Železniční slevy I.: Česko

Železniční slevy I.: Česko
Praha, Železniční most přes Vltavu.
Autor snímku Kuba Turek
SDÍLEJ:

Jak mohu jet vlakem nejlevněji? Takovou otázkou často zaskočíte pokladní i průvodčí Českých drah. Slev je hodně, neustále se mění a dají se různě kombinovat. Při složitějším požadavku jsou vedle i lidé v modrém.

Přinášíme přehled základních druhů jízdného na tratích Českých drah. Na příští týden připravujeme nejdůležitější slevy na evropských železnicích.

Zákaznické jízdné

Po zakoupení Karty Z (200 Kč) má cestující nárok na zákaznické jízdné, které je asi o 30 procent nižší než jízdné obyčejné

Junior pas

Pro mládež do 26 let umožňuje po zakoupení (700 Kč na celý rok nebo 100 Kč na léto) nákup jednoduchých, zpátečních a síťových jízdenek za snížené ceny

Zpáteční sleva

Platí pro jízdu tam a zpět stejným směrem, pokud vše zvládnete do půlnoci druhého dne po zahájení jízdy. Sleva je 50 procent.

Síťová jízdenka

V době platnosti umožňuje používání libovolných vlaků Českých drah. Můžete si zvolit dobu platnosti (2 dny, týden, měsíc, 3 měsíce) a zda bude platit i v 1. třídě (ta je o něco dražší).

SONE+

Platí ve 2. třídě vlaků Českých drah a smluvních dopravců i v německém pohraničí. Na jednu mohou jet dva dospělí a až tři děti do 15 let. Prodává se ve verzi pouze pro osobní vlaky za 130 Kč nebo pro osobní a spěšné vlaky, rychlíky a expresy za 360 Kč. Platí pouze v sobotu nebo v neděli. Nelze ji koupit v předprodeji.

Sleva pro skupiny

Pro 2-30 lidí ve 2. třídě, přičemž první dva platí celé zákaznické jízdné a zbytek dětské, čili poloviční. Lze zakoupit i ve zpáteční variantě, kdy první dva platí celé zpáteční a zbytek opět dětské.

Kilometrická banka 2000

Až pro 3 cestující (děti do 15 let se berou jako polovina cestujícího), kteří do kolonek zapíší, kam jedou a další informace dle návodu. Výhodou je, že člověk nemusí pokaždé stát u kasy frontu na lístek. Minimální odpis kilometrů je 100 km/osoba ve 2. třídě, 150 km/os. v 1. třídě. Pro dítě stačí polovic. Max. odpis 400 km/os. ve 2. třídě a 600 km/os. ve třídě první. Banka stojí 1300 Kč.

VLAK+

Sleva na zpáteční jízdenku na zvláštní akce vyhlášená Českými dráhami (loni například na veletrhy v Brně).

Relační sleva

Něco podobného jako VLAK+, sleva je vždy zvlášť vyhlášena na jednotlivou linku. V současnosti platí na trati Praha - Brno.

Horydoly.cz Slevy na železnici

I. - Česko

II. - Evropa

III. - Rakousko, Slovensko, Polsko

IV. - Bavorsko

V. - Švýcarsko s rodinou

VI. - Švýcarsko pro studenty

VII. - Slovensko pro skupiny

VIII. - Německo (Labe-Elbe)

IX.- Rakousko do 26 let

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

nepřehledný systém slev

má jediný účel - a to eliminovat náhodné a občasné uživatele a v případě, že se hry zúčastní tak je znechutit tak, aby víckrát něco takového nezkoušeli.

pro státního dotovaného dopravce (respektive pro jakoukoli nezkrachovatelnou státní organizaci) je nejvýhodnější situace smrádku a teploučka pokud možno bez zákazníků, kteří vlastně jenom obtěžují.

cesta ven samozřejmě existuje, ale je poměrně radikální. znamená to zachovat železnici pouze tam kde se uživí, to je v rámci ČR koridory a příměstská doprava.

Reaguj
Re: Praha-Brno

Jo, Všichni se tu dohadují, ale příčiny jaksi nikdo vidět nechce. Kdo oddělil u CD nákladní dopravu od osobní? Byo z čeho dotovat dopravu. Potom už ne. A stát křičí, že má pořád míň na dotace. A zato se někdo směje, jak na tom vydělal. Tak se nerozčilujte, anebo si znovu zazvoňte klíči.

