Cyklostezky stavme podél tratí

Cyklostezky stavme podél tratí
Co by tady cyklisté dělali? Jsem tady přece já, moje ego a můj bourák!
Autor snímku Hra Bosh
SDÍLEJ:

Chci reagovat na článek Cyklistika je velký byznys, ale ještě ji neumíme využít. Jde mi o budování cyklostezek v Praze mimo jiné i tak, že by vedly v souběhu se železniční tratí.

Tento nápad bych rád nějak prosadil a potřeboval bych poradit, komu správnému to poslat, popřípadě jak dál postupovat, aby to mělo nějakou účinnost.

Původně jsem myslel konkrétně na trasu z Prahy 6 z Vítězného náměstí (Kulaťáku) a Hradčanské směrem k letišti, tedy podle Buštěhradské dráhy známé ze sporů o rychlodráhu. Ale je jasné, že myšlenka je použitelná obecně. Důvody jsou následující:

* ideální výpadová trasa s efektivním způsobem překonávání převýšení, zvláště vhodné v pražské kotlině, minimum zatáček s velkými poloměry

* nezajímavost trasy pro chodce

* možnost bezpečné a přitom rychlé jízdy

* atraktivita pro investora trati a morální argument pro něj

* pokud by se to budovalo při plánované rekonstrukci trati, nemuselo by to vyjít draze a daly by se na to pobrat nějaké dotace.

Tratě vedou obvykle opuštěnými místy, která nejsou zajímavá pro zahušťování zástavby, obchodní zóny a podobně. Navíc mají kolem sebe dostatečná ochranná pásma, která by se dala využít na stezku. Po současných pražských cyklostezkách, potěmkinovsky budovaných pouhým značením, by takto mohlo vzniknout něco, co by bylo na rozdíl od nich opravdu funkční.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Re: Re: Proč
Já jen že vystupuješ pořád proti cyklostezkám, cyklistům a železnicím...
  • Autor Jirka Žaloudek
  • Datum a čas 15.6.2004 21:07
Reaguj
Re: problémy s takovým řešením
No, nějak mi z toho přímo neplyne důvod, proč by to nemělo jít. Proto jsem zmiňoval ten argument s dotacema. Samozřejmě si nemyslím, že by se kvůli tomu měl nějaký projektant přetrhnout, ale - a to se vracím k té buštěhradské dráze - ona se každopádně chystá její rekonstrukce, je jen otázka času a potažmo peněz (což je to samé:-) kdy k ní dojde. A pak by se to mohlo udělat najednou. Tím se řeší i námitka s vlastníky pozemků, protože se s nimi musí jednat stejně. A přivedení dopravního proudu lidí kamkoliv má spíš pozitivní efekt na cenu pozemků, kde se děje. Nevím, proč by se tomu měli majitelé bránit. Kyne jim možnost otevřít si na smetišti kiosek s limčou:-) Chápu skepsi, vzhledem k naší životní realitě oprávněnou. Ale to neznamená že nemá cenu se aspoň trochu snažit o nápravu. Když budem všichni skeptičtí, nic se nezlepší. Zbytovský
Reaguj
Sociální program;-)
Jojo, budování cyklostezky by přineslo jednak pár pracovních míst pro některé sociální skupiny. Mimoto cyklostezka podél železniční trati (v praxi zhusta zpevněný a rozšířený chodník) je velmi dobře použitelná pro ruční vozík (např. dvoukolák). Takže těm samým sociálním skupinám by značně usnadnila transport měděných vodičů či ocelových komponent trati a značení, čímž by jim usnadnila výdělek. Geniální sociální program motivující k práci (příjem ze sběrny není příjmem rušícím nárok na podporu v nezaměstnanosti a státní sociální podporu) a současně k využití druhotných surovin.;-)))
  • Autor JH
  • Datum a čas 15.6.2004 11:10
Reaguj
Re: Proč
nenávidím cyklisty nebo jsem technokrat? no, za cyklistu se taky tak trochu považuju, nicméně nijak zavilý picyglista nejsem. cyklisty mám docela rád. jsem li technokrat? dejme tomu že jsem velmi pravicově nebo spíš liberálně zaměřený (ale nepřeju si být nijak spojován s těmi populistickými tajtrdlíky, kteří se v tuzemské a evropské politice pravicí zaštiťují) - prostě každej co chce, ale za svoje. jsem velmi skeptický k zaštiťovaní čehokoli prospěšného veřejným zájmem - třeba myšlenka, že "podél trati jsou stejně jenom sklady..." mi zavání neúctou k právům vlastníků těch pozemků. je-li technokratismem snaha vycházet z reálné situace, potom bych měl asi být na toto označení hrdý. ideí je samozřejmě potřeba, ale přece jenom, na základě určitého materialismu, reality, dodržování pravidel....
Reaguj
Proč
Nenávidíš cyklisty nebo si jenom takovej technokrat? Soudím tak i z příspěvků po dalšíma článkama.
  • Autor Jirka Žaloudek
  • Datum a čas 15.6.2004 09:55
Reaguj
problémy s takovým řešením
no, připadám si trošku hloupě, když tady vystupuji jako škarohlíd, který vysvětluje proč to nejde.1. ano, je pravda, že české dráhy vlastní na území prahy řádově 10 procent pozemků. je pravda, že tyto pozemky jsou z valné části zarostlé křovisky, pokryté smetišti atd.2. ochranné pásmo dráhy je na každou stranu od osy vnější koleje třicet až padesát metrů, a každé kopnutí do země musí schválit drážní úřad a ČD. pak je něco, jako průjezdný profil, kam nemůže zasáhnout vůbec nic. je to cca 3 metry od osy koleje na každou stranu. pozor, tento průjezdný profil může zasahovat do pozemku, který není ve vlastnictví dráhy. navíc bývá obvykle trať doprovázena vedením sítí (telekomunikace, zabezpečení trati etc.). minimální světlá šířka cyklostezky je řádově 2 metry (pro obousměrný provoz). případná cyklostezka by tedy zasahovala do pozemků ve vlastnictví různých majitelů podél trati a dostali bychom se ke sporu, má-li přednost veřejný zájem (cyklostezka) před nedotknutelností majetku.3. zrovna osud trati z dejvic na kladno je v současné době nejasný a budovat cyklostezku dříve, než se vyjasní, co s tou tratí bude a jak by bylo zřejmě poněkud ukvapené.4. ano, ukotvit nějak do právního řádu povinnost nabídnout trať při zrušení přednostně k využití jako cyklostezka by bylo více než vhodné. až se konečně z dráhy stane skutečně firma (byť ve státním vlastnictví) a ne sociálně zaopatřovací černá díra na peníze, tak se budou tratě s čtyřmi vlaky denně rušit jak bičem mrská.
Reaguj
Celkem 6 příspěvků v diskuzi


