
Železniční doprava 2014

Sledujeme České dráhy, RegioJet, Leo, Arrivu a další železniční společnosti. Železnice požírá každým rokem desítky miliard korun z našich kapes.
6. prosince
Sleva pro dětské oddíly
Slevu 6 % na všechny jízdenky ve vlacích Českých drah a místenky zdarma mohou získat dětské a mládežnické oddíly registrované v České radě dětí a mládeže. Zlevněné jízdenky se kupují přes internet pomocí profilu České rady dětí a mládeže. Přistup a hesla získáte na e-mailu karty@crdm.cz
18. listopadu
Režijky pojedou i příští tři roky
Sto tisíc zaměstnanců Českých drah a spolupracujících státních podniků má zajištěnou síťovou jízdenku v ceně 20 000 Kč na příští tři roky. Tento deputát jim prodloužil vyhozený ministr dopravy Antonín Prachař (ANO), který se dohodl železničními odboráři. Každý zájemce o režijní jízdenku, kterých je v současnosti 137 tisíc, zaplatí za možnost cestování zadarmo tisíc korun ročně. České dráhy tak vydají téměř tři miliardy korun ročně ze svého. Většina nositelů režijních jízdenek při tom nejsou zaměstnanci Českých drah.
12. září
RegioJet pojede do Vysokých Tater předčasně
Súkromný vlakový dopravca RegioJet požiadal správcu železničnej infraštruktúry na Slovensku - Železnice Slovenskej republiky - o zavedenie vlakov IC 1003 na trase Praha - Ostrava - Žilina až do Košíc a IC 1010 na trase Košice - Žilina - Ostrava - Praha už od polovice októbra. RegioJet plánuje pre svojich cestujúcich uvádzaciu cenu cestovného z Prahy do Tatier od 9 Eur.
10. července
Tři šumavské tratě jsou do tendru
Tendr na provozování tří šumavských lokálek vypíše Jihočeský kraj. Celková hodnota je 2,25 miliardy korun. Tendr se týká tratí České Budějovice - Černý Kříž, Strakonice - Volary a Čičenice - Nové Údolí. Měla by to být největší železniční zakázka v historii kraje.
24. května
České dráhy jezdí do Berlína
Prahu a Berlín bude nadále spojovat šest párů vlaků kategorie EuroCity, z toho tři páry budou obsluhovat i Hamburk. Dohodly se na tom České dráhy a Deutsche Bahn. Na trasu budou nasazeny soupravy Českých drah, pouze na jeden pár spojů se využijí vagony maďarského dopravce MÁV-START, jelikož bude zachován jeden pár přímého spojení Budapešť - Bratislava - Praha - Berlín - Hamburk. Vlaky budou jezdit ve dvouhodinovém intervalu s návazností na další vlaky. Ze hry o železnici byl vyřazen Jančurův RegioJet, ale zůstává mu prodej jízdenek na vlak a autobusová doprava, kterou provozuje pod německým dopravcem.
17. dubna
(Ne)kupte si Lidlenku
Supermarkety Lidl dementují zprávu, že začnou prodávat poukázky na zlevněné síťové jízdenky Českých drah na sváteční dny 1. a 8. května. "Na květnové svátky v minulých letech jsme jízdenky tímto způsobem prodávali, ale letos v této praxi nepokračujeme," říká Jitka Vrbová, tisková mluvčí Lidlu. Využívali je například rodiny s dětmi na výlety, skupinky turistů, ale také geokačeři. Dokonce vymýšlejí různé složité konstrukce, jak během jednoho dne na jednu jízdenku navštíví několik krajů nebo dokonce států a odloví při tom desítky kešek. Naopak v tyto dny mívají problémy cyklisté, protože se do nákladních vozů nevejdou jejich kola.
