6 tipů jak posílit imunitu

6 tipů jak posílit imunitu
Kúpele Lúčky, jacuzzi.
Autor snímku Klaster Liptov
SDÍLEJ:

Mnoho z nás se neustále potýká s nepříjemným nachlazením. Trápí nás rýma, v horším případě opakované chřipky a potíže s dýchacími cestami. Léčba trvá neúměrně dlouho, pak stačí jen slabé ofouknutí a nemoc je tu znovu.

Je na čase s tím něco dělat, zapracovat na své obranyschopnosti, posílit imunitní systém, aby skutečně fungoval pro vaše zdraví a kondici. Jedině tak si budete moci užít všechny sportovní a venkovní aktivity k maximální spokojenosti. Imunitní systém vám bude oporou, nikoli brzdou.

Imunitní systém odráží náš životní styl a právě životním stylem ho můžeme z velké části ovlivnit. Asi každý ví, že třeba takové otužování posiluje zdraví, zvyšuje odolnost organismu, ale jen málokdo se otužování skutečně věnuje. Přitom to není nic náročného. A takových nenáročných, ale fungujících metod, jak zapracovat na své imunitě je víc. Tady je základní přehled.

1. Buďte aktivní, otužujte se

Jedním z těch nejúčinnějších způsobů, jak posilovat imunitní systém, je otužování. I součástí saunování je otužování, ještě více pak nabízí tzv. kryosauna.

Otužovat se dá i doma prostřednictvím studené sprchy. Důležité je otužovat se postupně, pravidelně a nepřehánět to. Pokud chcete začít sprchováním studenou vodou, na začátek úplně postačí jedna až dvě minuty každý den. Postupně také můžete snižovat teplotu vody.

2. Mějte končetiny a hlavu v teple

Jakkoli je otužování prospěšné, dlouhodobý chlad imunitě nesvědčí. Zvláště končetiny (horní i dolní) jsou náchylné na prochladnutí, která pak vede i k různým onemocněním. Vyplatí se udržovat nohy a ruce v teple, a to vevnitř i venku. Stejně tak je důležité chránit před zimou hlavu a uši.

3. Neseďte doma, běžte ven

Kyslík je naprostá samozřejmost pro správné fungování organismu, a přesto mu často ani ten kyslík nedopřáváme. Nevětráme dostatečně a nedopřáváme si čerstvý vzduch, pak se nejde divit, že tělo nefunguje a zlobí nás imunita.

Takže pokud chcete udělat něco pro svoji imunitu, běžte ven, do přírody, dopřejte si pohyb na čerstvém vzduchu. A nezapomeňte přitom na to mít nohy a ruce v teple.

4. Dopřejte si odpočinek a kvalitní spánek

Pokud chceme dostat do kondice svůj imunitní systém, musíme dostat do kondice sebe. K tomu pomůže na jedné straně aktivita, pohyb a sport, na druhé straně také dostatečný odpočinek a čas pro regeneraci organismu.

Vše by mělo být v rovnováze, i aktivita a pasivita. Každý výkon by měl střídat i čas pro relaxaci, odpočinek a konečně i kvalitní spánek. Spánek je základem zdraví. Pokud organismus trpí nedostatečným nebo nekvalitním spánkem, projevuje se to i na oslabeném imunitním systému.

5. Hlavně klid!

O to, zda budeme zdraví nebo nemocní z velké části rozhodujeme sami. Své zdraví ovlivňujeme svým životním stylem, chováním i postojem. Pokud chceme lépe zvládat útoky nebezpečných mikroorganismů, vyplatí se pozitivní přístup a klid.

Stres nikomu nesvědčí. Psychická pohoda jde ruku v ruce se zdravím. Takže dělejte to, co vás baví, věnujte se činnostem, které vám dělají radost, smějte se. Hledejte důvody, proč se smát, už jenom kvůli své imunitě!

