POC a Volvo vyvinuly crash test cyklisty s automobilem

POC a Volvo vyvinuly crash test cyklisty s automobilem
Volvo vyhledá cyklistu, aby ho neohrozilo.
Autor snímku ARCHIV MaxMedia
SDÍLEJ:

Automobilka Volvo se spojila s cyklistickou firmou POC a provedly sérii crash testů cyklistické helmy při střetu s automobilem. Partnerství obou švédských značek vychází z bezpečnostní strategie vyvíjené pro automobily Volvo.

POC a Volvo vyvinuly crash test cyklisty s automobilem
Crash test cyklistické helmy.
Autor snímku ARCHIV MaxMedia
Jak na to

Společnosti Volvo Cars a POC již dříve spolupracovaly v rámci pilotního projektu, jehož smyslem bylo propojit cyklistické přilby s palubním automobilovým systémem za účelem snížení počtu dopravních nehod.

Tento výzkumný projekt je součástí širšího výzkumu snažícího se porozumět typům zranění cyklistů a vyvinout principy ochrany v podmínkách silničních provozu. Na projektu se podílejí Volvo Cars, POC KTH Royal Institute of Technology, MIPC a Autoliv. Projekt částečně financuje Vinnova. 

Automobilka Volvo existuje od roku 1927. Volvo Cars je ve vlastnictví čínského Zhejiang Geely Holding od roku 2010, dříve patřila americké Ford Motor Company a před tím švédského Volvo Group. Vedení, vývoj, marketing a administrace se nachází v Göteborgu (Švédsko). Hlavní místa produkce jsou Göteborg, Ghent (Belgie), South Carolina (USA), Chengdu Daqing (Čína), motory se vyrábí ve Skövde (Švédsko) a Zhangjiakou (Čína) a komponenty v Olofström (Švédsko).

Společnost POC byla založena v roce 2005. Je předním výrobcem helem, brýlí, ochranného sportovního vybavení a příslušenství.

Volvo přichází se strategií, jak předcházet nehodám s pomocí technologií aktivní bezpečnosti.

Součástí systému automatického brzdění a detekce chodců je též detekce cyklisty. Systém díky funkci automatického brzdění plnou brzdnou silou využívá palubní kamery a radaru k rozpoznání cyklisty, varuje řidiče před bezprostředně hrozící kolizí a případně dá pokyn k zahájení automatického brzdění.

Spolupráce Volvo s POC sestává z mnoha speciálně vyvinutých crash testů probíhajících ve výzkumném centru ve švédském Göteborgu a je součástí širšího výzkumného projektu, který se snaží porozumět druhům zranění, k nimž při střetech automobilů s cyklisty dochází.

Jak testy probíhají?

Helmy POC nasazené na hlavách figurín jsou připevněny k testovacímu zařízení, které figuríny za účelem různých měření vysílá v různých rychlostech a pod různými úhly do střetů s různými částmi kapoty stojícího automobilu.

Testy jsou založené na již existujících pravidlech pro testování ochrany hlavy chodců, což umožňuje přímé porovnání mezi případy, kdy osoba při střetu má nebo nemá na hlavě helmu.

Dosavadní testy cyklistických helem byly v podstatě primitivní. Helmy se při testech pouští z různých výšek na rovný nebo zkosený povrch, přičemž neberou ve zřetel střet cyklisty s automobilem. Projekt Volvo-POC má za cíl takové testování vylepšit.

Bezpečnostní experti

"Spolupráce na tomto projektu s POC je skvělým příkladem našeho pionýrského ducha v oblasti bezpečnosti," říká Malin Ekholm, ředitel bezpečnostního centra Volvo Cars a jeden z nejdůležitějších bezpečnostních inženýrů společnosti. "Často vyvíjíme nové testovací metody pro různé náročné dopravní situace. Naším záměrem není pouze dodržet všechny právní požadavky, nebo projít hodnotícím testy. Místo toho se snažíme jít dále, využíváme reálné dopravní situace k vyvinutí technologií, které slouží ke zlepšení bezpečnosti."

Volvo a POC.

"Stejně jako v případě Volvo Cars, bezpečnost je vlastně naší misí a je hnacím motorem všech našich nápadů a inovací," říká Oscar Huss, ředitel vývoje POC. "Úzkou spolupráci se špičkovými vědci v naší POC Laboratoři usilujeme o představení dalších a dalších bezpečnostních nápadů. Certifikační standardy jsou základ, ale neměly by nikdy omezovat naši vůli jít až za stanovené parametry, abychom našli další inovativní způsoby, jak zredukovat následky nehod."

