POC a Volvo vyvinuly crash test cyklisty s automobilem

POC a Volvo vyvinuly crash test cyklisty s automobilem
Volvo vyhledá cyklistu, aby ho neohrozilo.
Autor snímku ARCHIV MaxMedia
SDÍLEJ:

Automobilka Volvo se spojila s cyklistickou firmou POC a provedly sérii crash testů cyklistické helmy při střetu s automobilem. Partnerství obou švédských značek vychází z bezpečnostní strategie vyvíjené pro automobily Volvo.

POC a Volvo vyvinuly crash test cyklisty s automobilem
Crash test cyklistické helmy.
Autor snímku ARCHIV MaxMedia
Jak na to

Společnosti Volvo Cars a POC již dříve spolupracovaly v rámci pilotního projektu, jehož smyslem bylo propojit cyklistické přilby s palubním automobilovým systémem za účelem snížení počtu dopravních nehod.

Tento výzkumný projekt je součástí širšího výzkumu snažícího se porozumět typům zranění cyklistů a vyvinout principy ochrany v podmínkách silničních provozu. Na projektu se podílejí Volvo Cars, POC KTH Royal Institute of Technology, MIPC a Autoliv. Projekt částečně financuje Vinnova. 

Automobilka Volvo existuje od roku 1927. Volvo Cars je ve vlastnictví čínského Zhejiang Geely Holding od roku 2010, dříve patřila americké Ford Motor Company a před tím švédského Volvo Group. Vedení, vývoj, marketing a administrace se nachází v Göteborgu (Švédsko). Hlavní místa produkce jsou Göteborg, Ghent (Belgie), South Carolina (USA), Chengdu Daqing (Čína), motory se vyrábí ve Skövde (Švédsko) a Zhangjiakou (Čína) a komponenty v Olofström (Švédsko).

Společnost POC byla založena v roce 2005. Je předním výrobcem helem, brýlí, ochranného sportovního vybavení a příslušenství.

Volvo přichází se strategií, jak předcházet nehodám s pomocí technologií aktivní bezpečnosti.

Součástí systému automatického brzdění a detekce chodců je též detekce cyklisty. Systém díky funkci automatického brzdění plnou brzdnou silou využívá palubní kamery a radaru k rozpoznání cyklisty, varuje řidiče před bezprostředně hrozící kolizí a případně dá pokyn k zahájení automatického brzdění.

Spolupráce Volvo s POC sestává z mnoha speciálně vyvinutých crash testů probíhajících ve výzkumném centru ve švédském Göteborgu a je součástí širšího výzkumného projektu, který se snaží porozumět druhům zranění, k nimž při střetech automobilů s cyklisty dochází.

Jak testy probíhají?

Helmy POC nasazené na hlavách figurín jsou připevněny k testovacímu zařízení, které figuríny za účelem různých měření vysílá v různých rychlostech a pod různými úhly do střetů s různými částmi kapoty stojícího automobilu.

Testy jsou založené na již existujících pravidlech pro testování ochrany hlavy chodců, což umožňuje přímé porovnání mezi případy, kdy osoba při střetu má nebo nemá na hlavě helmu.

Dosavadní testy cyklistických helem byly v podstatě primitivní. Helmy se při testech pouští z různých výšek na rovný nebo zkosený povrch, přičemž neberou ve zřetel střet cyklisty s automobilem. Projekt Volvo-POC má za cíl takové testování vylepšit.

Bezpečnostní experti

"Spolupráce na tomto projektu s POC je skvělým příkladem našeho pionýrského ducha v oblasti bezpečnosti," říká Malin Ekholm, ředitel bezpečnostního centra Volvo Cars a jeden z nejdůležitějších bezpečnostních inženýrů společnosti. "Často vyvíjíme nové testovací metody pro různé náročné dopravní situace. Naším záměrem není pouze dodržet všechny právní požadavky, nebo projít hodnotícím testy. Místo toho se snažíme jít dále, využíváme reálné dopravní situace k vyvinutí technologií, které slouží ke zlepšení bezpečnosti."

