
TEST Ikonický batoh Re-Kanken
Školní batoh Kånken pozná téměř každý. Švédský výrobce Fjällräven jím vyřešil skoliozu skandinávských dětí, které chodily do školy od 70. let minulého století. Po čtyřiceti letech přišel s úprvní zásadní inovací. Batůžek Re-Kånken si ponechal střih, ale Švédové ho šijí ze stoprocentě recyklovaného materiálu.
Značka Fjällräven byla založena v roce 1960 Åke Nordinem v městečku Örnsköldsvik. Dnes tato společnost vyrábí odolné outdoorové vybavení a oblečení.
Design zůstal, materiál se změnil
"Výrobu Re-Kånkenu jsme od začátku pojali trochu jinak, tedy kromě klasického designu, u kterého jsme zůstali. Výzvou bylo dosáhnout co nejmenšího negativního vlivu na životní prostředí, ale přitom stále vyhovět požadavkům na odolný a funkční výrobek," říká Neal Fernandez, produktový vývojář Fjällräven.
VIDEO Fjällräven představuje batoh Re-Kanken
Zatímco u původního Kånkenu jsou k výrobě používány tři různé materiály – na samotný batoh, vnitřní kapsu a popruhy, Re-Kånken je vyroben výhradně z jednoho materiálu – recyklovaného polyesteru. Každý Re-Kånken je vyroben z jedenácti PET lahví a jeho menší verze Re-Kånken Mini z devíti lahví.
Kanken je odolný batůžek s nadčasovým designem. Původně byl vymyšlený a ušitý přesně na povinné školní vybavení. Vejdou se do něho desky, velké sešity, učebnice, penál a přezůvky.
Příběh batohu Fjällräven Kanken
Batoh vydrží skoro všechno
Testovali jsme batoh Re-Kånken. Využili jsme ho na každodenní nošení ve městě přesně tak, k čemu je určený. Přenášeli jsme v něm diáře, papíry, malý notebook, doklady, klíče a další nezbytnosti pro práci ve městě. Občas jsme ho nacpali k prasknutí běžným nákupem. Kromě pěší chůze a mnoha dopravních prostředků si s námi batůžek užil ježdění na koloběžce v pražském provozu i na cyklostezkách. Batůžek je v každodenní zápřahu od loňského léta, přes podzim a zimu až do právě pučícího jara.
Co se osvědčilo? Téměř všechno. Na to, jak je Kanken jednoduchý, funguje bezvadně.
Nejdříve k odolnosti. Po téměř ročním používání a několika praních v pračce s ostatním prádlem vypadá batoh jako nový. Opotřebení není vidět, snad jenom zespodu se objevují první odřené chloupky.
Nosný systém je ještě jednodušší než samotný batoh. Místo ramenních popruhů jsou našité jen dva nastavitelné ploché popruhy. Místo horního ucha jsou přišité dvě smyčky ze stejných popruhů. Kupodivu na těch několik kilogramů nákladu, který se do batohu vejde, to úplně stačí k nosení na zádech i v ruce.
Střih je obyčejný obdélník uzavíraný jedním velkým zipem seshora a z obou stran. Velký vnitřní prostor doplňují dvě boční vysoké ploché kapsy a jedna prostorová vepředu na zip.
Uvnitř je vsunutá karimatka, která zpevňuje záda batohu. Lze ji jednoduše vyndat a použít ji jako podsedák na sedění venku v trávě nebo si zpříjemnit posezení třeba na tvrdé dřevěné lavici. Když karimatku (podsedák) zničíme nebo ztratíme, jednoduše si její tvar vystřihneme z jakékoliv jiné podložky na spaní.
Jediná patálie nastává, když batoh naplníme těžkým a objemným nákupem. Zip zapneme až nadoraz. Nesmíme potom zapomenout na horní dvě uši. Ty je nutné sepnout pomocí přišitého druku, aby se zip samovolně neotevřel
VIDEO Aiko Boden vysvětluje filozofii Fjällräven
Malá poznámka nakonec: Nekupujte svým dětem jasně žlutý (slunečnicový) Kanken! Jednou ho položí na zem a špína se na něm usadí ihned. A pište si, že bude pořádně vidět!