6. Vitamíny, minerály a probiotika

Strava dokáže s lidským tělem mnohé. Dostatek vitamínů a minerálů zajistí správné fungování celého organismu, jde o energii, která je potřebná i pro imunitní reakce.
Takový vitamín C, vitamín E nebo minerály jako zinek nebo hořčík se proto vždycky hodí. Najdeme je v ovoci a zelenině, která by neměla chybět v žádném zdravém jídelníčku.

Významným zdrojem vitamínu C je také rakytník řešetlákový, který se považuje za přírodní stimulant imunitního systému, obdobně také hlíva ústřičná, ženšen, křen, česnek nebo echinacea (třapatka).

Pokud bychom hledali imunitní systém v těle, najdeme ho ve střevech. Ve střevech sídlí až 80 % imunitního systému. Zdravá střevní mikroflóra přitom není samozřejmostí, samozřejmostí by proto měla být probiotika v jídelníčku, které pomáhají udržovat zdravé střevní prostředí. Jde o všechny ty kysané mléčné výrobky, ale také fermentované potraviny jako je třeba kysané zelí. To, že kysané zelí posiluje imunitu, ostatně věděly už naše babičky.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

imunita
Je to dobré na podporu imunity a celkovou regeneraci organismu. Tady si můžeš přečíst na co všechno se dá využít https://www.betula.cz/obchod/kozi-kolostrum/ :-))
  • Autor Martina
  • Datum a čas 22.3.2019 11:07
Reaguj
imunita
Kozí kolostrum co to je a na co je dobré?
  • Autor Daniela
  • Datum a čas 19.3.2019 10:37
Reaguj
imunita
U nás doma posilujeme imunitu především dostatečným pohybem a zdravou stravou. A k tomu kozí kolostrum. A nejsme vůbec nemocní :-) 
Reaguj
sauna

Jsem rozhodne pro, je tady hodne dobrych poznamek a zkusenosti jak tu imunitu podporit, ale taky si myslim, ze nejaky doplnek stravy to nemuzete pokazit, takze se tomu nebranim. :-)

  • Autor Ivo
  • Datum a čas 25.1.2019 13:52
Reaguj
Imunita
Pro zdraví je důležité dbát na spoustu věcí. Jíst zdravě, neničit si zdraví kouřením a jinými drogami, mít dostatek pohybu a hodně kvalitního spánku.  Já když se tedy když se dobře nevyspím tak jsem celý den unavený, protivný a když to trvá delší dobu tak to má dopad i na zdraví. Nejednou se mi stalo, že po delší době, kdy jsem toho měl v práci příliš a třeba se dva týdny nezastavil,  tak mě pak skolilo něco ošklivého. 
  • Autor Danka
  • Datum a čas 23.1.2019 22:09
Reaguj
sauna

Nejlepsi na imunitu je sauna, proste to pomaha nejvice. A k tomu nejaky doplnek stravy by mi taky nevadil jako trochu podpora jeste k tomu, ale ziskani imunity je tohle a vitaminy jako zaklad.

  • Autor Petr
  • Datum a čas 22.1.2019 15:11
Reaguj
Posílení imunity

"Na předpis to není, je to normální doplněk stravy, ale velice účinný a také zabiják nepřátelských bakterií i virů, koupíte ho normálně v lékárně nebo na eshopu http://www.bwy.cz/zbozi/64-recreatin.html"

Reaguj
Posílení imunity

Rada od Horydoly je milionkrát lepší než ta reklamní blbost co tady jedete 

Reaguj
Posílení imunity
Recreatin? Kde se to dá koupit je to na předpis?
  • Autor Adéla
  • Datum a čas 13.12.2018 09:26
Reaguj
Posílení imunity

Co já mám zkušenosti, tak se mi nejvíce osvědčil Recreatin, který pomáhá celé naší rodině proti virům a bakteriím. Netrpíme na nemoci a všeobecně se cítíme opravdu velice dobře.

