Naše Subaru má rádo zimu
Asijské vlivy se u nás nezapřou. Projevilo se to i při výběru rodinné limuzíny. Možná to byla nostalgie po typickém asijském prostředku hromadné dopravy bemu, možná moje úchylka pro neobvyklé stroje.
Subaru Libero na internetu
Na webu se obříci v příliš hojném počtu nevyskytují a to jak v Česku, tak ve světě. Je to starší model, žádnej dravec hodnej tunění, takže stojí internetově opomenut. Přesto sem tam něco se najde.
Servis a díly
Subaru Švadlenka - hojně doporučovaný servis, kde své práci rozumějí
Vrakoviště v Hostivicích v areálu JZD
Majitelé a kluby
Subaru Libero - tipy, galerie, fórum, klub
Subaru Libero Freunde - majitelé a přátelé
Klub majitelů minibusů - příznivci obříků
Zajímavosti
Libero v Libyi - reportáž o cestě terénního náklaďáku a Subaru Libera
Chtěli jsme automobil prostorný a spolehlivý, provozně levný a jednoduchý, schopný převážet hodně kamarádů, lodě, kola a podobné vybavení, nejlépe vůz, ve kterém se dá dobře spát a ve kterém se dá dobře cestovat přes hory a doly.
Fantastické vybavení
Jakožto nadšenec do outdoorových aktivit a milovník zimních hor jsem preferoval vůz 4x4. Těmto protichůdným požadavkům nakonec vyhověl náš skvělý obřík Subaru Libero.
Náš obřík původně patřil Ředitelství silnic a dálnic, a je proto vybaven oranžovými výstražnými blikačkami a dále předním ochranným rámem, velkou expediční zahrádkou (tu mám obzvlášť rád) a nosičem na zadní dveře (nosič na kola).
Pár dojmů z cest
Někteří kamarádi mi říkali, že se ta piksla musí v první zatáčce převrhnout. Také jsem byl zvědavý a po pár průjezdech ostrými zatáčkami musím konstatovat, že auto se sice trochu naklání (což se tedy s přihlédnutím k světlé výšce, úzkým bambulatým pneumatikám a léty prověřeným tlumičům není co divit), ale není to nic dramatického.
Auto má díky velmi nízko uloženému plochému motoru těžiště hodně dole, takže o převracení nemůže být řeč. Určitou slabinou je citlivost na boční vítr. Auto má krátký rozvor a trochu skáče přes kaluže. Co se mi líbí, je vyšší posez jako u dodávky a velký a neskutečně variabilní vnitřní prostor.
Tříválcový motor je živý a má nečekaně dobrý odpich, samozřejmě v rámci kategorie vozu. Mimo silnice jsem zatím obříka prohnal jen několikrát a byl jsem velmi spokojen. 4x4 lze kdykoliv za jízdy zapojit stisknutím tlačítka na řadící páce a změna je sakra cítit.
Obřík miluje sníh a led
Obříkovým oblíbeným ročním obdobím je zima. Na prvním poprašku zařazuji 4x4 a něco jako řetězy mohu klidně nechat doma. Vzpomínám si na přejezd sedla na Šerlichu, kde leželo třicet centimetrů nového sněhu, který obříka nepřekvapil.
Zatím největší závada nastala při vyjíždění z hluboké závěje, kdy padla za vlast už hodně načatá spojka. Funkcí, kterou při cestách a výletech hojně využívám, je lůžková úprava. Mých sto devadesát cntimetrů se na sklopená sedadla vejde bez problémů. Jen mě zlobí, že prostřední řada sedadel je užší a vzniklý prostor musím vycpávat batohy. Ale což..., i tak se spí dobře.
Pár technických dat
Subaru Libero E12 je starším typem tohoto jména, který se vyráběl v letech 1986-1993. V roce 1993, kdy byl vyroben i náš obřík, byl nahrazen novým typem, který se mi zprvu nelíbil, ale časem si získává mé sympatie.