26. března
RegioJet nabízí státu, že převezme rychlíky na Slovensko
Převzetí rychlíků z Česka na Slovensko přes Ostravu a Vsetín nabízí státu soukromý dopravce RegioJet vlastněný Radimem Jančurou. Nabízí, že je bude provozovat bez dotací, které v současnosti činí pro České dráhy 300 milionů korun ročně.
13. března
Vláda odložila soutěže na rychlíky
Socialisticko-populistická vláda (ČSSD, ANO, KDU-ČSL) odložila o několik let soutěže na rychlíky. Timto způsobem oddaluje konkurenci a snížení cen jízdného na železnici.
24. února
Od léta začne jezdit vlak po trati Doní Poustevna - Sebnitz
Železniční trať Rumburk (Rumburg) – Dolní Poustevna (Nieder Einsiedel) - Sebnitz (Žebnice) - Bad Schandau (Žandov) - Děčín (Tetschin) bude obnovena po 69 letech. Vlaky na ní pojedou už v létě. Letos trať slaví 109 let od spuštění provozu.
23. února
Ministr dopravy chce zbořit nádraží Havířov
Architektonicky zajímavé nádraží v Havířově je jádrem sporu o opravu, přestavbu či rekonstrukci již dlouhá léta. Ministr dopravy Antoním Prachař (ANO) navrhl jeho zbourání a výstavbu nového. Lze se domnívat, že jde o úlitbu tamní stavební a betonářské lobby.
19. února
Masarykovo nádraží: Není kam si sednout
Rekonstruovaná hala Masarykova nádraží v Praze neposkytuje žádné místo k sezení a táhne tam průvan stejně jako dříve. Místo dřívejší čekárny je kasino.
Diskuse
Diskuze k článku
Nebud´me naivní
Bych chtěl vidět, jak se honíš svojí plnou kraksnou s pendolínem.
Nebud´me naivní
Jízda z Prahy do Ostravy s autem, když je plně naplněné, je mnohem eficientní a levnější než kdyby těch pět lidí sedlo do vlaku – a asi bude take rychlejší, když nebudou špatné podmínky na silnici.Jízda z Prahy do Ostravy s autem, když je plně naplněné, je mnohem eficientní a levnější než kdyby těch pět lidí sedlo do vlaku – a asi bude take rychlejší, když nebudou špatné podmínky na silnici....
To je sice pravda, ale když stát bude vynakládat do silniční dopravy jen tolik, kolik vybere na poplatcích tak to bude rázem o něčem jiném. Ony dlouhé tratě budou daleko levnější nehledě ještě na onu ekologičnost. Pokud ta se ještě zpoplatní.Jinde se vyzžívá k delšímu cestování vlaků a letadel a v místě se užívá půjčoven aut, což je pohodlnější. Jen se lidé musejí oprostit od toho zpitoomění rychlostí a pohodlíčka.
- Autor Honza
- Datum a čas 6.2.2024 14:09
Nebud´me naivní
Ať po kolejích jezdí nákladní vlak dlouhy několi set metrů anebo motoráček, či pseudoautobus nebo vlakotramvaj, musejí se koleje udržovat a to leze dost do peněz. Také materiál, který se po kolejích pohybuje musí být technicky v pořádku, tedy zkontrolován a opraven a to také něco stojí. Že lidé nepoužívají tak intensivně dráhu a třeba i autobusy jako před 40 lety je celkem logické, tou dobou bylo aut mnohem a mnohem méně. Dnes má auto každý druhý a lidstvo přece jenom trochu zpohodlnělo. Pohyb z místa A do místa B bez několikanásobného přestupování je třeba s plnými nákupními taškami jednoduší s vlastním autem. Jízda z Prahy do Ostravy s autem, když je plně naplněné, je mnohem eficientní a levnější než kdyby těch pět lidí sedlo do vlaku – a asi bude take rychlejší, když nebudou špatné podmínky na silnici. Až do roku 1980 – 1984 pěší zóna ve větších městech v západní hemisféře neexistovala a auta jezdila všude. Teprve v době pozdější byla auta vytlačena ze středů měst (Curych, Bazilej, Mulhouse, Freiburg in Breisgau, Frankfurt, Karlsruhe, Štrasburg) a doplněna tramvajemi, autobusy nebo podzemkou. Doprava s minutovým intervalem je dnes obvyklá u podzemní dráhy – metra.
