczpůsob dopravy do zaměstnánípěkné počasí – kolo- 24 km tam, zpět většinou více, protože jedu přes horyzima, špatné počasí – vlak vždycky v létě se už těším, jak si zase v zimě počtu ve vlaku knížky a časáky a naopak na konci zimy už chodím do sklepa obhlížet koloauto vlastním, využívám s rozmyslem (ekonomický tlak)zdravím z horVladimír „Hlína“Vršovský
Reaguj
Byl jsem dlouho zaprisahly uzivatel MHD. Lec je to opravdu proste, autem jsem v praci za 15 minut od dveri domova, MHD za 40. Tam a zpet to je 50 minut casova uspora. Apely na ekologicke jednani jsou pekne, ale z idealismu jsem jiz vyrostl a skoro hodinu denne mi nikdo taky neda.
  • Autor Manuel Lopez
  • Datum a čas 20.9.2006 15:43
Reaguj
k obsahu...
Píšete: "Vám (stejně jako mě) to platí erár, ale ostatním ne, asi proto si musí auto kupovat!" - Vám, stejně jako mě, platí erár i vlak či autobus. V tom textu nikde ale nemluvím o kupování/nekupování aut (byť já jsem se bez něj dosud velmi úspěšně obešel), ale o intenzitě jejich používání. Znám velkou řádku lidí, vlastnících auto (a nikdy by mě ani ve snu nenapdlo jim to zazlívat), kteří ho používají rozumně. Například s ním rozhodně nepotřebují jezdit denně do centra Prahy."Jsem pro rychlou a bezplatnou MHD, ale náš úřad v tom nic neudělal, a tak se radši vozíme auty." - nechápu, proč by mli mít úředníci bezplatnou MHD? Mimochodem, kdybyste dobře poslouchal na vstupním školení všech nastupujuících zaměstnnců MŽP, zjistil byste, že mezi kompetencemi, svěřenými MŽP zákonem, nic o městské hromadné dopravě není. MHD je věcí pčíslušného magistrátu a legislativně pak připravovaného zákona o veřejné dopravě, který má, zatím pouze ve stadiu věcného záměru, připraveno ministerstvo dopravy.
  • Autor Kuba K.
  • Datum a čas 19.9.2006 13:43
Reaguj
Re: Re: Re: Re: huuuuuuuuuuu... pro KK OPRAVA
Patpongu, tři roky z doby, kdy dělám ve Vršovicích, jsem jezdil do práce z Rudné u Prahy (bus, metro, tramvaj nebo 28 km na kole), dnes jezdím rok z Větrušic (bus, metro, tramvaj nebo 26 km na kole). A jde to i bez plechovky :) Nic ve zlým... :)
  • Autor Kuba K.
  • Datum a čas 19.9.2006 13:37
Reaguj
ach jo
milý kolego (zdá se z Vašeho příspěvku), jestli pracujete na MŽP, jistě víte, že ředitel odboru vnějších vztahů služební auto s řidičem k dipozici nemá. Stejně jako žádný ředitel odboru. Tedy se "nenechávám vozit služebními auty". Ano, služební auto občas samozřejmě používám, velmi zřídka (cca 1x měsíčně) a pokud k tomu je důvod - tedy pokud se převáží spolu se mnou velké množství materiálu nebo pokud je cílové místo příliš obtížně dosažitelné veřejnou dopravou. Jak vidíte, já se bez obav podepisuji - pravidelně - a o místo jsem nepřišel. Možná je to o obsahu příspěvku - kybyste nepsal nepravdu, nemusel byste se bát pod ní podepsat.
  • Autor Kuba K.
  • Datum a čas 19.9.2006 13:34
Reaguj
Re: Re: Re: huuuuuuuuuuu... pro KK OPRAVA
taxe mi do té razance vloudily trapné nelogičnosti ehmm... přirozeně, pointou je moje smutná zkušenost, že VZDOR NESNESITELNOSTI RANNÍ KOLONY NA BARANĎÁKU JE TO V GLOBÁLU FURT MENŠÍ ČASOVÁ ZTRÁTA NEŽ UŽITÍ PRAŽSKÉ MHD. A to jsem měl ještě volbu. Celá řada lidí z Prahy a okolí !kde bydlej) prostě volbu nemá. Takže Kubo, zkus vidět užití auta optikou běžného občana pana Nováka, a ne pouze ekologicky smýšlejícího úředníka příslušného ministerstva (.. nic ve zlym...) .
  • Autor patpong rychleji píše než myslí
  • Datum a čas 19.9.2006 11:35
Reaguj
Re: Re: huuuuuuuuuuu... pro KK
Kubo K. Tedy asi - Kubo Kašpare (ahoj !!), ano ! Jednoznačně. Mluvím z pozice člověka, který dva roky bydlel na "east bank" a práci měl na "west bank". Zkoušel jsem poctivě obojí, "socka" se nakonec ukázala jako o něco větší pruda (pach spocených těl v létě, bezdomovců v zimě, bezohledný strkanice v přecpaných vozech - to my cestovatelé po Africe ale s přehledem zvládneme, že...), ale především, bylo to v souhrnu ještě více časově náročné než MHD. Zkrátka - můj pracovní den byl o poznání méně efektivní než v případě užití vlastní plechovky. Méně jsem udělal, méně jsem vydělal. Elementary, dear Watson.
  • Autor patpong
  • Datum a čas 19.9.2006 11:25
Reaguj
\"nějak jsem se dosud bez auta spokojeně obešel...\"
A proč se tedy necháte pane Mgr. Jakube Kašpare, řediteli odboru vnějších vztahů MŽP vozit služebními auty? Vám (stejně jako mě) to platí erár, ale ostatním ne, asi proto si musí auto kupovat! Jsem pro rychlou a bezplatnou MHD, ale náš úřad v tom nic neudělal, a tak se radši vozíme auty. (Nezlobte se, že se nepodepíšu, protože jednou tady v diskusi projevil svůj názor člověk z KRNAP a za to ho vyhodili z práce.)
  • Autor jiné haaaaaa
  • Datum a čas 19.9.2006 11:24
Reaguj
Re: Re: Re: huuuuuuuuuuu...
Teď nevím, komu odpovídám. Ale služební auto s řidičem na MŽP vážně nemám. Do práce jezdím kombinací autobus, metro, tramvaj, nebo na kole. Na výlety jezdím z 98 procent (Česko, Slovensko, Německo) vlakem, občas, pravda, s kamarády autem. No a? To přece není každodenní nutnost jezdit autem... A o tom je řeč. Právě proto jsem patpongovu reakci označil za demagogickou, podobně vidím i Vaši - Evropský týden mobility a den bez aut nemá za cíl skončit s používáním aut, ale zamyslet se nad tím, jstli je náhodou nenadužíváme (jako že ano). A trpí tím nejen nějaké abstraktní životní prostředí, ale my všichni - mimochodem, včetně samotných řidičů :(
  • Autor Kuba K.
  • Datum a čas 19.9.2006 10:13
Reaguj
Celkem 13 příspěvků v diskuzi


