Pět milionů Čechů na síti
V rámci veletrhu Sport Prague organizoval server Horydoly a internetová inzetrní síť Outdoornet přednášku na téma Sportovní marketing na internetu.
Na přednášce se sešli David Bárta (šéf outdoorového obchodu Bartsport v rámci nákupní galerie Internet Mall), Ondřej Vobruba (majitel serveru Skinet a zároveň majitel internetového obchodu s lyžemi) a Ondřej Turek (spolumajitel serveru Horydoly a výkonný manažer reklamní sítě Outdoornet).
Přinášíme výtah z přednášeného tématu.
Pět utracených miliard
V lednu 2005 poprvé počet unikátních uživatelů českého internetu přesáhl magickou pětimilionovou hranici. Zatímco v lednu 2004 byl počet unikátních uživatelů 3,8 milionu, o rok později jsme měli co do činění již s 5,15 milionem lidí, kteří alespoň jednou za měsíc použili internet k vybrání a odeslání pošty, přečtení nějakého článku, vyhledání služby či výrobku, k nalezení místa na mapě nebo vyhledání kina.
Jsou to lidé každý jiný, ať už přijdou na internet jednou za měsíc nebo jsou připojen stále. Počet zobrazených stránek, což je o něco méně podstatný údaj, významně poskočil již na podzim a přesáhl hranici jedné miliardy za měsíc. Průměrný uživatel internetu v Čechách v lednu strávil prohlížením stránek 224 minut, tedy zhruba tři hodiny.
Abychom nezůstali jen u internetových čísel: lidé na internetu v Čechách vloni utratili přes pět miliard korun. Uvedl to včera mluvčí Internet Mallu.
Podle jednoho z průzkumů nakupuje na internetu zhruba 10 procent z těchto lidí a jejich průměrný nákup tedy za rok činí zatím cca 10 tisíc korun. Pro srovnání, ve Spojených státech lidé v roce 2004 utratili na internetu 71 miliard dolarů a navíc – a to je velmi zajímavé číslo – internet ovlivnil další offline nákupy za minimálně 150 miliard dolarů.
Co to všechno znamená? Určitě to, že internet se stal plnohodnotným médiem a zařídili to jeho uživatelé. Zvlášť u internetu rozhodně nejde o to, co si myslí vlastníci jednotlivých médií nebo třeba inzerenti. Tady prostě rozhoduje naprosto bez výhrad čtenář, uživatel. Buď mu toto médium k něčemu je, anebo není. Růst počtu uživatelů, počtu zobrazených stránek i času stráveného na internetu ukazuje, že internet JIŽ většině obyvatel a spotřebitelů k něčemu je. Když z populace odečtu malé děti a babičky s dědečky, vlastně se dostanu k dobře 70 procentům pokrytí populace internetem a možná více.
Jak se dostat ke spotřebitelům?
Existuje spousta možností, jak se na internetu prezentovat. Od vlastních jednoduchých stránek za pár tisíc korun po atraktivní flashové prezentace, jejichž vytvoření Vás stojí desítky tisíc a pravidelná správa další peníze, od malých internetových shopů až po zákaznické systémy s profesionálním servisem a dokonalou péčí o jednou získaného zákazníka.
Máte tedy prezentaci, jakýsi internetový výklad nebo prodejnu, ovšem jak k tomuto výkladu, prodejně dostat lidi?
1) Amatérskou výměnou odkazů s přáteli a obchodními partnery, tzv. guerillová reklama v internetových diskusích – dá se tím získat nějaké auditorium, ale v jednu chvíli se příliv nových lidí prostě zastaví.
2) Úpravou stránek tak, aby byly co nejlépe hodnoceny vyhledávači jako je Google nebo u nás Seznam – pokud si na to nenajmete odborníka, nic moc s tím nenaděláte – jediná účinná rada je co nejčastěji web aktualizovat, do hlaviček stránek a nadpisů článků dávat co nejvýstižnější titulky.
3) Placenými odkazy – v současné době nejpopulárnější forma internetového marketingu – a také nejjednodušší, nejpochopitelnější. Mnoho z vás již asi oslovili prodejci placených odkaz Seznamu, Centra nebo Etargetu, takže řeknu jen, že a. do Googlu se již dostanete i z Česka a Slovenska b. odkazy běžně stojí od dvou korun do patnácti korun (na Googlu to bude trochu více, ale máte za to zase nejlepší servis) c. v Čechách se v poslední době v této oblasti rozjeli noví hráči Potenza a BBKontext, takže je dobré si vše rozmyslet a ozkoušet a pak teprve zvolit tu správnou a cenově přijatelnou variantu
4) Klasickou internetovou reklamou na velkých serverech jako je Seznam, Centrum nebo iDNES, na lifestylových serverech typu Blesk, Tisclai Zábava apod., anebo na odborných serverech, které se nějak dotýkají vašeho podnikání.
Obecná doporučení
1. Chtějte vědět ověřený počet unikátních čtenářů serveru. Kašlete na NÁVŠTĚVY, IP ADRESY nebo ZOBRAZENÉ STRÁNKY. Zásadní pro efektivní zásah na tom kterém serveru je počet unikátních čtenářů, kteří na server za měsíc přijdou. Jako pomocné kritérium o kvalitě čtenářstva mohu doporučit i délku času, který čtenáři stráví průměrně na tom kterém webu a počet stránek, které si za měsíc přečtou.
