Den bez aut je svátek demagogie a ohlupování

Den bez aut je svátek demagogie a ohlupování
SDÍLEJ:
Vážení přátelé, budu ignorovat inciativu spolku Děti Země, která se jmenuje Den bez aut. Doporučuji vám to také. Dopravte se proto do školy, do práce, za zákazníky nebo přáteli nebo kamkoli jinam tak, jak vy sami uznáte za vhodné a praktické. Na dětinskou propagandu neberte vůbec ohled.

Jsme svobodná země, každý z nás má určující roli a jen hlupák nebo zbabělec se jí vzdává ve prospěch aktivistů.

Děti Země beze mě

Den bez aut připadl na 22. září a probíhá v rámci tzv. Evropského týdne mobility.

Podle organizátorů je cílem akce poukázat na problémy v dopravě, každopádně pouze na ty problémy, které sami autoři jsou schopni vidět - a oni jsou jich kvůli vlastní zaslepenosti schopni vidět pouze malou část. Citujme: "Dílčími cíli jsou: a) zaktivizovat různé organizace, které se zabývají dopravou, b) více zviditelnit často lokální dopravní problémy, c) získávat podporu veřejnosti, institucí, veřejné správy a osobností proti šíření automobilové kultury, d) zvyšovat zájem sdělovacích prostředků o důsledky dopravy na zdraví lidí a životní prostředí."

Tolik citát. Závěry si utvořte sami.

Odmítněme Den bez aut, protože:

* na naše auta jsme nabyli poctivým způsobem. Jeho vlastnictví a používání rozhodně nepředstavuje něco, za co by se slušný člověk měl stydět nebo měl být dokonce aktivisty ostrakizován.

* vaše auto jistě prošlo schvalovacím procesem, který je v naší zemi závazný. Jedná se jednak o schvalovací proces před uvedením do provozu, jednak o pravidelnou technickou a emisní kontrolu. Jeho provoz je tedy legální z hlediska bezpečnosti i životního prostředí. Kdo tvrdí opak, lže.

* pro mnohé z nás znamená automobil prostředek obživy a výdělku, který není možné nahradit žádným jiným dostupným dopravním prostředkem. Tuto okolnost aktivisté v jejich teoriích zcela opomíjejí, spíše ji nechápou, protože sami mají o způsobu, kterým se podstatná část národa musí živit, velmi mlhavé představy.

* nevíme, kde organizátoři berou drzost určovat lidem, co je správné a co je špatné. Když chtějí organizátoři Dne bez aut změnit běh věcí veřejných, ať se nechají zvolit a vstoupí na politickou dráhu. Do té doby postrádají mandát.

Jistě je mnohým z nás znám osobnostní profil některých aktivistů a víte sami, že tito lidé skutečně nemají žádný předpoklad zasahovat do našeho života. Jejich cílem ve skutečnosti není dosáhnout jakýchkoli zlepšení, ale naopak poštvávat lidi proti sobě s cílem politicky nebo ekonomicky profitovat na takto vyvolaném sporu.

Běžná praxe ukazuje, že řidiči, motocyklisté, chodci a cyklisté jsou schopni bez problémů koexistovat i bez podpory aktivistů, tedy - aktivisté jsou pro slušného člověka nepotřební.

* již při letmém pohledu na stránku akce Den bez aut je zjevné, že se na akci jako sponzoři podílejí organizace podnikající ve veřejné dopravě, především České dráhy, jejich servisní organizace a firmy na nich závislé.

České dráhy jsou již celá desetiletí proslulé bídnou kvalitou služeb a zdůvodňují ji nedostatkem financí. Osobní doprava, kterou ČD provozují, je v hluboké ztrátě, ale přesto ČD nacházejí prostředky k tomu, aby se podílely na kampaních aktivistů.

Zákazníci Českých drah mohou sami posoudit, zda výše jízdného a kvalita služeb, které tato organizace poskytuje, ospravedlňují takový sponzoring. Kromě toho, významným sponzorem Dne bez aut se stává každý daňový poplatník, protože ČD požírají rok co rok milardové dotace od státu. Tázal se vás někdo, zda při zakoupení jízdenky nebo sestavování daňového přiznání chcete podpořit nějaké nevládní organizace?

