Horská elektrokola obstojí i v náročném terénu
Cyklistika není a nikdy nebyla o potu a dřině. Cyklistika je o radosti ze svobodného pohybu v přírodě. Pod touto svobodou si však nemusíte představovat pouze možnost jet si, kam se vám zlíbí. Horská elektrokola dávají neomezenému pohybu zcela nový význam.
Vaše jízda již není závislá na náročnosti terénu, povětrnostních podmínkách či aktuální kondici jezdce. S e-bikem neexistují omezení, jste skutečně volní.
E-bike boří výkonnostní bariéry
Jak to všechno vlastně funguje? Velice chytře a elegantně. Elektrokolo je v prvé řadě opravdu kolo. I bez nabité baterie funguje naprosto stejně. Je tedy na základě otáčení pedály schopné samostatného pohybu. Trik spočívá ve využití pomocného elektrického pohonu uchyceného v rámu kola. Ten automaticky zvyšuje sílu, se kterou cyklista pohne pedály. A to v takové míře, kterou stroji určíte. Moderní elektrokola umožňují jezdci volit mezi několika intenzitami asistence.
Přestože vám motor elektrobiku pomůže s pohybem při šlapání, nepřipraví vás o konzistentní, zdraví prospěšný pohyb. I na elektru se můžete pořádně zapotit (nezapomínejte na to, že je těžší, než běžné horské kolo a intenzita asistence jde regulovat). Rozdíl je v tom, že boří výkonnostní bariéry. Umožňuje všem bez ohledu na věk či kondici zažít nádherné horské scenérie. A to v tempu, které je pro ně ze zdravotního hlediska i ze stránky požitku z jízdy nejlepší. Při použití nižších úrovní pomocného motoru si však jízdu užije i výkonnostní sportovec. S elektrokolem si jedete vždy přesně tak, jak chcete.
Tipy k pořízení prvního horského elektrokola? Víme, jak nesáhnout vedle!
S příchodem Li-Ion a LiPol baterií umožňujících najet s pomocným pohonem klidně i 100 kilometrů došlo k obrovskému rozšíření nabídky všech typů kol, včetně horských elektrokol. Díky široké konkurenci nabízejí již prakticky všechny top značky z technického hlediska vyladěné produkty. Jak si tedy na trhu vybrat? Naše rada zní: jezděte na tom, na čem jezdí Francouzi. Země galského kohouta je dlouhodobě neotřesitelnou baštou cyklistiky a zdravého životního stylu. Bicykly zde ke každodenní dopravě, sportu či rekreaci využívají všichni od batolat po starce. Vyvinula se tam silná a náročná cyklistická kultura, očekávající od elektrokol maximum. Nízkou hmotnost, dokonale ergonomický posed a úspornost spotřeby energie. A na čem tedy Francouzi jezdí? Na elektrokolech Moustache.
Dokonalý a nerušivý chod motoru a dlouhý dojezd na jedno nabití je ve světě e-biků standard. Moustache však technickou dokonalost obohacuje o faktor, který je dle našeho názoru u horských elektrokol z nepochopitelných důvodů opomíjen: začlenění motoru do celkového designového konceptu kola. Karbonový rám je velice chytře vyřešen tak, aby baterii nenápadně pohltil. Na první pohled je těžké poznat, že se jedná o model s pomocným motorem. Svěží změna oproti jiným e-bikům s motory Bosch.
Smiling Adventures - Uphill for ALL !! from Moustache Bikes on Vimeo.
Samedi 27 OFF však není zdaleka prvním francouzským (a snad ani posledním) e-bikem, který nám padl do oka. Skvělé jsou i modely Friday či Lundi určené pro městskou cyklistiku. Zaručujeme, že vám zpříjemní nákupy i cesty do práce.
Diskuse
Diskuze k článku
Francie není žádnou baštou cyklistiky a už vůbec není zemí zdravého životního stylu.
Autor tohoto článku asi bohužel podlehl nějakým mýtům.
V počtu kol na obyvatele vede ve světě procentuálně Holandsko, kde je dokonce více kol než obyvatel. Za ním následuje Dánsko, po něm, světe div se, Maďarsko. Na dalších místech leží Švédsko a Belgie s Německem. Francie v této statistice leží někde na zcela zadních pozicích.