Cyklomaratony pro každé kolo 2024

Cyklomaratony pro každé kolo 2024

AKTUALIZACE S dlouhými závody na horských kolech se doslova roztrhl pytel. Bikemaratony jsou stále populární nejen mezi profesionálními závodníky, ale přijíždějí na ně i tisíce amatérů. Od března do října si lze... celý článek

Paříž: ulice bez aut, zakázané elektrokoloběžky, drahá SUV

Reflexní trička - bezpečné oblečení pro cyklistiku a běhání

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Cyklonovinky 2024

Cyklonovinky 2024

ZÁKOLANY Krátké zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.
Cyklomaratony pro každé kolo 2024

Cyklomaratony pro každé kolo 2024

AKTUALIZACE S dlouhými závody na horských kolech se doslova roztrhl pytel. Bikemaratony jsou stále populární nejen mezi profesionálními závodníky, ale přijíždějí na ně i tisíce amatérů. Od března do října si lze

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Rychlebské stezky - začátek sezony Černá voda Horská kola 29.3.
Šemberské stezky - otevření Tuchoraz 29.3.
Banální situace, fatální následky - přednáška Praha, Městská knihovna Prevence úrazů páteře 3.4. 17:00
Myslivost a příroda - veletrh Kroměříž, Výstaviště 6.-7.4. 6.4.
Orlice Cup - štafeta Choceň Běh, kolo, kanoe 6.4.
Morkovské bajk - cyklomaraton Morkovice Horská kola 6.4.
Vars - konec lyžování Francie, Vars 7.4.
Silva Regina - veletrh Brno, Výstaviště 7.-11.4. Myslivost a lesnictví 7.4.
ILTM - veletrh luxusního cestování Jižní Afrika, Cape Town 7.-9.4. 7.4.
Extrem bike - cyklomaraton Most Horská kola 11.4.

Diskuse

opggzjlo 100 mg lisinopril, 29.3.2024 1:21, 11 příspěvků
strašná rychlost Skiák, 26.3.2024 17:25, 1 příspěvek
INU Horydoly - Andrea Černá, 25.3.2024 13:57, 2 příspěvky
INU Honza, 25.3.2024 13:26, 2 příspěvky
Nebudeme přece poukazovat... Michael Beranek, 25.3.2024 9:42, 5 příspěvků
INU Pišišvor, 24.3.2024 23:21, 2 příspěvky
INU Honza, 23.3.2024 20:40, 2 příspěvky
INU Honza, 23.3.2024 16:35, 5 příspěvků
re kladivo, 23.3.2024 14:08, 2 příspěvky
O otázku jak se nám všem ... Michael Beranek, 23.3.2024 13:49, 6 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Karel IV. Horydoly , 28.3.2024 15:06
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:46
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:45
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:42
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:40
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:37
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:36
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:35