Cyklostezky stavme podél tratí

Cyklostezky stavme podél tratí
Co by tady cyklisté dělali? Jsem tady přece já, moje ego a můj bourák!
Autor snímku Hra Bosh
SDÍLEJ:

Chci reagovat na článek Cyklistika je velký byznys, ale ještě ji neumíme využít. Jde mi o budování cyklostezek v Praze mimo jiné i tak, že by vedly v souběhu se železniční tratí.

Tento nápad bych rád nějak prosadil a potřeboval bych poradit, komu správnému to poslat, popřípadě jak dál postupovat, aby to mělo nějakou účinnost.

Původně jsem myslel konkrétně na trasu z Prahy 6 z Vítězného náměstí (Kulaťáku) a Hradčanské směrem k letišti, tedy podle Buštěhradské dráhy známé ze sporů o rychlodráhu. Ale je jasné, že myšlenka je použitelná obecně. Důvody jsou následující:

* ideální výpadová trasa s efektivním způsobem překonávání převýšení, zvláště vhodné v pražské kotlině, minimum zatáček s velkými poloměry

* nezajímavost trasy pro chodce

* možnost bezpečné a přitom rychlé jízdy

* atraktivita pro investora trati a morální argument pro něj

* pokud by se to budovalo při plánované rekonstrukci trati, nemuselo by to vyjít draze a daly by se na to pobrat nějaké dotace.

