6. února
Španělsko: V Madridu platí licence na sdílené elektrokoloběžky jen pro 3 firmy
Madrid vydal licence na provozování sdílených elektrokoloběžek pro Dott, Lime a Tier. Licence platí na tři roky a po tuto dobu ji nezíská žádná další firma.
1. února
Španělsko: zákaz elektrokoloběžek v MHD Barcelona
Ode dneška po dobu 6 měsíců není možný vjezd elektrokoloběžek a elektrických monokol do městské hromadné dopravy v Barceloně. Po této době začne platit nařízení o přístupu veřejné dopravě k elektrickým koloběžkám a dalším vozidlům osobní mobility. Kvůli výbuchu elektrického skútru v železničním vagónu Generalitat de Catalunya loni 17. listopadu o tom rozhodlo představenstvo dopravní organizace ATM v Barceloně.

31. ledna
Japonsko: přísná pravidla pro elektrokoloběžky
Japonsko upřesnilo jízdu na elektrokoloběžkách v zákoně o silničním provozu, který začne platit v polovině letošního roku. Do 16 let je jízda na elektrokoloběžce zakázaná. Nebude potřeba řidičský průkaz na koloběžky s maximální rychlostí 20 km/h a délkou maximálně 1,9 m. Jezdci musí dodržovat stejná pravidla jako cyklisté. Po chodníku mohou jet max. 6 km/h stejně jako invalidní vozíky. Nová pravidla také požadují, aby byly elektrokoloběžky vepředu i vzadu vybaveny zelenými světly, která svítí při jízdě na silnicích a v cyklopruzích a blikají na chodnících. Jiné elektrokoloběžky jsou nadále považovány za mopedy.
29. ledna
Turecko: Istanbul zabavuje elektrokoloběžky na chodnících
Radnice istanbulské čtvrti Kadıköy na asijské straně města tvrdě zakročuje proti elektrokoloběžkám. "Každé vozidlo zaparkované na chodníku bude zabaveno," řekl starosta Şerdil Dara Odabaşı pro deník Daily Sabah. "Naším zájmem je přijmout veškerá opatření, která umožní chodcům pohodlně chodit po chodníku v Kadıköy." Obecní četnictvo zabavuje všechny koloběžky i jiná vozidla, která brání průchodu chodců. Vozidla jsou převezena do skladu a vydána majiteli až po zaplacení pokuty. Společnosti, které pronajímají elektrické koloběžky a elektrokola, dovolují softwarovým způsobem parkovat pouze na parkovištích, které vymezilo město.
17. ledna
Austrálie: hoří baterie v elektrických kolech a koloběžkách
Stovky požárů po celé Austrálii jsou spojeny s lithium-iontovými bateriemi, které se používají k napájení elektrokoloběžek, elektrokol a elektrických skútrů. Hasiči evidují každý týden nejméně tři požáry, ve kterých hrají roli tyto baterie. Zástupce hasičského a záchranného komisaře NSW Trent Curtin uvedl pro web ABC: "Je to znepokojivý trend, který vidíme podobně po celém světě - v New Yorku a v Londýně. Opravdu se obávám, že někde v Austrálii budeme svědky úmrtí v důsledku požárů lithium-iontových baterií." Podle australských úřadů je řešením regulace prodeje elektrokol a elektrokoloběžek, aby se zajistilo, že lidé budou kupovat pouze produkty v nejlepší možné kvalitě.
15. ledna
Nizozemsko: Amsterdam hledá cesty ke snížení rychlosti elektrokol
Nizozemsko, země přátelská k cyklistům, čelí hrozbě: rychlá elektrokola s konstrukční rychlostí 42 km/h způsobují stále více dopravních nehod. Při tom na cyklostezkách je ze zákona omezena rychlost na 25 km/h. Čtvrtina elektrokol v Nizozemsku však překračuje limit. Týká se to zejména mladých lidí. V zemi jezdí 5 milionů elektrokol na počet obyvatel 18 milionů. V lednu vstoupil v platnost zákon zakazující přečipovávat tovární nastavení elektrokol, zvláště zvyšovat rychlost. Rychlejší elektrokola patří do kategorie mopedů - cyklisté musejí nosit přilbu, musí jim být nejméně 16 let a musí mít řidičský průkaz.
Melanie van der Horst, náměstkyně primátora Amsterdamu pro dopravu uvádí: "Dvě třetiny obyvatel Amsterdamu nám říkají, že se v provozu necítí bezpečně. Takže více než 80 % silnic se stane zónou 30 km/h a zkoumáme omezení rychlosti na cyklostezkách. Růst elektrických vozidel znamená, že na cyklostezkách jsou obrovské rozdíly v rychlosti a studie ukazují, že to vytváří rizika." Místní populární značka elektrokol VanMoof uvádí, že změnila aplikaci, aby zákazníci nemohli nastavit vyšší rychlostní limit.
ČTĚTE TAKÉ: Elektrické koloběžky a elektrokola AKTUÁLNĚ 2022