* akce Dětí země nepostrádají rysy nátlakového jednání až ekoterorismu. Školení pořádaná zahraničními specialisty, aby tuzemští eko-commandos věděli, jak protestovat, nátlak na lokální politiky pomocí vlastních lidí v médiích a vlivových agentur nebo argumentace nesmyslnými čísly vycucanými z prstu a obstrukce na úřadech patří k těm nejznámějším.

Zvažte proto dobře, zda se podílet na tvorbě jejich nástrojů k získávání politického vlivu, nebo jim ty nástroje naopak odebírat.

* naši lokální, regionální a republikoví politici jsou příliš stižení klientelismem, svázaní vlastním P.R., slabí a nerozhodní, aby si dovolili NGOismus odmítnout. V atmosféře politické korektnosti a zaplevelení státní správy exponenty levice si netroufnou postavit se aktivistickému nátlaku čelem a říci jasné a rozhodné NE, JÁ SE NEUČASTNÍM, i kdyby to sami tak stokrát cítili.

Podvolují se jim a sahají k různým ústupkům, například zneužívají svěřené moci úřední a vyslovují svévolné zákazy, které komplikují lidem život.

Budeme jim tedy muset pomoci a ukázat aktivistům zdvižený prostředník sami.

Autor je vydavatelem serveru Zmrdi, vohnouti, politika, společnost, kultura...