Tratě vedou obvykle opuštěnými místy, která nejsou zajímavá pro zahušťování zástavby, obchodní zóny a podobně. Navíc mají kolem sebe dostatečná ochranná pásma, která by se dala využít na stezku. Po současných pražských cyklostezkách, potěmkinovsky budovaných pouhým značením, by takto mohlo vzniknout něco, co by bylo na rozdíl od nich opravdu funkční.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Re: Re: Proč
Já jen že vystupuješ pořád proti cyklostezkám, cyklistům a železnicím...
  • Autor Jirka Žaloudek
  • Datum a čas 15.6.2004 21:07
Reaguj
Re: problémy s takovým řešením
No, nějak mi z toho přímo neplyne důvod, proč by to nemělo jít. Proto jsem zmiňoval ten argument s dotacema. Samozřejmě si nemyslím, že by se kvůli tomu měl nějaký projektant přetrhnout, ale - a to se vracím k té buštěhradské dráze - ona se každopádně chystá její rekonstrukce, je jen otázka času a potažmo peněz (což je to samé:-) kdy k ní dojde. A pak by se to mohlo udělat najednou. Tím se řeší i námitka s vlastníky pozemků, protože se s nimi musí jednat stejně. A přivedení dopravního proudu lidí kamkoliv má spíš pozitivní efekt na cenu pozemků, kde se děje. Nevím, proč by se tomu měli majitelé bránit. Kyne jim možnost otevřít si na smetišti kiosek s limčou:-) Chápu skepsi, vzhledem k naší životní realitě oprávněnou. Ale to neznamená že nemá cenu se aspoň trochu snažit o nápravu. Když budem všichni skeptičtí, nic se nezlepší. Zbytovský
Reaguj
Sociální program;-)
Jojo, budování cyklostezky by přineslo jednak pár pracovních míst pro některé sociální skupiny. Mimoto cyklostezka podél železniční trati (v praxi zhusta zpevněný a rozšířený chodník) je velmi dobře použitelná pro ruční vozík (např. dvoukolák). Takže těm samým sociálním skupinám by značně usnadnila transport měděných vodičů či ocelových komponent trati a značení, čímž by jim usnadnila výdělek. Geniální sociální program motivující k práci (příjem ze sběrny není příjmem rušícím nárok na podporu v nezaměstnanosti a státní sociální podporu) a současně k využití druhotných surovin.;-)))
  • Autor JH
  • Datum a čas 15.6.2004 11:10
Reaguj
Re: Proč
nenávidím cyklisty nebo jsem technokrat? no, za cyklistu se taky tak trochu považuju, nicméně nijak zavilý picyglista nejsem. cyklisty mám docela rád. jsem li technokrat? dejme tomu že jsem velmi pravicově nebo spíš liberálně zaměřený (ale nepřeju si být nijak spojován s těmi populistickými tajtrdlíky, kteří se v tuzemské a evropské politice pravicí zaštiťují) - prostě každej co chce, ale za svoje. jsem velmi skeptický k zaštiťovaní čehokoli prospěšného veřejným zájmem - třeba myšlenka, že "podél trati jsou stejně jenom sklady..." mi zavání neúctou k právům vlastníků těch pozemků. je-li technokratismem snaha vycházet z reálné situace, potom bych měl asi být na toto označení hrdý. ideí je samozřejmě potřeba, ale přece jenom, na základě určitého materialismu, reality, dodržování pravidel....
Reaguj
Proč
Nenávidíš cyklisty nebo si jenom takovej technokrat? Soudím tak i z příspěvků po dalšíma článkama.
  • Autor Jirka Žaloudek
  • Datum a čas 15.6.2004 09:55
Reaguj
problémy s takovým řešením
no, připadám si trošku hloupě, když tady vystupuji jako škarohlíd, který vysvětluje proč to nejde.1. ano, je pravda, že české dráhy vlastní na území prahy řádově 10 procent pozemků. je pravda, že tyto pozemky jsou z valné části zarostlé křovisky, pokryté smetišti atd.2. ochranné pásmo dráhy je na každou stranu od osy vnější koleje třicet až padesát metrů, a každé kopnutí do země musí schválit drážní úřad a ČD. pak je něco, jako průjezdný profil, kam nemůže zasáhnout vůbec nic. je to cca 3 metry od osy koleje na každou stranu. pozor, tento průjezdný profil může zasahovat do pozemku, který není ve vlastnictví dráhy. navíc bývá obvykle trať doprovázena vedením sítí (telekomunikace, zabezpečení trati etc.). minimální světlá šířka cyklostezky je řádově 2 metry (pro obousměrný provoz). případná cyklostezka by tedy zasahovala do pozemků ve vlastnictví různých majitelů podél trati a dostali bychom se ke sporu, má-li přednost veřejný zájem (cyklostezka) před nedotknutelností majetku.3. zrovna osud trati z dejvic na kladno je v současné době nejasný a budovat cyklostezku dříve, než se vyjasní, co s tou tratí bude a jak by bylo zřejmě poněkud ukvapené.4. ano, ukotvit nějak do právního řádu povinnost nabídnout trať při zrušení přednostně k využití jako cyklostezka by bylo více než vhodné. až se konečně z dráhy stane skutečně firma (byť ve státním vlastnictví) a ne sociálně zaopatřovací černá díra na peníze, tak se budou tratě s čtyřmi vlaky denně rušit jak bičem mrská.
Reaguj
Celkem 6 příspěvků v diskuzi


Jižní Čechy AKTUÁLNĚ 2025

Jižní Čechy AKTUÁLNĚ 2025

TŘEBOŇ Poklidné jižní Čechy ukrývají spoustu zajímavostí. Přinášíme turistické, cyklistické a outdoorové novinky z tohoto kraje.... celý článek

Okolo jižních Čech na silničních kolech

Cyklonovinky 2025

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Hostivařská přehrada 2025

Hostivařská přehrada 2025

Otvírací doba hlavní pláže Hostivařské přehrady v Praze je každý den 9-20 hodin. Letní vstupné 170 Kč/den se platí na hlavní a nudistické pláži. Koupací molo naproti je zdarma a návštěvní doba není
Rauchfuss završil zlatý hattrick na Bike Čeladná. Mezi ženami obhájila titul Tvarůžková

Rauchfuss završil zlatý hattrick na Bike Čeladná. Mezi ženami obhájila titul Tvarůžková

