6 tipů jak posílit imunitu

6 tipů jak posílit imunitu
Kúpele Lúčky, jacuzzi.
Autor snímku Klaster Liptov
SDÍLEJ:

Mnoho z nás se neustále potýká s nepříjemným nachlazením. Trápí nás rýma, v horším případě opakované chřipky a potíže s dýchacími cestami. Léčba trvá neúměrně dlouho, pak stačí jen slabé ofouknutí a nemoc je tu znovu.

Je na čase s tím něco dělat, zapracovat na své obranyschopnosti, posílit imunitní systém, aby skutečně fungoval pro vaše zdraví a kondici. Jedině tak si budete moci užít všechny sportovní a venkovní aktivity k maximální spokojenosti. Imunitní systém vám bude oporou, nikoli brzdou.

Imunitní systém odráží náš životní styl a právě životním stylem ho můžeme z velké části ovlivnit. Asi každý ví, že třeba takové otužování posiluje zdraví, zvyšuje odolnost organismu, ale jen málokdo se otužování skutečně věnuje. Přitom to není nic náročného. A takových nenáročných, ale fungujících metod, jak zapracovat na své imunitě je víc. Tady je základní přehled.

1. Buďte aktivní, otužujte se

Jedním z těch nejúčinnějších způsobů, jak posilovat imunitní systém, je otužování. I součástí saunování je otužování, ještě více pak nabízí tzv. kryosauna.

Otužovat se dá i doma prostřednictvím studené sprchy. Důležité je otužovat se postupně, pravidelně a nepřehánět to. Pokud chcete začít sprchováním studenou vodou, na začátek úplně postačí jedna až dvě minuty každý den. Postupně také můžete snižovat teplotu vody.

2. Mějte končetiny a hlavu v teple

Jakkoli je otužování prospěšné, dlouhodobý chlad imunitě nesvědčí. Zvláště končetiny (horní i dolní) jsou náchylné na prochladnutí, která pak vede i k různým onemocněním. Vyplatí se udržovat nohy a ruce v teple, a to vevnitř i venku. Stejně tak je důležité chránit před zimou hlavu a uši.

3. Neseďte doma, běžte ven

Kyslík je naprostá samozřejmost pro správné fungování organismu, a přesto mu často ani ten kyslík nedopřáváme. Nevětráme dostatečně a nedopřáváme si čerstvý vzduch, pak se nejde divit, že tělo nefunguje a zlobí nás imunita.

Takže pokud chcete udělat něco pro svoji imunitu, běžte ven, do přírody, dopřejte si pohyb na čerstvém vzduchu. A nezapomeňte přitom na to mít nohy a ruce v teple.

4. Dopřejte si odpočinek a kvalitní spánek

Pokud chceme dostat do kondice svůj imunitní systém, musíme dostat do kondice sebe. K tomu pomůže na jedné straně aktivita, pohyb a sport, na druhé straně také dostatečný odpočinek a čas pro regeneraci organismu.

Vše by mělo být v rovnováze, i aktivita a pasivita. Každý výkon by měl střídat i čas pro relaxaci, odpočinek a konečně i kvalitní spánek. Spánek je základem zdraví. Pokud organismus trpí nedostatečným nebo nekvalitním spánkem, projevuje se to i na oslabeném imunitním systému.

5. Hlavně klid!

O to, zda budeme zdraví nebo nemocní z velké části rozhodujeme sami. Své zdraví ovlivňujeme svým životním stylem, chováním i postojem. Pokud chceme lépe zvládat útoky nebezpečných mikroorganismů, vyplatí se pozitivní přístup a klid.

Stres nikomu nesvědčí. Psychická pohoda jde ruku v ruce se zdravím. Takže dělejte to, co vás baví, věnujte se činnostem, které vám dělají radost, smějte se. Hledejte důvody, proč se smát, už jenom kvůli své imunitě!

6. Vitamíny, minerály a probiotika

Strava dokáže s lidským tělem mnohé. Dostatek vitamínů a minerálů zajistí správné fungování celého organismu, jde o energii, která je potřebná i pro imunitní reakce.
Takový vitamín C, vitamín E nebo minerály jako zinek nebo hořčík se proto vždycky hodí. Najdeme je v ovoci a zelenině, která by neměla chybět v žádném zdravém jídelníčku.

Významným zdrojem vitamínu C je také rakytník řešetlákový, který se považuje za přírodní stimulant imunitního systému, obdobně také hlíva ústřičná, ženšen, křen, česnek nebo echinacea (třapatka).