Volvo a POC.

"Stejně jako v případě Volvo Cars, bezpečnost je vlastně naší misí a je hnacím motorem všech našich nápadů a inovací," říká Oscar Huss, ředitel vývoje POC. "Úzkou spolupráci se špičkovými vědci v naší POC Laboratoři usilujeme o představení dalších a dalších bezpečnostních nápadů. Certifikační standardy jsou základ, ale neměly by nikdy omezovat naši vůli jít až za stanovené parametry, abychom našli další inovativní způsoby, jak zredukovat následky nehod."

 

V posledních letech se Volvo zaměřilo na ochranu osob mimo jejich automobily. V roce 2010 spustilo detekci chodců s funkcí automatického brzdění plnou brzdnou silou a v roce 2013 detekci cyklistů s funkcí automatického brzdění plnou brzdnou silou. Obě technologie jsou nyní standardem ve všech automobilech Volvo jako součást balíčku City Safety a napomáhají zlepšení bezpečnosti silničního provozu.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


Paříž: ulice bez aut, zakázané elektrokoloběžky, drahá SUV

Paříž: ulice bez aut, zakázané elektrokoloběžky, drahá SUV

Starostka Paříže Anne Hidalgo tvrdě šlape do příjemné dopravy v hlavním městě Francie. Zakázala sdílené elektrokoloběžky, vyhradila ulice pro pěší a cyklisty a zdražila parkování autům SUV.... celý článek

Deliveo Delivery Software spravuje zásilkové služby

Muzeum Škoda Mladá Boleslav: cesta českou automobilovou historií

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Europe's top campsite is located in Austria

Europe's top campsite is located in Austria

On the basis of ratings by campers Camping.info , one of Europe's top camping guides, has selected the most popular from over 23,000 campsites in 44 European countries.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Banální situace, fatální následky - přednáška Praha, Městská knihovna Prevence úrazů páteře 3.4. 17:00
Myslivost a příroda - veletrh Kroměříž, Výstaviště 6.-7.4. 6.4.
Vars - konec lyžování Francie, Vars 7.4.
Silva Regina - veletrh Brno, Výstaviště 7.-11.4. Myslivost a lesnictví 7.4.
ILTM - veletrh luxusního cestování Jižní Afrika, Cape Town 7.-9.4. 7.4.
Slovakiatour - veletrh Bratislava, Incheba 11.-14.4. 11.4.
Regiony České republiky - veletrh Lysá nad Labem 11.-14.4. 11.4.
Nauticampo - veletrh Portugalsko, Lisabon 17.-21.4. Turismus a karavaning 17.4.
Tourbusiness - veletrh Bělorusko, Minsk 18.-20.4. 18.4.
Spezi - veletrh Německo, Lauchringen 27.-28.4. Alternativní cyklistika 27.4.

Diskuse

Обеспечьте стабильный пот... Seo-Ul-per, 28.3.2024 20:10, 1 příspěvek
strašná rychlost Skiák, 26.3.2024 17:25, 1 příspěvek
INU Horydoly - Andrea Černá, 25.3.2024 13:57, 2 příspěvky
INU Honza, 25.3.2024 13:26, 2 příspěvky
Nebudeme přece poukazovat... Michael Beranek, 25.3.2024 9:42, 5 příspěvků
INU Pišišvor, 24.3.2024 23:21, 2 příspěvky
INU Honza, 23.3.2024 20:40, 2 příspěvky
INU Honza, 23.3.2024 16:35, 5 příspěvků
re kladivo, 23.3.2024 14:08, 2 příspěvky
O otázku jak se nám všem ... Michael Beranek, 23.3.2024 13:49, 6 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Karel IV. Horydoly , 28.3.2024 15:06
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:46
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:45
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:42
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:40
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:37
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:36
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:35