Naše Subaru má rádo zimu

Naše Subaru má rádo zimu
Subaru Libero v zimě na Šumavě a na podzim u Vltavy.
Autor snímku Widya Fahmaani a Pavel Sýkora
SDÍLEJ:

Asijské vlivy se u nás nezapřou. Projevilo se to i při výběru rodinné limuzíny. Možná to byla nostalgie po typickém asijském prostředku hromadné dopravy bemu, možná moje úchylka pro neobvyklé stroje.

Naše Subaru má rádo zimu
Subaru Libero, podzimní výlet.
Autor snímku Pavel Sýkora
Jak na to

Subaru Libero na internetu

Na webu se obříci v příliš hojném počtu nevyskytují a to jak v Česku, tak ve světě. Je to starší model, žádnej dravec hodnej tunění, takže stojí internetově opomenut. Přesto sem tam něco se najde.

Servis a díly

Subaru Švadlenka - hojně doporučovaný servis, kde své práci rozumějí
Vrakoviště v Hostivicích v areálu JZD

Majitelé a kluby

Subaru Libero - tipy, galerie, fórum, klub
Subaru Libero Freunde - majitelé a přátelé
Klub majitelů minibusů - příznivci obříků

Zajímavosti

Libero v Libyi - reportáž o cestě terénního náklaďáku a Subaru Libera

Chtěli jsme automobil prostorný a spolehlivý, provozně levný a jednoduchý, schopný převážet hodně kamarádů, lodě, kola a podobné vybavení, nejlépe vůz, ve kterém se dá dobře spát a ve kterém se dá dobře cestovat přes hory a doly.

Fantastické vybavení

Jakožto nadšenec do outdoorových aktivit a milovník zimních hor jsem preferoval vůz 4x4. Těmto protichůdným požadavkům nakonec vyhověl náš skvělý obřík Subaru Libero.

Náš obřík původně patřil Ředitelství silnic a dálnic, a je proto vybaven oranžovými výstražnými blikačkami a dále předním ochranným rámem, velkou expediční zahrádkou (tu mám obzvlášť rád) a nosičem na zadní dveře (nosič na kola).

Pár dojmů z cest

Někteří kamarádi mi říkali, že se ta piksla musí v první zatáčce převrhnout. Také jsem byl zvědavý a po pár průjezdech ostrými zatáčkami musím konstatovat, že auto se sice trochu naklání (což se tedy s přihlédnutím k světlé výšce, úzkým bambulatým pneumatikám a léty prověřeným tlumičům není co divit), ale není to nic dramatického.

Auto má díky velmi nízko uloženému plochému motoru těžiště hodně dole, takže o převracení nemůže být řeč. Určitou slabinou je citlivost na boční vítr. Auto má krátký rozvor a trochu skáče přes kaluže. Co se mi líbí, je vyšší posez jako u dodávky a velký a neskutečně variabilní vnitřní prostor.

Tříválcový motor je živý a má nečekaně dobrý odpich, samozřejmě v rámci kategorie vozu. Mimo silnice jsem zatím obříka prohnal jen několikrát a byl jsem velmi spokojen. 4x4 lze kdykoliv za jízdy zapojit stisknutím tlačítka na řadící páce a změna je sakra cítit.

Obřík miluje sníh a led

Obříkovým oblíbeným ročním obdobím je zima. Na prvním poprašku zařazuji 4x4 a něco jako řetězy mohu klidně nechat doma. Vzpomínám si na přejezd sedla na Šerlichu, kde leželo třicet centimetrů nového sněhu, který obříka nepřekvapil.

Zatím největší závada nastala při vyjíždění z hluboké závěje, kdy padla za vlast už hodně načatá spojka. Funkcí, kterou při cestách a výletech hojně využívám, je lůžková úprava. Mých sto devadesát cntimetrů se na sklopená sedadla vejde bez problémů. Jen mě zlobí, že prostřední řada sedadel je užší a vzniklý prostor musím vycpávat batohy. Ale což..., i tak se spí dobře.

