
Asistenční služba podporuje pojištění

Sanita vás odveze z Francie za šedesát tisíc korun. Letecký převoz zraněných z evropských zemí stojí okolo půl milionu korun. Ze světa přiletíte ve speciálně upraveném lůžku běžnou leteckou linkou za necelé dva miliony korun. Zvláštní letadlo bez mezipřistání vás do Česka dopraví za tři až čtyři miliony korun. To jsou částky, které za vás nejspíš zaplatí pojišťovna. Zorganizování takové akce ovšem bude zřejmě nad vaše síly. V tom případě nastoupí asistenční služba.
Prokurista Europ Assistance Vladimír Fuchs popsal pro Horydoly jeden typický příklad, na kterém je vidět, co lze od asistenční služby čekat:
Dvojice turistů zabloudí na zahraničních horách. K večeru si jeden zlomí nohu, oba jsou vyčerpaní. Volají linku 112, špatně umí cizí jazyk, ale s operátorem se domluví, co potřebují a kde přibližně jsou. Rozebíhá se záchranná akce. Horská služba nešťastníky najde a vrtulníkem je transportuje do nemocnice. Turisté volají na asistenční službu, každý má jinou pojistku a zároveň jinou asistenční službu. Případ přebírá první zavolaná asistence a řeší ho za oba turisty. Telefonuje do nemocnice, zaručuje lékařům poslání peněz na lékařská zákrok a informuje oba dva klienty, co s nimu budou lékaři dělat a jakou mají diagnózu. Druhý den se ukazuje, že zlomenina je komplikovaná a transport do Česka bude nutný speciální sanitkou. Asistence se znovu spojuje s nemocnicí a klienty. Místní sanita pojede na státní hranice a tam si zraněného převezme česká sanita, která ho odveze do tuzemské nemocnice na doléčení. Druhý turista pojede domů linkovým autobusem z autobusového nádraží, kam ho asistence naviguje a zároveň mu najde nejbližší spoj. Po návratu do Česka se asistenční služba domluví s klienty o pojistce, kterou mají zaplacenou. Zda byla dostatečná, zda byla sjednána spoluúčast a zde není potřeba něco doplatit ze strany pojišťovny nebo klientů.
Asistenční služby jsou velmi často součástí všech možných komerčních pojistek.
Ještě důležitější, než průkaz pojištěnce (většinou ve formě kartičky), je na cestách karta s kontakty na asistenční službu. V případě nehody, zranění, nemoci, nebo jiné pojistné události stačí zatelefonovat a asistenční služba vám pomůže z nejhoršího.
Neléčíme! Pomáháme!
"Neléčíme po telefonu. Dáváme doporučení," ujasňuje roli asistenční služeb lékařka Jana Ježková z Europ Assistance. K tomu nabízejí navíc v odůvodněných případech jednání s tamnějšími lékaři a záchranáři, poskytování finančních záruk, posílání peněz a organizace transportu do vlasti.
"Nevoláme krizové linky, jako je třeba 112, to si musí zajistit každý sám," popisuje hranice, za které asistenční služby nemohou jít, prokurista české pobočky Europ Assistance Vladimír Fuchs.
Je to především z technických důvodů. Záchranáři mají na svých linkách přednost před ostatním telefonním provozem, dosáhnou i na místa pokrytá jen minimálním signálem, mohou lokalizovat telefon a pro úspěch záchranné akce je nutný osobní kontakt se svědkem nebo účastníkem nehody na místě.
Na cestovním pojištění se dobře vydělává
Přinášíme několik zajímavých postřehů největší služby působící na tuzemském trhu Europ Assistance.
Asistenční služby sice spolupracují s pojišťovnami, ale jsou to nezávislé subjekty, a tak mají na pojistky nezávislý pohled. "Cestovní pojištění je jeden z nejvýdělečnějších druhů pojištění," uvádí Vladimír Fuchs.
Skoro nikdo si na lékaře nestěžuje
"Stížnosti na léčebnou péči v zahraničí téměř neevidujeme," říká lékařka Jana Ježková. "Dostáváme spíš pochvaly, které patří lékařům v cizině."
Pro pojišťovny a někdy i klienty to má ovšem svůj rub ve finanční náročnosti. "Zvláště v arabských zemích se v poslední době setkáváme s nadbytečnou péčí," dodává Jana Ježková. "Například po střevních potížích v Egyptě, které vyžadují jednu návštěvu u lékaře, jsou pacienti předvoláváni na zbytečné prohlídky každé dva dny. Ty si tamní lékaři samozřejmě účtují."
Pozor na bankovní karty
Na bankovních kartách je pojistka většinou nedostatečná. "Milion korun nestačí ani pro Evropu a je absolutně nedostatečný pro vzdálenější destinace jako jsou například Thajsko nebo USA," míní Vladimír Fuchs.
Pojistka jen na měsíc
Pozor na počet dnů omezujících pojistku po vycestování z České republiky. Typické pojistky mají působnost 30 dní, některé jsou na 60 dní. Delší pobyt není pojištěný.
Jenom zdravotní pojištění nestačí
Zdravotní pojištění, ať už povinné v Evropě nebo komerční v ostatních státech, je vhodné doplnit cestovní pojistkou.
Pokud jsou plánovány adrenalinové aktivity, nebezpečné sporty nebo pobyt v odlehlých končinách, je nutné sjednat speciální pojistku, která tato zvláštní rizika pokrývá.
Online pojistka svádí k podcenění rizika
Online pojištění je vhodné pro nenadálé cesty, ale pokud víte předem, kam a kdy pojedete, je lepší sjednat pojistku na přepážce v pojišťovně. "Online systém preferuje co nejnižší cenu a velmi často se klient pojistí málo, tedy špatně," odhaluje Vladimír Fuchs. Také seznámení s pojistnými podmínkami je všeobecně nižší na internetu než osobně. "Známe to všichni. Smluvní podmínky prostě odklikneme, aniž bychom si je pořádně přečetli."
"Klienti dají normálně za rodinnou dovolenou u moře padesát až šedesát tisíc korun, ale pak se v internetových srovnávačích pojistek snaží ušetřit třicet korun," zná své Pappenheimské Vladimír Fuchs. "To je do nebe volající nepoměr."
Náklady na pojistné události cestovní asistence v roce 2009
Průměrná událost 7540 Kč (nejčastěji drobné zranění a zažívací potíže)
Nejvyšší cena jedné události 3 306 800 Kč (mrtvice v Kanadě a transport)
Nejvyšší cena hospitalizace 3 208 000 Kč
Průměrná cena dopravy letadlem 76 800 Kč
Průměrná cena dopravy sanitou 28 000 Kč
Průměrná cena ambulantního ošetření 3900 Kč
Zdroj: Europ Assistance
Diskuse
Diskuze k článku