A ještě jedna poznámka: Všechny batohy Kanken jsou strašně drahé. Z hlediska ceny by bylo mnohem levnější koupit několik supermarketových batůžků za pár stovek a střídat je vždy po roztrhání. Kdo chce Fjällräven, musí si prostě připlatit.
Re-Kånken
Materiál: 100% polyester
Výška: 38 cm
Šířka: 27 cm
Hloubka: 13 cm
Objem: 16 L
Zip: YKK
Hmotnost: 395 g
Orientační cena: 2490 Kč
Re-Kånken Mini
Materiál: 100% polyester
Výška: 29 cm
Šířka: 20 cm
Hloubka: 13 cm
Objem: 7 L
Zip: YKK
Hmotnost: 340 g
Orientační cena: 2190 Kč
Fjällräven na Horydoly
5 trekkingových stylů Fjällräven
Příběh batohu Fjällräven Kånken
TEST Bunda Fjällräven Övik Lite
Aiko Bode: Potřebujete oblečení proti komárům a UV záření
Fjällräven zůstane konzervativní i příští rok
Fjällräven: lehké, odolné, nepromokavé
Bunda Fjällräven Expedition Down za padesát tisíc
Diskuse
Diskuze k článku

Naučné stezky ve středních Čechách
Přemýšlíte nad výletem do Krkonoš a nevíte, jak najít ubytování?
Může se hodit
Nejčtenější články
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Taipei Cycle - veletrh | Taiwan | 22.-25.3. | 22.3. | |
Utazás - veletrh | Maďarsko, Budapešť | 23.-26.2. | 23.3. | |
For Bikes and Sport - veletrh | Praha, Letňany | 24.-26.3. | 24.3. | |
Nigh Run
|
Ostrava, | Běh | 25.3. | |
Chrudimka - splutí | Seč | 25.3. | ||
Velikonoce v hornickém domku | Příbram, muzeum | 27.3.-9.4. | 27.3. | |
Doubrava - odemykání | Pařížov | 1.-2.4. | 1.4. | |
Velikonoce na zámku | Benešov nad Ploučnicí | 1.-10.4. | 1.4. | |
Ulice a místa - výstava | Benešov nad Ploučnicí | 4.-23.4. | 4.4. | |
IBTM - veletrh | Singapur | 4.-5.4. | 4.4. |
Diskuse
Nova zprava - ani ne | Pavka, 20.3.2023 17:17, 2 příspěvky |
velkoplošné chráněné území | Lukas B., 20.3.2023 16:58, 1 příspěvek |
Nova zprava | Honza, 20.3.2023 14:55, 2 příspěvky |
Oprava | Horydoly, 19.3.2023 11:42, 4 příspěvky |
Oprava | Lukas, 18.3.2023 18:59, 4 příspěvky |
Koloběžka Mascoot 20-20 | Myškovi, 17.3.2023 12:14, 11 příspěvků |
Koloběžka Mascoot 20-20 | Kemo, 16.3.2023 10:28, 11 příspěvků |
INU | Honza, 16.3.2023 9:46, 1 příspěvek |
INU Lomnické sedlo | Skiák, 15.3.2023 13:21, 4 příspěvky |
Cestovaní | Lukáš89, 13.3.2023 15:20, 2 příspěvky |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Do Německa za jarními udá... | Horydoly Open, 11.3.2023 23:50 |
Re: ferraty ve Slovinsku? | Kuba Turek, 8.3.2023 1:24 |
ferraty ve Slovinsku? | Horydoly , 8.3.2023 1:08 |
Proč udeřil blesk do soch... | milan šupa, 3.3.2023 20:02 |
Sníh a sjezdovky v provozu | Horydoly Open, 23.2.2023 15:22 |
Češi loni po Česku cestov... | Horydoly Open, 23.2.2023 14:59 |
V Česku natáčený film Na ... | Horydoly , 23.2.2023 14:50 |
Češi se do zahraničí rádi... | Horydoly , 23.2.2023 14:44 |