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

teda z tohodle clanku je mi fakt na bliti...autor musi bejt neskutecnej idiot...
  • Autor carti
  • Datum a čas 27.9.2006 12:49
Reaguj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpochybňuju argumenty
Aha, a kdo ten zábor veřejného prostranství vyřizuje, když cyklojízda přece nemá organizátora? Byly by k dispozici vydaná povolení? Nebo se snad jedná o neoprávněný zábor veřejného prostranství (§ 47 odst. 1 písm. g/ zákona č. 200/1990)? Pak by bylo možno požadovat náhradu škody - například ušlý zisk - za dobu, kdy sedím v autě a čekám.
  • Autor Joe
  • Datum a čas 22.9.2006 15:32
Reaguj
Re: Re: Re: chyba v přijímači?
Ja, klar. Aber: Nikdy nebudeš schopnej vysvětlit to všem, aby jim to bylo jasný. Pochopí to ti, kdo budou chtít. Tím, neříkám, že je všechno v cajku. Já taky s komunikací většiny aktivistů nemám nic společnýho. Aktivizuju se v oblasti cyklodopravy v Praze (a v pár dalších věcech nesouvisejících). A k tomu konkrétně: Tu máš zcela pravdu, že tady ta PR není zrovna ideální. Do velké míry je to ale způsobený (u cyklojízdy) právě tím, že cyklojízda namá žádného organizátora, žádnou organizaci, která za ní stojí, má mluvčího, apodobně. Motá se kolem ní spousta lidí, zadarmo a ze stejného důvodu- vadí jim "cyklosituace" v Praze. Tudíž na nějaký "konsolidovaný mediaplán" chybí "personální infrastruktůra". Ale u critical masses, tedy cyklojízd, je to tak všude ve světě.Upřímně - můj osobní pohled - nijak mě nepřekvapí, když to nechápe zapřisáhlý automobilista, ale k zamyšlení (pro nás) nepochybně je, když to jednoznačně nepochopí ani cyklista-řidič. Takže, danke vielmal.
  • Autor Kuba K.
  • Datum a čas 22.9.2006 15:22
Reaguj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpochybňuju argumenty
No jo, někde už jsem tady psal, že to je samozřejmě forma demonstrace svého typu, tedy zábor veřejného prostranství, ne normální provoz. Tebe neštve, že v Praze nemůžeš jezdit na kole normálně (tj. neskákat v jednom kuse na chodníky, neuhejbat před autama, nebát se o kejhák)? Proto ta cyklojízda je. Kdyby se tu na cyklisty zvysoka nekašlalo, být by nemusela. Aspoň tedy já bych na ní nejezdil a nepomáhal bych s její organizací. V Hradci nebo v Pardubicích cyklojízdy nedělají, pročpak asi?
  • Autor Kuba K.
  • Datum a čas 22.9.2006 15:16
Reaguj
Re: Re: chyba v přijímači?
tak jinak. podobenstvím. asi před rokem tady bylo nějaký mistrovstí evropy, světa či přilehlých galaxií v ródeu na divý vodě. turek vo tom na horydoly napsal trošku "svojsky", ale hlavně zvenčí. co následovalo? vodácká komunita se na něj sesypala jak sršáni a svorně (poplácávájíce se vzájemně po ramenou) volala "turek je hlupák, protože nerozumí rodeu". jak to vnímám já? vodácká komunita je lehce neschopná, protože nedokázala redaKTůrka zmanipulovat, aby napsal to, co voni chtěli. a vy (cykloaktivistí) jste to samý v bleděmodrym. nebo jináč. když mi rupne v palici a budu se chtít stát umírněným vlastence-národovcem, dám si zatraceně bacha, aby si mě nikdo neplet s hospodským hololebce. už si rozumíme?
  • Autor Lukas B.
  • Datum a čas 22.9.2006 14:44
Reaguj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpochybňuju argumenty
Když už se bavíme o právní stránce věci: http://www.cyklojizdy.cz/wp-content/uploads/2006/09/andele_50.jpg - Kolik cyklistů smí jet vedle sebe? *** http://fotomat.cz/pup/pages/060119_pup%20014.htm - vpravo je vidět neosvětlený cyklista na silnici *** http://fotomat.cz/pup/pages/060119_pup%20035.htm - spolujezdec na nosiči *** http://automat.ecn.cz/fotoalbum.php?album=008 mj. cyklisté na přechodu pro chodce, cyklisté v protisměru. Policie - pokud vůbec někde je - porušování zákona jen nečinně přihlíží. To že je silnice veřejná ještě neznamená, že si na ní mohu dělat co se mi zlíbí. Myšlení - je to veřejné, nikomu to nepatří je vlastní spíše vandalům.Jelikož jezdím na kole rád, velmi mě mrzí, že mě veřejnost kvůli takovýmto akcím hází do jednoho pytle:-(((
  • Autor Joe
  • Datum a čas 22.9.2006 14:43
Reaguj
Re: zpochybňuju argumenty
Co chcete. Podle názorů i vyjadřování je autor jen arogantní egoistické ho...o
  • Autor pp
  • Datum a čas 22.9.2006 14:23
Reaguj
Re: chyba v přijímači?
Lukasi, mluvíme trochu mimoběžně. Chyba v přijímači není v tom, že bys měl chápat Marxe, Kellera, Gorea nebo jakého hlasatele. Ale nesměšovat aktivisty pro/proti čemukoli, jako by to bylo totéž, protože to prostě totéž není. Chyba v přijímači je, pokud směšuješ, nikoli pokud s nimi nesouhlasíš :)
  • Autor Kuba K.
  • Datum a čas 22.9.2006 14:21
Reaguj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpochybňuju argumenty
Joe, ta cesta je veřejná. A cyklista je účastníkem silničního provozu se stejným právem se po ní pohybovat, jako řidi automobilu.
  • Autor Kuba K.
  • Datum a čas 22.9.2006 14:19
Reaguj
chyba v přijímači?
hele, asi každej mluvíme jinou řečí. ta akce asi nemá za úkol přesvědčit uvědomělý mustrknáby co spolu mluvěj, ale veřejnost. A já vám nabízím pohled "zvenčí" (no teda spíš si hraju na nějakýho ďáblova advokáta, ale fakt si dovoluji tvrdit, že mám aspoň pracovně trošku blíž k normálnímu vzorku populace než člověk ze "zeleně ouřednického ghetta".) a ten normální vzorek populace vás teda jako bandu praštěnejch svazáků jasánků vnímá, samozřejmě já, kterej s tebou kamarádím tuším, že ty konkrétně nepatříš do nějakého tvrdého jádra aktivistů a že se k temelínu nepřivazuješ. no a prohlášení že je to chyba přijímače (jako že já se mám stydět, že jsem nepochopil marxe, kellera nebo jiného hlasatele pravd), to mi nějak zavání sociálním inženýrstvím (a tohle slovo mě vadí, páč my technici rozhodně nikomu necpeme co si má myslet, to je právě doména humanitních vzdělanců, my se maximálně na základě racionálního zvažování měřitelnejch věcí chováme "technokraticky")
  • Autor Lukas B.
  • Datum a čas 22.9.2006 14:15
Reaguj
Celkem 42 příspěvků v diskuzi


Elektrické koloběžky a elektrokola AKTUÁLNĚ 2022

Elektrické koloběžky a elektrokola AKTUÁLNĚ 2022

PŘEČIPOVANÁ ELEKTROKOLA Krátké ale důležité zprávy o elektrokolech a elektrokoloběžkách.... celý článek