Dva Poláci spadli z Martinovky. Jeden nepřežil, druhého zachránil vrtulník
Jak se platformy jako Cadoola casino připravují na svět řízený umělou inteligencí
Může se hodit
Nejčtenější články

Plinko.cz: Zábava, kterou musí vyzkoušet každý fanoušek online her

Chytré aplikace pro dobrodruhy a digitální pomocníci na cestách

Rady na cestu autem: 5 tipů pro pohodlnou jízdu

Proč není Lichtenštejnsko na Moravě a Vaduz ve Valticích?
Lezecká zahrádka Nas´n u Schmidt-Zabierow Hütte
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Tatranský horolezecký týždeň | Vysoké Tatry, Popradské pleso | 11.-17.8. | 11.8. | |
Perseidy | Česko | 12.-13.8. Roj meteoritů | 12.8. | |
Horal - cyklomaraton | Svit | Horská kola | 13.8. | |
Exotické ptactvo - výstava | Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy | 15.-31.8. | 15.8. | |
Pozorování Perseid | Prašivá | Přednáší Jan Kondziolek | 15.8. | 18:30 |
Železné hory - cyklomaraton | Chrudim | Horská kola | 16.8. | |
Vltava - noční splutí | Český Krumlov | 16.8. | ||
Šumava Trail Run | Železná Ruda | 16.8. | ||
Vasaloppet - běh | Švédsko, Mora | 16.8. | ||
Přísečnická dráha - 25 let | Německo, Steinbach | 16.-17.8. Nostalgická železnice | 16.8. |
Diskuse
Kareemtgwz | loyasot917, 13.8.2025 20:02, 1 příspěvek |
Kareemxd | loyasot917, 13.8.2025 20:02, 1 příspěvek |
.citlivost? | Andy, 13.8.2025 10:23, 4 příspěvky |
salát z hub | Andreas, 13.8.2025 9:56, 1 příspěvek |
ahoj | Karel, 13.8.2025 9:23, 4 příspěvky |
Centrální žlab Sněžky | Lukáš Kortiš, 12.8.2025 23:49, 14 příspěvků |
Centrální žlab Sněžky | Horydoly, 12.8.2025 22:23, 14 příspěvků |
??? | Honza, 12.8.2025 20:04, 1 příspěvek |
Centrální žlab Sněžky | Lukáš Kortiš, 12.8.2025 14:29, 14 příspěvků |
Centrální žlab Sněžky | Kuba Turek, 12.8.2025 13:06, 14 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Chrudim hostí kultovní zá... | Horydoly , 13.8.2025 12:19 |
Zdeněk Štybar vstupuje do... | Horydoly , 12.8.2025 0:41 |
Bublinky ovládnou Brno | Horydoly , 9.8.2025 2:46 |
Polička | Horydoly , 9.8.2025 2:44 |
Do Prachatic míří 1000 sp... | Horydoly , 8.8.2025 1:36 |
Emirates mapují top letní... | Horydoly , 29.7.2025 23:31 |
Emirates opět vítězí | Horydoly , 29.7.2025 23:21 |
Re: Lyžařské vybavení | Naomi Smith, 29.7.2025 12:25 |