Obřík je pětidvéřový šestimístný mikrobus, motor vzadu a pohon zadních kol, zařaditelný náhon všech kol (4x4). Řadový tříválec s rozvodem OHC a objemem 1190 cm³, vrtání 78 mm a zdvih 83 mm, komprese 9,1, karburátor, výkon 38 kW (52 koní) při 4400 ot/min, točivý moment 97 Nm při 2800 ot/min.
Pětistupňová převodovka, rozvor 1805 mm, vnější rozměry 3425x1430x1885 mm, hmotnost 925 kg, nosnost 510 kg, maximální rychlost 120 km/h a spotřeba okolo 7,5 litrů Naturalu 95.
Diskuse
Diskuze k článku
malý velký superkanón
- Autor Aleš
- Datum a čas 3.2.2010 10:57
Liberu zdar
- Autor Anonym
- Datum a čas 29.4.2009 13:08
Subaru Libero
Libero
Kola
- Autor peple
- Datum a čas 20.12.2005 12:02
Re: Nevím, nevím
- Autor peple
- Datum a čas 20.12.2005 11:55
Vítej v klubu
- Autor Věroš Kaplan
- Datum a čas 1.12.2005 12:43
Super...
Nevím, nevím
- Autor Pivoň
- Datum a čas 28.11.2005 10:17
Deliveo Delivery Software spravuje zásilkové služby
Muzeum Škoda Mladá Boleslav: cesta českou automobilovou historií
Nejčtenější články
Europe's top campsite is located in Austria
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Banální situace, fatální následky - přednáška | Praha, Městská knihovna | Prevence úrazů páteře | 3.4. | 17:00 |
Myslivost a příroda - veletrh | Kroměříž, Výstaviště | 6.-7.4. | 6.4. | |
Vars - konec lyžování | Francie, Vars | 7.4. | ||
Silva Regina - veletrh | Brno, Výstaviště | 7.-11.4. Myslivost a lesnictví | 7.4. | |
ILTM - veletrh luxusního cestování | Jižní Afrika, Cape Town | 7.-9.4. | 7.4. | |
Slovakiatour - veletrh | Bratislava, Incheba | 11.-14.4. | 11.4. | |
Regiony České republiky - veletrh | Lysá nad Labem | 11.-14.4. | 11.4. | |
Nauticampo - veletrh | Portugalsko, Lisabon | 17.-21.4. Turismus a karavaning | 17.4. | |
Tourbusiness - veletrh | Bělorusko, Minsk | 18.-20.4. | 18.4. | |
Spezi - veletrh | Německo, Lauchringen | 27.-28.4. Alternativní cyklistika | 27.4. |
Diskuse
Hello. | hornyatkoBains, 28.3.2024 14:53, 12 příspěvků |
strašná rychlost | Skiák, 26.3.2024 17:25, 1 příspěvek |
INU | Horydoly - Andrea Černá, 25.3.2024 13:57, 2 příspěvky |
INU | Honza, 25.3.2024 13:26, 2 příspěvky |
Nebudeme přece poukazovat... | Michael Beranek, 25.3.2024 9:42, 5 příspěvků |
INU | Pišišvor, 24.3.2024 23:21, 2 příspěvky |
INU | Honza, 23.3.2024 20:40, 2 příspěvky |
INU | Honza, 23.3.2024 16:35, 5 příspěvků |
re | kladivo, 23.3.2024 14:08, 2 příspěvky |
O otázku jak se nám všem ... | Michael Beranek, 23.3.2024 13:49, 6 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Re: Karel IV. | Horydoly , 28.3.2024 15:06 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:46 |
Re: Karel IV. | Horydoly Open, 28.3.2024 14:45 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:42 |
Re: Karel IV. | Horydoly Open, 28.3.2024 14:40 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:37 |
Re: Karel IV. | Horydoly Open, 28.3.2024 14:36 |
Re: Karel IV. | Kuba Turek, 28.3.2024 14:35 |