- Autor Michael Beranek
- Datum a čas 7.12.2014 08:40
Železniční mafie????
Tu nejde o koníčky, ale o realitu. Postavené tratě mající jakousi hodnotu se dávaj do šrotu. A přitom každý ví, že na nich mohou jezdit i třeba autobusy na kolejích (někde jsem už něco podobnýho viděl na foto) a s daleko menšími náklady - dáno fyzkálními vlastnostmi kolejí. A nakonec mnohdy i ty autobusy bývají poloprázdné, což je dáno preferováním os. aut (zřejmě lloby má vliv všude). Os. auto totiž dnes pro člověka provozně (spotřeba) vyjde stejně jako autobus.Ovšem náklady na komunikace se pochopitelně nepočítají a proto je na nich provoz jaký je (porovnejte kapacity nákladní přepravy tratí a kamionů. A tratě jsou prázdné. (To např. v bývalém NDR jezdily na příměstských tratích spoje téměř po minutách viz S - bahn). Zato centra byla pěšími zonami. Porovnejte s dnešním trendem, kdy se auta cpou pomalu i na hradní nádvoří........
- Autor Honza
- Datum a čas 14.7.2014 08:52
Železniční mafie????
V čem že jsou ty bludy? A´t se poučíme
Železniční mafie????
Mě spíš dokáží vytočit placení diskutéři typu "Lukas B", protože je vyloučené, aby někdo šířil takové bludy zdarma.
- Autor homo sapiens
- Datum a čas 7.4.2014 19:41
Železniční mafie????
turista se dostane kam chce a hlasuje nohama, nejede-li vlak, pojede autobusem, nepojede-li autobus, vezme si taxík, není-li v okolí taxík, poletí balonem nebo poplave na parníku. kvůlivá pár turistům a čtyřem babičkám udržovat trať, když by to samé obsloužil osmimístný mikrobus je poněkud rozmařilé. vlak má smysl na luxusní a kapacitní dopravu na sřtední vzdálenosti (kdy už je času ztraceného za volantem škoda a ještě se nevyplatí ta pakárna s letištěm) a na velkokapacitní dopravu příměstskou. samozřejmě plus pravidelná, kapacitní a nespěchající doprava nákladní. vše ostatní je historie (bohužel nebo bohudík - záleží na úhlu pohledu).
ostatně, přístup "všichni jste mi povinni přispět na moje koníčky" mě vytočí vždy spolehlivě.
Železniční mafie????
Upřesnění: Ne že by v železniční dopravě nebyly podfuky, nejsanosti, nesmyslnosti a totálně špatná rozhodnutí. Ale základní princip je jasný:
Tratě, které si na sebe vydělají se postupně nechávají konkurenci, aby jezdila za reálné konkurenční ceny.
Ostatní rychlíkové tratě celostátního významu jsou dotované Ministerstvem dopravy, protože dle mínění politiků by bylo jízdné pro občany příliš vysoké, a na provoz vlaků po nich se postupně vypisují soutěže (v podstatě jde o soutěže na co nejmenší dotace).
Provoz na tratích regionálního významu dotují kraje a záleží na nich, které spoje si objednají od dopravců. I tady se pomalu rozebíhají soutěže o dotace a České dráhy většinu z nich prohrávají na úkor jiných dopravců. Stejný boj o dotace na stejná místa probíhá i v autobusové dopravě, která mnohdy ekonomicky vyhrává nad železnicí.
Pár tratí (kolejí, mašin i vogonů) provozují soukromníci, případně obce. To jsou ovšem jenom výjimky - např. Jindřichohradecké místní dráhy, nebo lokálka v Koutech.