  • Autor Honza
  • Datum a čas 19.9.2012 11:50
Reaguj
Obejití KMB?
V kilometrické bance se nesmí škrtat,jinak je neplatná-to je mi jasné. Chtěl bych se ale zeptat: Pokud mám 2 projeté kilometrické banky s dostatečným počtem volných stránek, je možné z těchto projetých KMB vytáhnout volné listy a z těchto volných listů vytvořit čistou KMB aniž by ČD přišly na to že je to padělek, nebo je tomuto nějak zabráněno? (např. číslováním stránek nebo nějakými kontrolními součty?)ČD totiž soustavně okrádají daňové poplatníky, a když někdo z těchto daňových poplatníků někam jede vlakem, musí si navíc kupovat drahou jízdenku. A proto přemýšlím nad tím jestli by systém ČD nešel taky nějak nepozorovaně obejít.Pokud totiž někdo pracuje u ČD, tak si celá rodina pak jezdí zadarmo, a to není fér. Myslím, že správně by měli jezdit zadarmo buď jen zaměstnanci, nikoliv jejich rodiní příslušníci. A nebo pokud jezdí zadarmo i rodinní příslušníci, pak by měli mít právo jezdit zadarmo i všichni občané ČR platící daně, protože nemalá část jejich daní teče do ČD.
  • Autor Občan ČR
  • Datum a čas 24.5.2007 11:29
Reaguj
Sleva pro skupiny: znamena to, ze kdyz jsou jen dva, plati totez jako kdyby si to kupovali samostatne?
  • Autor Anonym
  • Datum a čas 2.5.2006 10:16
Reaguj
Junior pas
Junior pas nikdy nezrusili. Zrusili jenom Junior ISIC. Takze za Junior zaplatis normalne 7 kil, nehlede na to jestli ses student nebo ne, s ISICem byl jenom za kilo.
  • Autor Dave
  • Datum a čas 11.3.2005 21:59
Reaguj
Re: Praha-Brno
České dráhy jsou dotovaný podnik a cena jízdného podle nich nepokrývá náklady na přepravu cestujícího. Mimo jiné ani nezjišťují rentabilitu jednotlivých spojů, takže nelze tvrdit, že trasa Praha - Brno je pro ČD rentabilní.Snižování cen na některé úseky je proto ekonomicky neodůvodnitelné. Navíc je těžko pochopitelné, že z Prahy do Brna zaplatím např. rychlíkem 667 130 KČ, když do téhož vlaku přistoupím v Kolíně zaplatím 224 KČ. Takové chování nese všechny znaky nekalé soutěže kterou se České dráhy za peníze daňových poplatníků snaží zbavit nevítané konkurence. Když se o něco podobného nedávno pokusil jeden autobusový dopravce, netrvalo ani týden a soud mu to zakázal. ČD takové chování prochází už roky. Obzvláště pikantní musí být situace majitelů postižených autobusových dopravců, kteří si ze svých daní platí podnik, který se je snaží nezákonně poškodit.Bordel na dráze, který jsem popisoval v předchozím příspěvku je jen logickým důsledkem situace, kdy nic nenutí ČD chovat se tržně; přesněji kdy jediné tržní chování chování, které ČD potřebují je udržet přepravní objemy za každou cenu (i za cenu porušování zákona) aby dosáhly příští rok na co největší dotace.
  • Autor pavelk
  • Datum a čas 11.3.2005 13:27
Reaguj
nic nového...
Nic nového pod sluncem. Spíš sem zkuste dát něco o cestování do cudziny, třeba jak se dostat vlakem do Rakouska, Německa nebo třeba někam dál (to kdybyste třeba jeli na ledy a neměli auto). To by se myslim hodilo víc. Ale sám dobře vím že to neni žádná sranda něco takovýho sepsat.
  • Autor Pepoš
  • Datum a čas 10.3.2005 16:40
Reaguj
Praha-Brno
Měl byste si nejprve ujasnit, za co drahám hodláte vynadat.Jak píšete, doprava Praha-Brno je lukrativní (pro autobusové dopravce i pro železnici). Konkurence na této trati přiměla dráhy zavést tržní cenu. Výsledkem je to, že prodělečná doprava z Horní Zadní do Přední Dolní není nadále křížově dotovaná ze ziskové Praha - Brno, ale z vašich daní.
  • Autor jk
  • Datum a čas 10.3.2005 15:09
Reaguj
Jezdím vlakem jen příležitostně, a obvykle se nestíhám divit, čeho všeho jsou dráhy (ne)schopny. Vypsat skupinovou jízdenku pro 2 věkové kategorie zároveň bývá na menších stanicích záležitost minimálně na půl hodiny, zažil jsem i situaci, kdy paní na pokladně neuměla používat myš.Vloni v létě jsem byl svědkem situace, kdy dráhy přepravovaly předem objednanou skupinu asi 40 cyklistů a jaksi zapoměly že mají po cestě výluku. Když průvodčí po čtvrthodinovém handrkování připustil, že do dvou autobusů zmíněnou skupinu plus odtatní cestující asi nevtěstná, prohlásil, že za to nemůže a zavelel autobusům k odjezdu.Při naprosté neschopnosti chovat se k zákazníkům vstřícně (tržně) se pak dráhy za naše peníze snaží konkurovat autobusovým dopravcům nekalou soutěží když na lukrativní spoje (třeba Praha - Brno) nasazují dumpingové ceny.Myslím že jediné řešení je privatizace nebo uzavření nerentabilních venkovských tratí a otevření všech tratí pro konkurenci za rovnoprávných podmínek. Na dotace na dopravní obslužnost by pak byly vypisována výběrová řízení
  • Autor pavelk
  • Datum a čas 10.3.2005 13:42
Reaguj
junior pas?
Ted nevim, oni ho zase obnovili?
  • Autor blueglue
  • Datum a čas 10.3.2005 12:19
Reaguj
Celkem 18 příspěvků v diskuzi


