Podzimní vodáckou sezonu vychutnáváme na největší české řece. Pádlujeme na deblovce, singlovce a v kajaku po dolním Labi z Ústí nad Labem do Děčína. Za čtyři hodiny zdoláme 38 kilometrů.
Labe. Posledním městem, které protéká veletok v Čechách, je Děčín.
Nikam se neženeme, ale pádlujeme neustále. Dopřejeme si pouze jednu zastávku na svačinu a protažení nohou na břehu.
Řeka je za vyššího stavu hladká, vlny ani proudy nejsou skoro vidět, ale voda nás pohání rychlostí okolo čtyř kilometrů za hodinu. Když k tomu přidáme sílu našich paží, pohybují se lodě skoro 10 km/h. A to je pěkný švuňk!
Úplně prázdná řeka
Máme Labe úplně pro sebe. Za celou plavbu nepotkáme jediného vodáka ani žádnou motorovou loď. Pošmourná podzimní neděle nikoho kromě nás na řeku nevylákala a kapitáni remorkérů nastartují své nákladní lodě až ve všední den.
Nad hlavami nám létají kormoráni a volavky.
Pádluje s námi malý Ríša a nevíme, zda zdolá tak dlouhou štreku. Labe má však v tomto úseku velkou výhodu, že můžeme zastavit u několika nádraží, ukončit plavbu a každou druhou hodinu se nechat odvézt vlakem nazpátek do Ústí nad Labem pro auto.
Nakonec dorazíme ve slušném čase až na česko-německou hranici. Láďu vykládáme na levém břehu v pohraniční železniční stanici Schöna, aby dojel vlakem nazpátek, a my tři zbylí Kuba, Gobo a Ríšai převážíme lodě na pravý břeh do Hřenska, kam pro nás Láďa přijede autem. Za hodinu je u nás.
765,9 Bílina ústí vlevo 765,6 Ústí nad Labem, most Edvarda Beneše silniční 765,1 Ústí nad Labem, Mariánský most silniční 755,7 Povrly 747,9 Boletice 741,5 Děčín, most silniční 741,1 most železniční 741,0 Ploučnice, ústí vpravo 740,5 Děčín, most silniční 738,9 Prostřední Žleb, most železniční 731,9 Dolní Žleb, přívoz 730,0 Schöna, Mühlbach ústí vlevo 728,3 Hřensko, Kamenice Hřenská ústí vpravo 726,6 státní hranice na pravém českém břehu
Trasa: Ústí nad Labem - Děčín - Hřensko. Délka: 38 km, 4-5 hodin. Vodácká obtížnost: ZW, silný proud. Charakter: Rychle tekoucí, široká řeka. Riziko: 1) Vytáhnout převrácenou loď a vodáka ze silného proudu je obtížné. 2) Vyhýbejte se zdaleka velkým lodím. Znalosti: Celá posádka ovládá základní záběry. Sjízdnost: Celoročně mimo zamrzlé hladiny. Tábořiště:Loděnice Ústí nad Labem, Kemp Děčín. Ubytování pod střechou:Ústí nad Labem, Děčín, Hřensko. Půjčovny: Rafty Děčín, Active Point Děčín, Enthusia Děčín, Za hranice, Broháček Ústí nad Labem Doprava: Vlakem po levém břehu. Na kole / koloběžce po Labské cyklostezce. Autem omezeně v kaňonu Labe.
Když slyšíte "stan u Formule 1", divákům se nejspíš vybaví chemické WC, sprcha pod širým nebem a nulový komfort. Český projekt GPtents ale ukazuje, že to jde i jinak. S teplou vodou, kvalitní pěnovou... celý článek
Pro nás, kteří jsme se do Krušných hor přistěhovali ze všech koutů naší republiky, to byl po válce jen kus země nikoho. Bylo odtud odsunuto dva miliony a šest set tisíc
CLIMBING GUIDE Hluboké brdské lesy ukrývají nejednu skálu, které se ruka horolezce dotkne jen málokdy. Buližníková skála Marie Terezie je lehce dostupná - nejlépe na kole - po lesní silničce z Trokavce na
Jinak se mluví a jinak řeči rozumí. Co znamenají rčení? Jedná se o ustálené výroky, které zrychlují dorozumění mezi lidmi a vycházejí z aktuálního komunikačného kódu společnosti. Poslat někoho do háje, dostat világoš nebo kout
Kryptoměny se těší stále větší popularitě nejen mezi investory, ale i mezi lidmi, kteří hledají alternativu ke klasické hotovosti. Zájem o ně se odráží i ve zvyšujícím se počtu služeb, které lze platit
Když jsem se přihlašoval na svůj první Single maraton, neměl jsem žádná velká očekávání. Jako netrénovaný amatér, který obvykle končívá na chvostu startovního pole, jsem si myslel, že si prostě