Všichni jezdci se při Bike Čeladná museli vypořádat s chladným a větrným počasím. Hlavní závod na 50 kilometrů ovládl potřetí za sebou Marek Rauchfuss. V kategorii žen se stejně jako loni z prvenství radovala
Druhá letní dovolená na MTB v Dolomitech: Madonna di Campiglio & Val di Sole 2025

Druhá letní dovolená na MTB v Dolomitech: Madonna di Campiglio & Val di Sole 2025

Pokud vám nestačila klasická dovolená u moře a chcete spojit pohyb s výhledy na Dolomity, oblast Madonna di Campiglio a Val di Sole je pro vás ideální volbou. Nadchne fanoušky horské cyklistiky všech úrovní,
Zlatá Grabmüllerová ovládla Short Track XTERRA Prachatice

Zlatá Grabmüllerová ovládla Short Track XTERRA Prachatice

To byl finiš! Aneta Grabmüllerová rozhodla až v cílové rovince o triumfu v závodě Short Track, který uzavřel čtyřdenní program prachatické XTERRA Czech - její součástí bylo mistrovství Evropy v terénním triatlonu a duatlonu.
Cyklista Jiří Říha už jezdí jinde, než na pozemských cyklostezkách

Cyklista Jiří Říha už jezdí jinde, než na pozemských cyklostezkách

Opustil nás navždy velký kamarád, čestný a pracovitý člověk Jirka Říha. Stalo se tak po krátké zákeřné nemoci, kterou bohužel nepřemohl. Ještě absolvoval letošní prvomájovou vyjížďku, po které mu již nebylo

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Zahrada Čech - veletrh Litoměřice 12.-17.9. 12.9.
Stupavský cyklomaraton Stupava 13.-14.9. Horská kola 13.9.
Náměšťský cyklomaraton Náměšť nad Oslavou Horská kola 13.9.
Rallye Sudety - cyklomaraton Teplice nad Metují Horská kola 13.9.
Zdolávání rozhleden - závod Česko 13.-14.9. 13.9.
Enduro Špičák 13.-14.9. Horská kola 13.9.
Pohár Plzeňského kraje XCO Čerchov Hromadný závod do vrchu 14.9.
20 let přívozů v Pražské integrované dopravě Praha, Podhoří 17.9. 13:00
Kůň - veletrh Lysá nad Labem 19.-21.9. 19.9.
Pražská 50 - cyklomaraton Praha, Dejvice Horská kola 20.9.

Diskuse

únava a vyčerpání? Honza, 11.9.2025 14:41, 8 příspěvků
Chyba v článku Ondráčková, 11.9.2025 14:30, 5 příspěvků
Pomoc Horal, 11.9.2025 13:24, 8 příspěvků
Pomoc Vodák, 10.9.2025 17:38, 8 příspěvků
únava a vyčerpání? Lukas B., 10.9.2025 15:08, 8 příspěvků
??? Honza, 10.9.2025 14:37, 1 příspěvek
únava a vyčerpání? Pišišvor, 10.9.2025 13:40, 8 příspěvků
únava a vyčerpání? ferraty, 10.9.2025 12:34, 8 příspěvků
Inu Lukas B., 10.9.2025 11:04, 8 příspěvků
Inu Honza, 10.9.2025 9:19, 8 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Krumlovský vodácký maraton Horydoly , 9.9.2025 22:28
Filmový festival Voda, mo... Horydoly , 9.9.2025 4:03
Re: Galasova cyklojízda Horydoly , 8.9.2025 11:48
Využite priaznivé počasie... Horydoly , 8.9.2025 11:46
Prague Horydoly Open, 8.9.2025 11:34
NN NIGHT RUN Horydoly , 5.9.2025 1:24
Direct Alpine na MHFF v T... Horydoly , 29.8.2025 13:03
Mezinárodní horolezecký f... Horydoly , 27.8.2025 12:28