Reaguj
Celkem 15 příspěvků v diskuzi


Menstruace v zimě na horách zvyšuje riziko infekce a úrazu

Menstruace v zimě na horách zvyšuje riziko infekce a úrazu

Dovolenou na horách může ženám zkomplikovat menstruace. Krvácení a bolesti podbřišku mohou ovlivnit sportovní výkon či znemožnit relaxaci ve wellness. V průběhu menstruace je tělo ženy náchylnější k infekci a roste riziko úrazu při... celý článek

Jak školí Český horolezecký svaz nováčky? Nikdo neví!

Kdo ve Švýcarsku ignoruje oficiální varování před nebezpečnou lavinovou situací, může být popotahován

registrovat

Hledáte ubytování v Česku nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny.
Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Turistický informační portál WhereToStay.Tips kde naleznete fantastické rady kde se ubytovat, kde jíst a co vidět, v lokalitách celého světa.





Nejčtenější články

5 řidičských pravidel pro jízdu v tunelu

5 řidičských pravidel pro jízdu v tunelu

Největším dopravním rizikem v tunelech jsou samotní řidiči. Neopatrnost řidičů neohrožuje pouze jejich vlastní bezpečnost, ale omezuje také ostatní. Pak vznikají dlouhé kolony a dopravní omezení, jenž často znamenají zdržení mnoha desítek
Jak správně běhat a neničit si klouby

Jak správně běhat a neničit si klouby

Běh prospívá našemu pohybovému aparátu, srdci a cévnímu systému. Navíc přispívá k celkové tělesné kondici, posiluje funkci plic a funguje i jako skvělý čistič mysli. Běh můžete provozovat prakticky kdekoliv a s minimálními finančními náklady.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Festival cestování - veletrh Pardubice, Ideon 22.-23.3. 22.3.
Zimní plavání Červený Kostelec 23.3.
Den Horské služby Česká republika Připomínka oběti Hanče a Vrbaty 24.3.
IBTM - veletrh Saudská Arábie, Abu Dhabi 25.-27.3. 25.3.
Taipei Cycle - veletrh Taiwan 27.-30.3. 27.3.
Kuba - přednáška Praha, Národní muzeum Přednáší Ladislav Kříž a Pavel Rejha 27.3. 19:00
Stolové hory - zimní táboření Polsko, Sudety 29.-31.3. 29.3.
Blik blik festival světla Plzeň 29.-30.3. 29.3.
For Bikes - veletrh Praha, Letňany 29.-31.3. 29.3.
Otužilecké plavání Záříčí   30.3.

Diskuse

Krkonošský survival Mates, 22.3.2019 15:08, 3 příspěvky
imunita Martina, 22.3.2019 11:07, 15 příspěvků
Masakrózní Skiák, 21.3.2019 17:32, 1 příspěvek
Koloběžka Lenka, 21.3.2019 9:40, 11 příspěvků
Snad jo Skiák, 20.3.2019 19:16, 2 příspěvky
Czech Tourism PK, 20.3.2019 18:07, 2 příspěvky
Průdušky Jarka, 20.3.2019 17:36, 7 příspěvků
Koloběžka Podrobnosti, 20.3.2019 13:18, 11 příspěvků
Koloběžka Karel, 20.3.2019 11:10, 11 příspěvků
Neumax Plecko, 19.3.2019 14:31, 5 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Léto 2019: Lesnická praco... Horydoly , 20.3.2019 22:48
Přivítejte jaro ve Středo... Horydoly , 20.3.2019 22:38
Ekologie Horydoly , 20.3.2019 22:33
Na Šumavě odstartoval dru... Horydoly , 20.3.2019 9:22
Průměrný Čech na dovolené? Horydoly , 20.3.2019 9:15
Handbike Horydoly , 20.3.2019 9:11
Chytremapy.cz Horydoly , 16.3.2019 12:54
Katastrofa, zvaná vnitřní... milan šupa, 15.3.2019 19:21