Treksport založil v roce 1990 horolezec Dezider Pusztay, když začal na koleně šít horolezecké batohy. Po pár letech přibyly šičky a s nimi i výroba spacáků. Od roku 2002 šije Treksport i oblečení určené pro sportování v přírodě. Výhradním zástupcem byl do května 2004 jablonecký Vertical Sport. Od vstupu do EU padly veškeré bariéry a firma na český trh dodává přímo.
Jaké jsou vaše dojmy ze Sport Prague?
Jsme tu opět po delší době, chceme se ukázat a to se, myslím, daří. Největší zájem je stále o „klasiku“, sedmdesátilitrový batoh Patagonie, a o naši vlajkovou loď v oblečení, komplet bunda – kalhoty Liquid Ice s membránou Sympatex. Lidi pomalu zjišťují, že Treksport nejsou jen batohy, ale i kvalitní bundy a spacáky.
Čím se chystáte překvapit české zákazníky?
Překvapení již přišlo – skvěle na odbyt jde nový batoh Spawn, který kupují lyžaři, skialpinisté, turisté, prostě všichni. Má 38 litrů a úchyty na lyže nebo snowboard. Jinak se nyní rozhodujeme, jak dál v bundách. Kromě naší řady nejdražších profesionálních bund se Sympatexem Profi půjdeme i do nižší kategorie kolem čtyřech tisíc korun.
Kde si vás mohou zákazníci v Česku koupit?
Nejvíc nás prodává Alpinus, Alpsport, Hanibal, Holan a Bartsport. V síti Hudy záleží obchod od obchodu, ale obecně nás prodává velmi málo. Hudy silně preferuje vlastní značky.
Jste spokojeni s úrovní trhu s outdoorovým vybavením?
Český trh je mnohem dál než třeba slovenský, ale myslím, že stejně bude ještě docela dlouho trvat, než se zkultivuje. Zatím stále neplatí standardní tržní pravidla jako v západní Evropě a mnoho věcí je pořád ještě ovlivněno osobními vazbami a nejasnou strukturou trhu.