2. Nevěřte frázím o tom, že BANNERY UŽ NEFUNGUJÍ. Bannery fungují přesně tak, jak si je uděláte, nebo ještě lépe necháte udělat, dobrým výrobcem bannerů. Při klasické inzertní kampani si vlastně kupujete více či méně kvalitní inzertní prostor a garantovaný počet unikátních čtenářů. Pohrajte si s bannery, oživte je křiklavými barvami a hlavně – udělejte je interaktivní. Do flashového banneru se vejde mnohem více atraktivní grafiky než do tzv. pohyblivého GIFu. Je pravda, že gifový banner pořídíte za cca tisícovku, kdežto flash vás bude stát třeba i tři tisíce, domnívám se ale, že se tato investice vyplatí.
3. Buďte odvážní, chtějte po serverech víc, než Vám sami nabídnou. Internet má oproti ostatním médiím obrovskou výhodu v tom, že je přesně měřitelný, můžete na něm měnit strategii a grafiku ze dne na den, z hodiny na hodinu a můžete si dovolit použít velké a drahé formáty, které ale přesně zacílíte. Typickým příkladem je omezování frekvence zásahu pro jednoho unikátního uživatele. Dobrý server by Vám měl být schopen nabídnout to, že Vaše reklama se ukáže jednomu čtenáři třeba jen třikrát a Vy tak Vaše peníze utratíte naprosto efektivně.
Diskuse
Diskuze k článku
Re: Kdo je unikátní čtenář
Re: Re: Re: Kdo je unikátní čtenář
- Autor Obda
- Datum a čas 25.2.2005 17:43
Re: Re: Kdo je unikátní čtenář
- Autor Ondřej Turek
- Datum a čas 24.2.2005 20:07
Re: Kdo je unikátní čtenář
- Autor Marek
- Datum a čas 24.2.2005 19:11
Kdo je unikátní čtenář
- Autor Ondřej Turek
- Datum a čas 24.2.2005 16:18
unikátní čtenář
- Autor Marek
- Datum a čas 24.2.2005 13:43
Letecký zájezd letos stojí 20 000 korun
Prague Bike Fest: to nejlepší ze světa cyklistiky, adrenalinové zážitky a zábava pro děti i dospělé
Nejčtenější články
Prague Bike Fest: to nejlepší ze světa cyklistiky, adrenalinové zážitky a zábava pro děti i dospělé
Kdo otrávil orly mořské pod Brdy?
Letecký zájezd letos stojí 20 000 korun
Česko-slovinský alpský spolek. Čemu slouží a komu patří?
Prodejci kol mají potíže, odbyt je pomalý
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
IMEX - veletrh | Německo, Frankfurt | 14.-16.5. Cestovní ruch | 14.5. | |
Rodina a volný čas - veletrh | Louny | 17.-19.5. | 17.5. | |
Den fascinace rostlinami | Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy | 17.5. | ||
Leontýn - den otevřených dveří | Křivoklát, Leontýnský zámeček | 18.5. | 13:00 | |
Pražské služby - den otevřených dveří | Praha | 18.5. | 11:00 | |
Autobusový den | Praha, Letná | 18.5. | ||
Česká mykologická společnost - členská schůze | Praha, Střední škola obchodní | 21.5. | 17:45 | |
Svět knihy - veletrh | Praha, Holešovice | 23.-26.5. | 23.5. | |
Keramický den | Kostelec nad Černými lesy | 25.5. | ||
Výstava stanů | Praha, Letňany | 31.5.-25.8. | 31.5. |
Diskuse
xqpoqwxwm | medication, 15.5.2024 23:17, 120 příspěvků |
nggidvdd | online, 15.5.2024 23:14, 12 příspěvků |
enbbolby | azithromycin buy online, 15.5.2024 23:08, 120 příspěvků |
txxsfhgp | pill, 15.5.2024 23:07, 120 příspěvků |
Timsothyenush | OLanebal, 15.5.2024 22:43, 120 příspěvků |
Slované - takhle nějak to... | Kuba Turek, 15.5.2024 18:46, 2 příspěvky |
Slované | JN, 15.5.2024 12:33, 2 příspěvky |
nahoru-dolu | Skiák, 14.5.2024 17:13, 1 příspěvek |
Video - rychlost | Kuba Turek, 11.5.2024 15:16, 3 příspěvky |
garantované horoškoly | Janča, 10.5.2024 16:24, 3 příspěvky |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Přepis hlasu na text | Horydoly , 11.5.2024 14:54 |
How to battle gym anxiety... | Horydoly , 2.5.2024 9:51 |
Čarodějnický běh | Horydoly , 1.5.2024 23:09 |
SALZKAMMERGUT TROPHY | Horydoly , 1.5.2024 23:06 |
Pink EXPO | Horydoly , 26.4.2024 0:47 |
O novém poznání, kterému ... | milan šupa, 25.4.2024 19:37 |
135 let turistického značení | Horydoly , 20.4.2024 19:20 |
EXPEDÍCIE (jar 2024) | Horydoly , 20.4.2024 17:50 |