Chorvatskem na kole

Chorvatskem na kole

TIP HORYDOLY 20 oblastí a 50 cyklistických tras v Chorvatsku popisují Slávka Chrpová, Zdeněk Kukal a Stanislav Rauch. Chorvatskem na kole míří na ostrovy, pobřeží i do vnitrozemí.... celý článek

Jižní Čechy AKTUÁLNĚ 2025

Blinduro 2026

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.



Nejčtenější články

PodcasT - inspirace pro dětské oddíly

PodcasT - inspirace pro dětské oddíly

Inspiraci pro vedoucí dětských oddílů přináší nenápadný ale vytrvalý podcast na Spotify pod názvem PodcasT - jednohubky pro činnost. 
Elektrokoloběžky a elektrokola 2025

Elektrokoloběžky a elektrokola 2025

ITÁLIE Krátké ale důležité zprávy o elektrokolech a elektrokoloběžkách.
Rekordní triumf! Tománek kraloval na nejtěžší trati v historii světových šampionátů

Rekordní triumf! Tománek kraloval na nejtěžší trati v historii světových šampionátů

Paratriatlonista Jan Tománek se popáté v kariéře stal mistrem světa na poloviční ironmanské distanci v kategorii handcycle. Rekordní titul získal na IRONMAN 70.3 World Championship ve španělské Marbelle. Na trati, kterou závodníci
Trek svolává z trhu více než 75 000 kol kvůli problematickým brzdám

Trek svolává z trhu více než 75 000 kol kvůli problematickým brzdám

RECALL Trek oznámil svolávací akci a ukončení provozu pro více než 75 000 kol prodaných v Severní Americe kvůli problému s protiběžnou brzdou. V Československu je známá spíš pod názvem torpedo.
První podzimní cyklostezka?

První podzimní cyklostezka?

AKTUALIZACE Začal nám začal podzim. Teploty jsou ale ještě docela ucházející, tak vás možná nebudeme muset zdlouhavě přesvědčovat, abyste si udělali do konce roku ještě nějaký ten výlet na kole. Tentokrát

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Zimní slunovrat Česko 21.12.
Vakantie - veletrh Nizozemsko, Utrecht 8.-11.1. 8.1.
Pro Winter - veletrh Itálie, Bolzano 11.-13.1. Horské technologie 11.1.
Ferienmesse - veletrh Rakousko, Vídeň 15.-18.1. 15.1.
Matka - veletrh Finsko, Helsinky 16.-18.1. Cestovní ruch 16.1.
Boot - veletrh Německo, Düsseldorf 17.-25.1. 17.1.
CMT - veletrh Německo, Stuttgart 17.-25.1. 17.1.
Fitur - veletrh Španělsko, Madrid 21.-25.1. 21.1.
FESPO - veletrh Švýcarsko, Curych 29.1.-1.2. 29.1.
Slovakiatour - veletrh Bratislava, Incheba 29.-31.1. 29.1.

Diskuse

Stephenjense Lhanebal, 17.12.2025 16:13, 1 příspěvek
Hezká vzpomínka. Climber 2, 17.12.2025 9:07, 2 příspěvky
děláte to dobře Kouďalo, 16.12.2025 10:47, 2 příspěvky
Hmm turecké hospodářství Honza, 15.12.2025 14:16, 3 příspěvky
WC Novinář, 15.12.2025 9:46, 2 příspěvky
Inu Honza, 15.12.2025 8:41, 2 příspěvky
Karwendel Gut Pišišvor, 14.12.2025 22:03, 2 příspěvky
Kontakt na farmu Horydoly, 11.12.2025 0:06, 10 příspěvků
Kontakt na farmu Bára Zemanová, 10.12.2025 22:12, 10 příspěvků
hrozný Paulse, 10.12.2025 14:37, 1 příspěvek

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Má někdo zkušenos kiheto6821 kiheto6821, 17.12.2025 0:36
Re: Má někdo zkušenos BAZAKS mitiy82567, 17.12.2025 0:36
Má někdo zkušenos kawiye2339 kawiye2339, 17.12.2025 0:35
Re: Má někdo zkušenost kawiye2339 kawiye2339, 17.12.2025 0:35
Re: Má někdo zkušenost BAZAKS mitiy82567, 17.12.2025 0:34
Má někdo zkušenost kiheto6821 kiheto6821, 17.12.2025 0:32
S.Pellegrino oznamuje dlo... Horydoly , 15.12.2025 20:21
Jižní Čechy nabízí origin... Horydoly , 15.12.2025 12:49