Elektrokola se ve Francii komercialisují od roku 1995. Mimo značku Moustache jsou na francouzském trhu desítky dalších značek. O ekologii elektrokola se vedou roky dlouhé diskuze – baterie/aku se musí dobíjet (u značek Moustache se tato doba pohybuje až u 4-5 hodin, když chcete aku dobít na skoro 100 procent) a to proudem ze zásuvky – při čemž 75 procent tohoto proudu je ve Francii vyrobeno v atomových elektrárnách. Radioaktivní odpad vyváží Francie z části do Ruska. K recyklaci baterie je potřeba skoro stejně energie jako na její výrobu.
Elektrokola Moustache jsou vyzbrojeny motorky značky Bosch. Použijeme – li funkci “Asisent“ této firmy abychom zjistili jak daleko s kolem vůbec dojedeme, zjistíme následující údaje:
Při průměrné rychlosti 15km/hod., s kolem celkové váhy kolem 110 kg (cyklista, bagáž a kolo), v lehce hornatém terénu na nezpevněných lesních a polních cestách ujedeme kolem 48 km což tedy není zrovna daleko. Pochopitelně prospekty udávají až 130 km – jenom je u toho jakási hvězdička – takže je to srovnatelné s dodatkem na nějaké smlouvě napsané pod čarou a malým písmem. Ceny E-kol Moustache (MTB) se ve Francii pohybují mezi € 4599.- a 5699,- čtenář si to jistě dokáže přepočítat na koruny – ale cena lehce pod 150 000 korun není pro každého.
Největším producentem kol jako takových se stala Čína. 80 procent kol prodaných v USA je čínské provenience. V roce 2018 se odhaduje, že po čínské půdě bude jezdit 60.000 000 elektrokol.
Nadále není jisté, jestli pohyb s elektrokolem po naší zeměkouli je tím nejeficientnějším a nejekologičtějším.
- Autor Michael Beranek
- Datum a čas 28.2.2018 11:08
Paříž: ulice bez aut, zakázané elektrokoloběžky, drahá SUV
Reflexní trička - bezpečné oblečení pro cyklistiku a běhání
Nejčtenější články
Cyklonovinky 2024
Cyklomaratony pro každé kolo 2024
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Rychlebské stezky - začátek sezony | Černá voda | Horská kola | 29.3. | |
Šemberské stezky - otevření | Tuchoraz | 29.3. | ||
Banální situace, fatální následky - přednáška | Praha, Městská knihovna | Prevence úrazů páteře | 3.4. | 17:00 |
Myslivost a příroda - veletrh | Kroměříž, Výstaviště | 6.-7.4. | 6.4. | |
Orlice Cup - štafeta | Choceň | Běh, kolo, kanoe | 6.4. | |
Morkovské bajk - cyklomaraton | Morkovice | Horská kola | 6.4. | |
Vars - konec lyžování | Francie, Vars | 7.4. | ||
Silva Regina - veletrh | Brno, Výstaviště | 7.-11.4. Myslivost a lesnictví | 7.4. | |
ILTM - veletrh luxusního cestování | Jižní Afrika, Cape Town | 7.-9.4. | 7.4. | |
Extrem bike - cyklomaraton | Most | Horská kola | 11.4. |
Diskuse
čd-ariva | Pišišvor, 29.3.2024 11:12, 1 příspěvek |
strašná rychlost | Skiák, 26.3.2024 17:25, 1 příspěvek |
INU | Horydoly - Andrea Černá, 25.3.2024 13:57, 2 příspěvky |
INU | Honza, 25.3.2024 13:26, 2 příspěvky |
Nebudeme přece poukazovat... | Michael Beranek, 25.3.2024 9:42, 5 příspěvků |
INU | Pišišvor, 24.3.2024 23:21, 2 příspěvky |
INU | Honza, 23.3.2024 20:40, 2 příspěvky |
INU | Honza, 23.3.2024 16:35, 5 příspěvků |
re | kladivo, 23.3.2024 14:08, 2 příspěvky |
O otázku jak se nám všem ... | Michael Beranek, 23.3.2024 13:49, 6 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Re: Karel IV. | Horydoly , 28.3.2024 15:06 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:46 |
Re: Karel IV. | Horydoly Open, 28.3.2024 14:45 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:42 |
Re: Karel IV. | Horydoly Open, 28.3.2024 14:40 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:37 |
Re: Karel IV. | Horydoly Open, 28.3.2024 14:36 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:35 |