Horolezci mají velký marketingový potenciál
Český horolezecký svaz po mnoha letech tápání našel model, jak bude shánět peníze od komerčních partnerů. David Gladiš je jeho novým člověkem na marketing. Je to muž s pestrou profesní historií. Když se stal ředitelem CzechTourismu, probudil vládní agenturu z klinické smrti. Založil cestovatelský server Hedvábná stezka, provozoval tři orientální restaurace v Praze a Brně, byl náměstkem ministra zahraničí Karla Schwarzenberga, cestuje do divočiny a také trochu leze po skalách i na umělých stěnách.
"Lezu od dětství. Za komančů jsem několikrát vyhrál v žákovských kategoriích mistrovství České republiky," připomíná David Gladiš. "I když tehdejší lezení mělo úplně jinou úroveň než dneska, mám k horolezectví stále silný vztah."
Po několika nezdařených pokusech se podařilo Českému horolezeckému svazu uzavřít smlouvu o marketingovém zastoupení. Proč se to zdařilo až s tebou?
Nevím přesně, jaké byly předchozí pokusy. Finančně to nemá žádný valný smysl, alespoň ne nyní, takže se k tomu musí přistupovat spíše jako pomoc rozvoji horolezectví.
Kdo konkrétně svaz zastupuje?
Český horolezecký svaz formálně zastupuje firma ANEXE public relations. Fakticky se tomu věnujeme Dan Hála, David Švejnoha a já.
Co přesně smlouva o marketingovém zastoupení obsahuje?
Máme dva úkoly: zajišťovat mediální partnery a zajišťovat finanční partnery pro svaz. Za získání finančních partnerů máme odměnu ve formě provize. Smlouva se sepisuje vždy na rok.
Jak se horolezecký marketing financuje? Je jednodušší nebo těžší, než jiné obory?
Pro Český horolezecký svaz i firmy v oboru je tento druh spolupráce nový. I dříve občas některé firmy se svazem spolupracovaly, ale bylo to nahodilé a ne systematické jako nyní. Zpočátku tedy chvíli trvalo, než jsme potenciálním partnerům vše vysvětlili, ale ke konci roku jsme už měli více nabídek, než možností.
Jaké marketingové akce během minulého roku proběhly? K čemu je vůbec pro horolezce dobrý marketing a co jim přináší? Nedělá dostatek propagace každý jednotlivec, oddíly ve městech, lezecká reprezentace v televizi, nebo třeba himalájisté ve všech možných médiích?
My neděláme marketing ve smyslu propagace. Staráme se jen o získávání mediálních a finančních partnerů, a tak na tyhle tři otázky nemůžu nic odpovědět.
Může se horolezectví v marketingu dostat třeba na úroveň basketbalu, když má lezení více aktivních vyznavačů než většina sportů v Česku?
Může, ale bude to trvat několik let a vyžaduje to kontinuální práci, která nebude přerušována zbytečnými spory. Pro letošek jsme získali od partnerů podporu přes sedm set tisíc korun a tím jsme svazu pomohli zalepit díru z výpadku příjmů od Sazky.
Jak je drahé partnerství?
Český horolezecký svaz má partnery a hlavní partnery. Partneři přispívají částkou do sto tisíc korun ročně a hlavní partneři nad sto tisíc korun. Menší část je i ve zboží, které se používá hlavně jako výhry pro závodníky.
Hlavní partneři pro rok 2011 jsou Hudy, Humi a Direct Alpine. Partneři jsou Tilak, Lanek (Tendon), Uniqa, Lexum, Makak, Alpsport (Scarpa) a Prosport (Lowa, Yetti).
Počet partnerů je omezený. Partneři získávají od svazu různé druhy propagace: v ročence (náklad 10 000 kusů), na závodech, na webu, na bannerech a inzerátech u mediálních partnerů a tak dále.
Mediální partneři jsou Lidé a hory, Montana, Everest, Lezec.cz, Velehory.cz a Horyinfo.cz.
Jaké firmy mohou marketingově spolupracovat svazem? Jsou jen z horolezeckého či outdoorového byznysu?
Spolupracujeme i s firmami mimo outdoorový business, viz například Oční klinika Lexum nebo pojišťovna Uniqa. Hlavně se ale soustředíme na firmy z oboru. Spolupráce s nimi je důležitá i z jiných než jen finančních hledisek. Firmy i Český horolezecký svaz mají společný zájem na rozvoji horolezectví. Spolupráce je podle mě dobrá i proto, žeť vytváří tlak na svaz směrem k dalšímu zdokonalování a zefektivňování jeho činnosti. Každé dobrovolné sdružení něco takového potřebuje.
Diskuse
Diskuze k článku
Re: Re: Když dva dělají totéž...