Koupání na Šumavě

Koupání na Šumavě

Přinášíme přehled možností, kde se na Šumavě vykoupat. Kromě krytých bazénů, aquaparků a letních koupališť, které najdete v našem seznamu, jsou pod horami desítky oblíbených míst na řekách a potočních tůních.... celý článek

Bezpečně na kole: bikujeme hravě a zdravě

Na pivo vlakem do Velkých Popovic

registrovat

Hledáte ubytování v Česku nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny.
Cestovní pojištění od Porovnej24.cz
Turistický informační portál WhereToStay.Tips kde naleznete fantastické rady kde se ubytovat, kde jíst a co vidět, v lokalitách celého světa.





Nejčtenější články

Koupání u Tábora a Soběslavi

Koupání u Tábora a Soběslavi

AKTUALIZACE Koupání v okolí Tábora a Soběslavi je skvostné. Nabízí se tu řeka Lužnice, pískovny, rybníky a veřejné plovárny. V jejich okolí lze najít množství pláží, tábořišť, kempů a chatových osad.
Koupání v Ostravě

Koupání v Ostravě

Přinášíme přehled možností, kde se v Ostravě a okolí vykoupat. Přírodní koupaliště a kryté bazény.
Koupání na Šumavě

Koupání na Šumavě

Přinášíme přehled možností, kde se na Šumavě vykoupat. Kromě krytých bazénů, aquaparků a letních koupališť, které najdete v našem seznamu, jsou pod horami desítky oblíbených míst na řekách a potočních tůních.
Koupání v Plzni: venku i v bazénu

Koupání v Plzni: venku i v bazénu

AKTUALIZACE Vodní nádrže v okolí Plzně mívají dobrou vodu ke koupání na začátku léta a potom zase koncem srpna. O prázdninách se kvůli teplému počasí obvykle tvoří velké množství sinic.
Koupání v Praze

Koupání v Praze

KDE A JAK SE VYKOUPAT? Přírodní koupaliště a kryté bazény! Přinášíme přehled možností, kde se v Praze vykoupat.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Den žiraf Jihlava, ZOO 21.-22.6. 21.6.
Jihlavské havíření Jihlava 21.-23.6. 21.6.
Dny růží
Jindřichův Hradec, Zahradní centrum 21.-30.6. 21.6.
Buskers fest - pouliční umění České Budějovice 17.-21.6. 21.6.
Zvonečkový jarmark Rožnov, skanzen Keramika a hrnčířství  22.6.
Královské stříbření Kutná Hora 22.-23.6. 22.6.
Zlatá koloběžka Plzeň 22.-23.6. 22.6.
Boj o pevnost Německo, Königstein 22.-23.6.. 22.6.
Netopýří den Hluboká nad Vltavou, ZOO 22.6.
Memorial Air Show
Roudnice nad Labem 22.-23.6. 22.6.

Diskuse

Prosečnice Láďa, 19.6.2019 23:20, 3 příspěvky
Plavky Hana, 19.6.2019 15:09, 1 příspěvek
Porsečnice prt, 19.6.2019 11:27, 3 příspěvky
Porsečnice Pišišvor, 18.6.2019 23:58, 3 příspěvky
Koleno operace Petr, 17.6.2019 14:38, 8 příspěvků
Dogtra Pathfinder Lenka Novotná, 17.6.2019 14:23, 7 příspěvků
Mravenci v domě Denisa, 17.6.2019 0:41, 3 příspěvky
Mravenci v domě Horydoly , 16.6.2019 12:01, 3 příspěvky
Mravenci v domě Eva, 15.6.2019 9:21, 3 příspěvky
Klasika ale radši ne, 14.6.2019 16:13, 1 příspěvek

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Kozy Milkovice v srpn... Horydoly Open, 19.6.2019 23:10
Čína Horydoly , 19.6.2019 2:02
Odhalení pravdy! Francouz... milan šupa, 14.6.2019 18:35
Údolí salaší: Grossarltal... Horydoly , 12.6.2019 23:10
Bike Valachy Horydoly Open, 12.6.2019 12:00
Na světě je strategie roz... Horydoly , 23.5.2019 23:42
Trail Praha na Petříně dá... Horydoly , 20.5.2019 22:16
Baranie a Priečné Horydoly , 19.5.2019 11:20