 

Pár technických dat

Subaru Libero E12 je starším typem tohoto jména, který se vyráběl v letech 1986-1993. V roce 1993, kdy byl vyroben i náš obřík, byl nahrazen novým typem, který se mi zprvu nelíbil, ale časem si získává mé sympatie.

Obřík je pětidvéřový šestimístný mikrobus, motor vzadu a pohon zadních kol, zařaditelný náhon všech kol (4x4). Řadový tříválec s rozvodem OHC a objemem 1190 cm³, vrtání 78 mm a zdvih 83 mm, komprese 9,1, karburátor, výkon 38 kW (52 koní) při 4400 ot/min, točivý moment 97 Nm při 2800 ot/min.

Pětistupňová převodovka, rozvor 1805 mm, vnější rozměry 3425x1430x1885 mm, hmotnost 925 kg, nosnost 510 kg, maximální rychlost 120 km/h a spotřeba okolo 7,5 litrů Naturalu 95.

Subaru Libero v zimě na Šumavě a na cyklistické vyjížďce pod Ralskem.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

malý velký superkanón
Jednu tuhle neopakovatelnou hračku máme doma. Máme ranč na samotě na České Sibiři a s liberkem zásobujeme kuchyň a vozíme děti. Přál bych vám vidět nedůvěřivý kukuč našich pošťaček, když letos na naší příjezdovce beznadějně zapadly do závěje a já je přijel vytáhnout. Od té doby už ho nemají, ale upletl jsem si na sebe bič - musím si jezdit pro poštu do vsi, prý je to pro nás hračka :-). Když jsme vloni vezli po hlavní z okresního města skoro čtyřmetrový živý strom, který koukal otevřenou střechou, to bylo rozesmátých tváří šoférů, zdravení a troubení :-)! A jak valili oči ochránci zákona, ani nestačili zvednout plácačku. Je to veselé autíčko a pokud je budeme stíhat průběžně odrezovat, nepůjde z domu.
  • Autor Aleš
  • Datum a čas 3.2.2010 10:57
Reaguj
Liberu zdar
nevyměním za nic! přišel jsem k němu vlastně náhodou , v práci máme Daihatsu hijet. Po třech letech ježdění s ním bych nic jiného nechtěl, je perfektně obratné a vůbec. Líbilo se mi tolik že jsem uvažoval o jeho koupi.Mělo to jednu vadu, nebyl tam pohon 4X4 a v zimě to velmi chbyělo. Rozhlídl jsem se po netu a hele Subaru Libero bylo to co jsem potřeboval. Nyní mám se svou škatulkou na kolečkách od subaru tolik kilometrů že už bych se jí nevzdal. Subaru zdar!
  • Autor Anonym
  • Datum a čas 29.4.2009 13:08
Reaguj
Subaru Libero
Kým som sa v ňom nepreviezol,myslel som si,že keď oň opriem bicykel,prevráti sa.Ale to je veľký omyl!!!PO tej jazde(hlavne v teréne)som sa rozhodol,že si ho zadovážim.Dnes mám dve(hoci zatiaľ v horšom stave)ale plne funkčné.Takže doporučujem každému,kto je trochu technicky zdatný(to asi bude potrebné) a má rád zimu bez problémov. S pozdravom " Liberu zdar".
  • Autor Zbynek
  • Datum a čas 30.9.2007 20:14
Reaguj
Libero
taky jezdím stejným strojem, dokonce po krkonoších. je to o třičtvrtě metru kratší než škodovka, o 15 cm užší a o 40 vyšší :) otočí se to na pětníku a jede to pořád. je třeba to často omatlávat proti korozi a vloni jsem s tím zapadl jednou, když jsem projížděl po cestě, kde bylo půl metru mokrého lepivého sněhu. nahrnul se pod auto až to nadzvedlo motor a tím se zastavilo. jinak to jede pořád. říká se, že kdo ho zkusí, nechce nic jiného. víme proč, že ?? :)
  • Autor kk
  • Datum a čas 20.12.2005 19:25
Reaguj
Kola
Musím uznat že ty kola na střeše - to už je slušná vejška :-) http://www.horydoly.cz/foto/subaru_libero/img00005.jpg
  • Autor peple
  • Datum a čas 20.12.2005 12:02
Reaguj
Re: Nevím, nevím
Proč? Už si s tím snad někdy jel? :-)
  • Autor peple
  • Datum a čas 20.12.2005 11:55
Reaguj
Vítej v klubu
http://libero.wz.cz/ :-)
Reaguj
Super...
...expediční vozidlo, sám bych něco podobného bral. Tak přeju tisíce kiláků bez závad. Hlavně ať se drobeček drží !! Zdar. B
  • Autor Balů
  • Datum a čas 28.11.2005 13:00
Reaguj
Nevím, nevím
Jako kuriozita je to pěkné, ale jezdit bych s tím nechtěl.:-)
  • Autor Pivoň
  • Datum a čas 28.11.2005 10:17
Reaguj
Celkem 9 příspěvků v diskuzi