Je sice krapet úsměvné číst zrovna od tebe slova jako "Koukám, že využiješ i tu nejmenší příležitost si plivnout a fakta ti v tom nejsou nejmenší překážkou."
O jakých faktech to tedy mluvíš? Sem s nimi.
- Autor Jiří Babača
- Datum a čas 28.2.2011 14:51
Re: Re: Re: Když dva dělají totéž...
- Autor Petr Resch
- Datum a čas 28.2.2011 14:42
Re: Když dva dělají totéž...
- Autor Petr Jandík
- Datum a čas 28.2.2011 14:15
Re: Re: Když dva dělají totéž...
Jinak:
ad.1) vím o tom
ad.2) četl jsem
ad.3) pokud je to tak, tak souhlasím
Přičemž to že se mnohé informace z práce této nově přejmenované komise jsou nejdříve k mání třebas právě zde a ne na Horosvazu ilustruje mj. ten rozdíl v názorech mezi námi.
- Autor Jiří Babača
- Datum a čas 28.2.2011 12:56
Re: Když dva dělají totéž...
- Autor Petr Resch
- Datum a čas 28.2.2011 11:41
Když dva dělají totéž...
Něco jiného je situace, kdy je bez jakékoli koncepce a bez patřičné veřejné diskuse vytvořený nově placený post, který je obsazený bez řádného výběrového řízení. Zejména když je dotyčný placen jen paušálem bez ohledu na výsledky.
Zde se ukazuje, že když dva dělají totéž, tak to nemusí být totéž. A to píšu i svědomím toho, že Reschík je vzásadě Jandíkuv člověk a že v mnoha ohledech se názorově můžeme lišit.
- Autor Jiří Babača
- Datum a čas 28.2.2011 09:20
Re: Na co půjdou peníze
Na co půjdou peníze
- Autor Honza
- Datum a čas 27.2.2011 19:20
Nejčtenější články
Bloudek se omlouvá a stahuje své body z Valné hromady
Rakouské dálniční známky, mýto v tunelech a na alpských silnicích
Vajoletky u Křižan: parádní pískovcové lezení
Alpy AKTUÁLNĚ 2024
Komentované návrhy usnesení pro Valnou hromadu Českého horolezeckého svazu
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
ATM - veletrh | Spojené arabské emiráty, Dubai | 6.-9.5. | 6.5. | |
Melloblocco - bouldering | Itálie, Val di Mello | 8.-11.5. | 8.5. | |
Wellnesstourism - veletrh | Japonsko, Tokio | 8.-10.5. | 8.5. | |
Lodě na Labi | Nymburk | 29.4.-8.5. | 8.5. | |
Hobby - veletrh | České Budějovice, výstaviště | 9.-12.5. | 9.5. | |
Cestoslet - festival | Běšiny | 9.-12.5. | 9.5. | |
IMEX - veletrh | Německo, Frankfurt | 14.-16.5. Cestovní ruch | 14.5. | |
Rodina a volný čas - veletrh | Louny | 17.-19.5. | 17.5. | |
Svět knihy - veletrh | Praha, Holešovice | 23.-26.5. | 23.5. | |
Petrbokův memoriál | Praha, Nad Hliníkem | Historická cyklistika | 25.5. | 10:00 |
Diskuse
hgppuxjk | top online pharmacy 247, 2.5.2024 22:37, 118 příspěvků |
Most superbly Cannabis pr... | Dennisestaf, 2.5.2024 21:51, 4 příspěvky |
uxpqqrqc | how can i get azithromycin, 2.5.2024 21:40, 13 příspěvků |
btfeqwty | synthroid canada, 2.5.2024 21:35, 1 příspěvek |
khawsgdf | cheapest pharmacy to get prescriptions filled, 2.5.2024 21:34,... |
zncuoazd | northern pharmacy canada, 2.5.2024 21:01, 118 příspěvků |
problémy s auty | Lukas B., 2.5.2024 9:35, 5 příspěvků |
problémy s auty | JaT, 30.4.2024 10:16, 5 příspěvků |
problémy s auty | Honza, 30.4.2024 10:07, 5 příspěvků |
polský národní park | Lukas B., 30.4.2024 9:27, 1 příspěvek |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
How to battle gym anxiety... | Horydoly , 2.5.2024 9:51 |
Čarodějnický běh | Horydoly , 1.5.2024 23:09 |
SALZKAMMERGUT TROPHY | Horydoly , 1.5.2024 23:06 |
Pink EXPO | Horydoly , 26.4.2024 0:47 |
O novém poznání, kterému ... | milan šupa, 25.4.2024 19:37 |
135 let turistického značení | Horydoly , 20.4.2024 19:20 |
EXPEDÍCIE (jar 2024) | Horydoly , 20.4.2024 17:50 |
ČSK media - změny na PR p... | Horydoly , 19.4.2024 12:00 |