Zda a jaké spoje jezdí do každé Horní Dolní Lhoty tedy daleko více určuje stát a kraje, než samotní dopravci. Ti za dotace budou rádi jezdit kamkoliv.
Železniční mafie????
To je pěkné. Všichni se porvou o luxusní tratě a pak se turista např. do Chřibů nedostane. Pročpak naši vládní imbecilové nevydají jasná pravidla. A sice, kdo obdrží a vyhraje luxusní trať, bude jeho povinností obsloužit také 3 nepopulární. Anebo ještě lépe - do konkursů zahrnout spolu s tou luxusní také 3 nebo 4 nepopulární (např. ty, kteé jsou na zrušení). Spousta našich turistů, co jezdí do všech koutů republiky by to uvítalo.......
- Autor Honza
- Datum a čas 3.4.2014 07:18

Výhled na moře? Sliby cestovních kanceláří
Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025
Může se hodit
Nejčtenější články

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2025

Výhled na moře? Sliby cestovních kanceláří
Fizan a AKU už nebude prodávat Alpitrek

Mexico na míru - další podvodná cestovní kancelář

Jmenuje se Elbe Princesse neboli Labská princezna
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
ISPO China - veletrh | Čína, Shanghai | 4.-6.7.. | 4.7. | |
ILTM Asia - veletrh | Čína, Shangai | 4.-6.7. Luxusní cestování | 4.7. | |
Řinčobraní - historický šerm | Krašov | 12.7. | ||
Slavnosti Jakuba Krčína | Třeboň | 18.-19.7. | 18.7. | |
Hrdané slávnosti | Stará Ľubovňa, hrad | 25.-27.7. | 25.7. | |
Parním vlakem k Berounce | Lužná, Železniční muzeum | Nostalgický vlak | 2.8. | |
Americana - veletrh | Německo, Augsburg | 3.-7.8. Westernový styl | 3.8. | |
IBTM - veletrh | Mexico, Mexico City | 20.-21.8. | 20.8. | |
Sail Amsterdam | Nizozemsko, Amsterdam | 20.-24.8. Historické plachetnice | 20.8. | |
Země živitelka - veletrh | České Budějovice, výstaviště | 21.-26.8. | 21.8. |
Diskuse
. Co to přeješ Márovi? | to už je moc, 6.7.2025 7:25, 70 příspěvků |
Nekrolog vrcholem ubohosti | Pavka, 6.7.2025 6:48, 70 příspěvků |
Nekrolog vrcholem ubohosti | Filip Friedmann, 5.7.2025 23:37, 70 příspěvků |
Vzkaz čtenáře zaslaný e-m... | Horydoly, 5.7.2025 22:51, 70 příspěvků |
Reakce | Kuba Turek, 5.7.2025 22:13, 70 příspěvků |
Trinitas | Pivoň, 5.7.2025 22:08, 70 příspěvků |
Reakce | Honza2, 5.7.2025 21:46, 70 příspěvků |
Žurnalistika 101 co to je? | Hanka, 5.7.2025 21:42, 70 příspěvků |
Žurnalistika 101 co to je? | Kuba Turek, 5.7.2025 21:20, 70 příspěvků |
Žurnalistika 101 co to je? | Hanka, 5.7.2025 21:06, 70 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Pillerseetal | Horydoly , 4.7.2025 22:24 |
Pro zvědavce: Kino Alm, k... | Horydoly Open, 4.7.2025 12:04 |
Třídenní trek přes Piller... | Horydoly Open, 4.7.2025 12:01 |
Pytloun Harrachov | Horydoly , 4.7.2025 11:49 |
Pillerseetal | LavillThopy LavillThopy, 3.7.2025 19:58 |
Karlovarský filmový festi... | Horydoly , 3.7.2025 0:31 |
Světový pohár Troja | Horydoly , 26.6.2025 15:16 |
Světový pohár Troja | Horydoly , 26.6.2025 2:57 |