Divoká svině aneb napříč Rychlebskými horami

Cyklonovinky 2022

registrovat

Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
Super volbou na letní rekreaci je určitě ubytování Velký Meder. Turistům a nadšencům hor by se mohlo hodit ubytování Vysoké Tatry, kde najdete ty nejlepší chaty a chalupy.
Získejte bonus za vklad v nejlepším online kasinu v České republice.
Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Online cz casino s licenci slot-vegas.cz







Nejčtenější články

Cyklokemp Černý potok: výprava za Jeseníky, kde to skoro nikdo nezná

Cyklokemp Černý potok: výprava za Jeseníky, kde to skoro nikdo nezná

Vidnava je české město od roku 1918. Do té doby patřilo Slezsku a posléze Německu. Není divu, protože geograficky leží v polských rovinách a pro Čechy se rozkládá daleko za Jeseníky. Vidnavsko se
Plzeň a Plzeňsko AKTUÁLNĚ 2022

Plzeň a Plzeňsko AKTUÁLNĚ 2022

LOMANY Novinky ze západočeské metropole a okolí.
Praha AKTUÁLNĚ 2022

Praha AKTUÁLNĚ 2022

LIBEŇ Malé zprávy z velkého města přinášíme pro turisty a návštěvníky.
Cyklistický maraton Vysočiny vyhrál Radek Roupec

Cyklistický maraton Vysočiny vyhrál Radek Roupec

Necelých 93 minut po startu dorazil Radek Roupec z obce Lesonice na Třebíčsku do cíle elitního hlavního závodu sedmnáctého ročníku Předvýběr.CZ Bike Maratonu Vysočina 2022. Na stupni vítězů převzal zlatou medaili.
Lanovky v Krkonoších jezdí také v září

Lanovky v Krkonoších jezdí také v září

Provoz sedačkových a kabinkových lanovek v Krkonoších je po prázdninách omezený, ale jsou stále v provozu. Přinášíme přehled jejich provozní doby.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
FIT - veletrh Argentina, Buenos Aires 1.-4.10. 1.10.
Intermot - veletrh Španělsko, Madrid 4.-9.10. Cyklo a moto 4.10.
Designblok Praha 5.-9.10. 5.10.
Transexpo - veletrh Polsko, Kielce 12.-14.10. Veřejná doprava 12.10.
Knižní veletrh Havlíčkův Brod 14.-15.10. 14.10.
GO a Regiontour - veletrh Brno, Výstaviště 20.-23.10. 20.10.
Tour Salon - veletrh Polsko, Poznaň 21.-23.10. Cestování 21.10.
Czech Travel Market - veletrh Praha, Letňany 25.-26.10. 25.10.
WTM - veletrh Velká Británie, Londýn 7.-9.11. Cestování 7.11.
EICMA - veletrh Itálie, Miláno 10.-13.11. Cyklistika 10.11.

Diskuse

Boombon Boombon, 4.10.2022 8:02, 6 příspěvků
proti pervitinu laciné a ... Seeker, 3.10.2022 16:37, 6 příspěvků
Cena? Horydoly, 3.10.2022 13:52, 6 příspěvků
proti pervitinu laciné a ... Lukas B., 3.10.2022 12:15, 6 příspěvků
JEN DOBŘE Honza, 3.10.2022 11:53, 1 příspěvek
Cena? Honza, 3.10.2022 11:43, 6 příspěvků
Cena? Lesní zákon, 3.10.2022 10:15, 6 příspěvků
Barefooty Šlojíř, 30.9.2022 12:56, 4 příspěvky
INU Horydoly, 30.9.2022 12:54, 2 příspěvky
INU Honza, 30.9.2022 12:14, 2 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Bobr Cup Horydoly , 2.10.2022 0:49
Běžecké závody 2022 Horydoly , 29.9.2022 12:48
KLM Premium Comfort Horydoly Open, 23.9.2022 13:41
Portugalský LUGGit vstupu... Horydoly Open, 23.9.2022 13:35
Re: Vysoké Tatry Horydoly , 12.9.2022 11:15
Re: Subscribing to Your S... Kuba Turek, 26.8.2022 0:16
Horydoly.cz Horydoly , 26.8.2022 0:13
Re: Výběr elektrokola linki@krolkaro.pl, 24.8.2022 12:07