"Kostka Twenty? A v čem se jako liší od Hillky?" byla otázka, kterou jsem řešil s mnoha vyznavači koloběžek. Záhy jsem zjistil, že prakticky jediným podstatnějším rozdílem je větší zadní kolo. Koloběžka Twenty má oproti modelům Hill a Hill 3 obě kola stejně velká, a to dvacet palců.
Vzhledem k podobnosti obou koloběžek jsem si na testování Twenty vyhradil delší čas. Projel jsem s ní jak silnice, tak středně těžký terén na lesních cestách. Extrémem pak byl neupravený downhill po turistické značce vedoucí z Drábských světniček do obce Dneboh.
Střela mezi koloběžkami
Až nečekaným rozdílem oproti zmiňované Hill 3 byla rychlost. Ač se na první pohled zdá, že pár palců navíc nemůže zase tolik přidat, opak je pravdou. Až se budu při příštím delším výletě rozhodovat mezi Twenty a Hill 3, budu mít jasno. Párkrát dupnu do země a koloběžka se snad odlepuje od silnice.
Obratnost
Oproti Hill 3 má Twenty z mého pohledu o něco menší stabilitu, ale během několika kilometrů jsem si přivykl tak, že rozdíl nezaznamenávám. Srovnám-li však obratnost a stabilitu s nejrychlejší koloběžkou od Kostky, Tour, je rozdíl patrný. Twenty se lépe ovládá a je oproti Tour s 26 palců velkým předním kolem daleko více stabilnější.
Na silnici i do terénu
Stejně jako Hill 3 má Twenty tenčí plášť, takže je nejvhodnější pro delší silniční vyjížďky. V terénu ale nezaostává. Lesní pěšiny, polní cesty, štěrk, to vše je na Twenty sjízdné bez obtíží. Problém může nastat až na podmáčených a rozbahněných cestách, kdy by bylo vhodnější převléci plášť za terénní s hlubokým vzorkem. Ten se dá sehnat v cyklistických obchodech, jelikož stejná velikost kol bývá často u dětských kol. Doporučuji převlečení pláště vyzkoušet přímo v obchodě. Zkušenost mám s Hill (první typ), kdy jsem převlékl přední plášť zmiňovaným způsobem.
Vzhledem ke zmiňované rychlosti a rozměrech (potažmo váhy) by si koloběžka zasloužila kotoučové brzdy. A to nejen kvůli rychlosti na silnici. Při sjezdu z Drábských světniček jsem si nesmírně užil skoky přes kořeny, jízdu v písku i kamení, ale občas bylo při doskoku třeba prudšího brzdění, a to v zatáčkách. Se špalíčkovými brzdami byla delší brzdná dráha znatelná.
Kotoučové brzdy jsou standardním komponentem modelu Kostka Twenty Pro 3 za devatenáct tisíc korun. Základní model Kostka Twenty 3 při tom stojí deset tisíc korun.
VIDEO: Kostka Twenty 3
Tak kterou?
Dle mého popisu se může zdát, že Twenty je jasná volba z typů odvozených od Kostka Hill (Hill 3, Twenty, Fun…), ale je dobré zvážit využití. Finanční rozdíl mezi Hill 3 a Twenty jsou téměř dva tisíce korun. Určitě je dobré si oba typy vyzkoušet v půjčovně a střízlivě odhadnout vzdálenosti a povahu vašich vyjížděk. Pro sportovnější a delší výlety bych volil Twenty. U středně dlouhých rekreačních výletů doporučuji sáhnout po zcela dostačující Hill 3.
Specifikace KOSTKA TWENTY 3
Výška: 960 mm Délka: 1575 mm Hmotnost: 8,8 kg Nosnost: 150 kg Velikost kol: 20" Světlost nášlapu: 50 mm Délka nášlapu: 420 mm Brzdy: Shimano XT Náboje: Remerx 65 mm Pneumatiky: Schwalbe Marathon Racer Ráfky: dvoukomorové Představec: Kostka Řídítka: BMX s hrazdou Orientační cena: 10 328 Kč
Do města jedině Hill protože Twenty je pro autobusáky už moc velý stroj a nechtějí mě s ní brát. Hůž se naklápí a je kvůli délce nášlapu míň obratná než Hillka. Jezdím do 5 km takže nějaký trekking neposoudím na to mám kolo.
CLIMBING GUIDE Letošní skalkařskou sezonu jsme zahájili 17. března na Kněžívce u pražského Letiště. Loňskou jsme ukončili 27. prosince na nedaleké Dynamitce na břehu Vltavy. Obě patří do seriálu Kick&Climb - přijedeme na koloběžkách, vylezeme
Chcete si užít spoustu zábavy při sázení bez jakýchkoli problémů? Pak si musíte vybrat tu správnou sázkovku. Ne všechny totiž nabízí stejnou úroveň služeb a příležitostí.
Vůně a obrazy kvetoucích třešňových stromů jako při májové premiéře před deseti lety vytvořily kulisy Trailu Praha i v půlce března. Místy vysvitlo teplé sluníčko, běželo se i kolem líbajících se milenců u sochy
Pořídit výbavu na hory, s sebou obnáší značnou vstupní investici. Když přidáme ještě cenu ubytování, skipasů a vůbec cest za lyžováním, jsme na vyšších desítkách tisíc, které se v osobním rozpočtu nemusí podařit
Zase jsme jednou naběhli na připravené vidle! Přelezli jsme celý hřeben Malého Javorového štítu ve Vysokých Tatrách. Místo očekávané lehké vyhlídkové túry jsme absolvovali těžký celodenní boj je skálou, trávou