 

V posledních letech se Volvo zaměřilo na ochranu osob mimo jejich automobily. V roce 2010 spustilo detekci chodců s funkcí automatického brzdění plnou brzdnou silou a v roce 2013 detekci cyklistů s funkcí automatického brzdění plnou brzdnou silou. Obě technologie jsou nyní standardem ve všech automobilech Volvo jako součást balíčku City Safety a napomáhají zlepšení bezpečnosti silničního provozu.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


Slovenské dálniční známky

Slovenské dálniční známky

Dálniční známky na Slovensku stojí v roce 2025 pro osobní automobily 10,80 eur (10 dní), 17,10 eur (měsíc) a 90 eur (rok). Auta nad 3,5 tuny platí mýtné podle ujeté vzdálenosti.... celý článek

Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

11 českých rčení. Kde se vzala a co znamenají?

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích

AKTUALIZACE Mezi turisty, kteří míří do Alp, se občas vedou diskuse, zda se vyplatí koupit dálniční známku, nebo jet mimo dálnice po vedlejších silnicích. Uvádíme proto současné ceny všech druhů
Jizerský guláš 2025

Jizerský guláš 2025

Malé zprávičky z Jizerských hor a Lužických hor na severu v Sudetech.  
Slovenské dálniční známky

Slovenské dálniční známky

Dálniční známky na Slovensku stojí v roce 2025 pro osobní automobily 10,80 eur (10 dní), 17,10 eur (měsíc) a 90 eur (rok). Auta nad 3,5 tuny platí mýtné podle ujeté vzdálenosti.
11 českých rčení. Kde se vzala a co znamenají?

11 českých rčení. Kde se vzala a co znamenají?

Jinak se mluví a jinak řeči rozumí. Co znamenají rčení? Jedná se o ustálené výroky, které zrychlují dorozumění mezi lidmi a vycházejí z aktuálního komunikačného kódu společnosti. Poslat někoho do háje, dostat világoš nebo kout
Polsko AKTUÁLNĚ 2025

Polsko AKTUÁLNĚ 2025

Malé zprávy z velké země mezi Krkonošemi, Vysokými Tatrami a Baltským mořem, mezi Německem a Ukrajinou.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Neznámá země Zlín 22.-30.4. Cestovatelský festival 22.4.
ATM - veletrh Spojené arabské emiráty, Dubai 28.4.-1.5. 28.4.
Czechia Travel Trade Day Ostrava 28.-29.4. 28.4.
Flottenparade - parníky Německo, Dresden 1.5.
Slavnosti svobody Plzeň 2.-6.5. 2.5.
Interalpin - veletrh Rakousko, Innsbruck 6.-9.5. Horské technologie 6.5.
IMTM - veletrh Izrael, Tel Aviv 7.-8.5. Cestovní ruch 7.5.
Lodě na Labi Nymburk 7.-11.5. 7.5.
Setkání karavanistů Nymburk 7.-11.5. 7.5.
Cestoslet - festival Běšiny 8.-11.5. 8.5.

Diskuse

statia StevenIdoca, 28.4.2025 21:49, 120 příspěvků
taky mimo Fred, 28.4.2025 17:15, 23 příspěvků
taky mimo Novinář, 28.4.2025 13:27, 23 příspěvků
taky mimo Fred, 28.4.2025 12:19, 23 příspěvků
líto? Fred, 28.4.2025 12:03, 23 příspěvků
hloupé otázky Horydoly, 28.4.2025 9:18, 23 příspěvků
hloupé otázky Honza, 28.4.2025 8:34, 23 příspěvků
hloupé otázky Kuba Turek, 28.4.2025 8:13, 23 příspěvků
hloupé otázky Líza, 28.4.2025 7:58, 23 příspěvků
hloupé otázky Kuba Turek, 27.4.2025 17:44, 23 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Trhy na Mariánském náměst... Horydoly , 19.4.2025 2:52
Velikonoční speciály potě... Horydoly , 19.4.2025 2:49
Velikonoce v jižních Čechách Horydoly , 19.4.2025 2:44
Přihlaste se na Zažít měs... Horydoly , 17.4.2025 2:28
Shrnutí lyžařské sezony 2... Horydoly Open, 16.4.2025 18:28
Re: Pražský veletržní areál Horydoly , 10.4.2025 0:45
Jak Bosch eBike Systems s... Horydoly , 7.4.2025 11:00
Špindlerův Mlýn startuje ... Horydoly , 5.4.2025 0:33