Pokud bychom hledali imunitní systém v těle, najdeme ho ve střevech. Ve střevech sídlí až 80 % imunitního systému. Zdravá střevní mikroflóra přitom není samozřejmostí, samozřejmostí by proto měla být probiotika v jídelníčku, které pomáhají udržovat zdravé střevní prostředí. Jde o všechny ty kysané mléčné výrobky, ale také fermentované potraviny jako je třeba kysané zelí. To, že kysané zelí posiluje imunitu, ostatně věděly už naše babičky.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Posílení imunity

"Na předpis to není, je to normální doplněk stravy, ale velice účinný a také zabiják nepřátelských bakterií i virů, koupíte ho normálně v lékárně nebo na eshopu http://www.bwy.cz/zbozi/64-recreatin.html"

Reaguj
Posílení imunity

Rada od Horydoly je milionkrát lepší než ta reklamní blbost co tady jedete 

Reaguj
Posílení imunity
Recreatin? Kde se to dá koupit je to na předpis?
  • Autor Adéla
  • Datum a čas 13.12.2018 09:26
Reaguj
Posílení imunity

Co já mám zkušenosti, tak se mi nejvíce osvědčil Recreatin, který pomáhá celé naší rodině proti virům a bakteriím. Netrpíme na nemoci a všeobecně se cítíme opravdu velice dobře.

Reaguj
Posílení imunity

Na imunitu funguje vše, o čem píšeme zde na webu: procházky a výlety, všechny sporty venku, koupání v přírodě, přespávání pod širákem, občasná špína, jídlo a pití všeho druhu...

Reaguj
Posílení imunity

Dobrý den, chystám se objednávat vánoční dárky a chtěla bych nám pod stromeček nadělit i něco pro zdraví, nevíte co doopravdy funguje na posílení imunity? Poradíte mi prosím?

  • Autor Adéla
  • Datum a čas 11.12.2018 16:19
Reaguj
DRKH

Mě obecně napomáhá tohle - https://drkh.cz/produkt/vaccinokid/ protože je to přírodní, tak tomu důvěřuju

  • Autor Jana
  • Datum a čas 23.7.2018 16:37
Reaguj
Wobenzym
Diskusní příspěvek smazala REDAKCE HORYDOLY z důvody klamavé reklamy.
Reaguj
Wobenzym

Na imunitu se mi nejlépe osvědčil Wobenzym a to v pravidelných kúrách.

  • Autor Janek
  • Datum a čas 8.4.2018 16:57
Reaguj
Celkem 9 příspěvků v diskuzi


Záchranáři: Tragédie a příběhy

Záchranáři: Tragédie a příběhy

KNIHY POD STROMEČEK Knížka pod vánočním stromkem je obvyklý dárek. Nechte se inspirovat minirecenzemi na poslední chvíli. Ještě je čas zajít do knihkupectví a koupit vybrané publikace. Vybíráme z knih, které vyšly letos... celý článek

Brdy AKTUÁLNĚ 2018

Jak bezpečně chodit na zmrzlém chodníku

registrovat

Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Turistický informační portál WhereToStay.Tips kde naleznete fantastické rady kde se ubytovat, kde jíst a co vidět, v lokalitách celého světa.





Nejčtenější články


Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
CMT - veletrh Německo, Stuttgart 12.-20.1. 12.1.
GO a Regiontour - veletrh Brno, Výstaviště 17.-20.1. 17.1.
Boot - veletrh Německo, Düsseldorf 19.-27.1. 19.1.
Slovakiatour - veletrh Bratislava, Incheba 24.-27.1. 24.1.
Reisemesse - veletrh Německo, Drážďany 25.-27.1. 25.1.
Zapalovač Praha, Poutníci, Norská 25.-27.1. Školení dětských vedoucích 25.1.
Outdoor Retailer - veletrh USA, Salt Lake City 30.1.-1.2. 30.1.
ISPO - veletrh Německo, Mnichov 3.-6.2. 3.2.
Utazás - veletrh Maďarsko, Budapešť 21.-24.2. 21.2.
Ferie - veletrh Dánsko, Kodaň 22.-24.2. Cestovní ruch 22.2.

Diskuse

Thule Pacific 600 Kamila, 18.1.2019 21:14, 15 příspěvků
Snowboardová škola Karel, 18.1.2019 18:38, 4 příspěvky
Nejlepší místa na freerid... Martin, 18.1.2019 18:33, 20 příspěvků
Thule Pacific 600 Jelen, 18.1.2019 17:14, 15 příspěvků
Klid jeho duši Karel N., 16.1.2019 8:56, 1 příspěvek
Nejlepší místa na freerid... Horydoly , 15.1.2019 21:49, 20 příspěvků
Spodni pradlo Skiák, 15.1.2019 21:38, 4 příspěvky
Snowboardová škola Skiák, 15.1.2019 21:36, 4 příspěvky
Snowboardová škola Michal, 15.1.2019 17:54, 4 příspěvky
Nejlepší místa na freerid... Petr, 15.1.2019 17:48, 20 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Ještěd 19.-20.1. Horydoly , 19.1.2019 3:33
Vyhlášení výsledků noviná... Horydoly , 17.1.2019 2:12
Re: Kalendář akcí Kuba Turek, 15.1.2019 22:08
Kalendář akcí Horydoly , 15.1.2019 22:06
Cyklistické závody 2019 Horydoly , 14.1.2019 0:40
Re: Slatiňany: Čína Horydoly , 14.1.2019 0:25
Go a Regiontour 2019 Horydoly , 13.1.2019 23:45
LH24 Horydoly , 13.1.2019 22:57