Paříž: ulice bez aut, zakázané elektrokoloběžky, drahá SUV

Paříž: ulice bez aut, zakázané elektrokoloběžky, drahá SUV

Starostka Paříže Anne Hidalgo tvrdě šlape do příjemné dopravy v hlavním městě Francie. Zakázala sdílené elektrokoloběžky, vyhradila ulice pro pěší a cyklisty a zdražila parkování autům SUV.... celý článek

Deliveo Delivery Software spravuje zásilkové služby

Muzeum Škoda Mladá Boleslav: cesta českou automobilovou historií

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Europe's top campsite is located in Austria

Europe's top campsite is located in Austria

On the basis of ratings by campers Camping.info , one of Europe's top camping guides, has selected the most popular from over 23,000 campsites in 44 European countries.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Banální situace, fatální následky - přednáška Praha, Městská knihovna Prevence úrazů páteře 3.4. 17:00
Myslivost a příroda - veletrh Kroměříž, Výstaviště 6.-7.4. 6.4.
Vars - konec lyžování Francie, Vars 7.4.
Silva Regina - veletrh Brno, Výstaviště 7.-11.4. Myslivost a lesnictví 7.4.
ILTM - veletrh luxusního cestování Jižní Afrika, Cape Town 7.-9.4. 7.4.
Slovakiatour - veletrh Bratislava, Incheba 11.-14.4. 11.4.
Regiony České republiky - veletrh Lysá nad Labem 11.-14.4. 11.4.
Nauticampo - veletrh Portugalsko, Lisabon 17.-21.4. Turismus a karavaning 17.4.
Tourbusiness - veletrh Bělorusko, Minsk 18.-20.4. 18.4.
Spezi - veletrh Německo, Lauchringen 27.-28.4. Alternativní cyklistika 27.4.

Diskuse

Hello. hornyatkoBains, 28.3.2024 14:53, 12 příspěvků
strašná rychlost Skiák, 26.3.2024 17:25, 1 příspěvek
INU Horydoly - Andrea Černá, 25.3.2024 13:57, 2 příspěvky
INU Honza, 25.3.2024 13:26, 2 příspěvky
Nebudeme přece poukazovat... Michael Beranek, 25.3.2024 9:42, 5 příspěvků
INU Pišišvor, 24.3.2024 23:21, 2 příspěvky
INU Honza, 23.3.2024 20:40, 2 příspěvky
INU Honza, 23.3.2024 16:35, 5 příspěvků
re kladivo, 23.3.2024 14:08, 2 příspěvky
O otázku jak se nám všem ... Michael Beranek, 23.3.2024 13:49, 6 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Karel IV. Horydoly , 28.3.2024 15:06
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:46
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:45
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:42
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:40
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:37
Re: Karel IV. Horydoly Open, 28.3.2024 14:36
Re: Karel IV. Kuba Turek, 28.3.2024 14:35