
Jak se měří reklama

Výhrady k nepřesnému určování unikátních čtenářů, které se neustále objevují v internetových diskusích, jsou oprávněné, ale zároveň nejsou pro konečný výsledek rozhodující. 1) Průměr samozřejmě zahlazuje odchylky nahoru i dolů. V tom je jeho slabina, ale i výhoda. Záleží na tom, k čemu to číslo používáte. 2) Technicky lze obejít samozřejmě jakýkoliv systém. Měřící agentury ovšem vycházejí ze dvou předpokladů, které jejich výsledky hodně přibližují pravdě v rámci několika procent nahoru či dolů: okamžitě prověřují jakékoliv podezřelé okolnosti jako např. hackerský útok nebo pokus o softwarové načítání přístupů a v případě pochybností tato čísla nezapočítávají do konečných výsledků. Zároveň vycházejí z velkých průzkumů chování uživatelů internetu. Vědí tedy, kolik lidí si vypíná cookies, kolik jich pracuje na více počítačích, kolik lidí se naopak hlásí z jednoho počítače, což nakonec zprůměrují a vytvoří měřící systém. 3) Komerční inzerenti dostávají od všech slušných serverů přístup k online statistikám nezávislým na jejich vydavatelích. 4) Neexistuje jiném všeobecně uznávané kritérium, než jsou unikátní návštěvníci.
Problémy tiskovinOhledně průzkumů čtenosti tiskovin existují ještě mnohem větší výhrady, než v internetu. 1) Deklarovaný náklad - kolik uvádí vydavatel vytištěných časopisů nebo novin. Obvykle si něco přidá. 2) Vytištěný náklad - ověřuje se v tiskárně, kolik toho vytiskla. Manipulace se dělají s fakturami. 3) Prodaný náklad - zjišťuje se u distribučních společností. I s tím se někdy dělají čachry, protože se započítávají časopisy prodané ve slevě, rozdané na veletrzích a podobně. 4) Čtenost - průzkumy ukazují, kolik lidí opravdu časopis čte. Čtenost outdoorových časopisů se podle všech odhadů blíží číslu 1,5 (tedy 1,5násobek prodaného nákladu).
V předstihu předkládáme témata, které se budou na přednášce probírat.
Kde: přednáškový sál číslo 3
Kdy: pátek 9. září, 14:30 h
Hodný a zlý
Hlavním přednášejícím bude manažer internetové reklamní sítě Outdoornet.cz Ondřej Turek. Proti němu se postaví jeho bratr a zároveň šéfredaktor serveru Horydoly.cz Jakub Turek, který se bude snažit na všech systémech měření reklamy najít něco špatného.
Věrohodné systémy měření reklamního zásahu
Internet
iAudit – je tradiční a spolehlivý, je tam Seznam jako zdaleka největší médium, je silný v monitorování inzerce, chybí mu sociodemografie
NetMonitor – přešla k němu významná média (Centrum, iDNES, Atlas, atd.), kromě měření unikátních čtenářů („reální uživatelé“) poskytuje také sociodemografická data
Tisk (noviny, časopisy)
ABC ČR – ověřování nákladů (tištěné/prodané)
Media Projekt – odhady celkové čtenosti
Televize
ATO–Meidaresearch – panelu 1200 domácností, zařízení měří sledovanost televize jednotlivými členy domácnosti, tj. eviduje provoz všech televizorů a další televizní techniky (video, DVD, satelitní přijímač, herní konzole) užívané v domácnosti
Rozhlas
Media Projekt – odhady celkové poslouchanosti
Outdoor (billboardy, citylighty...)
Ověřování zásahu billboardů zatím nemá jednotnou metodiku, o Outdoor Media Projekt se snaží GFK Praha
Diskuse
Diskuze k článku

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025
Fizan a AKU už nebude prodávat Alpitrek
Může se hodit
Nejčtenější články

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025
Fizan a AKU už nebude prodávat Alpitrek

Mexico na míru - další podvodná cestovní kancelář

Jmenuje se Elbe Princesse neboli Labská princezna
Bulharsko přijímá euro příští rok
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
ISPO China - veletrh | Čína, Shanghai | 4.-6.7.. | 4.7. | |
ILTM Asia - veletrh | Čína, Shangai | 4.-6.7. Luxusní cestování | 4.7. | |
Řinčobraní - historický šerm | Krašov | 12.7. | ||
Slavnosti Jakuba Krčína | Třeboň | 18.-19.7. | 18.7. | |
Hrdané slávnosti | Stará Ľubovňa, hrad | 25.-27.7. | 25.7. | |
Parním vlakem k Berounce | Lužná, Železniční muzeum | Nostalgický vlak | 2.8. | |
Americana - veletrh | Německo, Augsburg | 3.-7.8. Westernový styl | 3.8. | |
IBTM - veletrh | Mexico, Mexico City | 20.-21.8. | 20.8. | |
Sail Amsterdam | Nizozemsko, Amsterdam | 20.-24.8. Historické plachetnice | 20.8. | |
Země živitelka - veletrh | České Budějovice, výstaviště | 21.-26.8. | 21.8. |
Diskuse
Postalmklamm via ferrata | pikovoda, 30.6.2025 23:32, 3 příspěvky |
Cesty pro lidi | Kletr, 30.6.2025 14:44, 1 příspěvek |
Mladí horalové | Honza, 29.6.2025 21:28, 1 příspěvek |
Docela důležité... | Honza, 26.6.2025 21:13, 6 příspěvků |
Docela důležité... | Kuba Turek, 26.6.2025 14:47, 6 příspěvků |
Docela důležité... | Honza, 26.6.2025 14:18, 6 příspěvků |
Docela důležité... | Laura Novotná, 26.6.2025 12:12, 6 příspěvků |
Solná komora | Novinář, 26.6.2025 11:27, 3 příspěvky |
Solná komora | Skiák, 25.6.2025 23:02, 3 příspěvky |
Inu | Piký, 23.6.2025 18:47, 6 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Světový pohár Troja | Horydoly , 26.6.2025 15:16 |
Světový pohár Troja | Horydoly , 26.6.2025 2:57 |
Prskavec jako hologram | Horydoly Open, 25.6.2025 0:13 |
Livigno na kole | Horydoly , 24.6.2025 19:48 |
Cyklistický maraton Vysočiny | Horydoly , 19.6.2025 22:32 |
Pivo na Náplavce | Horydoly , 19.6.2025 21:22 |
Sportovní prádlo | Horydoly , 13.6.2025 16:44 |
Přípravy vrcholí | Horydoly , 13.6.2025 14:01 |